Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Vragen over de Oceane (luifel/gaatjes etc)  (gelezen 2070 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Suusla

  • Gast
Vragen over de Oceane (luifel/gaatjes etc)
« Gepost op: augustus 04, 2016, 10:50:34 pm »

Hallo, we hebben onlangs een mooie tweedehands Oceane gekocht, en we zijn er blij mee (m'n moeder en ik kamperen elk jaar met mijn kinderen en dat op de grond liggen in een tent wilden we echt niet meer!) We kamperen ergens waar we ook een binnenruimte hebben met eten dus we zetten de wagen alleen op met luifel aan de bak.

Paar vragen:
- we hebben de luifel opgezet meteen aan het bakkie, nu zijn daar gaatjes op 1/3 vh bakkie af. Maar waar dienen die voor? De afstand voor de losse stokjes met pinnetjes zijn korter, en die horen duidelijk aan de voortent te zien in de folder.
- Weet iemand de breedte tussen de bankjes in de bak? (We vonden het best onhandig om de kleding in de bakken te hebben omdat je elke keer het matras en deksel omhoog moet houden. Dus bedacht ik me dat ik zo'n opvouwbaar campinkastje wil kopen die ik in de bak achterin zet in het midden. Alleen weet ik niet hoe breed ik het kan kopen.
- ik heb een topdekmatras gekocht voor de brede kant. (140x200) En ik vroeg me af of dat kan blijven liggen met inklappen? (Durfde het met m'n moeder niet uit te proberen)
- Onder de deksels in de bak zijn twee compartimenten gemaakt adv houten tussenschotjes. Maar daardoor kun je niet je voortent-stokken erin leggen, wat mij handig lijkt om daar in op te bergen. Zou ik de houten tussenwandjes kunnen afzagen een stukje? Of gaat er dan wat mis met de stevigheid vd deksels/constructie?
- We zagen best wat vocht onder de matrassen. Zou je kleine gaatjes in de plank kunnen boren? Of gaat er dan stevigheid verloren vd constructie? (Of is een ventilatie matje meer aan te raden?)
- ik heb een luifel zonder zijkanten. Is dat los bij te bestellen, of moet je dan een hele nieuwe luifel?
- kan ik een universeel ondertentje kopen voor eronder?

Best een hoop vragen ! Hoop dat iemand me kan helpen. 😃
Alvast heel erg bedankt

Gelogd

kobus80

  • Gast
Re: Vragen over de Oceane (luifel/gaatjes etc)
« Reactie #1 Gepost op: augustus 16, 2016, 02:25:32 pm »

Goede middag,

Hopelijk kan ik de meeste vragen beantwoorden. We hebben zelf ook een Oceane.

De gaatjes in de luifel dienen ervoor dat je deze op de puntjes zet van de voortent. Zodat je de luifel kunt opspannen.

De breedte tussen de bankjes is 63 / 64cm

Wij hebben ook 2 top matrassen gekocht. Deze rollen we op en leggen ze in het middenpad, we klappen ze niet met het gewone matras mee.

De stokken van de voor tent en de luifel hebben wij onder de bankjes liggen. Ik heb het schot eruitgehaald en een balkje terug gezet, zodat de stevigheid wel blijft. Zo kan ik de stokken er onderdoor steken.

Ik zou geen gaatjes boren in de houten platen. Gewoon goed ventileren en droog wegzetten.

De luifel is zonder zijwanden. Maar wij kamperen met voortent en luifel dus we missen ze ook niet. Ik heb ze nooit op marktplaats zien staan.

Universele ondertentjes zijn wel te koop.

Gr Erik

Gelogd

ejpwg

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 464
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte XL Windforce
Re: Vragen over de Oceane (luifel/gaatjes etc)
« Reactie #2 Gepost op: augustus 16, 2016, 02:48:23 pm »

- We zagen best wat vocht onder de matrassen. Zou je kleine gaatjes in de plank kunnen boren? Of gaat er dan stevigheid verloren vd constructie? (Of is een ventilatie matje meer aan te raden?)

hiervoor zou je inderdaad een ventilatie matje kunnen gebruiken
b.v. http://www.kampeermarkt.com/Truster-Anti-condensmat.html
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal