Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Sloten  (gelezen 3036 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Erlief

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 108
  • Merk Vouwwagen: Trigano Vendome GL
  • Wie wil er klappen?!
Sloten
« Gepost op: mei 09, 2016, 11:33:32 am »

Vlak voor wij woensdag naar Zeewolde af wilden reizen sloeg de stress toe, de sleutels van de vouwwagen waren zoek! Pleh! Gelukkig stellen de spansluitingen met slot niet zoveel voor, en kon ik de disselbak en vouwwagen eenvoudig open krijgen en konden we toch mee doen aan het fantastische weekend.

Maar nu zijn de sleutels nog altijd zoek en vrees ik dat ik een ander moet vervangen. Voor de deur kan ik zelf wel een ander cilinderslot er in zetten. Even de juiste diameter opmeten, steeksleutel en klaar. (of verkijk ik me daar op? )

Maar voor de harde kap en de disselbak zijn het spansluitingen met slotjes. Die zijn niet zomaar te vervangen of wel? Een van de technische mensen een idee?  Ik zal vanavond even een foto maken en dit er bij plaatsen, dan hebben jullie ook een idee.
Gelogd

muis

  • Gast
Re: Sloten
« Reactie #1 Gepost op: mei 09, 2016, 11:36:56 am »

De spansluitingen zijn te koop bij de meeste dealers met werkplaats :J
Gelogd

Erlief

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 108
  • Merk Vouwwagen: Trigano Vendome GL
  • Wie wil er klappen?!
Re: Sloten
« Reactie #2 Gepost op: mei 09, 2016, 11:41:33 am »

Voor mijn VW bestaat de dealer al lang niet meer  :). Zou het iets zijn wat ik zelf kan vervangen of wordt dat erg ingewikkeld?

Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.275
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re: Sloten
« Reactie #3 Gepost op: mei 09, 2016, 11:47:04 am »

Ik zou gewoon proberen om een cilinder eruit te krijgen want dan zie je meestal hou iets in elkaar zit.
Als hij stuk is maakt het niet uit want het slot is nu toch ook niet te gebruiken.
En dan heb je gelijk een voorbeeld.
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

muis

  • Gast
Re: Sloten
« Reactie #4 Gepost op: mei 09, 2016, 11:59:34 am »

De spansluitingen zijn redelijk universeel.  Voor onze Conway hebben we ook nieuwe moeten zetten,  conway bestond toen ook al niet meer  :J
Gelogd

meeder

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.010
  • Aart Kok Zambezi River Lodge 2009
Re: Sloten
« Reactie #5 Gepost op: mei 09, 2016, 03:36:39 pm »

Zijn het niet standaard sloten? Als ik naar de sloten van een Zambezi kijk dan kan je met 2 sleutels alle keukens open maken en van de sleutels van de deurtjes van de keuken zijn er enkele duizenden in omloop in Nederland :)
Gelogd

Erlief

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 108
  • Merk Vouwwagen: Trigano Vendome GL
  • Wie wil er klappen?!
Re: Sloten
« Reactie #6 Gepost op: mei 09, 2016, 03:44:22 pm »

Laat ik nu net een vouwwagen hebben die vrij uniek is. in elk geval ken ik niemand die er een heeft.  Ik had ook nog eens 3 verschillende sleutels nodig.
Ik ga toch eens kijken of ik dat cilindertje uit de spansluiting er niet uit kan halen, en dan moet ik nog de juiste cilinder terug vinden natuurlijk.  :?

Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.275
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re: Sloten
« Reactie #7 Gepost op: mei 09, 2016, 03:54:46 pm »

och van mijn oude wagen waren de sloten ook stuk.
Vond ik niet echt een probleem kon ik mijn sleutels ook niet vergeten.
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

Theu

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.755
Re: Sloten
« Reactie #8 Gepost op: mei 09, 2016, 06:06:37 pm »

Ik zou in jouw geval met de vw naar een goede slotenmaker rijden. Meestal krijgen die de meeste sloten wel open. En kunnen ze daarna passende sleutels bijmaken. Maar zoals Muis al schreef spansluitingen met of zonder slot zijn overal wel te koop.
http://www.kruizinga.nl/aluminium+boxen/transportkisten/accessoires/90a-slot/nieuw/9045031001/
Gelogd

muis

  • Gast
Re: Sloten
« Reactie #9 Gepost op: mei 09, 2016, 07:48:41 pm »

Kijk eens naar de spullen van camplet, grote kans dat dat wel kan
Gelogd

Erlief

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 108
  • Merk Vouwwagen: Trigano Vendome GL
  • Wie wil er klappen?!
Re: Sloten
« Reactie #10 Gepost op: mei 10, 2016, 11:16:05 am »

Gisteren de cilinderslotjes uit de spansluiting gesloopt, gaat het in ieder geval goed dicht. De lokale slotenboer kende het niet, jammer. Maar even bij een caravanboer met werkplaats informeren en anders kijken of er andere sluitingen op kunnen. Mijn buurman dacht dat hij de juiste apparatuur wel had om die er weer op te zetten. Toch handig..
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal