Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3   Omlaag

Auteur Topic: Jamet Air (2017)  (gelezen 12973 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Paulvh

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.717
  • Merk Vouwwagen: Jamet louisiana 2013
Re: Jamet Air (2017)
« Reactie #30 Gepost op: augustus 26, 2017, 05:21:53 pm »

Tijdens mijn vakantie werd ik gevraagd door mijn achterbuurtjes met een Jametic air. De liggende buizen bleven niet goed op hun plek zitten. Ze bogen naarbinnen door. (Zie ook foto ergens in dit topic. Maar dan zelfs bij droog weer).Na enig speuren bleek de ondergrond niet vlak te zijn. Met een standaard stokken vouwwagen kun je het eea nog finetunen maar bij een oppomptent dus niet. Voor mij was het wel duidelijk voorlopig geen oppomptent oid.
« Laatst bewerkt op: augustus 26, 2017, 05:24:35 pm door Paulvh »
Gelogd

arnodoos

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 87
  • Merk Vouwwagen: jamet air
Re: Jamet Air (2017)
« Reactie #31 Gepost op: augustus 26, 2017, 11:16:56 pm »

Ik had het zelfde probleem met de "dwarsbalken". Na een dagje te hebben gepiekerd kwam ik er achter dat de grote opblaasbare buis van de voortent niet helemaal in de hoek stond. Eenmaal op de goede plek geen probleem meer gehad!
Gelogd

Klapper Amstelveen

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 22
  • Merk Vouwwagen: Jamet Air 2017, Jamet Arizona 2006 (verkocht 2017)
Re: Jamet Air (2017)
« Reactie #32 Gepost op: september 19, 2017, 12:05:53 pm »

Ook hier hetzelfde met de tussenliggers die krom trekken
de volgende keer beter opletten met "uitlijnen" van de bogen, want lijkt mij (ook) een kwestie van beter neerzetten.
(heb ook zitten denken om een stuk hard plastic (regenpijpje?) onder/in de tussenliggers te doen, om buigen tegen te gaan)

wij hebben geen gaas in de luifel genomen, vond het opzetten van de boog van de luifel daardoor wel lastig, omdat je geen vaste omtrek hebt (en de bogen van nature niet willen buigen). hierdoor was de tussenruimte groter dan bij de voortent, waar de poten op het binnenzeil op een vaste plaats staan.
de boog was dus platter aan de bovenkant. of met veel kracht en haringen de poten fixeren. om hiervoor het gaas aan te schaffen is voor ons niet nodig, maar zou het dus wel makkelijker maken.

en zou ook graag een grondzeil in de luifel willen hebben. er zitten wel ritsen in de tent, maar heb het zeil zelf nog niet kunnen vinden.
(mogelijk ook handig als de luifel rechtstreeks aan de bak wordt geritst voor een enkele overnachting)

Vond het nog wel een puzzel hoe we de klapper moesten inpakken, omdat de bogen in het tentdoek/luifel zitten.
je hebt dus grotere "pakketten" (welke totaal niet passen in de bijgeleverde zakken!), welke wij bovenop de bedden hebben gelegd.
daardoor moest het elastiek wel door de andere lussen van het afdekzeil, maar zelfs dan was het nog krap.

Volgend voorjaar dus langer elastiek en misschien wel een tweede stuk elastiek voor als we minder onder het afdekzeil hebben (maar dat is meer "gemak" dan noodzaak, want je kan prima het elastiek door de andere lussen gaan rijgen).

Voor de rest hebben wij totaal geen spijt van de aanschaf
En wachten op versie-2, vanwege de kinderziektes...... tjsa, dat moet iedereen zelf beslissen. het blijft toch kamperen


Gelogd

ericbrouwer

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2
  • Merk Vouwwagen: Jamet Air 2017
Re: Jamet Air (2017)
« Reactie #33 Gepost op: januari 26, 2018, 04:19:56 pm »

Het buigen van de korte tubes is een probleem dat veroorzaakt wordt door krimpend tentdoek. En dat is bij de ene tent erger dan bij de andere... Campolife gaf aan dat er al 2 (uit mijn hoofd) Air's terug waren gestuurd naar de fabriek om op maat gemaakte tubes te krijgen. Ik heb op hun verzoek een foto naar ze gemaild die ze doorsturen naar de fabriek. Nu afwachten wat daar uit gaat komen.

Heb je trouwens al de pomp gebruikt? Ik ben wel benieuwd en liever lui dan moe...
Gelogd

fionchantilly

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 6
  • Merk Vouwwagen: Buiten Lewe 2
Re: Jamet Air (2017)
« Reactie #34 Gepost op: augustus 11, 2018, 07:07:41 pm »

Hoe bevalt de vouwwagen na een jaartje?

Wij hebben een Trigano Chantilly en zijn het worstelen met tenstokken echt beu.
Mijn man riep na het opzetten deze zomer: 'Zijn er ook opblaasbare vouwwagens? Want ik wil er eentje.'
Vandaar dat ik hier even reageer.

We moeten natuurlijk eens een keer in het echt eentje gaan bekijken, maar ervaringen van gebruikers zijn altijd interessant om mee te nemen in de overweging.

En dan nog ergens een spaarpotje openbreken  :P
Gelogd

Klapper Amstelveen

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 22
  • Merk Vouwwagen: Jamet Air 2017, Jamet Arizona 2006 (verkocht 2017)
Re: Jamet Air (2017)
« Reactie #35 Gepost op: september 24, 2018, 12:38:09 pm »

de vouwwagen bevalt prima.
behalve die dwarsliggers, dat blijft het enige probleem vind ik.
(gelukkig meer voordelen dan nadelen)

het was wel heel erg heet deze zomer, in de voortent werd het 48-50 graden, voor mijn gevoel had een binnenhemel daar iets kunnen helpen. maar het was zo extreem heet, dat we dat niet als probleem in het ontwerp zien.
Gelogd

ingeltje

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 2
  • Merk Vouwwagen: Jamet
Re: Jamet Air (2017)
« Reactie #36 Gepost op: januari 02, 2019, 04:16:54 pm »

Kon je de buizen uiteindelijk ook met een elektrische pomp opblazen?
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Jamet Air (2017)
« Reactie #37 Gepost op: januari 02, 2019, 06:45:26 pm »

Kon je de buizen uiteindelijk ook met een elektrische pomp opblazen?
Wij pompen onze Wilderness (Karsten) eerst op met een Double Action pomp met de hand. Slangetje op het ventiel zonder ventieltje er in. Dan snel ventiel er in draaien en hard oppompen met een gewone fietspomp. Werkt prima en geen electrische compressor nodig bij kamperen zonder elektriciteit.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

ingeltje

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 2
  • Merk Vouwwagen: Jamet
Re: Jamet Air (2017)
« Reactie #38 Gepost op: januari 27, 2019, 11:20:28 am »

Hebben jullie tips voor het ophangen van kledinghaakjes en andere handige opbergers bij de jamet air? Door het ontbreken van stokken kun je niks meer ophangen. De Airbuizen zitten aan het tentdoek dus je kunt er ook niets rondom bevestigen. Bovendien lijkt het me niet goed om zoveel gewicht aan de buizen of zijliggers te hangen. Kun je iets van een uitschuifsysteem tussen de 2 buizen bevestigen ofzo (zoals zo’n ouderwetse stang van een douchegordijn)? Heeft iemand hier al ervaring mee en een handige oplossing hiervoor gevonden?
Gelogd

PenH

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 848
  • Merk Vouwwagen: CC-Flexi Comfort
Re: Jamet Air (2017)
« Reactie #39 Gepost op: januari 27, 2019, 02:54:19 pm »

Een staand droogrekje misschien?
Gelogd

KampeerFan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.324
Re: Jamet Air (2017)
« Reactie #40 Gepost op: januari 27, 2019, 03:57:23 pm »

Hebben jullie tips voor het ophangen van kledinghaakjes en andere handige opbergers bij de jamet air? Door het ontbreken van stokken kun je niks meer ophangen. De Airbuizen zitten aan het tentdoek dus je kunt er ook niets rondom bevestigen. Bovendien lijkt het me niet goed om zoveel gewicht aan de buizen of zijliggers te hangen. Kun je iets van een uitschuifsysteem tussen de 2 buizen bevestigen ofzo (zoals zo’n ouderwetse stang van een douchegordijn)? Heeft iemand hier al ervaring mee en een handige oplossing hiervoor gevonden?

Ik zou het niet willen riskeren de luchtkamers te beschadigen.
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Jamet Air (2017)
« Reactie #41 Gepost op: januari 27, 2019, 06:43:32 pm »

Die luchtkamers beschadig je niet zomaar. Zijn tubes in doek ingenaaid. Bij onze Karsten tent moeten we die oppompen met iets van 4 of 5 Bar. Maar een soort douchestok er tussen klemmen is wel een handig idee wellicht. De uitdaging is om op de uiteinden iets te zetten die een beetje de ronding van de lucht tubes hebben. En dan flink klemmen. Wellicht met iets van anti slip er tussen voor betere grip.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

sanderv

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.019
  • Merk Vouwwagen: Camplet Royal, special edition "Frankenstein"
Re: Jamet Air (2017)
« Reactie #42 Gepost op: januari 27, 2019, 11:09:52 pm »

Die luchtkamers beschadig je niet zomaar. Zijn tubes in doek ingenaaid. Bij onze Karsten tent moeten we die oppompen met iets van 4 of 5 Bar. Maar een soort douchestok er tussen klemmen is wel een handig idee wellicht. De uitdaging is om op de uiteinden iets te zetten die een beetje de ronding van de lucht tubes hebben. En dan flink klemmen. Wellicht met iets van anti slip er tussen voor betere grip.

Halve stukken PVC pijp, bv PVC afvoermof van 90/100 mm en deze in de lengte open zagen tot 2 halve schalen?
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Jamet Air (2017)
« Reactie #43 Gepost op: januari 28, 2019, 09:46:45 am »

Zie. Samen komen we tot een goed idee.
Hoeken netjes afronden. En degelijk bevestigen op een verstelbare stok. Die stokken zijn gewoon te koop bij iedere campingboer.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

sanderv

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.019
  • Merk Vouwwagen: Camplet Royal, special edition "Frankenstein"
Re: Jamet Air (2017)
« Reactie #44 Gepost op: januari 29, 2019, 12:01:45 am »

Gelogd
Pagina's: « 1 2 3   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal