Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: Disselslot  (gelezen 3121 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Slinger

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 33
  • Merk Vouwwagen: Jamet Jameta
Disselslot
« Gepost op: april 14, 2017, 08:57:48 pm »

Ik ben op zoek naar een SCM goedgekeurd disselslot dat geschikt is voor de Jameta. In een eerdere draad is het Doublelock Compact Eagle koppelingslot genoemd. Weet iemand welke SCM disselsloten er nog meer op de Jameta passen?
Gelogd

meeder

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.010
  • Aart Kok Zambezi River Lodge 2009
Re: Disselslot
« Reactie #1 Gepost op: april 15, 2017, 07:38:25 am »

Welk merk en type koppeling zit er op? Op basis daarvan kan je eenvoudig zoeken.
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Disselslot
« Reactie #2 Gepost op: april 15, 2017, 09:27:12 am »

Via Google heb ik ooit wel eens een lijst hiervan gevonden. Jamet heeft toch gewoon ALKO? Wij gebruikten de Compact Eagle op onze Jametic. Beviel prima. SCM goedgekeurd en zeer klein en compact mee te nemen. en eenvoudig aan te brengen en te verwijderen. Het gaat er niet om hoe groot een slot is, maar hoe effectief. En voor ons was klein en handzaam het grootste voordeel. Het slot lag in de auto. Bij een tussenstop ging het slotje op de dissel en kon de vw niet worden afgehaakt.
« Laatst bewerkt op: april 15, 2017, 09:30:55 am door Yella »
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Slinger

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 33
  • Merk Vouwwagen: Jamet Jameta
Re: Disselslot
« Reactie #3 Gepost op: april 15, 2017, 01:05:32 pm »

Bedankt voor jullie reacties.
@Meeder: probleem is dat ik niet snel bij de vouwwagen kan om het type koppeling te bekijken, want de stalling is een eindje bij me vandaan.

@Yella: in eerst instantie dacht ik ook aan de Doublelock Compact Eagle, maar in reviews las ik dat men soms problemen heeft met het bevestigen, voor het eerste gebruik, van de borgmoeren: bouten te kort,  het afbreken van de borgstiften gaat verkeerd. En aangezien ik niet zo'n handige henkie ben, wil ik eerst de alternatieven nagaan.
Gelogd

Jos Montana

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 490
Re: Disselslot
« Reactie #4 Gepost op: april 15, 2017, 01:19:04 pm »

Wij hebben ook de compact eagle. Prima slot!

Die speciale moeren met het pinnetje hebben wij niet gebruikt. Lijkt mij onwaarschijnlijk dat het zover komt dat men de gehele koppeling gaat vervangen om de vouwwagen weg te halen.
Gelogd

Slinger

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 33
  • Merk Vouwwagen: Jamet Jameta
Re: Disselslot
« Reactie #5 Gepost op: april 15, 2017, 02:43:42 pm »

@Jos

Had ik helemaal niet aan gedacht. Hoe simpel kan het leven zijn!
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Disselslot
« Reactie #6 Gepost op: april 15, 2017, 03:44:18 pm »

@Yella: in eerst instantie dacht ik ook aan de Doublelock Compact Eagle, maar in reviews las ik dat men soms problemen heeft met het bevestigen, voor het eerste gebruik, van de borgmoeren: bouten te kort,  het afbreken van de borgstiften gaat verkeerd. En aangezien ik niet zo'n handige henkie ben, wil ik eerst de alternatieven nagaan.
Het is vrij simpel hoor. Het voornaamste is dat de moer niet meer los gedraaid kan worden. Ik heb gewoon het borgpennetje er tussen geramd. Je moet alleen zorgen voor wat langere bouten van juiste treksterkte.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

FriedelP

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.379
  • Merk Vouwwagen: Raclet Safari 2016
Re: Disselslot
« Reactie #7 Gepost op: april 15, 2017, 04:12:45 pm »


Wij hebben de volgende, en als het een AL-KO koppeling is zou die moeten passen. Of beter, we hebben de SCM versie hiervan:


https://www.obelink.nl/al-ko-safety-compact.html?sqr=al-ko%20disselslot&


Ook erg compact en neemt niet veel plaats in en zeeeeeer makkelijk te plaatsen en af te nemen.
Gelogd

ronijho

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 220
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte S (2018)
  • Robert is de naam..
Re: Disselslot
« Reactie #8 Gepost op: april 15, 2017, 04:28:32 pm »

Bij de opmerkingen staat dat deze ongekeurd is?

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk

Gelogd
Carpe Diem

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Disselslot
« Reactie #9 Gepost op: april 15, 2017, 05:11:45 pm »

Zoiets zit standaard ook bij de Holtkampers, maar dan de gekeurde en rood gekleurde versie. Ik vond het ding niet zo handig, altijd gedoe om het er op te doen of er af te halen. wellicht ongeduld van mijn kant. Maar het ding moest precies goed zitten anders lukte het niet.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

FriedelP

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.379
  • Merk Vouwwagen: Raclet Safari 2016
Re: Disselslot
« Reactie #10 Gepost op: april 16, 2017, 11:07:04 am »

Er bestaat ook een gekeurde versie van dat slot. Dan is hij rood van kleur. Deze is iets duurder dan de niet gekeurde versie van het slot.
Gelogd

djaanhetrot

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 71
  • Merk Vouwwagen: HK kyte xl
Re: Disselslot
« Reactie #11 Gepost op: april 16, 2017, 12:39:05 pm »

wij hadden op de jamet arizona de doublelock compact eagle, en op de cocoon nu de alko safety compact (de rode gekeurde)

ik moet zeggen dat de doublelock compact eagle wel makkelijker te monteren was en in de auto iets minder ruimte inneemt als je m niet gebruikt. (hij is wel wat zwaarder volgens mij)
We hadden ook langere bouten gemonteerd en de moeren met pennetjes gebruikt..
Gelogd

poldertoerist

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.347
Re: Disselslot
« Reactie #12 Gepost op: april 18, 2017, 04:27:51 pm »

Grappig...

Ik heb ervaring met de Alko Safety. Ik kreeg het bijgeleverd bij min vorige vouwwagen (Trigano) dus nooit bewust voor gekozen. Maar.. echt fijn, ding, makkelijk in gebruik niet zo groot, altijd goed.  Ik heb nu ook ervaring met de Easy lock Condor (zelfde als de Eagle maar dan voor ander type koppeling)  Echt een rotding. ben er zelfs als eens met aangekoppelde vouwwagen mee naar de dealer gereden om 'm los te kunnen krijgen. Iedere keer vind ik het weer beetje spannend.  Dealer gaf ook wel toe  dat dit "het moet precies goed zitten anders werkt het niet"  fenomeen kenmerkend is voor in ieder geval de condor. Het is jammer dat het Alko slot niet past op mijn huidige wagen, anders wist ik het wel.


Gelogd
Adventure Awaits

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Disselslot
« Reactie #13 Gepost op: april 18, 2017, 04:34:19 pm »

Grappig...

Ik heb ervaring met de Alko Safety. Ik kreeg het bijgeleverd bij min vorige vouwwagen (Trigano) dus nooit bewust voor gekozen. Maar.. echt fijn, ding, makkelijk in gebruik niet zo groot, altijd goed.  Ik heb nu ook ervaring met de Easy lock Condor (zelfde als de Eagle maar dan voor ander type koppeling)  Echt een rotding. ben er zelfs als eens met aangekoppelde vouwwagen mee naar de dealer gereden om 'm los te kunnen krijgen. Iedere keer vind ik het weer beetje spannend.  Dealer gaf ook wel toe  dat dit "het moet precies goed zitten anders werkt het niet"  fenomeen kenmerkend is voor in ieder geval de condor. Het is jammer dat het Alko slot niet past op mijn huidige wagen, anders wist ik het wel.
Inderdaad grappig. Ik klik de Eagle zo op de koppeling. Maar het moet inderdaad precies passen. En 1 mm meer of minder ruimte kan net dat beetje problemen geven denk ik.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Slinger

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 33
  • Merk Vouwwagen: Jamet Jameta
Re: Disselslot
« Reactie #14 Gepost op: april 19, 2017, 08:00:01 pm »

Grappig...

Ik heb ervaring met de Alko Safety. Ik kreeg het bijgeleverd bij min vorige vouwwagen (Trigano) dus nooit bewust voor gekozen. Maar.. echt fijn, ding, makkelijk in gebruik niet zo groot, altijd goed.  Ik heb nu ook ervaring met de Easy lock Condor (zelfde als de Eagle maar dan voor ander type koppeling)  Echt een rotding. ben er zelfs als eens met aangekoppelde vouwwagen mee naar de dealer gereden om 'm los te kunnen krijgen. Iedere keer vind ik het weer beetje spannend.  Dealer gaf ook wel toe  dat dit "het moet precies goed zitten anders werkt het niet"  fenomeen kenmerkend is voor in ieder geval de condor. Het is jammer dat het Alko slot niet past op mijn huidige wagen, anders wist ik het wel.


Ik moet er eerlijk gezegd niet aan denken dat ik op de dag van vertrek eerst langs de dealer moet om het slot los te maken. En als ik spanning wil, stop ik mijn vinger wel in het stopcontact...
Gelogd
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal