Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 »   Omlaag

Auteur Topic: Teun Tenttrailer TTT4 tips, tricks ervaringen...  (gelezen 72229 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

meeder

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.010
  • Aart Kok Zambezi River Lodge 2009
Re: Teun Tenttrailer TTT4 tips, tricks ervaringen...
« Reactie #30 Gepost op: juni 13, 2017, 11:23:15 pm »

Als het katoen is dan gebeurd dat bij de eerste regenbui wel.
Als het all-season doek is dan hoef je niets te doen.
Gelogd

poldertoerist

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.319
Re: Teun Tenttrailer TTT4 tips, tricks ervaringen...
« Reactie #31 Gepost op: juni 14, 2017, 09:45:50 am »

De tent is van katoen.

Het is inderdaad zo dat een eerste regenbui, of vochtige nacht al goed helpt. maar... als je de mogelijkheid hebt om 'm even in te nevelen met je tuinslang is dat stiekem toch wel fijn. want stel dat je een eerste regenbui er eentje is van het kaliber "zou het ooit nog stoppen?" dan is de kans dat het goed gaat groot, maar voor je gemoedsrust is het toch lekker als je weet dat je dat al eens gedaan hebt.


maar het moet niet..

Gelogd
Adventure Awaits

Daan Rene

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 538
  • Een droom is uitgekomen!!
Re: Teun Tenttrailer TTT4 tips, tricks ervaringen...
« Reactie #32 Gepost op: juni 14, 2017, 11:07:54 am »

De tent is van katoen.

Het is inderdaad zo dat een eerste regenbui, of vochtige nacht al goed helpt. maar... als je de mogelijkheid hebt om 'm even in te nevelen met je tuinslang is dat stiekem toch wel fijn. want stel dat je een eerste regenbui er eentje is van het kaliber "zou het ooit nog stoppen?" dan is de kans dat het goed gaat groot, maar voor je gemoedsrust is het toch lekker als je weet dat je dat al eens gedaan hebt.


maar het moet niet..
Dit hebben wij gehad en ook de tent niet eerst nat gemaakt. Totaal geen probleem. Het bleef droog binnen

Verstuurd vanaf mijn LG-H850 met Tapatalk

Gelogd

poldertoerist

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.319
Re: Teun Tenttrailer TTT4 tips, tricks ervaringen...
« Reactie #33 Gepost op: juni 14, 2017, 01:44:37 pm »

Idd, vaak gaat het goed. Maar wil he zekerheid dan kan je daar zelf eenvoudig voor zorgen.
Gelogd
Adventure Awaits

pmponer

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 86
  • Merk Vouwwagen: *** TEUN TTT4 ***
Re: Teun Tenttrailer TTT4 tips, tricks ervaringen...
« Reactie #34 Gepost op: juni 23, 2017, 11:02:24 am »

Over 2 weken mogen we onze Teun halen.
Ik ben bezig met de stalling, maar ik kan slecht de gegevens hiervan vinden.
350 incl dissel x 150 breed moet het zijn volgens mij.

Iemand die dit kan bevestigen?

Hoe lang duurt een aflever sessie meestal?
We zijn ook nog opzoek naar een goede keuken, meestal koken we onder de luifel iemand daar nog tips voor?
Ik zag dat poldertoerist de camping keuken van de aldi gebruikt. En een 2 of 3 pits gasstel, welke kan ik dan mogelijk het beste nemen?
Gelogd

poldertoerist

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.319
Re: Teun Tenttrailer TTT4 tips, tricks ervaringen...
« Reactie #35 Gepost op: juni 23, 2017, 12:37:20 pm »

inderdaad gebruik ik de Tristar keuken. https://webshop.vossenhoek.nl/nl/332312/tristar-kookkast-grenada/?pos=987

Dat heb ik omdat ik heel graag een wasbakje met watervoorziening wilde (wasbakje zat er in watervoorziening heb ik er zelf ingebouwd) Wij zijn er erg blij mee.

Mocht je dat wasbakje niet zo belangrijk vinden dan is er van alles te koop.  Ik heb gekozen voor een 2 pits gasstel. Let op dat je iets koopt dat een fatsoenlijk vermogen heeft voor de branders. vergelijken is dan echt wel aan te raden!
Gelogd
Adventure Awaits

pmponer

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 86
  • Merk Vouwwagen: *** TEUN TTT4 ***
Re: Teun Tenttrailer TTT4 tips, tricks ervaringen...
« Reactie #36 Gepost op: juni 23, 2017, 12:50:27 pm »

inderdaad gebruik ik de Tristar keuken. https://webshop.vossenhoek.nl/nl/332312/tristar-kookkast-grenada/?pos=987

Dat heb ik omdat ik heel graag een wasbakje met watervoorziening wilde (wasbakje zat er in watervoorziening heb ik er zelf ingebouwd) Wij zijn er erg blij mee.

Mocht je dat wasbakje niet zo belangrijk vinden dan is er van alles te koop.  Ik heb gekozen voor een 2 pits gasstel. Let op dat je iets koopt dat een fatsoenlijk vermogen heeft voor de branders. vergelijken is dan echt wel aan te raden!

Ja precies, ik had al wat slechte reviews van bepaalde gasttellen gelezen.
Welk vermogen moet het kunnen hebben?

En een wasbakje vinden we (nog) niet nodig. We hebben liever wat meer werkruimte.
Gelogd

poldertoerist

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.319
Re: Teun Tenttrailer TTT4 tips, tricks ervaringen...
« Reactie #37 Gepost op: juni 23, 2017, 04:55:33 pm »

Is natuurlijk afhankelijk van of je echt wil koken of maar beetje opwarmt. Voor koken vind ik 2kw minimaal
Gelogd
Adventure Awaits

pmponer

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 86
  • Merk Vouwwagen: *** TEUN TTT4 ***
Re: Teun Tenttrailer TTT4 tips, tricks ervaringen...
« Reactie #38 Gepost op: juni 23, 2017, 06:48:16 pm »

Is natuurlijk afhankelijk van of je echt wil koken of maar beetje opwarmt. Voor koken vind ik 2kw minimaal

Nou om het echt koken te noemen weet ik niet, maar we bestenden onze dag vaak wel aan het voorbereiden van de avond maaltijd ;)
Staat die 2kw dan in de specs genoemd.
De keuken van de Louisiana vonden we goed. \
Ik heb ook nog afgelopen winter gekookt op een oude campinggaz van een collega, zijn alle campinggaz per definitie goed?
Gelogd

poldertoerist

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.319
Re: Teun Tenttrailer TTT4 tips, tricks ervaringen...
« Reactie #39 Gepost op: juni 23, 2017, 08:22:15 pm »

Ja, staat in de
Specs meestal, de goedkopere campinggaz doen maar 1200 watt (1,2kw) tuurlijk kan dat ook. Maar moet je wel meer geduld hebben.   

Tis maar wat je belangrijk vindt

Edit : We gaan nu mss wel erg off topic. Wellicht onderwerpje maken voor koken op de camping?
« Laatst bewerkt op: juni 23, 2017, 08:26:36 pm door poldertoerist »
Gelogd
Adventure Awaits

pmponer

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 86
  • Merk Vouwwagen: *** TEUN TTT4 ***
Re: Teun Tenttrailer TTT4 tips, tricks ervaringen...
« Reactie #40 Gepost op: juni 24, 2017, 09:33:03 am »

Ja, staat in de
Specs meestal, de goedkopere campinggaz doen maar 1200 watt (1,2kw) tuurlijk kan dat ook. Maar moet je wel meer geduld hebben.   

Tis maar wat je belangrijk vindt

Edit : We gaan nu mss wel erg off topic. Wellicht onderwerpje maken voor koken op de camping?

Nee ik hou er over op ;)  waarschijnlijk wordt het deze https://www.decathlon.nl/p/kookmeubel-voor-de-camping-bivak/_/R-p-6329?mc=8358365&c=BLAUW
Verder vind ik het er wel mee te maken hebben om dat dit tips en tricks is voor de TTT en die heeft nu eenmaal geen standaard keuken aan boord ;)
Gister nog maar eens gebeld (omdat we nog geen bevestiging hadden). Het zit in de molen de de afgesproken afleverdatum gaat gewoon gehaald worden  :K
« Laatst bewerkt op: juni 24, 2017, 10:11:04 am door pmponer »
Gelogd

Tago Herman

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 863
  • Merk Vouwwagen: vh Alpenkreuzer Select ,Tago Settler Crossing. nu een sleurhut
  • Tago Settler Crossing met Cross-over Luifel
Re: Teun Tenttrailer TTT4 tips, tricks ervaringen...
« Reactie #41 Gepost op: juni 24, 2017, 10:39:17 am »

@pmponer,

Heb je wel eens een Cadac Skottelbraai overwogen? Sinds wij die twee jaar geleden hebben gekocht gebruiken we de keuken niet meer. Scheelt enorm veel plaats in de wagen.

Herman
Gelogd
Een jaar niet geklapt is een verloren jaar

pmponer

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 86
  • Merk Vouwwagen: *** TEUN TTT4 ***
Re: Teun Tenttrailer TTT4 tips, tricks ervaringen...
« Reactie #42 Gepost op: juni 24, 2017, 10:52:35 am »

Gaat het toch over het koken ;)

Ik vind de skottel, met mijn fantasie te beperkt. WIj maken meer dan een eenpans gerecht om het zo maar te zeggen. 1 Brander is dus vaak niet genoeg.
Met de Jamet stonden er vaker 3 pannen op de pitten dan 1 om het zo maar te zeggen.

We hebben voor dat soort zaken wel een cadac chef opvouw ding, die we gebruiken om te grillen/bbq-en.
Ik zal eens zoeken naar een koken op de camping topic dan kunnen we daar eventueel over verder gaan  :off  :evil:

Gelogd

poldertoerist

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.319
Re: Teun Tenttrailer TTT4 tips, tricks ervaringen...
« Reactie #43 Gepost op: juni 24, 2017, 11:50:49 am »

Nee ik hou er over op ;)  waarschijnlijk wordt het deze https://www.decathlon.nl/p/kookmeubel-voor-de-camping-bivak/_/R-p-6329?mc=8358365&c=BLAUW
Verder vind ik het er wel mee te maken hebben om dat dit tips en tricks is voor de TTT en die heeft nu eenmaal geen standaard keuken aan boord ;)
Gister nog maar eens gebeld (omdat we nog geen bevestiging hadden). Het zit in de molen de de afgesproken afleverdatum gaat gewoon gehaald worden  :K

Dat meubel past er mooi bij!

Stiekem toch wel leuk dat shoppen voor een keuken ☺
Gelogd
Adventure Awaits

Campeggio

  • Gast
Re: Teun Tenttrailer TTT4 tips, tricks ervaringen...
« Reactie #44 Gepost op: juni 27, 2017, 12:30:22 pm »

Wij hebben sinds 3 weken ook een TTT4. Al twee weekendjes mee weggeweest, beide weekenden waarin we niet veel tijd hadden, perfect dus om te kijken of het snelle opzetten echt klopt.

Dit klopt zeker! Wij zetten de wagen in het eerste weekend in 1 uurtje op inclusief inruimen. Uiteraard was het de eerste keer wel even zoeken. In het tweede weekend waarin we weg waren, stonden we ook in 1 uurtje.

Wel zo fijn met kinderen erbij :-) We kunnen de tijd nog verder omlaag krijgen, het is een fijne wagen om ook korte weekendjes te doen dus!

Nadelen vonden wij wel:
- de stokken die je later in de wagen plaatst hebben plastic uiteinden die over het frame heen 'klikken'. Wij hebben 1 stuk geklikt. Kan ook beetje onwennigheid van mijn kant zijn :-) Nieuwe stok wordt toegestuurd maar deed me wel denken dat het wellicht handig is om een of 2 extra stokken mee te nemen.
- Ietwat hard matras. Fixen we wel met een dekmatras of zo.

Voordelen:
- snel opzetten
- Mooie leefruimte (zijn met  3 kinderen)
- Heel mooi aansluitend grondzeil, tocht is weg
- Ligt stabiel achter de auto
- Fijne grote en brede onderkent waarin je niet steeds je kop stoot :-)
- Ruimte onder met Easy Access

Blij mee!
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal