Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Gevraagd advies van 3Dog eigenaren  (gelezen 7966 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

JolandaT

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 19
  • Merk Vouwwagen: 3Dog Traildog
Gevraagd advies van 3Dog eigenaren
« Gepost op: september 02, 2017, 02:33:18 pm »

Dag 3Dog-eigenaren,

Al een tijdje lees ik op het forum mee. De laatste paar dagen met name info gezocht over de 3Dog, Traildog. We hebben wat vragen over de Traildog en denken dat eigenaren van een 3Dog ze goed kunnen  beantwoorden.

We hebben nu nog een Aart Kok Kampala. Maar vanwege opzetproblemen (klemmen die steeds los schieten grrr) zijn we aan het kijken naar een ander type vouwwagen. We zijn afgelopen week bij Bravo in Ommen geweest en werden daar erg enthousiast Vd Traildog. Alleen de prijs.....pff. Maar hij bood wel weer een redelijke inruil voor onze Kampala.
Maar goed, we willen weloverwogen een besluit nemen of we de Traildog willen aanschaffen. En we hebben dus een paar punten nog niet kunnen vinden op internet en dit forum.
Ik zet ze op een rijtje.

- de eigenaar van Bravo vertelde ons dat er in het najaar een hogere en grote luifel voor de Traildog komt, die over de hele breedte Vd hoofdtent is. Qua kosten zou dit behoorlijk schelen met de aanschaf Vd voortent. Is dit te doen, wanneer het bijvoorbeeld regent?
Is er dan genoeg ruimte om beschut onder de luifel te zitten? We zijn met 2 volwassenen en 2 kinderen (6 en 3 jaar oud),kortom  mis je een voortent?
- we hebben 2 jonge kinderen die (nog) in de vouwwagen slapen. We willen dan ook de twee ruimte- afscheiders erbij hebben, zodat we een slaapcabine voor de kinderen hebben. Is er dan nog ruimte over om een beetje te kunnen zitten als het erg koud en regenachtig icm wind is? Want dan kun je denk ik niet droog onder de luifel zitten.
- het mooiste zou zijn als we er een kindertent aan zouden kunnen ritsen aan de achterkant (naast de dissel) daar zit toch ook een ritsdeur? Misschien kunnen we een kindertent-uitbreiding ergens laten maken... ik weet dat 3Dog zelf deze aanvulling niet heeft. De Relaxtrailer wel.
- een andere vraag is of je in het slaapgedeelte een binnentent mist, qua isolatie en condensvorming bijvoorbeeld.
- gebruik je extra zijspiegels voor de auto tijdens het rijden?

Dit zijn de vragen die we op dit moment hebben. Mocht je meer interessante info hebben, voel je vrij te reageren😀

Alvast heel erg bedankt voor hef reageren en meedenken.

Hartelijke groet Jolanda
Gelogd

Drikusniet

  • Techneut in hart en nieren
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.680
  • Merk Vouwwagen: Campwerk Family
  • Een happy kampeerder
Re: Gevraagd advies van 3Dog eigenaren
« Reactie #1 Gepost op: september 02, 2017, 03:54:09 pm »

Wij hebben geen 3Dog maar de Malawi is qua opzet  en gebruik redelijk vergelijkbaar.
Met alleen een luifel werkt prima als het goed weer is. Bij koude is het lastiger, maar als het regent regent het altijd (iets) naar binnen. Bij een enkel buitje is dat natuurlijk geen probleem, maar als je bijvoorbeeld in NL blijft is een dicht te maken luifel of voortent wel erg fijn. Ook een kuipzeil is dan erg handig. Voor ons was dat uiteindelijk ook de reden om ook een voortent erbij te nemen. De luifel gebruiken we bij mooi weer en/of bij het trekken, want een luifel zet je natuurlijk sneller op dan een voortent.
Het zijdeel is groot genoeg als je die geheel tot je beschikking hebt, maar als er 2 kinderen bij in slapen, dan houd je weinig ruimte over. Voor nood / kort is dit wel te doen, maar als je dit geregeld moet doen, zou ik toch liever onder de luifel / in de voortent zitten. Overigens is onder de luifel zitten wel juist iets wat sfeer heeft, en met een warme deken, borreltje e.d. is dit wel veel leuker dan in een afgesloten voortent.
Gelogd

Marcel

  • Klap prof
  • ****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 516
  • Merk Vouwwagen: Cabanon
Re: Gevraagd advies van 3Dog eigenaren
« Reactie #2 Gepost op: september 02, 2017, 04:02:39 pm »

Volgens mij kan je de luifel van de malawi niet vergelijken met die van de 3dog. De 3dog heeft toch een klein luifeltje over het kookgedeelte?
Gelogd

Drikusniet

  • Techneut in hart en nieren
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.680
  • Merk Vouwwagen: Campwerk Family
  • Een happy kampeerder
Re: Gevraagd advies van 3Dog eigenaren
« Reactie #3 Gepost op: september 02, 2017, 04:08:38 pm »

Volgens mij kan je de luifel van de malawi niet vergelijken met die van de 3dog. De 3dog heeft toch een klein luifeltje over het kookgedeelte?
JolandaT heeft het over een nieuw type luifel over de volledige breedte net zoals de voortent, iets wat de Malawi ook heeft, dus vandaar dat ik ervan uitga dat het redelijk vergelijkbaar is.
Gelogd

Marcel

  • Klap prof
  • ****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 516
  • Merk Vouwwagen: Cabanon
Re: Gevraagd advies van 3Dog eigenaren
« Reactie #4 Gepost op: september 02, 2017, 04:36:09 pm »

Ah, dat had ik even gemist.
Gelogd

Eric65

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 54
  • Merk Vouwwagen: 3Dog Traildog Offroad BlackEdition 2017
Re: Gevraagd advies van 3Dog eigenaren
« Reactie #5 Gepost op: september 02, 2017, 04:43:39 pm »

Beste Jolanda,
Wij zijn in het bezit van een 3Dog, type traildog met een keukenluifel.
Ik kan je zeggen dat wij er zeer tevreden mee zijn. Afgelopen zomer zijn we er 4 weken mee op pad geweest en op 5 campings geweest. De robuuste eenvoud van deze wagen is ons zeer goed bevallen. Hij is snel in en uit te klappen. De hoofdtent van de Traildog staat binnen enkele minuten, zelfs zonder haringen. Aanzetten van het keukenluifel kost 5 minuten extra. Veel opberg ruimte, handige keuken, groot bed, zeer stevig gebouwd en in de traildog kan je een aparte kidsroom cq slaapplek creƫren. En in de toekomst gewoon een gemakkelijke Quechua tentje kopen voor je kids.
Wij hebben ook het keukenluifel, deze is niet erg groot maar juist handig als je rondtrekt en korte stops maakt. Er komt inderdaad een groot luifel aan die volgens mij vanaf eind dit jaar te bestellen is. Wij overwegen deze dan ook ivm ruimere beschutting als het weer wat minder is en/of de kids een weekje langs komen en ook lekker beschut willen zitten. Je kan ook nog het grote raamluifel gebruiken voor zowel zon als regen beschutting.
Met 2 kleinere kinderen kan je ook de voortent overwegen. Deze is gemoduleerd op te zetten, dus zowel als luifel en geheel of deels af te sluiten als voortent. (vind ik voor onszelf ook nog wel een optie). Mogelijkheden genoeg dus.
Vwb betreft extra spiegels; die heb je niet nodig.
Binnentent in het slaapgedeelte hebben wij niet gemist en wij hebben flinke buien doorstaan....... Wel hebben wij de 2 extra binnenwandjes  aangeschaft die het slaapgedeelte en kidsroom afscheid.
Ergo, wij zijn erg tevreden over de 3dog en ook over Bravo vw, want daar hebben wij m eind vorig jaar gekocht.
Hiervoor hebben wij een HK Kyte gehad. Deze vonden we erg mooi maar het opzetten en inklappen was iets waar wij niet echt tevreden over waren. Gecompliceerde wagen en een grote footprint, je moest m in z'n geheel opzetten (6x8m!) wat niet altijd handig is als je in zuid Europa op een wat krappere plek staat en je auto en kindertentjes er dan nog bij moesten....
Gelogd

JanJD

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 339
  • Merk Vouwwagen: 3DOG Traildog
Re: Gevraagd advies van 3Dog eigenaren
« Reactie #6 Gepost op: september 03, 2017, 10:15:09 pm »

Wij hebben dit jaar een traildog geleverd gekregen met alleen de compacte keuken-erker (luifel). Wij zijn met ons 5-en (2 volw., 3 kids) en wij passen zittend rond een tafel maar net onder de luifel, met 4 personen gaat het denk ik prima.
Bij echt slecht weer gaan wij binnen in de ruime vastkuipruimte traildog zitten, deze ruimte past voor ons goed en heeft dit jaar prima voldaan. (Onze kinderen slapen als het even kan in een eigen bijzettent en dan hoeven wij niets om te zetten. Je kan deze ruimte eventueel ook wat verwarmen)
Voordeel van de huidige luifel is het gemakkelijke opzetten, de rits zit op goed bereikbare hoogte en doordat de luifel net iets minder diep is dan de ritshoogte raak deze ook niet de grond als de stokken er niet staan tijdens het opzetten of afbreken, wordt het doek dus niet vies!. Nadeel van de kleine luifel is de beperkte (sta) hoogte en beperkte afmetingen. Dit is gedeeltelijk opgelost met de nieuwe luifel maar die moet aan de minder goed bereikbare hoge rits vast, heeft een stok meer, een extra rechterzijkant en is dus wat lastiger met opzetten. Ik heb de indruk (ik heb 'm nog niet gezien) dat de diepte ongeveer gelijk is aan de andere luifel, je krijgt dus alleen extra beschutting door de 2e zijwand.
Voor ons is de voortent geen optie (is een concept killer, maakt van deze snelle vouwwagen teveel een bouwwagen).
Wij hadden toen wij (minder dan een jaar geleden) de wagen kochten alleen keuze tussen voortent of keukenerker nu is er een derde optie bij en die had ik graag ook in onze afwegingen meegenomen. Deze derde optie is nu voor ons best duur omdat wij net de 'oude' gekocht hebben. Bij gelegenheid zal ik deze nieuwe optie graag bekijken en de voor en ook nadelen (met name het opzetten) naast elkaar zetten of dit voor ons de prijs waard is, voor jullie zijn alle optie open dus ik zou de voors en tegens van de twee luifels zeker goed naast elkaar zetten.
Een binnentent binnen in de wagen hebben wij totaal niet gemist, wij hebben geen condensvorming waargenomen (het doek is ademend) en hoe dan ook zit de belangrijkste isolatie in de slaapzak.
Wij gebruiken geen extra zijspiegels maar dit is een grensgeval. Het brede deel van de wagen is een paar centimeter breder dan de ruimte tussen de binnenkant van de spiegels, het wettelijke gezichtsveld is zichtbaar door de (grote) spiegels zorgvuldig (iets naar 'binnen') te stellen. Voor smalle, hoge auto's zou dit denk ik extra spiegels wel moeten omdat met dit soort auto's de spiegels precies op de hoogte van de tentopbouw zit. (Organisaties als de ANWB adviseren als een caravan breder is dan de binnenkant van de spiegels er extra spiegels opgezet moet worden. De wet schrijft alleen een minimaal gezichtsveld voor. Als je grote brede spiegels op de auto heb zal je minder snel aan opzetspiegels moeten dan met kleine spiegels om aan de wettelijke eisen te voldoen.)
Er is trouwens een 3dog roedel op faceboek (voor (toekomstige) eigenaren), hierin heb ik een voorbeeld gezien van iemand die een kindertent aan een scoutdog heeft (laten) maken en er staan ook foto's van de nieuw te komen luifel en vele andere ervaringsverhalen.
Wij zijn erg tevreden over onze 3Dog; door de eenvoud (geen franjes) is deze extreem eenvoudig op te zetten en in te klappen en met een bewezen kwaliteit met 10 jaar garantie!
nb Als je echt comfortabel wilt slapen overweeg dan zeker ook het premium bed.


Gelogd
Alles moet zo eenvoudig mogelijk gemaakt worden, maar niet eenvoudiger dan dat. (Albert Einstein)

CJ-Petra

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 369
  • Merk Vouwwagen: Polynorm met Gordigear Taiga
Re: Gevraagd advies van 3Dog eigenaren
« Reactie #7 Gepost op: september 04, 2017, 08:00:35 pm »

Naast de 3Dog zijn er redelijk vergelijkbare vouwwagens, zoals inderdaad de Relaxtrailer, Campwerk, Campooz en Gordigear.
Die laatste hebben wij in de kleine versie, waarbij we een hele fijne luifel bij Atomatent hebben laten maken die met de tent mee ingeklapt wordt. De voortenten van bovenstaande vouwwagens vind ik juist erg bewerkelijk, zeker ten opzichte van de basistent.
Gelogd

RDDR

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 530
  • Merk Vouwwagen: Voorheen HK Kyte XL (MY2019) - nu een caravan
Re: Gevraagd advies van 3Dog eigenaren
« Reactie #8 Gepost op: september 05, 2017, 12:38:22 pm »

Ook ik heb 3DOG op mijn lijstje staan en de afgelopen week Campwerk en Campooz bekeken.
Campwerk is inderdaad vergelijkbaar (wel een erg schaamteloze kopie), Campooz is conceptueel vergelijkbaar, maar bij de Wit staan ze naast elkaar. Gebruikte materialen, afwerking, etc is verre van vergelijkbaar. Een wereld van verschil.
Gelogd

JolandaT

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 19
  • Merk Vouwwagen: 3Dog Traildog
Re: Gevraagd advies van 3Dog eigenaren
« Reactie #9 Gepost op: september 05, 2017, 06:53:56 pm »

Dag allemaal
Hartelijk dank voor jullie reacties.
We zijn weer een stuk verder in onze keuze hierdoor.
We gaan bijna zeker voor de Traildog. We hebben ook al wat andere trailers bekeken oa de Campooz. En ons is inderdaad ook heg verschil in kwaliteit opgevallen. We zijn ook allebei lang en moesten bij de campooz vaak bukken.
We hebben bedacht dat we bij echt slecht weer, de matrasjes en slaapzakken van de kinderen zo op ons bed hebben liggen. En dan kunnen we prima met zn vieren in de basistent zitten. Dus een kidstent gaan we niet laten maken.
We zullen nog even afwachten hoe de nieuwe hogere en grotere luifel eruit ziet voor we tot bestellen Vd wagen overgaan. Maar we zijn enthousiast gebleven over de Traildog, dus grote kans dag we volgend jasr dag achter de auto hebben ipv de Kampala😀👍
Nogmaals dank voor het meedenken allemaal!!!
Gelogd

JolandaT

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 19
  • Merk Vouwwagen: 3Dog Traildog
Re: Gevraagd advies van 3Dog eigenaren
« Reactie #10 Gepost op: oktober 05, 2017, 09:59:53 pm »

Dag nog even een update:
We hebben een Traildog besteld :>!!!!
Erg blij mee en erg veel zin om hem het volgende kampeerseizoen te gaan gebruiken.
Nogmaals dank voor de reacties en adviezen.
Gelogd

muis

  • Gast
Re: Gevraagd advies van 3Dog eigenaren
« Reactie #11 Gepost op: oktober 05, 2017, 11:00:49 pm »

Gaaf! Succes met wachten op de levering en alvast heel veel kampeerplezier ermee :J :>
Gelogd

Eric65

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 54
  • Merk Vouwwagen: 3Dog Traildog Offroad BlackEdition 2017
Re: Gevraagd advies van 3Dog eigenaren
« Reactie #12 Gepost op: oktober 06, 2017, 09:31:46 am »

Top!
Gefeliciteerd met jullie nieuwe aankoop.
Hier gaan jullie veel kampeerplezier mee beleven. Prachtige wagen. Op naar het komende kampeerseizoen!
Gelogd

JanJD

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 339
  • Merk Vouwwagen: 3DOG Traildog
Re: Gevraagd advies van 3Dog eigenaren
« Reactie #13 Gepost op: oktober 06, 2017, 12:33:11 pm »

Dag nog even een update:
We hebben een Traildog besteld :> !!!!
Erg blij mee en erg veel zin om hem het volgende kampeerseizoen te gaan gebruiken.
Nogmaals dank voor de reacties en adviezen.
Goede keuze  :) ! en goed dat je dit ook meld in dit draadje! Veel plezier ermee!
Gelogd
Alles moet zo eenvoudig mogelijk gemaakt worden, maar niet eenvoudiger dan dat. (Albert Einstein)

AnneMyke

  • Gast
Re: Gevraagd advies van 3Dog eigenaren
« Reactie #14 Gepost op: maart 28, 2018, 12:25:13 pm »

Goede keuze en gefeliciteerd! Hier zul je veel kampeerplezier van hebben.
Wij hebben sinds vorig jaar ook een Traildog Offroad Black Edition.
Wat een genot na jaren een Holtkamper te hebben gehad. Snel opgezet, veel comfort en oerdegelijke kwaliteit.
Wij halen komend weekend die vernieuwde, grotere luifel op. Is toch wel practischer.
Heb je de Traildog al binnen?
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal