Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2   Omlaag

Auteur Topic: Trekhaak  (gelezen 6364 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

cahummel

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 484
  • Merk Vouwwagen: Alpen Kreuzer Select (in wording)
  • Als je spelfouten vindt mag je ze houden!
Re: Trekhaak
« Reactie #15 Gepost op: mei 14, 2016, 04:29:09 pm »

Ik zou kiezen voor Multicon, en waarom? Omdat als je Jaeger hebt, en je vergeet een keer om de stroomdraad van de auto af te koppelen (en geloof me, dat gaat een keer gebeuren), dan ruk je bij Jaeger de hele boel aan flinters, dus of stekker, of stopcontact of snoer stuk, terwijl die er bij multicon gewoon uitspringt, want die zit niet vast met een bajonetsluiting.
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Trekhaak
« Reactie #16 Gepost op: mei 14, 2016, 06:00:47 pm »

Ik zou kiezen voor Multicon, en waarom? Omdat als je Jaeger hebt, en je vergeet een keer om de stroomdraad van de auto af te koppelen (en geloof me, dat gaat een keer gebeuren), dan ruk je bij Jaeger de hele boel aan flinters, dus of stekker, of stopcontact of snoer stuk, terwijl die er bij multicon gewoon uitspringt, want die zit niet vast met een bajonetsluiting.
Tja en dat laatste heeft ook weer voordelen. De stekker kan er onderweg ook niet om vage reden los raken en over de weg slepen tot deze totaal is versleten. 50-50 denk ik.  En je moet gewoon niet vergeten de stekker los te halen.  Net zoals je niet moet vergeten de koppeling los te maken en af te haken van de kogel. Of je steunwiel goed op te draaien. Heb meer dan eens gezien dat een aanhanger vrolijk op het steunwiel achter een auto aan hobbelde. Wat er dan niet allemaal stuk kan gaan.....
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

meeder

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.010
  • Aart Kok Zambezi River Lodge 2009
Re: Trekhaak
« Reactie #17 Gepost op: mei 14, 2016, 06:23:15 pm »

Ik heb van meerdere mensen die het overkomen is met een Jaeger vernomen dat die ook netjes losspringt. Hier blijft wel gelden, gebruik kwaliteits stekkers en stekkerdozen.
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Trekhaak
« Reactie #18 Gepost op: mei 14, 2016, 06:26:43 pm »

Ik heb van meerdere mensen die het overkomen is met een Jaeger vernomen dat die ook netjes losspringt. Hier blijft wel gelden, gebruik kwaliteits stekkers en stekkerdozen.
In 35 jaar nog nooit (klop klop) meegemaakt gelukkig. Maar kennelijk is de constructie dusdanig dat het dus los gaat. Ff testen morgen door er hard aan te trekken.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

cahummel

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 484
  • Merk Vouwwagen: Alpen Kreuzer Select (in wording)
  • Als je spelfouten vindt mag je ze houden!
Re: Trekhaak
« Reactie #19 Gepost op: mei 15, 2016, 05:03:32 pm »

Ik rijd met een BE oplegger, en die dingen hebben allemaal Jaeger. Hoe vaak ik dat nu al vergeten ben (terwijl je toch ook de luchtremmen af moet koppelen) is niet meer te tellen. Losspringen doet ie inderdaad. De stekker blijft dan ook heel, maar stopcontacten heb ik al 3 versleten in 3 jaar (en dat waren Hella stopcontacten, dus een goed merk). Probleem is dat de nokjes die erin zitten afbreken.
Gelogd

Yona

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 191
Re: Trekhaak
« Reactie #20 Gepost op: mei 25, 2016, 08:19:51 pm »

Bedankt voor al de reacties gaat een multicon west worden
Gelogd
Holtkamper Aero 2022 • Cabanon Mercury deluxe 2016-2021 • Baco 4000 tent 2014-2015 • Daarvoor vliegen naar waar het maar warm is.

Avec

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 89
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Chamonix
Re: Trekhaak
« Reactie #21 Gepost op: mei 26, 2016, 09:22:31 am »

Jaeger is zeker beter dan MultiCon. De contactpunten van de MultiCon zijn "ertussen gefrommeld" waardoor sommige belangrijke draden waar veel stroom doorheen kan met kleine contactpunten werken. Bovendien is Jaeger beter beschermd tegen vuil en water van buitenaf. De huidige standaard is niet voor niets Jaeger.

Als je nu een nieuwe draad laat aanleggen, laat dan een Jaeger monteren.  Voor een paar euro heb je een adapter of je monteert een Jaeger op de VW. Is goedkoper en beter dan MultiCon.
Gelogd

Wendy2016

  • Gast
Re: Trekhaak
« Reactie #22 Gepost op: mei 26, 2016, 01:58:57 pm »

Mijn vriend gaat volgende week trek haal I bout met 13 polig en hij heeft al los 7 polig tegen 13 polig geen probleem
Gelogd
Pagina's: « 1 2   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal