Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Eerste ervaring vouwwagen Aart Kok Kavango XL  (gelezen 4755 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

ziekeewaai

  • Gast
Eerste ervaring vouwwagen Aart Kok Kavango XL
« Gepost op: juni 01, 2017, 03:49:17 pm »

Hoewel ik normaal niet vaak iets post op een forum, ben ik toch wel “verplicht” na het veelvuldig lezen van dit forum mijn ervaring met onze nieuwe Aart Kok Kavango XL te delen voor informatie voor andere. Dus in het kort de eerste ervaring van een weekje kamperen met de Kavango  :)

Type: Aart Kok Kavango laden/lossen XL

Laat ik beginnen met de nadelen, omdat dat toch is waar de meeste mensen altijd naar op zoek zijn:

Nadelen:
-   De haringen die je erbij krijgt springen al krom als je er naar kijkt, heb behoorlijk wat staan vloeken hierop. Tevens te weinig van het soort die door de “oogjes” passen, wat ook raar is vind ik. Er zitten 40 haringen bij die alleen met de scheerlijnen te gebruiken zijn. Dit is allemaal uiteraard makkelijk op te lossen door goede haringen te kopen  :)
-   Als je het doek bij het laden en lossen erop laat zitten, en het extra matras in de vouwwagen laat zitten, blijft de vouwwagen niet openstaan bij laden en lossen. Hij is dan te zwaar denk ik, en de eerste keer zat dus bijna mijn arm ertussen omdat die dicht viel.
-   De keuken is echt loodzwaar. De koelkast stond er niet in, de gastank stond er niet in. Maar zelfs dan tilde we ons een breuk aan de keuken. Hier moeten we dus wieltjes voor gaan kopen.

Het mooie is, dit waren wel de nadelen die we hadden, dus volle tevredenheid hier.
Het is een heerlijk wagen, staat snel en is ook makkelijk af te breken. De slaapcompartimenten zijn echt heerlijk ruim en liggen ook prima. We zijn een gezin met 2 volwassenen en 2 kinderen en dat paste allemaal makkelijk. De voortent is ruim, als je niet zoals ons er een zooi van maakt. En de extra opbergruimte onder het linker bed (extra kinderslaaptentje) is ideaal.
Voor ons zelf moeten we beter gaan ordenen en afsluitbare dozen gaan kopen om makkelijker en sneller bij je spullen te kunnen. Maar dat is gewoon een kwestie van vaker gaan kamperen met de vouwwagen en onze draai te vinden.

Al met al zijn we super tevreden met deze vouwwagen en raad ik deze ook zeker aan. Oke ik heb geen ervaring met andere vouwwagens, dus misschien niet helemaal eerlijk. Van de zomer 4 weken naar Slovenië Tsjechië die kant ergens op, we boeken nooit wat dus gaan het zien, maar de eerste ervaring was in ieder geval helemaal goed.

Mocht iemand een vraag hebben aangaande de Kavango beantwoord ik die graag.

gr. Stephen

p.s. Top forum dit overigens. Veel informatie vanaf gehaald en gelezen.
Gelogd

AnnevdB

  • Gast
Re: Eerste ervaring vouwwagen Aart Kok Kavango XL
« Reactie #1 Gepost op: juni 01, 2017, 04:45:49 pm »

Veel klap-plezier!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gelogd

Bea

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 149
  • Merk Vouwwagen: Combi camp flexi comfort 2014
Re: Eerste ervaring vouwwagen Aart Kok Kavango XL
« Reactie #2 Gepost op: juni 01, 2017, 06:59:09 pm »

dat het laden/lossen niet openblijft vind ik toch niet normaal.  Misschien toch eens signaleren.  We hebben combicamp flexi comfort laden/lossen, wat toch veel gemeen heeft.  Bij ons is er ook een oplegmatras en geen probleem.  Wat bedoel je met doek erop?  Dekzeil kan er ook opblijven bij ons.  De deuren en kuipzeil zijn er bij ons af bij het inklappen.

Voor de rest: mooie wagen!  Fijne reis naar Slovenie/tjechie
Gelogd

martijn82

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.560
  • Geniet van het kampeer leven .
Re: Eerste ervaring vouwwagen Aart Kok Kavango XL
« Reactie #3 Gepost op: juni 01, 2017, 07:34:54 pm »

Veel plezier met je vouwwagen

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Gelogd

DrLivingstone

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 473
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country Exclusive
    • MTBTrails
Re: Eerste ervaring vouwwagen Aart Kok Kavango XL
« Reactie #4 Gepost op: juni 01, 2017, 07:45:07 pm »

Toch staat jullie Kavango wat vreemd. De plastic flappen rondom de tent raken echt nét de grond. Terwijl je deze normaal gesproken naar binnen dubbelvouwt.

Dat de keuken zwaar is, dat moet niet geheel onbekend zijn. Ik hoop toch dat je dit ook allemaal hebt uitgeprobeerd bij de aankoop?
Wieltjes lossen dit probleem overigens niet  op. De stokken van de keuken steek je er namelijk vanaf de bovenkant in. Vanaf de onderkant gaat je dit niet lukken.
Dan moet je dus de keuken aan 1 kant optillen, dán de stokken met wieltjes er van onder insteken.. nee..dat wordt niks.


Gelogd

Dionne

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 97
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon Aero uit 2015 (Windforce)
Re: Eerste ervaring vouwwagen Aart Kok Kavango XL
« Reactie #5 Gepost op: juni 01, 2017, 07:51:25 pm »

Toch staat jullie Kavango wat vreemd. De plastic flappen rondom de tent raken echt nét de grond. Terwijl je deze normaal gesproken naar binnen dubbelvouwt.

Dat de keuken zwaar is, dat moet niet geheel onbekend zijn. Ik hoop toch dat je dit ook allemaal hebt uitgeprobeerd bij de aankoop?
Wieltjes lossen dit probleem overigens niet  op. De stokken van de keuken steek je er namelijk vanaf de bovenkant in. Vanaf de onderkant gaat je dit niet lukken.
Dan moet je dus de keuken aan 1 kant optillen, dán de stokken met wieltjes er van onder insteken.. nee..dat wordt niks.
Wat de wieltjes betreft kun je die van onder over de stokken van de keuken schuiven. Als je zelf wielen maakt van tafelpoten van de praxis of gamma of zo dan kun je je poten daar zo in laten zakken.
Er is een ander topic waar deze wielen staan.
Gelogd

ziekeewaai

  • Gast
Re: Eerste ervaring vouwwagen Aart Kok Kavango XL
« Reactie #6 Gepost op: juni 01, 2017, 08:08:32 pm »

Toch staat jullie Kavango wat vreemd. De plastic flappen rondom de tent raken echt nét de grond. Terwijl je deze normaal gesproken naar binnen dubbelvouwt.

Dat de keuken zwaar is, dat moet niet geheel onbekend zijn. Ik hoop toch dat je dit ook allemaal hebt uitgeprobeerd bij de aankoop?
Wieltjes lossen dit probleem overigens niet  op. De stokken van de keuken steek je er namelijk vanaf de bovenkant in. Vanaf de onderkant gaat je dit niet lukken.
Dan moet je dus de keuken aan 1 kant optillen, dán de stokken met wieltjes er van onder insteken.. nee..dat wordt niks.

Klopt, hij staat ook niet helemaal lekker hier. Vouwwagen te hoog gezet door schuine helling en was los zand dus haringen bleven niet zitten in grond. Maar omdat het mooi weer was/bleef geen zin om weer opnieuw te doen gezien dartelende kinderen om me heen. Was pas tweede keer dat we hem op zette.

Overigens kan je de stokken erin steken, vervolgens de wielen voor deze keuken voordat de stokken de grond raken op de stokken doen (die steken erin) en hem dus al met wielen hebben staan voordat die de vouwwagen afgehaald word. Punt was, hij moest voor het goeie tijdens het koken even een halve meter onder het doek vandaan. En dat heen en weer is met wielen in je eentje makkelijke te doen  :)
Gelogd

Jootje1710

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.350
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone Game Drive 2018
  • Je bent gek op klappen of niet!!
Re: Eerste ervaring vouwwagen Aart Kok Kavango XL
« Reactie #7 Gepost op: juni 02, 2017, 02:43:26 pm »

dat het laden/lossen niet openblijft vind ik toch niet normaal.  Misschien toch eens signaleren.  We hebben combicamp flexi comfort laden/lossen, wat toch veel gemeen heeft.  Bij ons is er ook een oplegmatras en geen probleem.  Wat bedoel je met doek erop?  Dekzeil kan er ook opblijven bij ons.  De deuren en kuipzeil zijn er bij ons af bij het inklappen.

Voor de rest: mooie wagen!  Fijne reis naar Slovenie/tjechie

Ik heb gisteren nog iets uit de bak moeten halen via laden/lossen en bij ons ging het wel zwaar (tja, tafel, stoelen en nog meer materiaal onder het dekzeil) maar het ging wel en de bak bleef ook open staan. Ik zou het als ik jou was het aankaarten bij Aart Kok
Gelogd
Antoon & Jolande van Harselaar met de kids (Steven, Emmy en Fleur), Aart Kok Livingstone Game Drive 2018 :-)

ziekeewaai

  • Gast
Re: Eerste ervaring vouwwagen Aart Kok Kavango XL
« Reactie #8 Gepost op: juni 03, 2017, 01:30:16 pm »

Ik heb gisteren nog iets uit de bak moeten halen via laden/lossen en bij ons ging het wel zwaar (tja, tafel, stoelen en nog meer materiaal onder het dekzeil) maar het ging wel en de bak bleef ook open staan. Ik zou het als ik jou was het aankaarten bij Aart Kok

Ik ben terug geweest naar de vouwwagen om hem nog even netjes op te vouwen, en wat blijkt.... nu blijft die wel open staan. Heeft dit misschien met het hydraulisch/pneumatisch systeem te maken? dat als je hem 20 keer open en dicht doet dat de druk er dan uit is? Ik heb er geen verstand van verder maar uiterst vreemd dat die nu opeens wel open blijft. Ook vier keer getest en bleef staan, moest zelfs beetje druk zetten om hem dicht te krijgen.

Een klein raadseltje dus.  :)

Zal Aart Kok eens bellen met dit verhaal.
Gelogd

Theun1957

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 199
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Kavango game drive
Re: Eerste ervaring vouwwagen Aart Kok Kavango XL
« Reactie #9 Gepost op: juni 04, 2017, 11:30:05 pm »

Volgens mij zijn het gasveren.Wordt het warmer dan wordt de gasdruk hoger en is er meer kracht nodig om de veer in te duwen.
Dit zou het kunnen verklaren.
Gelogd

Zeldenrust

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 226
Re: Eerste ervaring vouwwagen Aart Kok Kavango XL
« Reactie #10 Gepost op: juni 04, 2017, 11:49:21 pm »

Bij onze Zambezi waren te lichte gasveren gemonteerd. Die zijn na het eerste weekend netjes vervangen door AK.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Gelogd
Zambezi River Camp Cross-road 2016

olaf

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.748
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up GL
Re: Eerste ervaring vouwwagen Aart Kok Kavango XL
« Reactie #11 Gepost op: juni 05, 2017, 03:11:27 pm »

Veel plezier met jullie wagen.

Mooi da het goed bevallen is.
Gelogd
The need for the many outweigh the needs of the few
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal