Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 »   Omlaag

Auteur Topic: Raclet Safari 2012 met scheuren in bodem  (gelezen 10709 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

muis

  • Gast
Re: Raclet Safari 2012 met scheuren in bodem
« Reactie #15 Gepost op: juni 09, 2017, 08:56:38 pm »

En ik heb al wat vw bedrijven gebeld, maar niemand heeft tijd.
Ja..... die ene van 2000 euro, maar daar ga ik niet heen.
😁
heb je al geïnformeerd bij de Vouwwagenzaak in Zeist? Ik ga daar morgen toch langs dus wil evt wel informeren voor je :J
Gelogd

rdrost

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 18
  • Merk Vouwwagen: Raclet Safari 2012
Re: Raclet Safari 2012 met scheuren in bodem
« Reactie #16 Gepost op: juni 09, 2017, 10:23:31 pm »

heb je al geïnformeerd bij de Vouwwagenzaak in Zeist? Ik ga daar morgen toch langs dus wil evt wel informeren voor je :J

Oww...als je dat zou willen doen, heel graag!
Gelogd

muis

  • Gast
Re: Raclet Safari 2012 met scheuren in bodem
« Reactie #17 Gepost op: juni 09, 2017, 11:13:39 pm »

 ga ik doen :J
Gelogd

rdrost

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 18
  • Merk Vouwwagen: Raclet Safari 2012
Re: Raclet Safari 2012 met scheuren in bodem
« Reactie #18 Gepost op: juni 12, 2017, 02:45:23 pm »

ga ik doen :J

Hoi, ik heb vandaag met Cors gebeld, situatie uitgelegd en kreeg door de reactie een goed gevoel dat dit bedrijf weet hoe ze zaken dienen op te lossen.

Er is afgelopen weekend wellicht een positieve ontwikkeling ontstaan.
Na meerdere belletjes heb ik de vorige eigenaar te pakken gekregen (en hij belde me ook terug). De eigenaar wist van een bewegende voer, heeft dit destijds binnen een jaar na aanschaf bij de dealer nagevraagd en de dealer schijnt te hebben gezegd dat een bewegende vloer bij een Raclet Safari uit 2012 "normaal" was. Dit is dan ook de reden dat hij dit niet tegen mij heeft verteld. De beste man baalde enorm van deze situatie, wist niet dat de vloer scheuren had en hij ging dit in ieder geval met de dealer opnemen. Helemaal daar hij zelf nooit is benaderd voor een "terugroepactie" die in 2012-2013 is geweest.

Heel, heel misschien kan hij bij de dealer een passende oplossing voor elkaar krijgen.
Wordt vervolgd.........
Gelogd

Daan Rene

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 538
  • Een droom is uitgekomen!!
Re: Raclet Safari 2012 met scheuren in bodem
« Reactie #19 Gepost op: juni 12, 2017, 02:56:33 pm »

Kijk dat zijn positieve berichten.Zal duimen voor een goede afloop
Gelogd

Theu

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.755
Re: Raclet Safari 2012 met scheuren in bodem
« Reactie #20 Gepost op: juni 12, 2017, 03:09:38 pm »

Dat zal mooi zijn.
Wat ik mij dan meteen afvraag is waarom die stroken er onder gelijmd zijn.


Proud owner of a Combi Camp Flexi T&T
Gelogd

muis

  • Gast
Re: Raclet Safari 2012 met scheuren in bodem
« Reactie #21 Gepost op: juni 12, 2017, 04:43:41 pm »

Dat zou mooi zijn :J

Ook goed om te horen van Cors, (zaterdags bleek hij dicht te zijn)  Hij heeft hier voor bij Erica gewerkt en dus idd veel ervaring  :J
Gelogd

rdrost

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 18
  • Merk Vouwwagen: Raclet Safari 2012
Re: Raclet Safari 2012 met scheuren in bodem
« Reactie #22 Gepost op: juni 12, 2017, 05:07:17 pm »

Dat zal mooi zijn.
Wat ik mij dan meteen afvraag is waarom die stroken er onder gelijmd zijn.

Die stroken heeft hij op advies eronder gemonteerd, zodat de vloer minder doorveerde.
Gelogd

Theu

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.755
Re: Raclet Safari 2012 met scheuren in bodem
« Reactie #23 Gepost op: juni 12, 2017, 05:51:10 pm »

Ah. Da's iig duidelijk.


Proud owner of a Combi Camp Flexi T&T
Gelogd

AnnekeCornee

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 542
  • Merk Vouwwagen: Raclet Safari 2008
Re: Raclet Safari 2012 met scheuren in bodem
« Reactie #24 Gepost op: juni 12, 2017, 06:13:07 pm »

Bij onze 'nieuwe' natuurlijk ook gecheckt. Bodem is inderdaad behoorlijk flexibel, maar geen scheuren in de onderkant.  :)
Gelogd

rdrost

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 18
  • Merk Vouwwagen: Raclet Safari 2012
Re: Raclet Safari 2012 met scheuren in bodem
« Reactie #25 Gepost op: juni 19, 2017, 08:16:36 pm »

even een update: helaas wilde de dealer Ridderbeks uit Limburg geen soelaas bieden. Volgens deze dealer kwam onze Raclet destijds niet in aanmerking voor een terugroepactie ivm verkeerde bodemplaat.
Das balen, want ik had een beetje de stille hoop dat de dealer wat kon betekenen. De eigenaar baalde wel van de situatie en heeft me een vergoeding van 400 euro betaald. Nou ja..... de kostenpost is vele malen hoger. Vindt het achteraf bekeken wel coulant van hem, want hij had ook niets kunnen doen. En het inschakelen van rechtsbijstand heeft m.i. niet veel nut, daar we de wagen vorig jaar hebben gekocht. Hoe ga ik bewijzen dat de scheuren al aanwezig waren?

Aankomend weekend gaat de VW voor een servicebeurt naar Van der Slik caravans (dicht bij huis) en die gaan bekijken hoe dit probleem kan worden opgelost. Mocht ik me in de geboden oplossing niet kunnen vinden, dan zal ik bij Cors in Zeist langsgaan.

Ben al aan het aftellen voor de vakantie naar Spanje. Kan niet wachten tot het zover is. (met of zonder scheuren)
 :O
Gelogd

sanderv

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.013
  • Merk Vouwwagen: Camplet Royal, special edition "Frankenstein"
Re: Raclet Safari 2012 met scheuren in bodem
« Reactie #26 Gepost op: juni 19, 2017, 08:25:20 pm »

Maar is het echt zo veel werk om bak en onderstel van elkaar te scheiden?  ik kan het me moeilijk voorstellen. De prijs voor een goede bodemplaat zijn de kosten niet. Het moet het werk zijn.
Gelogd

rdrost

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 18
  • Merk Vouwwagen: Raclet Safari 2012
Re: Raclet Safari 2012 met scheuren in bodem
« Reactie #27 Gepost op: juni 19, 2017, 08:32:43 pm »

Maar is het echt zo veel werk om bak en onderstel van elkaar te scheiden?  ik kan het me moeilijk voorstellen. De prijs voor een goede bodemplaat zijn de kosten niet. Het moet het werk zijn.

Volgens dealer Struckman in Zevenhuizen moet ik rekening houden met 2000 euro.
Cors in Zeist gaf aan dat ik rekening diende te houden met max 1300 euro

Het is 90% arbeidsloon. Alle potnagels moeten worden uitgeboord, hele VW dient afgebouwd te worden, oude plaat eraf, nieuwe plaat erop, kitten, potnagelen (of schroeven) en alles weer opbouwen. Ikzelf ben redelijk handig,  maar heb geen ruimte, benodigdheden en specifieke VW-kennis om dit te kunnen doen. Dan ben je toch aangewezen op de experts. En die willen ook wat verdienen.
Gelogd

sanderv

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.013
  • Merk Vouwwagen: Camplet Royal, special edition "Frankenstein"
Re: Raclet Safari 2012 met scheuren in bodem
« Reactie #28 Gepost op: juni 19, 2017, 10:59:36 pm »

Volgens dealer Struckman in Zevenhuizen moet ik rekening houden met 2000 euro.
Cors in Zeist gaf aan dat ik rekening diende te houden met max 1300 euro

Het is 90% arbeidsloon. Alle potnagels moeten worden uitgeboord, hele VW dient afgebouwd te worden, oude plaat eraf, nieuwe plaat erop, kitten, potnagelen (of schroeven) en alles weer opbouwen. Ikzelf ben redelijk handig,  maar heb geen ruimte, benodigdheden en specifieke VW-kennis om dit te kunnen doen. Dan ben je toch aangewezen op de experts. En die willen ook wat verdienen.

De dealerprijzen zeggen me eerlijk gezegd niet zo veel. Ik sleutel redelijk wat aan auto's en sta inmiddels niet meer te kijken van de garagerekeningen waar kennissen soms mee thuis komen tov wat ik kwijt ben. Maar als er een gepopnagelde bak uit elkaar moet, begin ik te snappen waar de kosten in gaan zitten. Doorgaans is het voor trailers en aanhangers niet zo heel veel werk om de bak van het onderstel te scheiden. Doorgaans zijn opbouw en onderstel los van elkaar gefabriceerd en op het einde van het productieproces met een handvol bouten en schroeven tot een geheel gemaakt. In de opbouw van een aanhanger wordt bij mijn weten daarom ook nooit gebruik gemaakt van het chassis als montagepunt; in een aanhanger kunnen bv sjorogen zitten, maar die zitten nooit aan het chassis. Op MP is iemand aktief die afgeschreven vouwwagens ombouwt tot motortrailers. Dat is juist door die constructie echt geen rocketscience. Bak eraf, betonplex erop en de basis is klaar. En in dit geval zou daar dan je huidige vouwwagenbak weer op moeten lijkt me? Maar misschien stel ik me de constructie van deze VW veel te eenvoudig voor.
Gelogd

sanderv

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.013
  • Merk Vouwwagen: Camplet Royal, special edition "Frankenstein"
Re: Raclet Safari 2012 met scheuren in bodem
« Reactie #29 Gepost op: juni 19, 2017, 11:04:51 pm »

Is het zo'n soort constructie aan de onderzijde?

Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal