Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Tip: dagtripje Lago Maggiore Express  (gelezen 1970 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Caroline S

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 458
  • Merk Vouwwagen: 2017: Combi Camp (2007), 2015: Trigano Odyssee (2002)
Tip: dagtripje Lago Maggiore Express
« Gepost op: juli 15, 2017, 01:40:23 am »

Volgens mij heb ik de tip hier nog nergens gelezen, maar jaren geleden maakten wij een dagtripje met de lago maggiore express.

Je gaat in een soort driehoek per boot en trein door Italie en Zwitserland. Leuk!

http://www.lagomaggioreexpress.eu

Gelogd

Klapmoose

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 411
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Malawi deluxe 2.0
Re: Tip: dagtripje Lago Maggiore Express
« Reactie #1 Gepost op: juli 15, 2017, 10:40:05 am »

Wij hebben dit uitstapje vorige maand gedaan. Het is erg leuk maar goed weer vind ik  wel een voorwaarde. Dat hadden we gelukkig. Vooral de treinreis is spectaculair maar zorg wel dat je aan het juiste raam zit. In de zomer zetten ze volgens de folder panorama rijtuigen in.


Tip: Neem je eigen eten mee. Je kunt eten op de boot, maar dan mis je veel moois omdat je lange tijd in het restaurant zit.
Gelogd

rudolf

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 17
  • Merk Vouwwagen: Roadmaster
Re: Tip: dagtripje Lago Maggiore Express
« Reactie #2 Gepost op: juli 21, 2017, 12:04:22 pm »

Hoe lang ben je ongeveer bezig? De hele dag?

Denk dat ons zoontje van 2,5 dit geweldig vindt. Hij is gek van boten en treinen. Wel een flinke trip voor zo'n klein manneke. Hij slaapt overdag nog.
Gelogd

Klapmoose

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 411
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Malawi deluxe 2.0
Re: Tip: dagtripje Lago Maggiore Express
« Reactie #3 Gepost op: juli 21, 2017, 05:19:26 pm »

Hoe lang ben je ongeveer bezig? De hele dag?

Denk dat ons zoontje van 2,5 dit geweldig vindt. Hij is gek van boten en treinen. Wel een flinke trip voor zo'n klein manneke. Hij slaapt overdag nog.


Ja dit kost een hele dag, het is een hele trip maar ik vond het echt de moeite waard.
Je kan in heel veel plaatsjes langs het Lago Maggiore starten met de Lago Maggiore Express. Via deze link vind je de vertrektijden.


Wij zaten op de camping in Feriolo en hebben gekozen voor de snelste variant omdat we ook ons zoontje van 8 maanden bij ons hadden. We zijn gestart met de boot van 11:15 vanuit Stresa om vervolgens weer met de trein van 15:50 uit Locarno weer terug te gaan. We waren rond 19:15 weer op de camping. We konden ook om 9:30 al starten met de trein, je bent dan zelfs nog later terug. Je hebt dan wel meer tijd in Locarno. Ik vond dat zelf niet zo'n bijzonder stadje. Zie bijlage voor het schema van Stresa, daar stappen volgens mij de meeste mensen op.

Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal