Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 »   Omlaag

Auteur Topic: Nieuwe Panama  (gelezen 14233 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

superkoe32

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.413
  • Merk Vouwwagen: CCC Xclusive 2021
  • ** Pluk de dag! **
Re: Nieuwe Panama
« Reactie #30 Gepost op: juni 07, 2016, 11:14:47 am »

Ik ben wel eens aan het rondkijken naar een snelklapper met wat minder ruimte aangezien onze damens ongetwijfeld ook een keer in een bijzettentje willen slapen gezien hun leeftijd en tja dan is een 8 persoons klapper niet meer zo noodzakelijk. Daar komt bij dat het gemak van op en af zetten van een snelklapper ons ook wel heel erg aanspreekt.

Wat ik me afvraag..wij hebben met onze Cabanon echt mega veel ruimte door het verlengde afdekzijl en proppen hem dus ook echt helemaal vol met:

2 tafels
4 crespo klapstoelen
2 bocamp vouwstoelen
4 strandstoelen crespo
1 droogrek
1x keukenkast opvouwbaar ( 1.40 hoog)
1x garderobe kast opvouwbaar ( 1.60 hoog)

Als we rijden dan is de klapper gepakt en wel net zo hoog als het dak van onze auto uiteindelijk ::)

Wellicht is het lastig om te zeggen maar zou dit ook passen in de ruimte bij vouwagens die bagagruimte "onder" het bed hebben?
Of moet ik dan echt concessies gaan doen en dus minder meenemen (overigens kán dat echt niét :O :+)

Ik snap in ieder geval heel goed waarom je voor de gekozen hebt Groeneklapper, het ziet er super goed uit!

ik zal in een ander draadje de vraag ook nog even uitzetten ;)

« Laatst bewerkt op: juni 07, 2016, 11:52:40 am door superkoe32 »
Gelogd

Jon

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.577
Re: Nieuwe Panama
« Reactie #31 Gepost op: juni 07, 2016, 12:33:45 pm »

@Groenklapper
Mooie review! Dat is geen vouwwagen maar een huis. Wat een ruimte...
Gelogd
Combi Camp Country 2016, daarna de Waard Kuifmees, nu even niets.

VeNi

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Berichten: 126
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama UP
Re: Nieuwe Panama
« Reactie #32 Gepost op: juni 07, 2016, 04:11:05 pm »

Super dat de vw jullie goed bevallen is ! Het begint hier meer en meer te kriebelen om ook weer te vertrekken (1 augustus pas).

Veel kampeerplezier !
Gelogd

Hacatefi

  • Gast
Re: Nieuwe Panama
« Reactie #33 Gepost op: juni 07, 2016, 04:25:38 pm »

@ Groeneklapper: leuk verslag! En vooral herkenbaar op alle punten die je benoemt. Wat wij bij de aankoop nog niet hadden ervaren, was de ruimte en de beleving van de vouwwagen. Ook onze reactie toen we vorig jaar voor het eerst volledig stonden uitgeklapt was 'Wow ... wat een ruimte', ik moest er zelfs van lachen. En ook wij vinden de tent bere-gezellig; leuke indeling, kleurstelling interieur (lekker licht en toch gedimd) ... gewoon knus en dat vinden wij erg belangrijk. Ik ben wel benieuwd waar je de haakjes vandaan hebt die aan de keukendeksel hangen. Die wil ik ook nog ergens aanschaffen.

@Superkoe: De spullen die je noemt, nemen veel ruimte in ... maar naast alles wat met de tent te maken heeft (voortent, grondzeilen, stokken, ...) ben ik ervan overtuigd dat dit past. Het is natuurlijk afhankelijk van wat je nog allemaal meeneemt. Ik zal straks eens een foto plaatsen van onze indeling van de bak toen we vertrokken. Kan een beeld geven van de opslagruimte.
Gelogd

superkoe32

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.413
  • Merk Vouwwagen: CCC Xclusive 2021
  • ** Pluk de dag! **
Re: Nieuwe Panama
« Reactie #34 Gepost op: juni 07, 2016, 09:04:48 pm »

@ Groeneklapper: leuk verslag! En vooral herkenbaar op alle punten die je benoemt. Wat wij bij de aankoop nog niet hadden ervaren, was de ruimte en de beleving van de vouwwagen. Ook onze reactie toen we vorig jaar voor het eerst volledig stonden uitgeklapt was 'Wow ... wat een ruimte', ik moest er zelfs van lachen. En ook wij vinden de tent bere-gezellig; leuke indeling, kleurstelling interieur (lekker licht en toch gedimd) ... gewoon knus en dat vinden wij erg belangrijk. Ik ben wel benieuwd waar je de haakjes vandaan hebt die aan de keukendeksel hangen. Die wil ik ook nog ergens aanschaffen.

@Superkoe: De spullen die je noemt, nemen veel ruimte in ... maar naast alles wat met de tent te maken heeft (voortent, grondzeilen, stokken, ...) ben ik ervan overtuigd dat dit past. Het is natuurlijk afhankelijk van wat je nog allemaal meeneemt. Ik zal straks eens een foto plaatsen van onze indeling van de bak toen we vertrokken. Kan een beeld geven van de opslagruimte.
Dat zou fijn zijn!!
Gelogd

chrishoek

  • Gast
Re: Nieuwe Panama
« Reactie #35 Gepost op: juni 07, 2016, 09:07:16 pm »

Groeneklapper:

Leuk om jullie verslag te lezen. Fijn dat de wagen zo goed bevalt.  :) 

Wij hebben 2 van jullie "mindere punten" opgelost,  de vws heeft uit service  een rits aan de gastencabine gezet en wij hebben de luifel met 1 meter laten verlengen. ( nadeel hier van is wel  dat je de luifel niet meer even snel opzet).
Gelogd

VeNi

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Berichten: 126
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama UP
Re: Nieuwe Panama
« Reactie #36 Gepost op: juni 07, 2016, 11:56:36 pm »

Pfff wat ik dan niet snap is dat de VWS dit niet uit zichzelf als optie aangeeft (rits aan gastencabine voor grondzeil)

Wij hebben dit punt aangehaald bij de inruil maar er werd niet op ingegaan. Heb je nog een idee wat deze aanpassing gekost heeft ?

Het verlengen van de luifel hebben we lang overwogen maar nu zetten we een aparte coleman op, flexibeler qua schaduw ook.

Gelogd

Groeneklapper

  • Gast
Re: Nieuwe Panama
« Reactie #37 Gepost op: juni 08, 2016, 06:58:27 am »

@Hacatefi, ik heb de haken bij Ikea gekocht:
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/70011397/ (5 stuks voor 1,99 euro). Vervolgens heb ik ter bescherming van de keukenklep aan beide kanten een siliconenslangetje er over geschoven, dit ging niet al te makkelijk vandaar dat ik het slangetje niet over de hele haak heb gedaan. Het slangetje heb ik bij de Hubo gekocht, 2 meter voor 1,70 euro. Door het slangetje paste de haak niet meer over de klep dus ik heb de haak nog een beetje verbogen. Ik ga nog een tweede mandje kopen want dat is toch wel erg makkelijk gebleken....

« Laatst bewerkt op: juni 08, 2016, 07:00:08 am door Groeneklapper »
Gelogd

Groeneklapper

  • Gast
Re: Nieuwe Panama
« Reactie #38 Gepost op: juni 08, 2016, 07:02:13 am »

@Chrishoek, het aanbrengen van een rits zou inderdaad geweldig zijn. Ik sluit mij aan bij VeNi, waarom wordt deze optie niet direct aangeboden? Hebben zij de rits aangebracht tegen een prijs of viel dit nog onder de 'afleverservice'?
Gelogd

chrishoek

  • Gast
Re: Nieuwe Panama
« Reactie #39 Gepost op: juni 08, 2016, 09:45:19 pm »

Wij vonden het kuipzeil bij de eeste versie van de Panama niet echt een vast kuipzeil, dit hebben we na onze eerste kampeer ervaringen aangegeven en de vws heeft dit opgelost door een rits aan de gastencabine te maken en ook nog klittenband in te naaien bij de ingangen aan de wagentent en het kuipzeil (daar zit bij het huidige model nu een rits). Dit hebben ze als service gedaan.  Normaal gesproken rekenen ze voor ritsen een bedrag per meter, volgens mij ongeveer € 50,-.
Het verlengen van de luifel hebben wij betaald.
Gelogd

Hacatefi

  • Gast
Re: Nieuwe Panama
« Reactie #40 Gepost op: juni 10, 2016, 02:10:08 pm »

Onderstaande foto's geven een idee van de laadruimte. Ik ga niet opsommen wat er in zit, maar wat er niet in zit  :).

Disselbak: haringen, alle gereedschap, gasfles, chemisch toilet + producten, emmer met allerlei spullen, ... 

Keuken: alles wat met de keuken te maken heeft, behalve een kratje met voorraad.

Onder het zeil: tafel, 4 stoelen, kinderwagen (dit jaar niet meer).

In de auto alleen nog de spullen die we nodig hebben tijdens de reis, de hoofdkussens en toiletgerief. Dit zou ook nog passen in de vouwwagen, maar dan was de koffer (van onze stationwagen) zo goed als leeg.
Gelogd

Hacatefi

  • Gast
Re: Nieuwe Panama
« Reactie #41 Gepost op: juni 10, 2016, 02:13:05 pm »

Oeps, 2x dezelfde foto, correctie.
Gelogd

superkoe32

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.413
  • Merk Vouwwagen: CCC Xclusive 2021
  • ** Pluk de dag! **
Re: Nieuwe Panama
« Reactie #42 Gepost op: juni 13, 2016, 09:19:13 am »

Hacatefi, dank voor je foto`s! Als ik het zo zie is de laadruimte inderdaad prima!
Gelogd

PeetjePanama

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 19
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Nano
  • Your feet will take you where your heart is
Re: Nieuwe Panama
« Reactie #43 Gepost op: september 20, 2016, 10:55:49 am »

Gefeliciteerd met jullie Panama.
Fijne wagen om mee te klappen en als ik het zo lees gaat er bij jullie net zoveel onder het bed als bij ons. Wij gaan meestal met zijn 5 en dus heb je wel het een en ander nodig.

Hebben jullie ook de gastencabine erbij genomen?  Lees graag jullie ervaringen. Kan het niet laten even die van ons laten zien.....
Gelogd

AnnekeCornee

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 542
  • Merk Vouwwagen: Raclet Safari 2008
Re: Nieuwe Panama
« Reactie #44 Gepost op: september 20, 2016, 05:51:16 pm »

Ik ben wel eens aan het rondkijken naar een snelklapper met wat minder ruimte aangezien onze damens ongetwijfeld ook een keer in een bijzettentje willen slapen gezien hun leeftijd en tja dan is een 8 persoons klapper niet meer zo noodzakelijk. Daar komt bij dat het gemak van op en af zetten van een snelklapper ons ook wel heel erg aanspreekt.

Mochten jullie volgend jaar de keuze voor een andere maken: Wij houden ons aanbevolen voor jullie Mercury! :J
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal