Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2   Omlaag

Auteur Topic: Horgaas voorwand Livingstone  (gelezen 7227 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

DrLivingstone

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 473
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country Exclusive
    • MTBTrails
Re: Horgaas voorwand Livingstone
« Reactie #15 Gepost op: mei 20, 2017, 06:07:58 pm »

In het voorjaar gebruiken we de deuren om meer binnenruimte te creeren. De basistent vinden we dan met 5 personen te klein.
Dat snap ik wel een beetje. Echter, met 5 personen zou ik dan weer geen Livingstone kopen  :P
Gelogd

de Coxies

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 363
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone
Re: Horgaas voorwand Livingstone
« Reactie #16 Gepost op: mei 20, 2017, 08:31:05 pm »

Wij wel dus, hihi. Prima formaat. Leven verder toch veel buiten de tent. Alleen met meer dan een dag regen zou je wel wat meer ruimte willen , maar dat soort behelpen hoort bij kamperen.
Gelogd

linda75

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 799
  • Merk Vouwwagen: aart kok livingstone
Re: Horgaas voorwand Livingstone
« Reactie #17 Gepost op: mei 21, 2017, 04:02:23 pm »

dat is bij mij wel een vd redenen om voor mooi weer te kiezen.. de ruimte vind ik echt te krap met vier personen.. maar goed gelukkig leef je meer buiten dan binnen tijdens kamperen
Gelogd

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: Horgaas voorwand Livingstone
« Reactie #18 Gepost op: mei 21, 2017, 07:56:14 pm »

Lang tijd regen is -ook in Nederland- in feite toch eerder uitzondering dan regel. En ik moet er niet aan denken dat ik de keuze voor mijn kampeermiddel ga afstemmen op de uitzondering in plaats van op de regel.
Gelogd

de Coxies

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 363
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone
Re: Horgaas voorwand Livingstone
« Reactie #19 Gepost op: mei 21, 2017, 09:01:27 pm »

Lang tijd regen is -ook in Nederland- in feite toch eerder uitzondering dan regel. En ik moet er niet aan denken dat ik de keuze voor mijn kampeermiddel ga afstemmen op de uitzondering in plaats van op de regel.
Eens!
Gelogd

linda75

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 799
  • Merk Vouwwagen: aart kok livingstone
Re: Horgaas voorwand Livingstone
« Reactie #20 Gepost op: mei 22, 2017, 11:29:00 am »

tja dat is het voordeel van een vw  en caravan of tent... Slecht weer??? opbreken en door naar de volgende bestemming. Voor mij dus nooit een huisje of stacaravan. En in de zomer kiezen we voor zonzekere gebieden. als je dan een dagje regen hebt is het niet zo erg.. Maar zonzeker is misschien niet het juist woord.. meer droogzeker... Een buitje of een dagje regen vind ik geen enkel probleem maar ik zie me sowieso niet op een camping dagenlang in de regen zitten.. Ook niet in een caradinges oid. Dan trekken we of door of plannen dagjes uit in. Maar ik moet toegeven dat de Livingstone qua binnenruimte iets tegen was gevallen vorig jaar..maar we hadden grote stoelen en een grote tafel en bij het bed gedeelte ook een kast staan en een extra luchtbed waar onze dochter op sliep. dit jaar hebben we daar al andere oplossingen voor... dus wordt er alleen maar beter op qua ruimte...Ach zo heeft iedere kampeer middel wel iets.... Vooralsnog zijn we er blij mee en gaan we het gewoon nog een jaar proberen....
Gelogd

meeder

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.010
  • Aart Kok Zambezi River Lodge 2009
Re: Horgaas voorwand Livingstone
« Reactie #21 Gepost op: mei 22, 2017, 02:42:55 pm »

Als je tijdens een vakantie van de 10 keer opzetten en afbreken de tent 6 keer nat in moet pakken en weer nat op moet zetten dan kan het best vervelend worden kan ik je vertellen.
Dat heb je niet elk jaar maar het komt gewoon voor als je naar het noorden gaat.
Sommige mensen geven aan dat ze de keuze voor het kampeermiddel niet af willen laten hangen van het weer maar wat is het verschil met het aanpassen van je bestemming op basis van je kampeermiddel :)
Gelogd

Angie

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 12
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone
  • I am hooked!
Re: Horgaas voorwand Livingstone
« Reactie #22 Gepost op: juli 02, 2017, 08:26:37 am »

Wij hebben de horwanden wel aangeschaft, want verwachten in de toekomst wel in een mugrijk gebied te zitten. Makkelijk in te ritsen net als de voorwand, die je dan aan een tweede rits er nog aan kunt ritsen. Maar: je moet kiezen: want de voorwanden kunnen dan niet aan de zijkant dichtgeritst worden. Dus je hebt of muggen en dan kan het aan de zijkant van de voorwanden inregenen, of je hebt de voorwand erin en dan heb je bij regen minder frisse lucht omdat je niet lekker met een hor je tent open kunt zetten. De rits tussen horwand en voorwand is bij een beetje goede bui ook niet waterdicht dus zit je alsnog in de drup. En ja, wij hebben eerder in nat, redelijk warm en zeer mugrijk gebied gekampeerd en weten dus hoe ontzettend nodig een hor in je tent kan zijn. En toch. Achteraf gezien zou ik de horwand niet aangeschaft hebben. Dan beter je wagentent en vooral slaapgedeelte goed dicht houden, eventueel voor het kind dat op het kuipzijl ligt een klamboe ophangen (hebben we al gedaan, tijdens ons tweede kampeerweekend. Hij kwam er nu ongeschonden uit.)
Gelogd
Pagina's: « 1 2   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal