Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 3 »   Omlaag

Auteur Topic: Advies gevraagd matras  (gelezen 12401 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

fietsert

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 71
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok; Model: Livingstone Game Drive Ltd 2015 (wagen uitvoering: Crossroads; kleur mat zwart; tentkleur: ecru/bordeaux)
Advies gevraagd matras
« Gepost op: mei 15, 2016, 10:35:59 am »

Wij willen voor onze AK Livingstone een geheel nieuwe matras aanschaffen omdat wij het te hard vinden. We hebben reeds een Ikea dekmatras erop geprobeerd van 3,5 cm, maar dit bleek helaas niet afdoende voor ons.

Graag horen wij ervaringen van mensen die hetzelfde euvel hebben ondervonden. Welk soort matras (type en hoogte) hebben jullie gekozen en hoe bevalt het? Tips?

(NB: Het standaard AK matras is 10 cm, op een lattenbodem.)

Alvast bedankt.
Gelogd

muis

  • Gast
Re: Advies gevraagd matras
« Reactie #1 Gepost op: mei 15, 2016, 10:52:48 am »

In het volgende topic staan bijna alle topics over matrassen
http://www.vouwwagenclub.info/forum/index.php?topic=11118.0
Gelogd

Dunya

  • Gast
Re: Advies gevraagd matras
« Reactie #2 Gepost op: mei 15, 2016, 11:08:12 am »

Ja, die heb ik reeds doorgelezen. Dank voor de aanwijzing.
Toch wil ik de vraag stellen.
(NB: Ik ben de vrouw van Fietsert, heb per ongeluk zijn account gebruikt voor de vraag.)
« Laatst bewerkt op: mei 15, 2016, 11:11:57 am door Dunya »
Gelogd

shoppie

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 203
  • Merk Vouwwagen: (tijdelijk) vouwwagen loos
Re: Advies gevraagd matras
« Reactie #3 Gepost op: mei 15, 2016, 11:40:12 am »

Hoi

Wij hebben een matras van ikea. Volgens mij de malfors 12 cm dik. Je kan kiezen uit stevig en middelhard wij hebben middenharde. Ze hebben ook nog de malfig deze is nog een slagje dikker 14 cm geloof ik (evt hebben ze ook nog een 18 cm).

Wij vonden de bijgeleverde matras in de holtkamper te hard en slapen nu heerlijk.

Misschien een combineren met het opleg matras die je al hebt?

Het een en ander hangt natuurlijk ook af van wat besteden aan een matras. Wij wilden niet de hoofdprijs betalen....

Gelogd
Nieuwe avonturen (tijdelijk) zonder klapper
Klapperdeklap: Holtkamper Cocoon XL 2008 -2019
Tent voor een weekend: de Waard Grote Bonte Specht
Begonnen met: Wilderness Oppomptent 330

Tago Herman

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 865
  • Merk Vouwwagen: vh Alpenkreuzer Select ,Tago Settler Crossing. nu een sleurhut
  • Tago Settler Crossing met Cross-over Luifel
Re: Advies gevraagd matras
« Reactie #4 Gepost op: mei 15, 2016, 11:54:39 am »

Bij ons hetzelfde probleem, een veel te hard matras. Wij hebben dit opgelost door een 5 cm traagschuimtopper ( Matras Direct) op de matras te leggen. Slapen nu fantastisch.
Gelogd
Een jaar niet geklapt is een verloren jaar

mar-ine

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 313
  • Merk Vouwwagen: AartKok- LS/RL/GD
Re: Advies gevraagd matras
« Reactie #5 Gepost op: mei 15, 2016, 11:59:21 am »

Wij hebben een frolisysteem. Daarmee hebben we van een simpel schuimmatrasje een heerlijk matras gemaakt.

coleman - cheyenne

Gelogd

jari

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 2.476
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon XL
Re: Advies gevraagd matras
« Reactie #6 Gepost op: mei 15, 2016, 12:03:43 pm »

Hoi

Wij hebben een matras van ikea. Volgens mij de malfors 12 cm dik. Je kan kiezen uit stevig en middelhard wij hebben middenharde. Ze hebben ook nog de malfig deze is nog een slagje dikker 14 cm geloof ik (evt hebben ze ook nog een 18 cm).

Wij vonden de bijgeleverde matras in de holtkamper te hard en slapen nu heerlijk.

Misschien een combineren met het opleg matras die je al hebt?

Het een en ander hangt natuurlijk ook af van wat besteden aan een matras. Wij wilden niet de hoofdprijs betalen....
+1 alleen die van ons is 18 cm dik
Gelogd
Jevipro

fietsert

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 71
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok; Model: Livingstone Game Drive Ltd 2015 (wagen uitvoering: Crossroads; kleur mat zwart; tentkleur: ecru/bordeaux)
Re: Advies gevraagd matras
« Reactie #7 Gepost op: mei 16, 2016, 02:55:20 pm »

Bedankt voor de goed bruikbare reacties. We gaan binnenkort dan eens proef-liggen op de Malfors middelhard matrassen bij de Ikea.
Gelogd

AnnevdB

  • Gast
Re: Advies gevraagd matras
« Reactie #8 Gepost op: mei 16, 2016, 05:20:03 pm »

Wij hadden eerst ook de Ikea 3cm topping aangeschaft. Was inderdaad nog te hard op Livingstone matras. Nu net die van 5cm gehaald. Hopelijk is dat afdoende.

Met een hele nieuwe matras ben ik te bang dat het hele zaakje te zwaar wordt om omhoog te klappen en bij de bak te kunnen...
Gelogd

fietsert

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 71
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok; Model: Livingstone Game Drive Ltd 2015 (wagen uitvoering: Crossroads; kleur mat zwart; tentkleur: ecru/bordeaux)
Re: Advies gevraagd matras
« Reactie #9 Gepost op: mei 16, 2016, 09:30:24 pm »

Wij hadden eerst ook de Ikea 3cm topping aangeschaft. Was inderdaad nog te hard op Livingstone matras. Nu net die van 5cm gehaald. Hopelijk is dat afdoende.

Met een hele nieuwe matras ben ik te bang dat het hele zaakje te zwaar wordt om omhoog te klappen en bij de bak te kunnen...
En gaat het afdekzeil nog goed dicht met deze 15 centimeter aan totale matrasdikte die jullie nu hebben liggen? Ook met de dekbedden/slaapzakken er nog op?
Dat is een belangrijk deel van de vraag welk matras precies geschikt is voor onze kar.
Gelogd

AnnevdB

  • Gast
Re: Advies gevraagd matras
« Reactie #10 Gepost op: mei 16, 2016, 09:32:14 pm »

En gaat het afdekzeil nog goed dicht met deze 15 centimeter aan totale matrasdikte die jullie nu hebben liggen? Ook met de dekbedden/slaapzakken er nog op?
Dat is een belangrijk deel van de vraag welk matras precies geschikt is voor onze kar.
Geen idee :) de topmatras ligt nog opgerold en wel in z'n Ikea hoesje. Haha! Over twee weken hoop ik t te kunnen uitproberen. Maar heb nu nog flink ruimte in de hoes dus denk dat 5 cm extra wel moet lukken... Zal t over twee weken laten weten!
Gelogd

fietsert

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 71
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok; Model: Livingstone Game Drive Ltd 2015 (wagen uitvoering: Crossroads; kleur mat zwart; tentkleur: ecru/bordeaux)
Re: Advies gevraagd matras
« Reactie #11 Gepost op: juni 01, 2016, 03:21:41 pm »

Geen idee :) de topmatras ligt nog opgerold en wel in z'n Ikea hoesje. Haha! Over twee weken hoop ik t te kunnen uitproberen. Maar heb nu nog flink ruimte in de hoes dus denk dat 5 cm extra wel moet lukken... Zal t over twee weken laten weten!

We zijn erg benieuwd naar je ervaringen, AnnevdB.
Gelogd

AnnevdB

  • Gast
Re: Advies gevraagd matras
« Reactie #12 Gepost op: juni 01, 2016, 10:22:58 pm »

Helaas heeft de regen roet in t eten gegooid en zijn we niet meer weg geweest. Komende maand zitten we in Canada in een camper (wat had ik graag de klapkar meegenomen! :) ) maar in juli gaan we weer klappen. Ik laat t dan zeker weten!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gelogd

fietsert

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 71
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok; Model: Livingstone Game Drive Ltd 2015 (wagen uitvoering: Crossroads; kleur mat zwart; tentkleur: ecru/bordeaux)
Re: Advies gevraagd matras
« Reactie #13 Gepost op: juni 01, 2016, 10:45:26 pm »

Ok, bedankt voor je reactie in ieder geval!

Onze vakantie staat in juli ook gepland...dus ik denk dat we het zelf nog eerder gaan proberen en passen. Bij de Ikea kun je mits op tijd nog terug om te ruilen voor een andere maat matras.
Gelogd

AnnevdB

  • Gast
Re: Advies gevraagd matras
« Reactie #14 Gepost op: juni 02, 2016, 06:09:34 pm »

Let op: met matras kun je m idd omwisselen bij de Ikea. Maar dit geldt niet voor een topper ben ik achter gekomen...


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gelogd
Pagina's: 1 2 3 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal