Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Hulp nodig, "lesje" vouwwagen (jamet rondo) uitklappen  (gelezen 2202 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Sammetje

  • Gast
Hulp nodig, "lesje" vouwwagen (jamet rondo) uitklappen
« Gepost op: april 04, 2017, 02:59:28 pm »

Mijn man en ik zijn sinds kort trotse bezitters van een Jamet Rondo XL uit 2012.
Afgelopen weekend was het lekker weer en wilde we onze wagen eens uitklappen om te oefenen zodat we misschien met Pasen al een weekendje weg kunnen.
We zijn een heel eind gekomen maar uiteindelijk hadden we een aantal stokken/buizen over. Dat kan natuurlijk niet goed zijn  :P

Als mijn man 1x heeft gezien hoe het uitklappen in zijn werk gaat weet hij het daarna wel.
Ik ben dus eigenlijk op zoek naar iemand die ons een lesje uitklappen kan geven. Uiteraard wil ik daar een vergoeding voor betalen.
Wij wonen in de buurt van Den Haag dus ik kom het liefste met onze vouwwagen naar iemand toe binnen een straal van ongeveer 30 km vanaf Den Haag.

Is er iemand met een Rondo XL die een momentje over heeft en ons wegwijs kan en wil maken met het uitklappen?

We kunnen eventueel ook terecht bij een vouwwagendealer maar ik probeer het liever eerst via deze weg.

Dankjewel alvast voor het lezen en evt. meedenken  :)

Gelogd

katjakley

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 119
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte S
Re: Hulp nodig, "lesje" vouwwagen (jamet rondo) uitklappen
« Reactie #1 Gepost op: april 10, 2017, 09:58:24 pm »

Er is wel een gebruiksaanwijzing op internet te vinden die stap voor stap de stappen uitlegt. Wij hebben de jamet panorama gehad en volgens mij is het systeem daarvan hetzelfde.
Wij hadden altijd het meeste 'gedoe' met de stok tussen de bedden. Ook hiervan zijn foto's te vinden op dit forum.
En het inritsen van het grondzeil als een van de eerste stappen hielp ons ook met makkelijker opzetten.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Gelogd

Drikusniet

  • Techneut in hart en nieren
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.681
  • Merk Vouwwagen: Campwerk Family
  • Een happy kampeerder
Re: Hulp nodig, "lesje" vouwwagen (jamet rondo) uitklappen
« Reactie #2 Gepost op: april 10, 2017, 11:34:09 pm »

Zoek ook even op Jamet Jametic en/of Trigano Odyssee. Hebben voor het grootste deel hetzelfde opzetsysteem en daar zijn wel filmpjes van te vinden. Alleen de voorkant / luifel verschilt.
Gelogd

muis

  • Gast
Re: Hulp nodig, "lesje" vouwwagen (jamet rondo) uitklappen
« Reactie #3 Gepost op: april 11, 2017, 12:05:40 am »

Wie woont daar in de buurt en wil ff meekijken.

Een andere optie is het klapweekend, 50 vouwwagens bij elkaar met enthousiastelingen , dat moet lukken  :J
Gelogd

witkamp

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 8
  • Merk Vouwwagen: Jamet
Re: Hulp nodig, "lesje" vouwwagen (jamet rondo) uitklappen
« Reactie #4 Gepost op: april 11, 2017, 11:03:32 am »

Dit topic moet je hebben: http://www.vouwwagenclub.info/forum/index.php?topic=7001.0 onderaan heb ik een gereduceerde versie van de PDF gezet (andere is 45mb..)

Hier staat de bedoelde handleiding die je krijgt als je een "nieuwe" koopt :-) (wij kregen dezelfde bij de panorama 2015).

Het valt op zich best wel mee hoor. Het grote verschil met een Jametic is de verlenging die je aan de boog aan de voorkant moet doen. Die garderobestang blijft een onding.

« Laatst bewerkt op: april 11, 2017, 11:06:24 am door witkamp »
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal