Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: De camplet sneller dan een caravan  (gelezen 8250 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Juttertje

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 380
  • Merk Vouwwagen: Camplet Savanne
De camplet sneller dan een caravan
« Gepost op: mei 14, 2016, 10:20:36 am »

Ha, zo alweer een week geleden, maar wat een heerlijke dagen op Texel in de meivakantie!

Stonden naast 2 caravans. En vol verbazing kwamen ze baar ons toe hoe snel de camplet stond! Twijfel sloeg toe,  toch een vouwwagen?  :>
Bij het weggaan waren we veel eerder klaar, wat weer verbazing gaf. Zo grappig. En thuis direct de wagen weer naar de stalling, hoef niets meer schoon te maken. 

Haha, moest ik even kwijt.
Gelogd

martijn82

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.560
  • Geniet van het kampeer leven .
Re: De camplet sneller dan een caravan
« Reactie #1 Gepost op: mei 14, 2016, 11:05:44 am »

Leuk is dat. Maken wij ook vaak mee. Zelf een keer mee gemaakt dat wij op een camping stonden en er slecht weer was dat ons vouwwagen vol zat met kinderen. De rede wij hadden meer ruimte om te spelen. Jammer dat de vouwwagen door veel mensen ondergewaardeerd wordt. Terwijl er in mij ogen niks beters is.

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Gelogd

poldertoerist

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.349
Re: De camplet sneller dan een caravan
« Reactie #2 Gepost op: mei 14, 2016, 11:39:45 am »

De Camplet is een slimme vouwwagen. ik ben er best een fan van. Jammer dat de slaapcabines tegen elkaar aan zitten. dat was (en is nog steeds) voor mij een No go.  Behalve dat heeft een Camplet wel bijna alles wat ik graag heb.

80% van de tijd kampeer ik het liefste met mijn vouwwagen. er zijn echter momenten dat ik een tentje makkelijker vindt (geen probleem, die heb ik nog) en soms, zoals dit weekend zou ik willen dat ik mijn caravan nog had. want dan zou ik er toch op uit zijn gegaan. Dan maar behelpen in de wat krappere ruimte binnen, maar als het op de dag van vertrek zou regenen had ik me er geen zorgen over hoeven maken. Nu vanwege de (natte) weersvoorspellingen er voor gekozen om de vouwwagen te laten waar ie is.

Gelogd
Adventure Awaits

naish

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 144
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Flexi comfort
Re: De camplet sneller dan een caravan
« Reactie #3 Gepost op: mei 14, 2016, 11:52:57 am »

Wij hebben 15 jaar een caravan gehad en hebben in de meivakantie al gemerkt dat we met vouwwagen sneller zijn. Minder gedoe.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gelogd

linda75

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 799
  • Merk Vouwwagen: aart kok livingstone
Re: De camplet sneller dan een caravan
« Reactie #4 Gepost op: mei 14, 2016, 06:28:32 pm »

hmm dan ben ik benieuwd waarom dat dan sneller is. onze caravan was alleen pootjes uitdraaien luifel ervoor vijf stokken en klaar. oww ja tenttapijtje ernog in. de tafel en stoelen ervoor en klaar. na mijn idee is het bij een vouwwagen iets meer werk maarrr.... ik kom 2 uur eerder aan op dezelfde camping en heb totaal geen stress gehad met rijden, iets wat ik de laatste jaren met mijn caravan wel had.
Gelogd

sanderv

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.019
  • Merk Vouwwagen: Camplet Royal, special edition "Frankenstein"
Re: De camplet sneller dan een caravan
« Reactie #5 Gepost op: mei 14, 2016, 06:36:55 pm »

hmm dan ben ik benieuwd waarom dat dan sneller is. onze caravan was alleen pootjes uitdraaien luifel ervoor vijf stokken en klaar. oww ja tenttapijtje ernog in. de tafel en stoelen ervoor en klaar. na mijn idee is het bij een vouwwagen iets meer werk maarrr.... ik kom 2 uur eerder aan op dezelfde camping en heb totaal geen stress gehad met rijden, iets wat ik de laatste jaren met mijn caravan wel had.

Onze Camplet is snel opgezet en weg geruimd, is snel op de autobaan, kunnen we mee over de steilste bergpassen en maakt het mogelijk om makkelijk 5 fietsen mee te krijgen, maar het ene jaar dat we vanwege een geregeld huilend kind met een geleende caravan op stap waren, was wel duidelijk een bewijs dat een caravan verreweg het snelste is als het om opzetten of doorreizen gaat. 4 pootjes zwengelen, kabeltje inpluggen en klaar. En als we helemaal los gingen, zetten we ook de oprolluifel op. Dat was twee minuten extra. Maar opruimen oid deden we niet aan. De tijd dat je bezig bent met opzetten cq opruimen wordt volgens mij voor een groot deel bepaald door hoeveel troep je mee sleept.
Gelogd

meeder

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.010
  • Aart Kok Zambezi River Lodge 2009
Re: De camplet sneller dan een caravan
« Reactie #6 Gepost op: mei 14, 2016, 09:47:59 pm »

Hoe lang ben je met een camplet bezig vanaf het moment van afkoppelen tot de laatste haring in de grond staat voor een overnachting van 1 nacht?

Het hangt er bij snelheid helemaal vanaf wat je wil doen. Zet je een complete voortent op bij je caravan dan ben je inderdaad sneller met menig vouwwagen maar als je voor één of twee nachten alleen een wing luifeltje o.i.d. opzet dan ga je het niet redden om veel sneller te zijn.

De definitie van snel is voor mij best ruim. Als ik na afkoppelen binnen een half uur aan een koud biertje kan zitten is het snel ;)
Gelogd

Juttertje

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 380
  • Merk Vouwwagen: Camplet Savanne
Re: De camplet sneller dan een caravan
« Reactie #7 Gepost op: mei 14, 2016, 11:57:49 pm »

Haha, klopt natuurlijk. Als je je caravan voor 1 nacht neerzet. Maar het scheelt vaak minder tijd dan men in het algemeen denkt. Ook de camplet voor 1 nacht is zo opgezet. 1 tasje voor de overnachting.uitvouwen, 6 haringen, slaapzakken goed leggen en klaar :)

Maakt mij persoonlijk ook niet uit. Ieder kiest wat voor hem/haar het beste is. Zo leuk om ieder zijn overwegingen te horen. Vond het leuk om de verbazing te zien. :)
Gelogd

meeder

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.010
  • Aart Kok Zambezi River Lodge 2009
Re: De camplet sneller dan een caravan
« Reactie #8 Gepost op: mei 15, 2016, 02:40:53 pm »

Dat hadden wij met de Combi-Camp Easy ook. Afkoppelen, pootjes uitdraaien, openklappen en klaar.
Gelogd

beatleenco

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 123
Re: De camplet sneller dan een caravan
« Reactie #9 Gepost op: mei 20, 2016, 06:27:15 pm »

Hallo Jutterje,

Vraagje,: Stonden jullie toevallig op de Sluftervalei, landal?
Gelogd

Juttertje

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 380
  • Merk Vouwwagen: Camplet Savanne
Re: De camplet sneller dan een caravan
« Reactie #10 Gepost op: mei 20, 2016, 07:31:43 pm »

Ha, toevallig wel :), hoezo?
Gelogd

olaf

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.748
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up GL
Re: De camplet sneller dan een caravan
« Reactie #11 Gepost op: mei 20, 2016, 08:00:39 pm »

Zo waait het klapvirus steeds verder richting de caravan bezitters.
We hebben in Zeewolde al geïnfecteerd in het hart van de NCC  :P
Gelogd
The need for the many outweigh the needs of the few

meeder

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.010
  • Aart Kok Zambezi River Lodge 2009
Re: De camplet sneller dan een caravan
« Reactie #12 Gepost op: mei 21, 2016, 07:25:56 pm »

Soms gaan mensen ook de omgekeerde weg :)14] Geen zin meer in het getrek aan een natte tent meerdere keren per vakantie. Wij staan niet op 1 plek maar maximaal 2, hooguit 3 nachten op 1 plek.
Gelogd

beatleenco

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 123
Re: De camplet sneller dan een caravan
« Reactie #13 Gepost op: mei 21, 2016, 08:52:42 pm »

Bij mijn weten stonden er 2 camplet's in de week van hemelvaart....Die van jullie en die van ons gezin.. :zw
Gelogd

Juttertje

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 380
  • Merk Vouwwagen: Camplet Savanne
Re: De camplet sneller dan een caravan
« Reactie #14 Gepost op: mei 22, 2016, 08:55:04 am »

Bij mijn weten stonden er 2 camplet's in de week van hemelvaart....Die van jullie en die van ons gezin.. :zw

Ha grappig, dan hebben we elkaar ook even gesproken?
Gelogd
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal