Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Dak wagentent Mercury/Sunliner  (gelezen 3631 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jeroenbrs

  • Gast
Dak wagentent Mercury/Sunliner
« Gepost op: juni 03, 2017, 11:07:25 am »

Wij hebben sinds een paar weken een nieuwe Europa Camper Sunliner (Cabanon) nu zijn we al een paar keer met hem weg geweest. Nu wordt in een opzetinstructie van de Wit gezegd dat je het dak goed over de buizen moet trekken anders kan het kapot gaan.
Op 2 hoeken krijgen we dit voor geen mogelijkheid voor elkaar. Heeft iemand hier nog tips voor, of is onze tent gewoon scheef genaaid?

Verstuurd vanaf mijn HTC One M8s met Tapatalk

Gelogd

ArjanF

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 67
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Mercury 2017
Re: Dak wagentent Mercury/Sunliner
« Reactie #1 Gepost op: juni 03, 2017, 11:34:22 am »

Zijn de buizen helemaal op spanning, dwz laatste gat wat daar lijkt het mij een beetje op?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gelogd

muis

  • Gast
Re: Dak wagentent Mercury/Sunliner
« Reactie #2 Gepost op: juni 03, 2017, 11:51:33 am »

Dat zat ik ook te denken. 
Gelogd

Jeroenbrs

  • Gast
Re: Dak wagentent Mercury/Sunliner
« Reactie #3 Gepost op: juni 03, 2017, 11:57:13 am »

De buizen staan op het eerste gaatje, als ik ze nog verder uitschuif past het helemaal niet meer lijkt me

Verstuurd vanaf mijn HTC One M8s met Tapatalk

Gelogd

muis

  • Gast
Re: Dak wagentent Mercury/Sunliner
« Reactie #4 Gepost op: juni 03, 2017, 12:16:01 pm »

Dan lijkt het doek te krap, ik zou er mee terug gaan naar de Wit
Gelogd

superkoe32

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.413
  • Merk Vouwwagen: CCC Xclusive 2021
  • ** Pluk de dag! **
Re: Dak wagentent Mercury/Sunliner
« Reactie #5 Gepost op: juni 06, 2017, 06:22:10 pm »

Zo ziet het er bij onze cabanon ook uit (nieuw gekocht in 2012 alweer) ..Ik me er eerlijk gezegd nooit aan gestoord en ook nog nooit geen problemen mee gehad KK
Gelogd

muis

  • Gast
Re: Dak wagentent Mercury/Sunliner
« Reactie #6 Gepost op: juni 06, 2017, 10:56:22 pm »

Maar als hij nu op het eerste gaatje staat is er geen ruimte om te stellen als de ondergrond scheef is.  Het middelste gaatje zou ideaal zijn op een vlakke ondergrond.
Gelogd

boswachter

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 912
  • Merk Vouwwagen: Europa Camper Futura 2015
Re: Dak wagentent Mercury/Sunliner
« Reactie #7 Gepost op: juni 07, 2017, 12:37:00 am »

die van ons staat ook strak, maar na wat oefenen lukt het ons meestal wel
Gelogd

superkoe32

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.413
  • Merk Vouwwagen: CCC Xclusive 2021
  • ** Pluk de dag! **
Re: Dak wagentent Mercury/Sunliner
« Reactie #8 Gepost op: juni 07, 2017, 12:25:22 pm »

Maar als hij nu op het eerste gaatje staat is er geen ruimte om te stellen als de ondergrond scheef is.  Het middelste gaatje zou ideaal zijn op een vlakke ondergrond.

Wij hebben eigenlijk nooit  het doek vlak boven de grond gespannen staan en dan staat ie op het eerste gaat (dus het minste strakke gespannen)...Het zijl-flapje raakt dan soms flink de grond aan, maar soms ook niet.. We hebben echt veel hoosbuien mee gemaakt (2 dagen achterelkaar regen was geen uitzondering) en ik heb nooit maar dan nooit lekkage of gekke dingen meegemaakt vanwege deze manier van opzetten/spannen...Ik zou me er geen zorgen om maken hoor :**
Gelogd

Ikkeja

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Mercury
Re: Dak wagentent Mercury/Sunliner
« Reactie #9 Gepost op: juni 08, 2017, 09:15:40 pm »

Wij hebben extra gaatjes laten maken door de Wit. Zelfs de laagste stand was 'te' strak, nu kunnen we weer stellen indien nodig.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Gelogd

Jeroenbrs

  • Gast
Re: Dak wagentent Mercury/Sunliner
« Reactie #10 Gepost op: juni 09, 2017, 08:00:48 am »

Wij hebben extra gaatjes laten maken door de Wit. Zelfs de laagste stand was 'te' strak, nu kunnen we weer stellen indien nodig.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Bedankt voor je reactie, d An kan ik dat ook aangeven bij de dealer. Ik begrijp dat iedereen hier last van heeft. De tent en het frame passen gewoon niet. Wel triest voor een wagen van 8500 euro...
Wij gaan binnenkort terug naar de dealer en dan gaan ze het bekijken. We zijn benieuwd wat het antwoord zal zijn.

Verstuurd vanaf mijn HTC One M8s met Tapatalk

Gelogd

EriLin

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 322
  • Merk Vouwwagen: EX-KLAPPER Campooz Lazy Jack (voorheen Combi Camp Country, Hobby 460 ufe)
Re: Dak wagentent Mercury/Sunliner
« Reactie #11 Gepost op: juni 09, 2017, 09:16:55 am »

Geen ervaring met de Cabanon's maar als ik er als leek zo naar kijk dan kan ik mij voorstellen dat misschien de middelste dakstang te hoog is gezet waardoor je als het ware het doek te hoog optrekt? Of kan je de middelste niet een gaatje lager zetten?
Gelogd

muis

  • Gast
Re: Dak wagentent Mercury/Sunliner
« Reactie #12 Gepost op: juni 09, 2017, 10:53:35 am »

Nee, die zit vast aan de staanders. De staanders en de buizen naar de zijkant zijn te stellen.  Bij de voorloper van de Cabanon werd aangeraden om ze op het middelste gaatje te zetten waardoor je nog wat kon spelen met de hoogte van je tentdoek.

Ik vind het wel een beetje gekke oplossing  (wel handig) van de Wit. Extra gaatjes erbij, ik zou denken zorg voor wat extra stof in die tent waardoor het goed past.
« Laatst bewerkt op: juni 09, 2017, 10:52:22 pm door muis »
Gelogd

Jeroenbrs

  • Gast
Re: Dak wagentent Mercury/Sunliner
« Reactie #13 Gepost op: juni 09, 2017, 10:36:14 pm »

Nee, die zit vast aan de staanders. De staanders en de bussen naar de zijkant zijn te stellen.  Bij de voorloper van de Cabanon werd aangeraden om ze op het middelste gaatje te zetten waardoor je nog wat kon spelen met de hoogte van je tentdoek.

Ik vind het wel een beetje gekke oplossing  (wel handig) van de Wit. Extra gaatjes erbij, ik zou denken zorg voor wat extra stof in die tent waardoor het goed past.
Wij vragen ons ook af wat er fout is, of het tentdoek of het frame dient een aanpassing in het ontwerp te krijgen volgens mij

Verstuurd vanaf mijn HTC One M8s met Tapatalk

Gelogd

muis

  • Gast
Re: Dak wagentent Mercury/Sunliner
« Reactie #14 Gepost op: juni 17, 2017, 07:34:42 pm »

Ik was bij de Vouwwagenzaak en heb nog even gekeken naar de Mercury maar die staat daar ook op het eerste gaatje. Ziet er erg krap uit qua doek. 
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal