Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 »   Omlaag

Auteur Topic: Waarom een 3DOG?  (gelezen 21336 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

poldertoerist

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.298
  • Merk Vouwwagen: Teun TTT4
Re: Waarom een 3DOG?
« Reactie #15 Gepost op: oktober 20, 2016, 08:38:56 pm »

dat waterpas zetten is lastig.
er zitten alleen maar pootjes die je kan laten zakken tegen het wiebelen.
dus met blokken werken.

komt ie weer met z'n krikje... maar krikje onder 1 kant opkrikken tot waterpas voor verticaal en dan de pootjes laten zakken, zodat de boel vast staat. nadat je 'm natuurlijk eerst met het neuswiel over de lengte-as waterpas hebt gezet?

Of is het moeilijker dan dat?
Gelogd
What happens around the campfire stays around the campfire!

ponymaster

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 16
  • Merk Vouwwagen: 3DOG Traildog
Re: Waarom een 3DOG?
« Reactie #16 Gepost op: oktober 20, 2016, 09:14:32 pm »

Wat leuk om te lezen dat jullie er echt 1 gaan aanschaffen!!
Bedankt voor je reactie! En goed dat je er eerst 1 hebt gehuurd en het dus zelf al hebt kunnen ervaren!

Hoe vond je het waterpas stellen van de wagen? Dit wil mijn man graag weten.

Al een idee bij welke dealer je deze gaat bestellen? En of deze ook nog een leuke najaarskorting geeft?
Wij willen volgend weekend nog even bij Bravo in Ommen kijken.
Nog even de laatste dingen ons laten informeren en de boel goed bekijken en wie weet gaan we dan nog over op koop!

Wij wilden de 3Dog eerst proberen, vandaar eerst een keer gehuurd. Het is toch een aardig bedrag wat je uitgeeft en gelukkig konden wij hem huren bij een firma in Duitsland niet ver over de grens bij Arnhem.

Wij hebben tijdens de vakantie op 2 verschillende plekken gestaan. De eerste plek was volledig vlak en dat was natuurlijk geen probleem. Op de dissel zit een waterpas, neuswiel op de juiste hoogte zetten en dan de 2 steunen aan de zijkant laten vallen en vastzetten. De wagen staat dan verrassend stevig. Onze tweede plek was verre van vlak. Op die plek moesten we een paar plankjes onder een wiel leggen. Maar volgens mij is dat iets wat je toch bij iedere vouwwagen moet doen? De 3Dog heeft weliswaar alleen 2 steunen aan de zijkant die je kan laten vallen tot op de grond, maar de steunen van andere vouwwagens zijn toch ook niet bedoeld om als krik te gebruiken?
Gelogd

spikehome

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.966
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero (2021)
  • Holtkamper Aero (2021)
Re: Waarom een 3DOG?
« Reactie #17 Gepost op: oktober 21, 2016, 06:13:55 pm »

de kyte poten zeker nooit bekeken.
nou die kunnen flink wat hebben
en de vorige odyssee draaide ik ook altijd gewoon op.
 1 keer gehad dat het wiel aan de achterzijde een flink stuk van de grond stond.
ze zijn er dus over het algemeen voor gemaakt

ik vind de 3dog wel stoere bak hoor.
Gelogd
kampeer ervaringen:
(als eerste met je ouders natuurlijk met een vouwwagen o.a. travelsleeper daarna caravan)
Hotel o.a. vlieg en bus reizen
5 jaar bungalow tent
1 jaar trigano ocean
9 jaar trigano odyssee (2003)
7 jaar Holtkamper Kyte XL (2012)
Nieuw Holtkamper Aero 2021

Klien

  • Gast
Re: Waarom een 3DOG?
« Reactie #18 Gepost op: oktober 27, 2016, 12:16:46 am »

Één keer met een 3Dog op pad geweest en je wilt niet meer anders. Wij tenminste niet!
Ik geef toe ik moest aan de vorm wennen, maar dat ben ik totaal vergeten. Strakke kar, geen liflafjes, gewoon je weet wat je hebt, stoer.
Wij hebben de Scout met keukenerker en luifel. Meer als genoeg voor twee. Komen de jongens wel langs en het is slecht weer dan ritsen we de extra zijwand, gemaakt door Atomatent, aan. Fluitje van een cent.
We gebruiken ons eigen keukentje. Staat met de koelkast op een schuifla die we zo in en uit kunnen rollen.
Waterpas zetten, nog nooit een probleem geweest. Een kampeerder is creatief en blokken hebben we niet eens bij ons, enkel plankjes.
O ja en vergeet niet het bed, wat een klasse!

Succes met jullie zoektocht en doe vooral wat jullie aanspreekt.
Gelogd

AnneMyke

  • Gast
Re: Waarom een 3DOG?
« Reactie #19 Gepost op: oktober 30, 2016, 12:51:29 pm »

Bedankt voor alle leuke reacties! Hier een update;
We zijn gister bij Bravo geweest in Ommen. Daar de laatste info opgevraagd.
We hebben er 1 besteld! Een Traildog zand/khaki met premiumbed (1.80-220),
keukenluifel en slaapkamerverdelers en rvs stokken.
Definitieve keuze geven we deze week door, maar we gaan voor de offroad black edition!
Dat maakt de stoere tenttrailer helemaal af! We zijn er nu al helemaal blij mee.
In januari begint de productie en februari wordt hij geleverd.

@Klien, zit je ook bij de 3dog roedel op facebook? Ik ben wel benieuwd naar jullie keuken!
Gelogd

martijn82

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.560
  • Geniet van het kampeer leven .
Re: Waarom een 3DOG?
« Reactie #20 Gepost op: oktober 30, 2016, 01:25:44 pm »

Bedankt voor alle leuke reacties! Hier een update;
We zijn gister bij Bravo geweest in Ommen. Daar de laatste info opgevraagd.
We hebben er 1 besteld! Een Traildog zand/khaki met premiumbed (1.80-220),
keukenluifel en slaapkamerverdelers en rvs stokken.
Definitieve keuze geven we deze week door, maar we gaan voor de offroad black edition!
Dat maakt de stoere tenttrailer helemaal af! We zijn er nu al helemaal blij mee.
In januari begint de productie en februari wordt hij geleverd.

@Klien, zit je ook bij de 3dog roedel op facebook? Ik ben wel benieuwd naar jullie keuken!
Gefeliciteerd en veel plezier met jullie vouwwagen

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Gelogd

Eric65

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 54
  • Merk Vouwwagen: 3Dog Traildog Offroad BlackEdition 2017
Re: Waarom een 3DOG?
« Reactie #21 Gepost op: oktober 30, 2016, 06:42:46 pm »

Wij zijn vandaag bij Bravo in Ommen (zeer kundig en gezellig) geweest en hebben daar ook een 3Dog besteld en onze Kyte ingeruild (jaja!). Wij zijn zeer te spreken over de bouwkwaliteit en gemak van t opzetten! Fantastische klapper. Jaren geleden al geïnteresseerd geraakt in een 3dog. Eindelijk onze mooie Kyte ingeruild voor een, in onze ogen, veel handigere en robuustere bouw en looks van 3dog, ook mijn vrouw was eindelijk om :J
Tijdens de kampeerbeurs al flink wat info verzamelt en samen besloten een black OffRoader Traildog(zand/umber), luxe keuken, premiumbed, 2 ruimte verdelers en keukenluifel aan te schaffen.
Laat de zomer maar komen!
@AnneMyke : goede keus  :)
Gelogd

muis

  • Gast
Re: Waarom een 3DOG?
« Reactie #22 Gepost op: oktober 30, 2016, 07:36:07 pm »

Gaaf! Alvast heel veel plezier ermee  :J
Gelogd

Theu

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.749
Re: Waarom een 3DOG?
« Reactie #23 Gepost op: oktober 30, 2016, 07:47:28 pm »

Beide gefeliciteerd met deze gave aankoop.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.183
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re: Waarom een 3DOG?
« Reactie #24 Gepost op: oktober 30, 2016, 08:01:31 pm »

Wij zijn vandaag bij Bravo in Ommen (zeer kundig en gezellig) geweest en hebben daar ook een 3Dog besteld en onze Kyte ingeruild (jaja!). Wij zijn zeer te spreken over de bouwkwaliteit en gemak van t opzetten! Fantastische klapper. Jaren geleden al geïnteresseerd geraakt in een 3dog. Eindelijk onze mooie Kyte ingeruild voor een, in onze ogen, veel handigere en robuustere bouw en looks van 3dog, ook mijn vrouw was eindelijk om :J
Tijdens de kampeerbeurs al flink wat info verzamelt en samen besloten een black OffRoader Traildog(zand/umber), luxe keuken, premiumbed, 2 ruimte verdelers en keukenluifel aan te schaffen.
Laat de zomer maar komen!
@AnneMyke : goede keus  :)
Dan weten wij wie jullie zijn. :P
We waren net bij Robin toen jullie de laatste dingen regelden.
Maar dan hebben jullie ook de topper van 3dog ,mooie wagen hoor.

Gefeliciteerd beide met jullie keuze en hou ons op de hoogte van jullie bevindingen.
Want ervaringen van de gebruikers zelf zijn altijd de beste.


Bonny en ik waren er ook.
We waren toch in de buurt en konden zo even bijpraten.
Even wat beurs ervaringen naast elkaar leggen.

Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

AnneMyke

  • Gast
Re: Waarom een 3DOG?
« Reactie #25 Gepost op: oktober 30, 2016, 08:21:21 pm »

Wow leuk Eric van harte met jullie stoere tenttrailer! De Umber is ook erg mooi!
En wat grappig dat jullie eerst ook een Holtkamper hadden. En leuk ook een OffRoad black!
Viel de Kyte tegen qua opzetgemak e.d.?

Het gekke is dat wij dit merk helemaal nog niet kenden.
Wij hadden ook een Holtkamper (Astro) en gingen op zoek naar een opvolger hiervan.
Toevallig gingen we voor het eerst naar de beurs en daar trok de 3dog zo onze aandacht.
Terwijl we toch haast weer voor een Holtkamper zouden gaan.

Wat een geweldige kwaliteit en gemak en dan de keuze om hem helemaal in je smaak te stylen!!
Veel meer plussen dan de Holtkamper en meer naar ons zin!
En eigenlijk moet je dat ook hebben, we waren compleet verrast en het liet me niet meer los.
Vandaag eindelijk de keuze definitief gemaakt, heb er nou al zin in!!
Ben blij dat we de reis toen naar Utrecht hebben gemaakt en het op deze manier op ons pad kwam! :>

Eric, jullie ook vast veel voorpret en kampeergenot!
Gelogd

Eric65

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 54
  • Merk Vouwwagen: 3Dog Traildog Offroad BlackEdition 2017
Re: Waarom een 3DOG?
« Reactie #26 Gepost op: oktober 31, 2016, 10:16:10 am »

Bedankt voor de reacties.
Wij gaan ieder jaar wel even kijken op de kampeerbeurs. Zodoende kennen wij de markt redelijk. Tot 2013 hebben wij 11 jaar zo'n zeecontainer op wielen de Alpen en Pyreneeën over gesleurd. Omdat wij dat grote ding zat waren (Knaus 500TUF) zijn wij overgestapt naar  een vouwwagen. Voor ons beperkte zich de keus toen tot een 3dog (mijn voorkeur) of een Kyte. Omdat mijn vrouw erg gecharmeerd was van de Kyte hebben we die aangeschaft. Voor mij was het belangrijkste dat ik van die sleurhut verlost was  :)
Onze bezwaren voor de Kyte met achtertent was vooral het toch nog bewerkelijk uitklappen en nog meer het (vochtige) inklappen. En alle items in de juiste volgorde en vooral niks vergeten met al die stokken en  stompjes .......  Daar is een cursus ("masterclass") voor nodig.
Verder zijn wij er achter gekomen dat het af en toe passen en meten is op de plaats van bestemming omdat de footprint groot is : 6 bij 8 meter. Je moet m altijd in z'n geheel opzetten. Zeker als je kids in een eigen tentje slapen en je de auto ook nog op je plaatsje kwijt moet. Dit gezegd hebbende blijft de kyte  wel een mooie klapkar met veel bergruimte en een mooie keuken waar we als 'ie eenmaal stond met veel plezier in gekampeerd hebben. Vooral het bed met luxe matras sliep erg lekker. W:
Omdat de kids in de toekomst niet vaak meer meegaan, indien wel slapen ze in hun eigen tentje, en we vaker willen verkassen hebben we voor de 3dog gekozen met een heerlijk groot premium bed. Verder willen we tzt nog wel een hoog en groter luifel ergens aan laten meten (voor de lange stops) omdat we het keukenluifel (leuk voor korte stops, wel aangeschaft) wat klein vinden en de originele voortent veel te bewerkelijk en te groot vinden.

@Alex : mij niks opgevallen, waren gefocust  :) en naar Robin zijn enthousiaste verhalen aan t luisteren...... verder altijd leuk om mede (forum) klappers te ontmoeten.
Gelogd

ponymaster

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 16
  • Merk Vouwwagen: 3DOG Traildog
Re: Waarom een 3DOG?
« Reactie #27 Gepost op: oktober 31, 2016, 08:23:30 pm »

Gefeleciteerd met jullie aankopen!
Maar Bravo Vouwwagen Wereld had dan een goede week, want wij waren er afgelopen donderdag en hebben er een Traildog besteld, de standaard geremde wagen in sand/khaki.
Met de uitgebreide keuken, luifel met keukenerker, premium bed, de 2 scheidingswanden, rvs stangen, bagagerails met spanbanden en sperstang, reservewiel, dekzeil in zwart en het koppelingslot als extra's.

Levering januari/februari.
Yeah  :K
Gelogd

Eric65

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 54
  • Merk Vouwwagen: 3Dog Traildog Offroad BlackEdition 2017
Re: Waarom een 3DOG?
« Reactie #28 Gepost op: oktober 31, 2016, 09:33:11 pm »

Ook gefeliciteerd ponymaster! Prachtige wagen heb je besteld, met mooie extra's! Zal je ook veel plezier aan beleven. het wordt langzamerhand steeds mooier met al die 3dogs op de europese campings  O0
Gelogd

muis

  • Gast
Re: Waarom een 3DOG?
« Reactie #29 Gepost op: oktober 31, 2016, 10:03:08 pm »

Ook jullie veel plezier met de 3 dog
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal