Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2   Omlaag

Auteur Topic: Keuken aanpassen  (gelezen 12181 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Yolanda

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.252
  • Merk Vouwwagen: Raclet Jasmin
Re: Keuken aanpassen
« Reactie #15 Gepost op: maart 24, 2016, 03:54:47 pm »

@klapvilla23, zo'n klepje bedoel ik nou. Hoe en waarvan heb jij hem gemaakt en zit die met scharnieren vast aan de keuken?
Gelogd

Mojo

  • Gast
Re: Keuken aanpassen
« Reactie #16 Gepost op: april 30, 2016, 06:01:00 pm »

Wij willen juist de wasbak zo aanpassen dat het water ook kan weglopen. Nu zit er een losse wasbak in die je moet leeggooien. Een afvoer naar een vuilwatercontainer lijkt ons wel wat.

Zijn er mensen die daarvoor al een oplossing hebben?
Gelogd

poldertoerist

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.349
Re: Keuken aanpassen
« Reactie #17 Gepost op: april 30, 2016, 06:10:03 pm »

Wij willen juist de wasbak zo aanpassen dat het water ook kan weglopen. Nu zit er een losse wasbak in die je moet leeggooien. Een afvoer naar een vuilwatercontainer lijkt ons wel wat.

Zijn er mensen die daarvoor al een oplossing hebben?
dat lijkt me niet zo moeilijk. Met een gatenzaag een gat en dan gewoon afvoer uit de bouwmarkt er in, flexibele afvoerslang er aan en klaar?
Gelogd
Adventure Awaits

Drikusniet

  • Techneut in hart en nieren
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.681
  • Merk Vouwwagen: Campwerk Family
  • Een happy kampeerder
Re: Keuken aanpassen
« Reactie #18 Gepost op: april 30, 2016, 08:43:01 pm »

Voor een makkelijker aansluiting: Afvoer uit de campingzaak, met daaraan vijverslang uit de bouwmarkt. Aansluiting recht naar beneden is het sterkst is mijn ervaring, maar daar heb je niet altijd de ruimte voor.
Gelogd

poldertoerist

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.349
Re: Keuken aanpassen
« Reactie #19 Gepost op: mei 01, 2016, 03:45:06 pm »

Dat kan natuurlijk ook.
Gelogd
Adventure Awaits

Froessen

  • Gast
Re: Keuken aanpassen
« Reactie #20 Gepost op: mei 02, 2016, 12:57:24 am »

Rechte afvoer in de wasbak zetten, idd te koop bij de betere kampeerwinkel. In het kastje eronder een grotere diameter pijp vast inzetten waar de afvoer aan de wasbak invalt. Hoef je niet zo te mikken met de slang aan de wasbak als je in het kastje moet zijn en minder kans dat de hele bende aan je wasbak afbreekt. Onderaan een afneembaar stuk flexibel naar de vuilwatertank en klaar.

ik vind het zelf leeggooien niet zo'n probleem, kan je mooi de bomen en struiken om je heen water geven en het scheelt een vuilwatertank meenemen en leeggooien. Zoveel water gebruik je niet maar het is wel weer een leuk knutselproject!
Gelogd

Mojo

  • Gast
Re: Keuken aanpassen
« Reactie #21 Gepost op: mei 21, 2016, 05:11:50 pm »

Allen bedankt voor de ideeën voor de wasbak. Wij gaan op zoek naar een afvoer en de slangen. En dan natuurlijk aan de slag!

Gelogd

Maartn

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 7
  • Merk Vouwwagen: Camp-let
Re: Keuken aanpassen
« Reactie #22 Gepost op: augustus 02, 2016, 11:32:15 am »

Een optie in dit geval is om de wasbak rechts tegen de keuken te plaatsen in een rekje dat aan de keuken kan hangen en het kraantje te verplaatsen. Dus eigenlijk zoals bij de oudere Royal. Meer ruimte in het gedeelte waar nu de wasbak zit.
Zelfs zou ik het wasbakje en kraantje niet willen missen.
@henkt: ik ben erg benieuwd of je ook wil delen hoe je je keuken hebt aangepast! Ik zie dat je het vak aan de linkerkant hebt aangepast zodat er een soort ladenblok in past? Waar is dat te koop en heb je ook nog iets aan moeten passen aan het vak om het ladenblok erin vast te zetten?
Gelogd

henkt

  • Gast
Re: Keuken aanpassen
« Reactie #23 Gepost op: augustus 02, 2016, 11:48:53 pm »

Maartn,

Ik heb het idee van de lades verder uitgediept.
Ik zal dat later een keer laten zien.
Gelogd

henkt

  • Gast
Re: Keuken aanpassen
« Reactie #24 Gepost op: augustus 09, 2016, 10:29:21 pm »

De twee lades in het koelkast gedeelte brachten mij op het idee om de ruimte effectiever te gebruiken en een lade kastje zelf te ontwerpen. Omdat het vak achter de zwarte klep mij allerminst beviel heb ik daar ook een ladekastje voor ontworpen.
Een goed collega heeft ze voor mij gemaakt. Ik heb alleen de buiten maten en de verdeling gegeven.
Hij heeft ze van heel licht plaatmateriaal gemaakt, maar toch wegen ze samen 13 kg.
Het vak onder de kookplaat heb ik vergroot. Aan de omtrek heb ik eerst aluminium hoeklijn geschroefd zodat de omtrek afgewerkt is. Aan de linker zijde van het koelkast gedeelte zit een vierkante koker i.p.v. van hoeklijn. Op de bodem van beide vakken heb ik twee latten geschroefd en uit gevuld zodat de kastje er precies waterpas in staan en vast geschroefd worden aan de latten.
Op het rekje boven het koelkast heb ik een rvs plaatje gemaakt. Nu staan de waterkoker en koffiezetapparaat stevig. Op dat rekje was dat niets.
Aan de zijkant van de keuken heb ik een stekkerdoos ingebouwd waar de genoemde apparatuur in kan en een voeding voor het kraantje. Een tweede stekkerbak wordt daar op aangesloten en daar gaat de koelkast en twee lampen met dimmer in. Blijft er nog plaats over voor twee opladers.
Boven de keuken heb ik een uitschuifbare stok waar met haakjes twee bakpannen een vergiet en een spiegel aan hangen. Die gaan bij transport nog in de keuken. Over de stok kan ook de handdoek en theedoek hangen.
Deze opzet hebben we nu een week uitgeprobeerd en bevalt uitstekend. Alles licht ordelijk weg geborgen en bij transport hoef je niets te verleggen.
Verder wil ik de wasbak nog verwisselen voor een opvouwbare. Die we nu hebben is wat smerig en een sta in de weg bij transport. Hier komt ook weer een afvoer in die op de afvalwaterzak wordt aangesloten.
Ik was bang dat het gewicht invloed zou hebben op het rijgedrag maar dat was geen probleem.
« Laatst bewerkt op: augustus 10, 2016, 04:56:02 pm door henkt »
Gelogd

caspar

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.053
Re: Keuken aanpassen
« Reactie #25 Gepost op: augustus 09, 2016, 11:38:07 pm »

Waar heb jij die mooie stekker doos vandaan
Gelogd

Gait

  • Gast
Re: Keuken aanpassen
« Reactie #26 Gepost op: augustus 10, 2016, 12:32:10 am »

Netjes! En ruim voldoende stopcontacten......
Gelogd

henkt

  • Gast
Re: Keuken aanpassen
« Reactie #27 Gepost op: augustus 10, 2016, 03:32:51 pm »

Bij de Formido.
De 12 V auto stekker zat al op de camplet. en heb ik er in gebouwd op de plaats van de schakelaar.
« Laatst bewerkt op: augustus 10, 2016, 03:50:12 pm door henkt »
Gelogd

Maartn

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 7
  • Merk Vouwwagen: Camp-let
Re: Keuken aanpassen
« Reactie #28 Gepost op: augustus 16, 2016, 07:51:36 am »

Dat ziet er zeer netjes uit henkt! Bedankt voor het delen!
Gelogd
Pagina's: « 1 2   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal