Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: Welke tenttapijt Raclet Panama Up GL?  (gelezen 6089 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Groeneklapper

  • Gast
Welke tenttapijt Raclet Panama Up GL?
« Gepost op: mei 14, 2016, 04:17:04 pm »

Hoi allemaal,

Caravan eruit, vouwwagen erin  :J. Gisteren hebben we na veel voorwerk gedaan te hebben eindelijk een vouwwagen besteld, een Raclet Panama Up GL. Over twee weken kunnen we hem al gaan ophalen zodat we in juni lekker kunnen gaan proefkamperen.....ik ben erg benieuwd! Nu zijn we lekker aan het surfen, op zoek naar leuke kampeerspullen om de vouwwagen in te richten. En nu lopen we tegen de kleur van het tenttapijt aan voor de voortent....de tent is bruin/beige en de meeste tenttapijten zijn blauw en antraciet.....Heeft iemand eenzelfde vouwwagen en tips voor een tapijt??

grtzzzz
Gelogd

Drikusniet

  • Techneut in hart en nieren
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.681
  • Merk Vouwwagen: Campwerk Family
  • Een happy kampeerder
Re: Welke tenttapijt Raclet Panama Up GL?
« Reactie #1 Gepost op: mei 14, 2016, 05:21:09 pm »

Beige is ook verkrijgbaar. En antraciet is wel minder besmettelijk.
Gelogd

sanneman

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 490
Re: Welke tenttapijt Raclet Panama Up GL?
« Reactie #2 Gepost op: mei 14, 2016, 06:09:23 pm »

Gefeliciteerd!

Ik zou inderdaad voor een donkere kleur gaan: vies wordt het toch en dan is het minder zichtbaar.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gelogd

VeNi

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Berichten: 126
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama UP
Re: Welke tenttapijt Raclet Panama Up GL?
« Reactie #3 Gepost op: mei 14, 2016, 06:50:05 pm »

Wij zijn vandaag onze Panama up gaan ophalen, we hebben onze gewone Panama ingeruild.

Wij hadden de keuze tussen antraciet en groen en kozen voor groen tenttapijt vermits dit aanleunt bij het gras en groene omgeving waar we kamperen.

Veel plezier met jullie up !
Gelogd

martijn82

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.560
  • Geniet van het kampeer leven .
Re: Welke tenttapijt Raclet Panama Up GL?
« Reactie #4 Gepost op: mei 14, 2016, 06:59:28 pm »

Gefeliciteerd en veel plezier met je vouwwagen

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Gelogd

Groeneklapper

  • Gast
Re: Welke tenttapijt Raclet Panama Up GL?
« Reactie #5 Gepost op: mei 15, 2016, 06:43:31 am »

Dank jullie wel voor jullie reacties....groen, daar had ik nog niet aan gedacht. Wat mij trouwens opviel is dat de promotiefoto's van de Panama geen recht doen aan de vouwwagen. Wij gingen niet voor deze vouwwagen maar vielen er wel voor toen we deze in het echt zagen. Met name de leefruimte van de wagen zelf vinden wij erg fijn. Op doorreis of een weekendje weg (dan wel met luifel) heb je toch genoeg ruimte, zeker aangezien wij nog een kleine van drie hebben. Kan niet wachten!
Gelogd

Hacatefi

  • Gast
Re: Welke tenttapijt Raclet Panama Up GL?
« Reactie #6 Gepost op: mei 15, 2016, 08:27:11 am »

Proficiat! Wij hebben vorig jaar dezelfde gekocht en hij is UITSTEKEND bevallen!

Wij hebben gekozen voor een beige tapijt omdat dit het beste bij de kleuren van de vouwwagen past en we hebben hier geen moment spijt van gehad. In bijlage een foto die een beetje een beeld ervan geeft.
Gelogd

Groeneklapper

  • Gast
Re: Welke tenttapijt Raclet Panama Up GL?
« Reactie #7 Gepost op: mei 15, 2016, 03:35:15 pm »

Dank je wel!! Leuk om de voortent te zien, die hebben we namelijk niet 'live' op zien staan. We hebben eenzelfde kast maar denken er nog over na om twee lage kastjes in het bedgedeelte te zetten....de grote bak is ideaal natuurlijk maar niet om alle kleding in te doen. Met lage kasten hoop ik de voortent bij het bed ruimtelijk te houden. Bruin grondzeil is denk ik bij deze kleur vouwwagen inderdaad het mooiste.

Ik zie een kinderwagen, neem aan dat jullie ook een klein tentje aangeritst hebben?
Gelogd

VeNi

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Berichten: 126
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama UP
Re: Welke tenttapijt Raclet Panama Up GL?
« Reactie #8 Gepost op: mei 15, 2016, 07:22:50 pm »

Dit is onze zijtent, hier nog bij de gewone Panama maar deze is hetzelfde bij de up (bahalve de kleur)
Gelogd

VeNi

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Berichten: 126
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama UP
Re: Welke tenttapijt Raclet Panama Up GL?
« Reactie #9 Gepost op: mei 15, 2016, 07:24:26 pm »

Het luchtbed kan ook dwars gelegd worden. En er passen er precies drie naast elkaar in (hebben we ook al eens getest als er vriendinnetjes op bezoek waren).
Gelogd

Hacatefi

  • Gast
Re: Welke tenttapijt Raclet Panama Up GL?
« Reactie #10 Gepost op: mei 15, 2016, 07:51:20 pm »

Toen wij hem vorig jaar kochten, hadden we enkel de basisopstelling + luifel gezien. Thuis in de tuin hebben we dan alles opgezet als test. De slaapcabine is boven verwachting ruim zoals Veni schrijft. De voortent hadden we toen niet echt ingericht. Pas op de camping in Frankrijk toen alles stond en ingericht was, viel onze mond open van de ruimte, de gezelligheid en praktische kant van dit model.
Tijdens de vakantie hebben we een aantal spullen in de wagenbak liggen, deze is zo geopend. In de basistent staat een hoge kast, het toilet, 2 krukjes, wasmand ... En er is nog ruimte over . En die buggy ... die moet dit jaar gelukkig niet meer mee!
Gelogd

Groeneklapper

  • Gast
Re: Welke tenttapijt Raclet Panama Up GL?
« Reactie #11 Gepost op: mei 16, 2016, 09:08:27 am »

De buggy thuislaten, dan krijg je een zee aan ruimte! Wij waren ook blij toen wij die thuis konden laten. Wij hebben vorig jaar een opvouwbare bolderkar gekocht, ideaal. Geen gesleep met tassen, stoelen etc naar het strand, want we weten allemaal wie er als een pakezel bij loopt. Ook het doen van boodschappen wanneer de kleine mee gaat is een stuk relaxter, hij zit gewoon tussen de boodschappen.

Ik kan nergens een filmpje vinden over het opzetten van de voortent, is dat veel werk?
Gelogd

Hacatefi

  • Gast
Re: Welke tenttapijt Raclet Panama Up GL?
« Reactie #12 Gepost op: mei 16, 2016, 09:26:44 am »

Onze bolderkar staat ook al klaar om mee te nemen.

De voortent valt redelijk mee. Je moet wel even met z'n 2-en zijn. Wij hadden de 1e keer eerst de tent aan de wagen geritst en daarna de stokken eronder. Dat ging, maar was toch even lastig. Op vakantie hebben we eerst het stokkenframe geplaatst. De 1e keer is het even zoeken, maar dat valt ook wel mee. Daarna het doek erover leggen en alles op de juiste lengte spannen. Ging prima en dit is ook de beste methode. Denk wel aan het meenemen van een trapje, het midden van de voortent is behoorlijk hoog. Als je met z'n 2-en bent en je hebt enige ervaring ... en als je ongestoord door de kids  :) kan doorwerken dan staat hij op een klein half uur. Wel nog haringen erin dan.
Gelogd

Groeneklapper

  • Gast
Re: Welke tenttapijt Raclet Panama Up GL?
« Reactie #13 Gepost op: mei 16, 2016, 09:43:13 pm »

De kleine van ons wil ook altijd meehelpen, al is tegenwerken een betere omschrijving.....dus bij het opzetten van de voortent van de caravan ging mijn vriendin altijd met het manneke de camping verkennen en stond ik te zwoegen. Ben erg benieuwd hoe het opzetten van de vouwwagen gaat bevallen. Het frame als eerste opbouwen is dus een welkome tip! We krijgen ook een demonstratie wanneer we de vw gaan ophalen, wel zo prettig....

Ik kan mij ook verheugen op de vaste keuken, aankomen, klep omhoog, kraantjes open en klaar is Kees! Wij hebben trouwens een campingaz gasfles 907, is die gewoon aan te sluiten of hebben we een andere gasfles nodig?
Gelogd

Hacatefi

  • Gast
Re: Welke tenttapijt Raclet Panama Up GL?
« Reactie #14 Gepost op: mei 17, 2016, 09:42:30 am »

Wij hebben dezelfde gasfles dus ... zou geen probleem mogen zijn. Voor alle zekerheid thuis wel ff checken!
Gelogd
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal