Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3   Omlaag

Auteur Topic: Advies gevraagd over onze eerste verre trip met de vw  (gelezen 13986 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

FriedelP

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.377
  • Merk Vouwwagen: Raclet Safari 2016
Re: Advies gevraagd over onze eerste verre trip met de vw
« Reactie #30 Gepost op: april 20, 2016, 12:19:13 pm »

600 km/uur is zeer makkelijk te doen
,

Zo snel kan mijn wagen helaas niet  :H
Gelogd

astridG

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 247
  • Merk Vouwwagen: trigano alpha 2011, ex-odyssee, ex-spacer
Re: Advies gevraagd over onze eerste verre trip met de vw
« Reactie #31 Gepost op: april 20, 2016, 01:38:49 pm »

Mijn tips:
- niet extra vroeg vertrekken, dat ontregelt iedereen teveel
- bereid de kinderen goed voor, zeg dat jullie heeeeeel lang in de auto moeten zitten, misschien wel de hele dag (kan het alleen maar meevallen)
- zorg voor kleine kadootjes, luister cd-tjes en evt een dvdspeler (met koptelefoons)
- eet gezonde snackjes zoals worteltjes en tomaatjes, niet teveel snoep of zoete drankjes
- de eerste dag de meeste kilometers maken, de tweede dag hebben de kinderen er vaak geen zin meer in
- zorg voor alternatieven, als het de hele weg giet van de regen, zorg dan dat je een lijst van b.v. b&b hotels of ibis budget hotels bij de hand hebt (kijk ook bij camping-franrijk.nl, hotels langs de snelweg)
- wees flexibel, b.v. in geval van continu regen wil je de tijd misschien benutten met zo lang mogelijk doorrijden, bij prachtig weer wil je daar misschien al eerder van genieten
Voor de terugreis:
- ook hier weer, wees flexibel, hou het weerbericht in de gaten en vertrek desnoods eerder als er veel regen voorspeld wordt, zodat je alles wel droog kan inpakken
- zorg ook hier weer voor een lijst met allerlei overnachtingsmogelijkheden op diverse afstanden vanaf je vertrekpunt
Algemeen;
- bedenk dat het meivakantie is, verheug je niet al te zeer op mooi weer, want dat is zeker niet gegarandeerd, zelfs niet in zuid frankrijk (wij hebben wel eens in noord italie door de sneeuwbuien gereden in de meivakantie)
Fijne vakantie!
Gelogd

Gait

  • Gast
Re: Advies gevraagd over onze eerste verre trip met de vw
« Reactie #32 Gepost op: april 20, 2016, 08:26:47 pm »

In de tijd voor de navigatie gaf ik altijd de route aan op de kaart en maakte een boekwerk met plaatsen en bijzonderheden onderweg. De kinderen vonden dat erg leuk en 'reden' zo mee met pa en ma. Ze gaven zelfs aanwijzingen onderweg over de route
Gelogd

Erlief

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 108
  • Merk Vouwwagen: Trigano Vendome GL
  • Wie wil er klappen?!
Re: Advies gevraagd over onze eerste verre trip met de vw
« Reactie #33 Gepost op: april 21, 2016, 12:19:22 pm »

Mijn tips:
- niet extra vroeg vertrekken, dat ontregelt iedereen teveel

Ja vakantie ontregelt toch wel iedereen, dat is toch ook een deel van het doel!? Even uit de dagelijkse sleur. 
Een argument om wél vroeg te vertrekken heb ik nog gemist. Als we de vouwwagen onderweg opzetten, wil ik niet veel later dan 4-5 uur 's middags op een camping zijn. Door vroeg te vertrekken kun je wel het maximaal aantal uren sturen. Dat is dan weer een voordeel.

Bij ons vallen ze trouwens niet meer in slaap, want ze stuiteren van de vakantie spanning. Zoon 2 vroeg het pas weer: 'papa, gaan we dit jaar weer midden in de nacht op vakantie?"  En je omzeilt in NLD wat File stress.
Gelogd

JSC

  • Gast
Re: Advies gevraagd over onze eerste verre trip met de vw
« Reactie #34 Gepost op: april 22, 2016, 08:17:40 am »

Ontzettend bedankt voor alle adviezen en ervaringen. Daar heb ik veel aan! Wij zijn vorig jaar (toen nog zonder vw) om 04:00 uur 's ochtends vertrokken en onze kinderen vielen toen ook niet meer in slaap. Uiteindelijk waren we allemaal gebroken toen we aan het einde van de dag op de plaats van bestemming aankwamen. Daarom ben ik nu wat huiverig om weer zo vroeg te vertrekken, alhoewel je dan al lekker ver op weg bent op het moment dat het een uur of 8 is...  Ik ga er nog eens over nadenken.

Ik ga inderdaad wat alternatieven bij elkaar zoeken qua overnachtingsplekken. Met een beetje pech gaat het in elk geval op onze heenreis voor een groot deel van de route regenen. Verder denk ik dat het een goed idee is om van zaterdag een lange reisdag te maken zodat we zondag al bijtijds op de camping zijn.

Mocht iemand nog tips hebben van een fijne B&B op zo'n 700-800 km van Utrecht (via Luxemburg) naar de Provence dan hoor ik het graag.

Gelogd

Drees

  • Gast
Re: Advies gevraagd over onze eerste verre trip met de vw
« Reactie #35 Gepost op: april 22, 2016, 08:41:25 am »

Wij vertrekken om vijf uur, slapen dan tot half vijf en ontbijten in de auto. Ik ga dan zelf rond 21 uur naar bed en dan slaap ik nog een uurtje of 8. Onze kinderen sliepen ook nooit meer in de auto, veel te blij om op vakantie te gaan, maar vermaakten zich wel goed in de auto. Om half vier of vier uur zijn we meestal wel op de overnachtingsplek, dus dan is er nog tijd genoeg om te spelen/zwemmen, eten en vroeg te gaan slapen.
Gelogd

herrwillem

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 383
  • Merk Vouwwagen: Combi-camp Flexi T&T 2017
Re: Advies gevraagd over onze eerste verre trip met de vw
« Reactie #36 Gepost op: april 22, 2016, 08:48:53 am »


Mocht iemand nog tips hebben van een fijne B&B op zo'n 700-800 km van Utrecht (via Luxemburg) naar de Provence dan hoor ik het graag.


Chateau Igny, is van vrienden van mij..prachtige B&B, moest je hier voor gaan doe ze zeker de groeten van mij..
http://www.ignychateau.com
« Laatst bewerkt op: april 22, 2016, 08:57:23 am door herrwillem »
Gelogd
Voor alles is een oplossing...
Officiële sponsor van het pajottenland en zijn geuze stekers....

kph

  • Gast
Re: Advies gevraagd over onze eerste verre trip met de vw
« Reactie #37 Gepost op: april 22, 2016, 11:30:29 am »

Wij hebben vorig jaar voor het eerst gekampeerd met onze vouwwagen (in Spanje, nabij Girona). Hier ook 3 kleine kinderen (6,4 en 2). Wij hebben op 1 camping overnacht nabij Orange (F). Dus wij hebben ook maar 1 tussenstop gehad. Die camping hadden we niet van tevoren geboekt, maar wij waren net begin juli voor alle drukte uit dus we hebben de gok gewaagd. Op de terugweg een hotel in Dijon gepakt (wel geboekt). Dat was zo heerlijk dat we nu alleen nog maar hotelletjes, B&B's pakken als tussenovernachting!!!

Fijne vakantie!

Gelogd

momasa

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 25
  • Merk Vouwwagen: Smitveld
Re: Advies gevraagd over onze eerste verre trip met de vw
« Reactie #38 Gepost op: april 22, 2016, 03:14:24 pm »

Wij vertrekken meestal rond 04.00 's ochtends en eigenlijk altijd op zondag. Scheelt zoveel vrachtauto's en ander verkeer. Meestal hebben wij een camping rond de duizend kilometer vanaf huis. (Kop van Noord-Holland ) Wij zijn dan meestal rond 16.00 op de plek van bestemming. De kinderen hebben hier geen problemen mee. Mijn man en ik rijden allebei en we stoppen regelmatig. De eerste avond dan maar iets eerder naar bed en dan zijn we de volgende dag weer fris en fruitig. Als de eindbestemming verder ligt dan 1000 km vertrekken wij later en dan rijden wij de eerste dag zo'n 800 km en pakken we een hotelletje. De volgende dag kunnen we dan op ons gemak het restje rijden.

Verstuurd vanaf mijn Lenovo B8000-F met Tapatalk

Gelogd

litwa

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 4
  • Merk Vouwwagen: aart kok livingstone game drive
Re: Advies gevraagd over onze eerste verre trip met de vw
« Reactie #39 Gepost op: april 22, 2016, 04:55:06 pm »

Wij doen er altijd een dagje langer over. We vertrekken om 09:00 uur en zijn dan om ongeveer 15:00 uur 15:30 (op het gemakje lunchen e.d.) op een camping nabij Nancy. Tentje uitklappen, tafel en stoeltjes buiten, flesjes wijn op tafel en wij hebben vakantie. Volgende dag het zelfde recept tot aan Valance en dag 3 naar de uiteindelijke bestemming. Wij hebben van af dag 1 geen haast.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Gelogd

Jon

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.572
Re: Advies gevraagd over onze eerste verre trip met de vw
« Reactie #40 Gepost op: april 22, 2016, 05:27:36 pm »

Wij hebben geen kinderen, maar ook zonder die last  :zw rijden we nooit meer dan circa 700 kilometer in één keer. We vertrekken rond 9 uur en nemen ruim de tijd voor een lunch onderweg. Bij elke tankbeurt(lpg dus wat minder brandstof) rustig een espresso'tje. Vroeger knalden we hoppa 1200 km ineens, maar dat hebben we afgeleerd. Nergens goed voor, je komt kapot aan op je vakantieplek en de dag erna heb je niets bij te zetten. Een beetje zoals litwa dus.
« Laatst bewerkt op: april 22, 2016, 05:29:36 pm door Jon »
Gelogd
Combi Camp Country 2016, daarna de Waard Kuifmees, nu even niets.

PenH

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 848
  • Merk Vouwwagen: CC-Flexi Comfort
Re: Advies gevraagd over onze eerste verre trip met de vw
« Reactie #41 Gepost op: april 22, 2016, 06:29:30 pm »

Mocht iemand nog tips hebben van een fijne B&B op zo'n 700-800 km van Utrecht (via Luxemburg) naar de Provence dan hoor ik het graag.
Wij wilden naar deze maar die zat toen helaas vol: http://www.lafermette.org/
Uiteindelijk kwamen we hier terecht, deze vond ik achteraf net te ver van de snelweg maar wel supervriendelijke mensen (ontbijt bij hun in de woonkamer!) en een lekkere pizzabakker bij de camping in de buurt:
http://www.chaumois.com

Gelogd

Paulvh

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.717
  • Merk Vouwwagen: Jamet louisiana 2013
Re: Advies gevraagd over onze eerste verre trip met de vw
« Reactie #42 Gepost op: april 22, 2016, 07:38:15 pm »

Start vanaf  Den Helder om half 7 rij ik tot aan Frouard (aankomst ong 15:00uur) neem daar een bb hotel aan de snelweg. Een beetje optijd naar bed. De volgende dag om ongv 3:00/ 3:30 vertrek en aankomst om ong half 12 a 12:00 uur op camping. Dus voordat het top hitte is. En dan zijn we om ongv half 2 klaar, kids in het zwembad paps lekker luieren en zo en dan ook een plons. 'S avonds tradioneel uit eten.
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal