Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Camping Bodensee  (gelezen 11113 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Wanderer200

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 471
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 2015
Camping Bodensee
« Gepost op: februari 09, 2016, 11:10:07 pm »

Wij overwegen om dit jaar naar de Bodensee te gaan, we zijn hier ooit een dag geweest vanuit het Zwarte woud en waren erg gecharmeerd van de omgeving. Beetje mediterraanse sfeer zeg maar :P

Nu ben ik natuurlijk gaan googlen naar campings maar ik kom dan ook vaak mediterrane taferelen tegen dwz volgepropte campings waarbij de tenten bijna tegen elkaar aan staan, en daar hou ik niet zo van ik heb liever iets ruimte.

We gaan met jonge kinderen (deze zomer 1 en 4,5 jaar) dus we hoeven geen tienercamping, een bescheiden animatie programma is leuk. Wat speeltuintjes en een zwembad een must.

Ik had begrepen dat de oost kant van de Bodensee  het gunstigst is qua weer. Direct aan de Bodensee zou prachtig zijn maar dat zullen veelal de meest vol gepropte campings zijn.

Dit is de meest geschikte camping die ik heb gevonden: http://park-camping.com/ de beoordelingen online zijn goed maar ik word er toch niet super enthousiast van.
« Laatst bewerkt op: februari 09, 2016, 11:11:47 pm door Wanderer200 »
Gelogd

sanneman

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 490
Re: Camping Bodensee
« Reactie #1 Gepost op: februari 10, 2016, 06:36:58 am »

Al een tijd geleden, maar wij hadden hetzelfde beeld. Campings zijn zeer strak georganiseerd, zowel in aanleg en plaatsen als in regels (mittagsruhe!). Een 'franse' camping in Duitsland ben ik nog niet tegen gekomen helaas (maar ik weet niet of je daar op doelt natuurlijk).

Wij zijn iets verder doorgereden en aan de forggensee gaan staan (camping bij rieden, campingplatz seewang). Let daar ook op de kou in de avond: als de zon weg is trui en lange broek aan!
Gelogd

PenH

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 848
  • Merk Vouwwagen: CC-Flexi Comfort
Re: Camping Bodensee
« Reactie #2 Gepost op: februari 10, 2016, 09:30:37 am »

Ja leuk idee! Ik heb (heel lang geleden) een keertje aan het meer gestaan tijdens een fietsvakantie en heb hetzelfde gevoel, ooit nog een keertje terug. Ik stond aan de Zwitserse kant, dacht op camping Buchhorn in Arbon, een niet zo grote camping direct aan het meer. En nog steeds met veel fietsers waarschijnlijk...
Gelogd

Wanderer200

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 471
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 2015
Re: Camping Bodensee
« Reactie #3 Gepost op: februari 10, 2016, 12:26:26 pm »

Strak georganiseerd hou ik wel van, maar als ik dan foto's zie waarbij de tenten/caravans bijna zij aan zij staan dan wordt ik daar niet heel vrolijk van.
Gelogd

herowebe

  • Global modderklaptor
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.565
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Spacer Expedition
  • Carpe Diem
Re: Camping Bodensee
« Reactie #4 Gepost op: februari 10, 2016, 04:35:58 pm »

Ik heb vroeger met mijn ouders een keer gekampeerd op camping Gitzenweilerhof bij Lindau.
deze camping ligt niet meteen aan de Bodensee, maar hij heeft wel een zwembad!
Gelogd

JLuttikholt

  • Gast
Re: Camping Bodensee
« Reactie #5 Gepost op: februari 10, 2016, 07:43:24 pm »

http://www.camping-orsingen.de/nl/home.html

hier zijn we afgelopen jaar geweest. zwembad is super, sanitair is goed met familie douche en daarnaast eigen sanitair voor de kinderen. de plekken zijn niet heel klein. Het is wel minder ruim opgezet als de boerencampings die we altijd gewend waren. met tent kun je achterop een groot veld staan. heb overwegen te vragen of we daar ook konden staan. Alleen kun je er niet eenvoudig op rijden met een vouwwagen.
Gelogd

Wanderer200

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 471
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 2015
Re: Camping Bodensee
« Reactie #6 Gepost op: februari 10, 2016, 08:21:36 pm »

Orsingen was ik ook tegen gekomen, krijgt wel redelijke beoordelingen net als http://www.park-camping.de. Voor dicht bij de Bodensee campings zijn dit volgens mij de 2 beste. Maar beide vindt ik erg vol/krap overkomen op de foto's

http://www.camping-am-bauernhof.de heb ik ook nog gevonden, is 10km van de Bodensee, maar ziet er wel veel ruimer en gemoedelijker uit.
Gelogd

Wanderer200

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 471
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 2015
Re: Camping Bodensee
« Reactie #7 Gepost op: april 02, 2016, 05:30:13 pm »

Vandaag een bericht naar http://www.camping-am-bauernhof.de gestuurd of ze van 7 tm 21 aug plaats hebben, ben benieuwd! lijkt me een leuke camping om met kleine kinderen heen te gaan.
Gelogd

Wanderer200

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 471
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 2015
Re: Camping Bodensee
« Reactie #8 Gepost op: mei 22, 2016, 08:40:22 pm »

Bovenstaande camping zat al vol, daarna nog een camping in het zwarte woud gemaild, ook vol, en toen weer eentje "bij" de Bodensee gevonden: http://www.wirthshof.de/?L=4 Is zo'n 15min rijden van de Bodensee, krijgt erg positieve recensies (gemiddeld een 8,7 op zoover), en zier er op de foto's keurig uit (vooral de foto's op hun facebook geven een goede indruk).

Nu zit ik nog even met de heenreis, het is voor ons zo'n 840-860km rijden. Als ik al 100km per uur rij dan doe ik er dus 8,5 uur over, reken nog eens 1,5 uur voor pauze's dan zit ik al op 10 uur reistijd, reken dan nog 2 uur reserve/file etc dan moet ik dus 12 uur van tevoren weg gaan. Ivm met het opzetten van de tent is het mooi om niet veel later dan 16:00 uur op de camping te zijn. oftewel dan moet ik om 04:00 's nachts uit nl vertrekken, mijn vrouw durft de eerst kilometers door NL te rijden, als we pas bij Venlo de grens overgaan is dat een heel eind. Maar ik weet uit ervaring dat dan slapen niet meevalt. Komt bij dat we een baby bij ons hebben van dan 14 maanden oud, is maar afwachten of die het een hele dag in de auto uithoud.

Andere optie is natuurlijk om halverwege na zo'm 450km een overnachtings camping te regelen. Nadeel, iets extra kosten en ik meot de tent een keer extra opzetten/afbreken, ik schat dat dit zonder luifel, kuipzijl en met beperkt aantal haringen zo'n half uur werk is?
Gelogd

AnnekeCornee

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 542
  • Merk Vouwwagen: Raclet Safari 2008
Re: Camping Bodensee
« Reactie #9 Gepost op: mei 22, 2016, 09:43:16 pm »

Tja, ieder zijn voorkeur qua reizen. Deze afstand zouden wij in 1x rijden. Onze kinderen zijn van jongs af aan lange autodagen gewend en wij houden vrij korte pauzes. Als je 2 uur extra vertraging oploopt, heb je echt veel pech. Probeer een dag, tijdstip en route te kiezen met zo min mogelijk kans op file.
Gelogd

Wanderer200

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 471
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 2015
Re: Camping Bodensee
« Reactie #10 Gepost op: mei 22, 2016, 10:26:40 pm »

Ik kijk altijd vantevoren op Google maps naar files, maar je komt in Duitsland altijd wel ergens wegwerkzaamheden tegen :P korter dan 10 uur zal het niet duren, komt er sowiezo op neer dat we om 5 uur snachts moeten vertrekken.
Gelogd

Theu

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.753
Re: Camping Bodensee
« Reactie #11 Gepost op: mei 22, 2016, 11:57:48 pm »

Wij hebben 2 jaar geleden op zo'n 2 uur voor de camping bij een bed and breakfast overnacht. Wel extra kosten maar niet extra klappen.
Gelogd

aartnely

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 67
  • Merk Vouwwagen: HoltKamper Cocoon Aero limited edition
  • uit de kar geklapt
Re: Camping Bodensee
« Reactie #12 Gepost op: mei 24, 2016, 12:39:05 pm »

hegau camping in Tengen
Gelogd

spoortje

  • Gast
Re: Camping Bodensee
« Reactie #13 Gepost op: september 13, 2016, 07:42:17 pm »

mooie camping aan de bodensee park camping lindau met eigen strand en op loopafstand van Oostenrijkse grens
gr spoortje
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal