Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: Compact inpakken dekens, kussens en kleding  (gelezen 9901 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Paulvh

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.717
  • Merk Vouwwagen: Jamet louisiana 2013
Compact inpakken dekens, kussens en kleding
« Gepost op: februari 16, 2016, 02:01:24 pm »

Beste mensen nu we met vijf personen op kamperen gaan komt er nu een punt dat je nog steeds alles zoveel als mogelijk in de klapper wilt laden. Dekens/slaapzakken en kussens ze wegen niet zo veel maar nemen wel flink wat ruimte in. Nu kun je wel kiezen voor de vacuumzakken, maar de kwaliteit en die met name van de blokker valt mij zwaar tegen. Nu heb je ook compressie zakken. Zie afbeelding mijn vraag heeft er iemand hier ervaring mee?
Gelogd

KenJo

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.346
Re: Compact inpakken dekens, kussens en kleding
« Reactie #1 Gepost op: februari 16, 2016, 03:56:57 pm »

Wij hebben compressiezakken inderdaad voor de slaapzakken. Dat werkt opzich prima maar ik vind het nadeel dat die zakken rond zijn en je daardoor weer ruimte verlies hebt (tussen de rondingen van de compressiezakken). Tot nog toe lukt het mij redelijk om de compressiezakken tussen de kledingtassen te wurmen, want die kan je vaak nog wel vormen waardoor ze die ruimte weer opvullen.

Vacuümzakken hebben wij ook geprobeerd maar het grote nadeel van die dingen vind ik dat ze snel lek raken en dan loop je weer te klooien met duck-tape. En thuis heb ik een stofzuiger voor het vacuüm zuigen op de camping moet ik het doen met een luchtbedpompje op 12V: een hoop herrie en dat duurt me lang.....  :X

http://www.asadventure.nl en www.campz.nl hebben verschillende soorten en maten compressiezakken tegen redelijke prijzen. Beversport is erg duur had ik al gezien. Er passen trouwens 2 kussens in 1 compressiezak van een slaapzak.
Gelogd
klapband, klapdeur, klaplopen, klapmuts, klaproos, klapschaats, klapwiek, klapzoen, klapstuk, klapstoel, achterklap, handjeklap

we klappen wat af!

vic36shorty

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.637
  • we klappen tegenwoordig in een gerjak tago indian
Re: Compact inpakken dekens, kussens en kleding
« Reactie #2 Gepost op: februari 16, 2016, 05:14:11 pm »

Wij hebben de vacuum zakken en zijn er erg blij mee en op de camping gewoon met de handpomp vacuum zuigen
Gelogd

Drikusniet

  • Techneut in hart en nieren
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.681
  • Merk Vouwwagen: Campwerk Family
  • Een happy kampeerder
Re: Compact inpakken dekens, kussens en kleding
« Reactie #3 Gepost op: februari 16, 2016, 05:20:18 pm »

slaapzakken en luchtbedden (SI, met lucht eruit) leggen wij op het bed neer. Zijn bijna direct klaar voor gebruik, en neemt bijna geen ruimte in.
Gelogd

Jerome

  • Klap prof
  • ****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 812
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone
Re: Compact inpakken dekens, kussens en kleding
« Reactie #4 Gepost op: februari 16, 2016, 05:39:03 pm »

slaapzakken en luchtbedden (SI, met lucht eruit) leggen wij op het bed neer. Zijn bijna direct klaar voor gebruik, en neemt bijna geen ruimte in.
:J
Gelogd

muis

  • Gast
Re: Compact inpakken dekens, kussens en kleding
« Reactie #5 Gepost op: februari 16, 2016, 10:27:32 pm »

Ja, wij ook maar bij de Conway gingen dekbed en slaapzakken plat onder het dekzeil  :J

Verder hebben wij bij de Conway een grote slag geslagen qua ruimte door alles er uit te gooien wat we niet gebruikte 2 jaar niet gebruikt ging weg. Toen we van de Conway naar de Flyer gingen hebben we nog niet de helft aan spullen overgepakt. Hierdoor hebben we een zee van ruimte over.
Gelogd

muis

  • Gast
Re: Compact inpakken dekens, kussens en kleding
« Reactie #6 Gepost op: februari 16, 2016, 10:36:32 pm »

Oja, ken je de handdoeken uit de volgende link al, wij nemen 6 'gewone maat' en 2 grote mee.http://www.decathlon.nl/microvezelhanddoek-blauw-l-id_8095701.html

Deze nemen net zoveel ruimte in als ongeveer 3 gewone handdoeken en dan heb ik het nog niet over de badlakens.

Wat we ook altijd doen is het bed alvast voorzien van een hoeslaken. De kussens wilde de kids altijd bij zich hebben maar tegenwoordig proppen we ze in een bankje :J
« Laatst bewerkt op: februari 17, 2016, 11:06:40 am door muis »
Gelogd

Hemertje

  • Goldmember 2024
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.794
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte-S 2018
Re: Compact inpakken dekens, kussens en kleding
« Reactie #7 Gepost op: februari 16, 2016, 11:25:06 pm »

Wij hebben compressiezakken inderdaad voor de slaapzakken. Dat werkt opzich prima maar ik vind het nadeel dat die zakken rond zijn en je daardoor weer ruimte verlies hebt (tussen de rondingen van de compressiezakken). Tot nog toe lukt het mij redelijk om de compressiezakken tussen de kledingtassen te wurmen, want die kan je vaak nog wel vormen waardoor ze die ruimte weer opvullen.

Vacuümzakken hebben wij ook geprobeerd maar het grote nadeel van die dingen vind ik dat ze snel lek raken en dan loop je weer te klooien met duck-tape. En thuis heb ik een stofzuiger voor het vacuüm zuigen op de camping moet ik het doen met een luchtbedpompje op 12V: een hoop herrie en dat duurt me lang.....  :X

http://www.asadventure.nl en www.campz.nl hebben verschillende soorten en maten compressiezakken tegen redelijke prijzen. Beversport is erg duur had ik al gezien. Er passen trouwens 2 kussens in 1 compressiezak van een slaapzak.

wij duwen de compressiezakken in de kastjes van de wielkasten
Gelogd

weep

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 397
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 1999
Re: Compact inpakken dekens, kussens en kleding
« Reactie #8 Gepost op: februari 17, 2016, 09:50:56 am »

Wij leggen slaapzakken en dekbed ook gewoon op de matrassen. Voor de kussens gebruiken we toch vacuumzakken van Balbo, die je vacuum krijgt door ze op te rollen, dus zonder stofzuiger. Kwaliteit is redelijk, je moet ze heel zorgvuldig sluiten en goed nadenken waar je ze wegstopt want ze prikken vrij makkelijk lek. Ik denk toch dat dat economischer is dan de kussens in een compressiezak of propzak, ik ken die eigenlijk alleen voor slaapzakken.

Deze bedoel ik:
https://www.bol.com/nl/p/balbo-smart-bag-vacuumzakken-large-50x70-cm/9200000016497905/?s2a
Gelogd

AnnekeCornee

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 542
  • Merk Vouwwagen: Raclet Safari 2008
Re: Compact inpakken dekens, kussens en kleding
« Reactie #9 Gepost op: februari 17, 2016, 10:59:59 am »

@Muis: welke link..?

Wat nemen er veel slaapzakken mee....! Houden jullie niet van je man/vrouw?  :P Wij liggen knus samen onder een dekbed  :# Dat tijdens de reis ook in een oprolbare compressiezak zit. Slaapzakken van de kids zijn in de foudraal zo compact dat compressie niet zoveel zin heeft.
Gelogd

muis

  • Gast
Re: Compact inpakken dekens, kussens en kleding
« Reactie #10 Gepost op: februari 17, 2016, 11:07:04 am »

 ::) ::) hij staat er bij
Gelogd

Drikusniet

  • Techneut in hart en nieren
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.681
  • Merk Vouwwagen: Campwerk Family
  • Een happy kampeerder
Re: Compact inpakken dekens, kussens en kleding
« Reactie #11 Gepost op: februari 17, 2016, 12:12:21 pm »

@Muis: welke link..?

Wat nemen er veel slaapzakken mee....! Houden jullie niet van je man/vrouw?  :P Wij liggen knus samen onder een dekbed  :#
Juist wel: Samen in één dubbele slaapzak, heerlijk knus
Gelogd

Spiegelbeeld

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 724
  • HK Cocoon, klappen doe je pas onder Lyon
Re: Compact inpakken dekens, kussens en kleding
« Reactie #12 Gepost op: februari 17, 2016, 03:17:47 pm »

Ga gewoon lekker naar een nudistencamping in een warm land, dan heb je heeeel weinig nodig en hoef je niet na te denken over d evraag hoe je al je spullen meekrijgt.....
Gelogd

Paulvh

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.717
  • Merk Vouwwagen: Jamet louisiana 2013
Re: Compact inpakken dekens, kussens en kleding
« Reactie #13 Gepost op: februari 17, 2016, 04:18:15 pm »

Ga gewoon lekker naar een nudistencamping in een warm land, dan heb je heeeel weinig nodig en hoef je niet na te denken over d evraag hoe je al je spullen meekrijgt.....
Hmm Juist dan loop je met de vraag rond waar laat ik mijn spullen  :#
Maar ik begrijp dat je tussen de regels voorstelt om voorjaarsweekend in een warm land te houden?  :H
Gelogd

KenJo

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.346
Re: Compact inpakken dekens, kussens en kleding
« Reactie #14 Gepost op: februari 17, 2016, 06:02:24 pm »

Wat nemen er veel slaapzakken mee....! Houden jullie niet van je man/vrouw?  :P Wij liggen knus samen onder een dekbed  :#
Wij ritsen de slaapzakken ook aan elkaar, dus heerlijk knus samen onder een slaapzak. Slapen in een slaapzak hoort gewoon bij kamperen vinden wij
Gelogd
klapband, klapdeur, klaplopen, klapmuts, klaproos, klapschaats, klapwiek, klapzoen, klapstuk, klapstoel, achterklap, handjeklap

we klappen wat af!
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal