Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2   Omlaag

Auteur Topic: Grillplaat safarichef 2 gebruiken, schoonmaken en schoon houden?  (gelezen 16667 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Vazal

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 91
  • Merk Vouwwagen: Camplet Classic 2014 (2020), Camplet Royal 1998 (2015-2019) Koepeltent (2007-2014)
Re: Grillplaat safarichef 2 gebruiken, schoonmaken en schoon houden?
« Reactie #15 Gepost op: mei 22, 2021, 09:20:20 am »

Het rooster moet je zeker niet met schuursponzen etc bewerken, gewoon water en zeep en afwasborstel. Ingebrand vet krijg je toch niet schoon en dat hoeft ook niet, wanneer je hem weer gebruikt gaan alle bacteriƫn dood voordat jij je vlees erop legt.
Gelogd

mbleeker

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 12
  • Merk Vouwwagen: geen
Re: Grillplaat safarichef 2 gebruiken, schoonmaken en schoon houden?
« Reactie #16 Gepost op: mei 22, 2021, 01:41:08 pm »

Wij hebben ook de safari chef 2 en stonden recent ook voor hetzelfde probleem. 2 nachten in een sopje heeft de grilplaat niet goed schoon gekeregen.

Wij denken overigens dat de grilplaat geen anti-aanbak laag heeft. In iedergeval niet een foute met teflon. (Zie: "Uitzending gemist | Keuringsdienst van Waarde, Pannen op Nederland 3" https://www.uitzendinggemist.net/aflevering/546622/Keuringsdienst_Van_Waarde.html )

Van de website van Cadac: 'Het BBQ rooster en de bakplaat zijn voorzien van CADAC GreenGrill coating; een keramische coating voor gezonder koken'

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk

Gelogd

EriLin

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 322
  • Merk Vouwwagen: EX-KLAPPER Campooz Lazy Jack (voorheen Combi Camp Country, Hobby 460 ufe)
Re: Grillplaat safarichef 2 gebruiken, schoonmaken en schoon houden?
« Reactie #17 Gepost op: mei 22, 2021, 07:34:01 pm »

Wij nemen een sloot van deze mee, dat is op basis van plastic en krast niet, deze combi gebruik ik ook als de inductie plaat er vuil is, emaille borden op de camping. Krast niet igg werkt ook op een grill of vlakke plaat van de BBQ.

https://www.ikea.com/nl/nl/p/svampig-spons-grijswit-60257605/

Na een fixe bbq sessie gelijk inspuiten met deze zooi: https://www.kampeerwereld.nl/cadac-barbecue-reiniger-8629/?channable=0263b969640031343632343030&gclid=Cj0KCQjw16KFBhCgARIsALB0g8I8mLj9Lvwhe2xlzkJQVg0YIjtHpeQdcufk7JtKjWR8a5GZmCUvZacaAo4JEALw_wcB

Laten intrekken en schrobben. Als ik een pannenkoeken/american pancakes sessie heb gehad dan zit er wel eens van de hardnekkige gele olie residu vast. Dan kan je het een nacht laten staan.

Ervaring is wel dat het echt b kwaliteit anti aanbak spul is op die Cadac platen, ik vervang ze als ik zie dat er chips vanaf gaan (meestal niet door het schoonmaken). Koken op plastic vellen gaan we niet aan beginnen ... Moet nog eens zoeken naar alternatieven (RVS, ALU bv) voor de Cadac.
« Laatst bewerkt op: mei 22, 2021, 07:37:21 pm door EriLin »
Gelogd
Pagina's: « 1 2   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal