Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2   Omlaag

Auteur Topic: Wegwerkzaamheden?  (gelezen 19241 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.628
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re: Wegwerkzaamheden?
« Reactie #15 Gepost op: juli 22, 2016, 09:53:55 pm »

Uren over 720 km lijkt me vrij normaal:o)

Bedenk je dat 20km/u langzamer rijden, pas na 5 uur 100 km scheelt. Daarnaast, in Duitsland zijn momenteel erg veel baustellen. Dus veel kans dat je omleidingroute ook zijnproblemen heeft.

Spelen met de dagen en/of tijden wil weleens helpen. Zondag is vaak rustig bijvoorbeeld.
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

danny060473

  • Gast
Re: Wegwerkzaamheden?
« Reactie #16 Gepost op: juli 22, 2016, 10:44:40 pm »

Wij gaan naar Slovenië en volgens de diverse programma's worden we over de A3 gestuurd, echter krijg ik net een berichtje van mijn zus dat daar ontzettend veel wegwerkzaamheden zijn. Zij heeft er vandaag uren over gedaan om 720 km af kunnen leggen. Caravans en aanhangers mogen alleen rechts rijden en de linker baan is soms maar 2 meter breed. Nu zit ik te kijken op google maps en denk eraan om over 1.5 week via de A61 en A8 naar Oostenrijk en Slovenië af te reizen. Zijn er mensen die daar ervaring mee hebben???

Tijdens de wintersport in Oostenrijk, rijden we altijd via de a6 ipv de a8. Het is iets omrijden maar veel rustiger en een stuk vlakker.


Sent from my iPad using Tapatalk
Gelogd

linda75

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 799
  • Merk Vouwwagen: aart kok livingstone
Re: Wegwerkzaamheden?
« Reactie #17 Gepost op: juli 23, 2016, 06:03:18 am »

Uren over 720 km lijkt me vrij normaal:o)

Bedenk je dat 20km/u langzamer rijden, pas na 5 uur 100 km scheelt. Daarnaast, in Duitsland zijn momenteel erg veel baustellen. Dus veel kans dat je omleidingroute ook zijnproblemen heeft.

Spelen met de dagen en/of tijden wil weleens helpen. Zondag is vaak rustig bijvoorbeeld.

ze hebben er ruim 11 uur over gedaan terwijl ze geen aanhanger oid bij zich hebben dus viel ze wel tegen. Ik kreeg te horen dat op de a3 je op veel plaatsen met de aanhanger alleen op de rechter baan mag rijden waardoor je achter de vrachtwagens mag aanrijden. Daarom is mijn vraag of de a61 en a8 een goed alternatief is. We ontkomen idd helaas niet aan de wegwerkzaamheden. Gelukkig rijden wij wel doordeweeks en snachts dus hopelijk scheelt dat al iets.
Gelogd

superkoe32

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.413
  • Merk Vouwwagen: CCC Xclusive 2021
  • ** Pluk de dag! **
Re: Wegwerkzaamheden?
« Reactie #18 Gepost op: juli 23, 2016, 07:12:52 am »

Ik heb die richting op helaas geen ervaring Linda...
Gelogd

KlapJoeri

  • Klaploper met klappertanden
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.236
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero 2023
  • Het leven is mooier als je denkt!
Re: Wegwerkzaamheden?
« Reactie #19 Gepost op: juli 23, 2016, 08:20:31 am »

Linda; de inhaalverboden kun je hier vinden: (zeker met Tempo100 de moeite om in de gaten te houden)
http://www.transitfrei.de/Womothemen/inhalen-verboben-caravan-overzicht-duitsland.html

wegwerkzaamheden kun je hier een indruk van krijgen:
http://www.verkehrsinfo.de/index.php

Wij vertrekken binnenkort naar Oostenrijk vanuit regio Nijmegen. We rijden niet in het weekend. Onze route zal over de 44->7->70->73->9 dus via Kassel en Munchen gaan.
Is wel wat om, maar je ontloopt veel drukken gebieden, grote steden, er zijn weinig inhaalverboden en werkzaamheden op deze route zover ik kan zien.
Kan dus nog niet uit ervaring spreken maar deze route gaan wij testen ;)

We hebben dus Tempo100 en zijn ook niet bang om stiekum nog wat harder te rijden. De boetes zijn overzichtelijk in Duitsland, buiten de bebouwde kom:
tot 10 km/h: € 10 - 11-15 km/h: € 20 - 16-20 km/h: € 30.


Gelogd
The cold never bothered me anyway.....

KlapJoeri

  • Klaploper met klappertanden
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.236
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero 2023
  • Het leven is mooier als je denkt!
Re: Wegwerkzaamheden?
« Reactie #20 Gepost op: juli 23, 2016, 08:22:53 am »

ze hebben er ruim 11 uur over gedaan terwijl ze geen aanhanger oid bij zich hebben dus viel ze wel tegen. Ik kreeg te horen dat op de a3 je op veel plaatsen met de aanhanger alleen op de rechter baan mag rijden waardoor je achter de vrachtwagens mag aanrijden. Daarom is mijn vraag of de a61 en a8 een goed alternatief is. We ontkomen idd helaas niet aan de wegwerkzaamheden. Gelukkig rijden wij wel doordeweeks en snachts dus hopelijk scheelt dat al iets.
NB: juist de 61 zit vol met inhaalverboden!
Gelogd
The cold never bothered me anyway.....

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.863
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Wegwerkzaamheden?
« Reactie #21 Gepost op: juli 26, 2016, 01:11:36 pm »

De A3 is inderdaad drama. Wij hebben 2,5 uur langer over de reis naar HONGARIJE GEDAAN. Heeeel veel file gehad.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

linda75

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 799
  • Merk Vouwwagen: aart kok livingstone
Re: Wegwerkzaamheden?
« Reactie #22 Gepost op: juli 26, 2016, 01:32:46 pm »

reed je overdag??
Gelogd

superkoe32

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.413
  • Merk Vouwwagen: CCC Xclusive 2021
  • ** Pluk de dag! **
Re: Wegwerkzaamheden?
« Reactie #23 Gepost op: juli 26, 2016, 01:39:48 pm »

Niet leuk Yella!!
Linda, ik hoop dat het meevalt voor jullie! Wanneer ga je ookal weer?
Gelogd

xray

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 638
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee GL 2016
Re: Wegwerkzaamheden?
« Reactie #24 Gepost op: juli 26, 2016, 02:56:23 pm »

hmm denk dat we de A3 dan ook maar gaan omruilen voor de A61.... Gaan naar Zwarte woud tussen Wurzburg en Heilbronn.
Kortste is via A3 ongeveer 500km.
Maar kan ook via de A4 en A45 bij Keulen gaan en later de A3 opgaan dat is maar 525 km of anders de A44 naar de A7 maar dat is flink om en heeft niet mijn voorkeur.
iemand nog ervaring met deze routes met vertrek uit Brabant in de vroege ochtend??
Gelogd

jackodb

  • Gast
Wegwerkzaamheden?
« Reactie #25 Gepost op: juli 26, 2016, 04:12:03 pm »

Afgelopen zondag zijn over de A3 gereden, vanaf ongeveer 2:30 op weg naar Tsjechie. Veel werkzaamheden, maar daar heb je 's nachts niet veel last van.

Wat ik zelf wel lastig vond, was dat er erg weinig verlichting was. En als er dan al weinig verkeer is (met lampjes), dan zijn bochten moeilijk in te schatten. En ook het klimmen en afdalen zie niet altijd goed aankomen, met als gevolg af een toe een schakelfout :)
Gelogd

xray

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 638
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee GL 2016
Re: Wegwerkzaamheden?
« Reactie #26 Gepost op: juli 26, 2016, 06:51:25 pm »

Afgelopen zondag zijn over de A3 gereden, vanaf ongeveer 2:30 op weg naar Tsjechie. Veel werkzaamheden, maar daar heb je 's nachts niet veel last van.

Wat ik zelf wel lastig vond, was dat er erg weinig verlichting was. En als er dan al weinig verkeer is (met lampjes), dan zijn bochten moeilijk in te schatten. En ook het klimmen en afdalen zie niet altijd goed aankomen, met als gevolg af een toe een schakelfout :)
klopt dat het buitenland vaak donkerder is, en minder steden rond de snelwegen en ze hebben niet zo'n luxe zoals wij in NL hebben met verlichtign op de snelweg. Zo slecht zal het wel niet gaan met de NL economie als we de lampen langs de snelweg kunnen laten branden  :#
Gelogd

jackodb

  • Gast
Re: Wegwerkzaamheden?
« Reactie #27 Gepost op: juli 26, 2016, 10:01:42 pm »

Zo slecht zal het wel niet gaan met de NL economie als we de lampen langs de snelweg kunnen laten branden  :#

Of misschien juist wel, en gaat daar misschien (te) veel geld naar toe haha.

Maar inderdaad, misschien is het een luxe-probleempje :)
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.863
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Wegwerkzaamheden?
« Reactie #28 Gepost op: juli 30, 2016, 01:09:16 pm »

reed je overdag??
we vertrokken om 2.00 uur in de nacht, zaterdagochtend vorig weekend. De eerste uren totaal geen last, maar naarmate de dag vorderde werd het flink druk. En de A3 is enorm lang, tot aan Oostenrijk. In Oostenrijk totaal geen last van file meer gehad. Vanaf daar weer lekker kunnen doorrijden. we kwamen tegen 21.00 uur aan zaterdagavond. Maar hoefden verder geen vouwwagen meer uit te klappen. gewoon lekker deur van het slot en naar binnen. Alleen nog even water er op zetten en de electriciteit. Hoewel dat ook wel enig gedoe gaf nog.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

superkoe32

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.413
  • Merk Vouwwagen: CCC Xclusive 2021
  • ** Pluk de dag! **
Re: Wegwerkzaamheden?
« Reactie #29 Gepost op: juli 30, 2016, 04:21:14 pm »

Fijn dat de reis goed ging Yella!
Gelogd
Pagina's: « 1 2   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal