Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2   Omlaag

Auteur Topic: Met de vouwwagen naar Portugal  (gelezen 14797 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

rubends

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 197
  • Merk Vouwwagen: holtkamper Kyte Xl 2012
Re: Met de vouwwagen naar Portugal
« Reactie #15 Gepost op: juni 26, 2018, 07:22:53 pm »

Wij gaan dit jaar voor het eerst naar Portugal met onze vouwwagen, kijk er heel erg naar uit!
Gelogd

metalpe

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 802
Re: Met de vouwwagen naar Portugal
« Reactie #16 Gepost op: november 22, 2018, 08:17:33 pm »

Wij zijn er ook over na aan het denken om naar Portugal te gaan. Het enige nadeel: we zitten eerst een week bij Perpignan. Ferm uit de richting dus...
Nog iemand leuke campingtips in Portugal die het de moeite waard maken?
Gelogd

Bea

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 149
  • Merk Vouwwagen: Combi camp flexi comfort 2014
Re: Met de vouwwagen naar Portugal
« Reactie #17 Gepost op: december 29, 2020, 01:32:39 pm »

Af en toe maakt iemand zijn plannen kenbaar om naar Portugal te gaan maar helaas volgt nooit een uitgebreid reisverslag of camping bespreking.  Aangezien deze bestemming ook op ons verlanglijstje staat voor als we weer volop kunnen reizen een warme oproep om me via deze weg al wat sfeer te brengen :) :)
Alle tips meer dan welkom. (bv hoeveel dagen en hoeveel tussenstops, campingkwaliteiten etc)
Gelogd

FriedelP

  • Klap gek
  • *****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.362
  • Merk Vouwwagen: Raclet Safari 2016
Re: Met de vouwwagen naar Portugal
« Reactie #18 Gepost op: december 29, 2020, 01:48:57 pm »

Denk dat mijn ervaring al lang niet meer relevant is. Wij hebben het met een vouwwagen gedaan toen ik 8 jaar oud was. Wel nog heel wat herinneringen aan maar weet niet meer waar alle campings gelegen waren.


Wel dat we in zeker 2 dagen, misschien 3 naar het noorden van Portugal zijn gereisd en dat onze eerste camping daar ook de laatste camping was voor we terug naar Belgiƫ kwamen. Daar heb ik nog redelijk wat herinneringen aan, maar waar gelegen, is een ander verhaal.


We hebben diverse plaatsen aan de kust aangedaan en ook een paar binnenland. Het meest zuidelijke punt was Lisabon dat zeker de moeite waard is om te bezoeken. Ook Porto hebben we bezocht. Dat was toen rond 15 augustus en met de half oogstfeesten daar. Er was toen geen camping daar te vinden die niet volzet was. De laatste hoop was een camping net buiten Porto bijna boven op een berg. Deze was ook volzet. We mochten daar wel het sanitair gebruiken en een paar kilometer verderop, op de top in het wild kamperen. Voor de half oogstfeesten werd er die avond vuurwerk afgeschoten van uit Porto dat zowat ter hoogte van onze tent ontplofte. Veel lawaai en kabaal, alles in de keuken rammelde. Een ervaring apart. De volgende morgen trok langs onze tent een schapenkudde langs terwijl we aan het ontbijten waren en een herder met een kudde koeien. Als 8 jarig kind was dat allemaal heel indruk wekkend. Daarna braken we op en trokken we terug naar beneden om een camping daar te gaan zoeken waar nu plaatsen vrij kwamen. We stopten nog in een dorpje om een marktje te bezoeken. Daar werd ook overdag vuurwerk af geschoten terwijl het uitermate droog was en zeker niet veilig gebeurde. Mijn vader vertrouwde het niet en vreesde voor branden, dus reden we verder naar beneden. Nog voor we de berg helemaal af waren, reed een kolonne brandweerwagens met sirene en lichten naar boven.


Bosbranden hebben we toen op meerdere plaatsen gezien, en er ook tussen gereden, dat het bos aan weerskanten van de weg in brand stond en je tussen de brandweerwagens je weg verder moest vervolgen.


Kortom, was wel een advontuurlijke reis waar we heel wat cultuur hebben gezien. Natuur hebben we daar minder gedaan op die reis. Ik heb er in ieder geval nog vele herinneringen aan, zeker aan die speciallekes die ik eerder melde.


Maar of dit nu nog relevant is betwijfel ik sterk, was 40 jaar geleden.


We waren toen nog op reis met een imrocar als vouwwagen en een ford taunus station wagen met een 13 naft motortje er in.

Gelogd

Spiegelbeeld

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 722
  • HK Cocoon, klappen doe je pas onder Lyon
Re: Met de vouwwagen naar Portugal
« Reactie #19 Gepost op: augustus 20, 2021, 12:18:14 pm »

Af en toe maakt iemand zijn plannen kenbaar om naar Portugal te gaan maar helaas volgt nooit een uitgebreid reisverslag of camping bespreking.  Aangezien deze bestemming ook op ons verlanglijstje staat voor als we weer volop kunnen reizen een warme oproep om me via deze weg al wat sfeer te brengen :) :)
Alle tips meer dan welkom. (bv hoeveel dagen en hoeveel tussenstops, campingkwaliteiten etc)

Vrees dat de reis naar Portugal een enkeltje betekent..... er schijnen nog diverse vouwwagens doelloos rond te dwalen.....
Gelogd
Pagina's: « 1 2   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal