Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Nieuwe Alpenkreuzer  (gelezen 2957 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ellis

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 51
  • Merk Vouwwagen: Eerst Trigano Alpha 2015, nu Holtkamper Cocoon Modulair 2015
Nieuwe Alpenkreuzer
« Gepost op: augustus 30, 2017, 08:57:48 am »

Alpenkreuzer is terug!  :>
https://www.alpenkreuzer.nl/

Heeft iemand er al een 'live' gezien? Of nog beter, er al mee gekampeerd?

Klinkt aantrekkelijk, niet te duur, brede bedden...
Gelogd

LeonK

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 16
  • Merk Vouwwagen: Jamet Jametic AS 2017
Re: Nieuwe Alpenkreuzer
« Reactie #1 Gepost op: augustus 30, 2017, 12:16:58 pm »

Dit is op zich geen nieuws meer, al een tijdje bekend.
Wij zijn in maart / april op zoek gegaan naar een nieuwe vw en kwamen op een gegeven moment ook uit bij Alpen Kreuzer, alleen werd er niet gereageerd op mail, uiteindelijk telefonisch contact gehad en werd er aangegeven dat ze met dealers gaan werken, maar ook bij deze dealers kreeg ik geen gehoor. Maar voor zover ik begrepen heb worden er van elk type, als soort van pilot, 25 gemaakt. Als het dan goed loopt zullen er misschien meer volgen.

Verder is alleen de naam Alpen Kreuzer overgenomen door Dorema, dus het is niet de oude vertrouwde Alpen Kreuzer meer.

Uiteindelijk hebben wij ervoor gekozen om er niet 1 aan te gaan schaffen, (als dat al mogelijk was), want stel deze vouwwagen gaat niet aanslaan, dan zit jij met 1 van de 25 "pilot modelllen" waar vervolgens na een paar jaar geen onderdeel meer voor te krijgen is.
Gelogd

Ellis

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 51
  • Merk Vouwwagen: Eerst Trigano Alpha 2015, nu Holtkamper Cocoon Modulair 2015
Re: Nieuwe Alpenkreuzer
« Reactie #2 Gepost op: augustus 30, 2017, 02:13:06 pm »

Voor mij was het nog vers nieuws  :P
Maar ik heb ook moeite om er überhaupt eentje fysiek te  vinden...
Gelogd

LeonK

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 16
  • Merk Vouwwagen: Jamet Jametic AS 2017
Re: Nieuwe Alpenkreuzer
« Reactie #3 Gepost op: augustus 31, 2017, 11:31:28 am »

Ik geloof dat er nu wat in de showroom staat in assen bij peelo
Gelogd

Ellis

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 51
  • Merk Vouwwagen: Eerst Trigano Alpha 2015, nu Holtkamper Cocoon Modulair 2015
Re: Nieuwe Alpenkreuzer
« Reactie #4 Gepost op: augustus 31, 2017, 01:28:38 pm »

Ik heb een mailtje gestuurd via de site met de vraag of er in het zuiden van het land ook ergens nieuwe Alpenkreuzers te bewonderen waren. Ik krijg de volgende dag reactie:

-----
Dank voor je interesse in Alpenkreuzer.

We zijn druk doende om dealers aan het aan te stellen. Momenteel zijn de twee in het Noorden al actief.

We gaan tevens naar de KCJ beurs in Utrecht in Oktober. Dan verwachten we rond de 7 of 8 dealers te hebben.

Goet,

Met vriendelijke groet,
Kind regards,

Erwin Rozendal
Manager Tenttrailers
--------

Ben benieuwd, ik zie ze nog niet op de lijst van participanten op de Kampeerbeurs staan, maar dat wil natuurlijk niet alles zeggen. Maar de beurs is al in oktober, dus heel lang kan het niet meer duren zou ik denken!
Gelogd

ejpwg

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 464
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte XL Windforce
Re: Nieuwe Alpenkreuzer
« Reactie #5 Gepost op: augustus 31, 2017, 02:39:16 pm »

Ben benieuwd, ik zie ze nog niet op de lijst van participanten op de Kampeerbeurs staan, maar dat wil natuurlijk niet alles zeggen. Maar de beurs is al in oktober, dus heel lang kan het niet meer duren zou ik denken!

Kan goed zijn dat ze op de beurs onder de vlag van "Dorema" staan, op de site staat ook

"Onder de vlag van Doréma is Alpenkreuzer nu terug van weggeweest."
Gelogd

Wilson

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 13
  • Merk Vouwwagen: Nog niet bekend
Re: Nieuwe Alpenkreuzer
« Reactie #6 Gepost op: augustus 31, 2017, 07:25:06 pm »

Klopt, in Assen bij Caravancentrum Peelo staat de tweepersoons Alpenkreuzer. Zag er prima uit!
Gelogd

Pleistersmurf

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 4
  • Merk Vouwwagen: Jamet
Re: Nieuwe Alpenkreuzer
« Reactie #7 Gepost op: september 04, 2020, 03:26:31 pm »

Dit jaar voor het eerst gekampeerd met de nieuwe Parade 2018. Prima wagen. Ligt stabiel op de weg. Laadruimte viel wat tegen door de hoogte van de wagenbak en de uitsparingen voor de verlichting, de wielkasten en de ruimte van de grote gasveren... en de enorme zooi die we zelf meenemen natuurlijk. Verlengd dekzeil op laten zetten en dit probleem was snel opgelost. De eerste keer opzetten ging redelijk, kar klapt snel uit en grondzeil wijst zich voor zich. Tenstokken was een ander verhaal. Hier hebben wij wel even mee lopen tobben omdat de tentstokken met de klem 3 verschillende soorten lengtes hebben en niet echt duidelijk is welke waar moeten. Gelukkig had ik het schema van de wagen gevonden achterin de gebruiksaanwijzing. nu zijn de stokken gemerkt en gaat het de volgende keer twee keer zo snel :).
Ruimte voortent is ruim voldoende en de bedden zijn groot en liggen goed. Voldoende ventilatiemogelijkheden. Opklappen ging vlot. Al met al een fijne nieuwe wagen.
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal