Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 3 »   Omlaag

Auteur Topic: Deksel alpenkreuzer super gt  (gelezen 9284 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

groothuis27

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 172
  • Merk Vouwwagen: alpenkreuzer
Deksel alpenkreuzer super gt
« Gepost op: januari 14, 2017, 12:27:34 am »

Voor een kennis van me moet ik een deksel vervangen van een alpenkreuzer super gt van 1987 . Deksel heeft een slappe plek . Een andere deksel kan ik nergens vinden dus die houten plaat maar vervangen. Weet alleen de maten die ik nodig heb niet ( lengte x breedte x dikte van de plaat ) .kunnen nu niet bij de wagen en om hem eerst tedemonteren voor de maten vind ik ook zo wat .zat zelf tedenken aan een plaat watervast betonplex met witte toplaag ( mooi wit , strak en hoef je niet teschilderen en sterk ) wie heeft er maten en ervaringen hier in ? Mvg h.j

Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk

Gelogd

Theu

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.755
Re: Deksel alpenkreuzer super gt
« Reactie #1 Gepost op: januari 14, 2017, 08:47:22 am »

De maten van de bak zijn ongeveer 2,20 x 1,50. En de dikte van de plaat is 12 mm. Maar dat word geen makkelijk klusje. Volgens mij kan het deksel niet uit elkaar.
Gelogd

groothuis27

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 172
  • Merk Vouwwagen: alpenkreuzer
Re: Deksel alpenkreuzer super gt
« Reactie #2 Gepost op: januari 14, 2017, 09:57:14 am »

De plaat waar je ook op loopt zit met klinknagels vast verder niet dat is dus uit boren . Nieuwe plaat met kit erin en met waterdichte popnagels  ( die zijn hier tekoop kosten niet zoveel ) vasttrekken dat is het idee .waren al eens een paar gebroken en die zijn toen ook vervangen toen hing de plaat Door op die plek .

Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk

Gelogd

Theu

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.755
Re: Deksel alpenkreuzer super gt
« Reactie #3 Gepost op: januari 14, 2017, 07:59:15 pm »

Oh ja. Hij zat met popnagels. Ik dacht mij te herinneren dat de plaat in het frame zat opgesloten.
Dan is het alweer beter te doen.
Succes!
Gelogd

groothuis27

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 172
  • Merk Vouwwagen: alpenkreuzer
Re: Deksel alpenkreuzer super gt
« Reactie #4 Gepost op: januari 20, 2017, 07:19:16 pm »

Nu nog voordelig aan z'n witteplaat zien tekomen .

Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk

Gelogd

Theu

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.755
Re: Deksel alpenkreuzer super gt
« Reactie #5 Gepost op: januari 20, 2017, 11:40:39 pm »

Die kleuren betonplex worden vaak gebruikt voor betimmering in bestelbussen. Dat is dan licht grijs. Je hebt tegenwoordig ook al wit multiplex.
Gelogd

groothuis27

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 172
  • Merk Vouwwagen: alpenkreuzer
Re: Deksel alpenkreuzer super gt
« Reactie #6 Gepost op: januari 20, 2017, 11:44:58 pm »

Moet wel watervast verlijmd zijn en met een gladde witte  ( dus geen grondverf dat ik nog moet schilderen ) toplaag . Vandaar dat ik zit tedenken aan betonplex .

Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk

Gelogd

Theu

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.755
Re: Deksel alpenkreuzer super gt
« Reactie #7 Gepost op: januari 21, 2017, 06:55:16 pm »

Dat multiplex weet ik niet zeker of dat watervast verlijmd is.
Gelogd

smoutewm

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 40
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte S
Re: Deksel alpenkreuzer super gt
« Reactie #8 Gepost op: januari 22, 2017, 06:34:30 pm »

Ik heb rond de eeuwwisseling zowel het deksel als de bodemplaat van een AK Senior uit 1975 vervangen. In beide gevallen 12 mm multiplex gebruikt en goed in de ijzermenie gezet, daarna (de bodem dan) aan de binnenkant met witte grondverf "afgelakt". Dekselplaat aan de uiteinden in de menie gezet, daarna geverfd. Binnenkant weer met witte grondverf, buitenzijde eerst grondverf, daarna een aluminium metaallak. Alle popnagels uitgeboord en daarna vervangen door bout/moer bevestiging. Wel opletten dat het niet te ver uitsteekt. Alle naden en  kieren goed dichtgekit. Reparatie is alle gebruiksjaren daarna waterdicht geweest. Vooral bodemplaat was steviger dan de oorspronkelijke plaat, dat was (ook tot mijn verbazing) maar iets van 2-3 mm triplex. Kost even tijd, maar is niet duur om zelf te doen en je kunt er weer jaren mee vooruit.
Gelogd
La pluie en Bretagne.....? Une légende!

olaf

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.748
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up GL
Re: Deksel alpenkreuzer super gt
« Reactie #9 Gepost op: januari 22, 2017, 06:39:15 pm »

Voor een kennis van me moet ik een deksel vervangen van een alpenkreuzer super gt van 1987 . Deksel heeft een slappe plek . Een andere deksel kan ik nergens vinden dus die houten plaat maar vervangen. Weet alleen de maten die ik nodig heb niet ( lengte x breedte x dikte van de plaat ) .kunnen nu niet bij de wagen en om hem eerst tedemonteren voor de maten vind ik ook zo wat .zat zelf tedenken aan een plaat watervast betonplex met witte toplaag ( mooi wit , strak en hoef je niet teschilderen en sterk ) wie heeft er maten en ervaringen hier in ? Mvg h.j

Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk

Al eens bij Swiba geïnformeerd?
Gelogd
The need for the many outweigh the needs of the few

groothuis27

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 172
  • Merk Vouwwagen: alpenkreuzer
Re: Deksel alpenkreuzer super gt
« Reactie #10 Gepost op: januari 22, 2017, 07:15:29 pm »

Ik heb rond de eeuwwisseling zowel het deksel als de bodemplaat van een AK Senior uit 1975 vervangen. In beide gevallen 12 mm multiplex gebruikt en goed in de ijzermenie gezet, daarna (de bodem dan) aan de binnenkant met witte grondverf "afgelakt". Dekselplaat aan de uiteinden in de menie gezet, daarna geverfd. Binnenkant weer met witte grondverf, buitenzijde eerst grondverf, daarna een aluminium metaallak. Alle popnagels uitgeboord en daarna vervangen door bout/moer bevestiging. Wel opletten dat het niet te ver uitsteekt. Alle naden en  kieren goed dichtgekit. Reparatie is alle gebruiksjaren daarna waterdicht geweest. Vooral bodemplaat was steviger dan de oorspronkelijke plaat, dat was (ook tot mijn verbazing) maar iets van 2-3 mm triplex. Kost even tijd, maar is niet duur om zelf te doen en je kunt er weer jaren mee vooruit.
Is ook een optie , maar vind z'n witte betonplex plaat ook wel mooi .maar die bodem loop je ook niet in vandaar dat die niet zo dik is .

Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk

Gelogd

buzzin

  • Gast
Re: Deksel alpenkreuzer super gt
« Reactie #11 Gepost op: februari 07, 2017, 01:38:16 pm »

De plaat is wel vrij dik.
Ik heb hem een tijdje geleden vervangen op mijn 2de GT.
De plaat heb ik eruit gebroken en een nieuwe plaat bovenop het frame gemonteerd.
Beetje kit tussen de plaat en het frame en met goede bouten vastgezet. Niet fraai, maar het moest snel voor een vakantie  :X
Dit was overigens in een volledig gestripte GT, tent enzo waren er uit en werd als bagagekar gebruikt.

M'n 3de GT hoeft gelukkig nog geen nieuwe plaat....
Gelogd

groothuis27

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 172
  • Merk Vouwwagen: alpenkreuzer
Re: Deksel alpenkreuzer super gt
« Reactie #12 Gepost op: februari 07, 2017, 02:34:19 pm »

Volgens mij is hij 12mm dik , wil wel een mooie nette oplossing .

Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk

Gelogd

Barbara

  • Gast
Re: Deksel alpenkreuzer super gt
« Reactie #13 Gepost op: april 22, 2017, 07:12:28 pm »

Bij mijn super gt zijn de popnagels van de aluminium lijsten bovenop de deksel deels los. Dus na de hevige regenval van de afgelopen dagen waren de matrassen doordrenkt..
Dus dat wordt uitboren en vervangen. .maar welke kit gebruik ik om af te kitten.. Of beter welke hebben jullie gebruikt?
Ik heb overigens een Duitse handleiding met alles van de gt erop...alles is dan ook elke schroef die gebruikt wordt. .😊 Ik zal es kijken of de maten van de plaat van de deksel er ook op staan.
Gelogd

groothuis27

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 172
  • Merk Vouwwagen: alpenkreuzer
Re: Deksel alpenkreuzer super gt
« Reactie #14 Gepost op: april 22, 2017, 07:17:30 pm »

Kun je me al die gegevens misschien mailen ? Voor het  vast zetten waterdichte popnagels gebruiken. Om hem goed tekunnen kitten zou je hem rondom los moeten halen anders lekt het waarschijnlijk langs de kit waar je niet onder komt . Zou als kit polymax gebruiken wereld spul .

Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk

Gelogd
Pagina's: 1 2 3 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal