Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: Grootte Suncruiser: te groot?  (gelezen 9557 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Kwaazaar

  • Gast
Grootte Suncruiser: te groot?
« Gepost op: augustus 31, 2016, 07:27:26 pm »

Hallo allen!

Wij overwegen om een Suncruiser aan te schaffen. Ik vraag me echter af of de grootte van de vouwwagen geen probleem is?
Lopen jullie daar vaak tegenaan? En is dat bij het plaatsen van een reservering een risico? Maw kun je goed met zekerheid vaststellen dat de vw ook echt gaat passen?

Groeten Robert / Harderwijk

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Gelogd

Spokey

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 68
  • Merk Vouwwagen: Baco 4000
Re: Grootte Suncruiser: te groot?
« Reactie #1 Gepost op: augustus 31, 2016, 07:41:09 pm »

In Italië zijn de plekken kleiner, misschien iets om rekening mee te houden. Ik weet niet wat de maten van de suncruiser zijn en of je naar Italië zal gaan.

Vind dat het in de winkel lastig te zien is hoeveel ruimte de vouwwagen op een kampeerplaats in zal nemen.

Gelogd

olaf

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.748
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up GL
Re: Grootte Suncruiser: te groot?
« Reactie #2 Gepost op: augustus 31, 2016, 07:42:26 pm »

Hallo Robert,

Wij hebben een Roadmaster Famili S in vol ornaat is de wagen zo'n 8,5 x 5,3 (incl Dissel en keuken uitbouw)

Bij het uitzoeken van een camping zoeken we altijd naar een camping met ruime plaatsen minimaal 100 m2
Als we dan reserveren geef ik het ook nog eens aan.

Afgelopen jaar hadden we zelf een plek van 25 x 12, wat een ruimte  :P.

We zijn nooit tegen een probleem aangelopen maar ik kan me voorstellen dat dat op hele grote drukke campings wel kan gebeuren.
Gelogd
The need for the many outweigh the needs of the few

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.639
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re: Grootte Suncruiser: te groot?
« Reactie #3 Gepost op: augustus 31, 2016, 07:45:47 pm »

Hangt heel erg van je kamperen af.
Een paar kreten:
In Italië zijn de plaatsen klein
Op boerencampings heb je zeeën van ruimte.

Soms kan je iets op de site bekijken, soms kan je in je contact alles regelen en soms zal je compacter moeten opzetten.

Linksom of rechtsom zou het voor ons geen reden zijn om iets anders te kiezen.
« Laatst bewerkt op: september 01, 2016, 10:03:00 pm door CEO »
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

michield

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 188
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Chamonix 2015 -> Cabanon Malawi 2.0 Royale DeLuxe 2022
    • Campings met Privesanitair
Re: Grootte Suncruiser: te groot?
« Reactie #4 Gepost op: augustus 31, 2016, 08:12:54 pm »

Het is maar hoe je gaat kamperen. Mijn vriendin zei het ook (dat je dan niet op kleine plekken past); mijn reactie was: alsof we op dat soort plekken gaan staan. Niet om denigrerend te zijn, maar ik wil gewoon een ruime plek.
Gelogd

EriLin

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 322
  • Merk Vouwwagen: EX-KLAPPER Campooz Lazy Jack (voorheen Combi Camp Country, Hobby 460 ufe)
Re: Grootte Suncruiser: te groot?
« Reactie #5 Gepost op: augustus 31, 2016, 08:23:59 pm »

Bij de wit gaven ze aan dat Italië idd een issue kan zijn met de cabanons. Je zit dan al snel aan bepaalde landen zoals Frankrijk vast.

Wij hebben om die reden een modulaire vouwwagen gekozen.
Gelogd

Koenta_kinte

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 352
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Malawi deluxe (2014)
Re: Grootte Suncruiser: te groot?
« Reactie #6 Gepost op: augustus 31, 2016, 08:55:13 pm »

Bij de wit gaven ze aan dat Italië idd een issue kan zijn met de cabanons. Je zit dan al snel aan bepaalde landen zoals Frankrijk vast.

Wij hebben om die reden een modulaire vouwwagen gekozen.

Als ik mijn Malawi opzet met alleen de wagentent heb ik aan een kleine plekje genoeg, zet ik hem op met voortent en luifel en wil ik daar nog ruimte voor en het windscherm erbij etc etc dan heb ik meer ruimte nodig. Dat geldt toch voor heel veel vouwwagen, ook niet van Cabanon?

Ik denk dat je gewoon moet bedenken hoeveel ruimte je wilt hebben in je vouwwagen, wat je stijl van kamperen is en wat daarbij past.  Wij vonden alle dubbelklappers van alle merken gewoon veel te groot, wilden geen 6 of 8 slaapplaatsen.  Maak dus gewoon je wensenlijst en kijk dan of je iets kan vinden. Als jij nu al weet dat je heel graag naar Italie gaat dan kan je daar rekening mee houden. Maar als je niet van pasta en pizza houdt en liever naar het noorden rijdt maak je een andere afweging.
Gelogd

EriLin

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 322
  • Merk Vouwwagen: EX-KLAPPER Campooz Lazy Jack (voorheen Combi Camp Country, Hobby 460 ufe)
Re: Grootte Suncruiser: te groot?
« Reactie #7 Gepost op: augustus 31, 2016, 09:21:50 pm »

Als ik mijn Malawi opzet met alleen de wagentent heb ik aan een kleine plekje genoeg, zet ik hem op met voortent en luifel en wil ik daar nog ruimte voor en het windscherm erbij etc etc dan heb ik meer ruimte nodig. Dat geldt toch voor heel veel vouwwagen, ook niet van Cabanon?

Excuses Malawi is idd een uitzondering. Hetgeen ik bedoelde de mercury en groter van de tunnel versies. Een suncruiser is volgens mij ook vrij lang. Alleen de manga heeft een klein formaat van de tunnelversies. Het is wat ze aangaven bij de wit, wij zijn daarna naar de VWS gereden voor andere merken en waren gelijk verkocht toen we de combi camp zagen dus ook niet verder in verdiept. Maar het was wel een belangrijk punt voor ons, dat we overal terecht kunnen.
Gelogd

Kwaazaar

  • Gast
Re: Grootte Suncruiser: te groot?
« Reactie #8 Gepost op: augustus 31, 2016, 10:52:23 pm »

Bedankt voor jullie antwoorden!
Toch vinden we ook in Italië wel campings met grotere plekken. Die zijn alleen vaak niet op de meest gewenste locaties, zoals strak langs de kust maar net iets verder er vandaan.

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Gelogd

weep

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 397
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 1999
Re: Grootte Suncruiser: te groot?
« Reactie #9 Gepost op: augustus 31, 2016, 11:27:05 pm »

Je het uiteraard wel campings met grotere plekken in Italie, alleen moet je ze wel even zoeken. Overigens kan het in Oostenrijk en soms ook in Spanje tegenvallen. Aan de andere kant lijkt me de suncruiser ook wel weer flexibel: je kunt alleen de wagentent en de luifel opzetten, of bij de voortent de voorwand oprollen en de luifel niet gebruiken. In het zonnige zuiden heb je al die binnenruimte ook niet nodig.
« Laatst bewerkt op: september 01, 2016, 01:55:17 pm door weep »
Gelogd

poldertoerist

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.348
Re: Grootte Suncruiser: te groot?
« Reactie #10 Gepost op: september 01, 2016, 10:40:08 am »

Je het uiteraard wel ampoings met grotere plekken in Italie, alleen moet je ze wel even zoeken. Overigens kan het in Oostenrijk en soms ook in Spanje tegenvallen. Aan de andere kant lijkt me de suncruiser ook wel weer flexibel: je kunt alleen de wagentent en de luifel opzetten, of bij de voortent de voorwand oprollen en de luifel niet gebruiken. In het zonnige zuiden heb je al die binnenruimte ook niet nodig.

idd kan het in meer landen een issue zijn. Overigens heb ik d eervaring dat in het zuiden binnenruimte soms ook best prettig is.  Het is dus zeker goed om er vooraf even over na te denken, hoe en waar kampeer je nu en hoe lang blijf je dat doen? Laat je keuze dar bij aansluiten.



Gelogd
Adventure Awaits

michield

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 188
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Chamonix 2015 -> Cabanon Malawi 2.0 Royale DeLuxe 2022
    • Campings met Privesanitair
Re: Grootte Suncruiser: te groot?
« Reactie #11 Gepost op: september 01, 2016, 11:14:38 am »

Excuses Malawi is idd een uitzondering. Hetgeen ik bedoelde de mercury en groter van de tunnel versies. Een suncruiser is volgens mij ook vrij lang. Alleen de manga heeft een klein formaat van de tunnelversies. Het is wat ze aangaven bij de wit, wij zijn daarna naar de VWS gereden voor andere merken en waren gelijk verkocht toen we de combi camp zagen dus ook niet verder in verdiept. Maar het was wel een belangrijk punt voor ons, dat we overal terecht kunnen.
Bij de grotere is dat toch ook zo? Ik kan bij de Chamonix ook alleen de wagen opzetten. Voor de Chamonix en Mercury zijn er ook nog "luxe luifels" en dan kan je de tent thuis laten.
Gelogd

EriLin

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 322
  • Merk Vouwwagen: EX-KLAPPER Campooz Lazy Jack (voorheen Combi Camp Country, Hobby 460 ufe)
Re: Grootte Suncruiser: te groot?
« Reactie #12 Gepost op: september 01, 2016, 12:18:13 pm »

Bij de grotere is dat toch ook zo? Ik kan bij de Chamonix ook alleen de wagen opzetten. Voor de Chamonix en Mercury zijn er ook nog "luxe luifels" en dan kan je de tent thuis laten.

Alles kan, ik geef alleen maar aan wat wij hebben gehoord en wij hebben een keuze gemaakt voor de vouwwagen welke het beste gevoel gaf. Wij vonden de Boogluifel die los aan de CC kan meer bieden en mooier dan de luxe luifel van cabanon. De tunneltent vinden wij prachtig maar minder praktisch, dit jaar in Frankrijk naast een Mercury gestaan en ik moest bukken om de voortent in te komen, net niet mijn ding. De wagenbak vinden wij niet heel erg mooi van de cabanons. Allemaal smaak, dus niet belangrijk, ons oog wil echter ook wat.

Maar praktisch: nu kan ik de 'luxe luifel' en de voortent meenemen en alles los gebruiken of alles aan elkaar knopen afhankelijk van de plek en het weer. Het is een keuze voor nu en voor later. Ik ga er toch vanuit dat ik 10-15 jaar doe met deze wagen en dan slapen de kids al een tijdje niet meer in de vouwwagen maar in hun eigen tent. De extra modules kunnen dan weer verkocht worden en ik hou een 'kleine' snelklapper over. Teminste dit was ons idee hierbij, toekomst zal het leren  :#
« Laatst bewerkt op: september 01, 2016, 12:23:19 pm door EriLin »
Gelogd

michield

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 188
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Chamonix 2015 -> Cabanon Malawi 2.0 Royale DeLuxe 2022
    • Campings met Privesanitair
Re: Grootte Suncruiser: te groot?
« Reactie #13 Gepost op: september 01, 2016, 01:53:17 pm »

Alles kan, ik geef alleen maar aan wat wij hebben gehoord en wij hebben een keuze gemaakt voor de vouwwagen welke het beste gevoel gaf. Wij vonden de Boogluifel die los aan de CC kan meer bieden en mooier dan de luxe luifel van cabanon. De tunneltent vinden wij prachtig maar minder praktisch, dit jaar in Frankrijk naast een Mercury gestaan en ik moest bukken om de voortent in te komen, net niet mijn ding. De wagenbak vinden wij niet heel erg mooi van de cabanons. Allemaal smaak, dus niet belangrijk, ons oog wil echter ook wat.
Voor mijn gevoel was de Mercury niet zo veel lager als onze Chamonix (die is 2.5m op z'n hoogste punt). Bukken vind ik ook irritant ja.
Gelogd

EriLin

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 322
  • Merk Vouwwagen: EX-KLAPPER Campooz Lazy Jack (voorheen Combi Camp Country, Hobby 460 ufe)
Re: Grootte Suncruiser: te groot?
« Reactie #14 Gepost op: september 01, 2016, 06:24:48 pm »

Voor mijn gevoel was de Mercury niet zo veel lager als onze Chamonix (die is 2.5m op z'n hoogste punt). Bukken vind ik ook irritant ja.

Wij hebben de imperia en mercury bekeken en de ingang hoogte van de imperia was zeker hoger. Of hij was verkeerd opgezet.
Gelogd
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal