Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: Vignet overkopen / overnemen  (gelezen 17253 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

marijnhak

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 162
Vignet overkopen / overnemen
« Gepost op: september 05, 2017, 12:53:52 pm »

Goedemiddag allemaal,

Wat zijn jullie ervaringen met het overnemen / overkopen van vignetten? Mijn buren gaven aan dat ze altijd de vignetten via Marktplaats kopen / verkopen, maar geheel legaal is dit volgens mij niet.
Gelogd
Buite Lewe, Buiten Leven
Oost West, klapt best

Jerome

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 811
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone
Re: Vignet overkopen / overnemen
« Reactie #1 Gepost op: september 05, 2017, 02:01:38 pm »

Zo'n wereld bedragen zijn het niet. Dus waarom illegaal handelen?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gelogd

marijnhak

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 162
Re: Vignet overkopen / overnemen
« Reactie #2 Gepost op: september 05, 2017, 02:08:32 pm »

Zo'n wereld bedragen zijn het niet. Dus waarom illegaal handelen?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
€80 of €30-40 is toch wel een mooie besparing en er lijkt een levendige handel te zijn, dus illegaal of niet: ik ben vast niet de enige die er over nadenkt.
Gelogd
Buite Lewe, Buiten Leven
Oost West, klapt best

winnieandbuzz

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 241
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country Xclusive 2021
Re: Vignet overkopen / overnemen
« Reactie #3 Gepost op: september 05, 2017, 02:32:01 pm »

Goedemiddag allemaal,

Wat zijn jullie ervaringen met het overnemen / overkopen van vignetten? Mijn buren gaven aan dat ze altijd de vignetten via Marktplaats kopen / verkopen, maar geheel legaal is dit volgens mij niet.

Is toch geen enkel probleem om deze op Marktplaats o.i.d. te kopen? Zolang je hem zelf maar goed bevestigd want anders ben je bij een controle de klos.
Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.628
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re: Vignet overkopen / overnemen
« Reactie #4 Gepost op: september 05, 2017, 02:43:50 pm »

Feit is dat het illegaal is.

Waar trek je de grens of iets wel of niet acceptabel is? Het is een morele kwestie. Een samenleving functioneert door de regels die via democratische weg tot stand zijn gekomen. Als je het niet eens zou zijn met de kosten of de regel, mijdt dan de Zwitserse snelwegen.

Overigens: 40 euro besparen op een vakantie lijkt mij de moeite niet waard. Ga dan wat dichter bij huis op valantie...

Ik kan me vagelijk iets herinneren dat oproepen tot strafbare feiten alhier niet is toegestaan. Door de formulering van de vraag lijkt er wel een grens genaderd te worden, maar strikt genomen nog niet overschreden.
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

FriedelP

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.362
  • Merk Vouwwagen: Raclet Safari 2016
Re: Vignet overkopen / overnemen
« Reactie #5 Gepost op: september 05, 2017, 02:54:51 pm »

Het lijkt mij ook niet slecht om een keer te kijken hoeveel tijd je het vignet nodig hebt en of het dat wel waard is. Hoeveel tijd je er eventueel mee zou winnen. Er zijn al keren geweest dat ik vond dat het waard was en ik ze aangekocht heb. Maar veel meer is het geval dat het uur of uur en half dat je kan winnen tegenover alternatieve wegen bij het oprijden of afkomen gewoon niet waard vond. Veel hangt uiteraard af van wanneer je denkt aan te komen. In die gevallen bespaar ik dan eerder door geen vignet te nemen en alternatieve routes te nemen dan een illegaal vignet te nemen.
Meestal kom heb je dan ook een veel minder saaie route die stukken mooier is dan deze langs de snelweg!

Gelogd

marijnhak

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 162
Re: Vignet overkopen / overnemen
« Reactie #6 Gepost op: september 05, 2017, 02:58:56 pm »

Feit is dat het illegaal is.

Waar trek je de grens of iets wel of niet acceptabel is? Het is een morele kwestie. Een samenleving functioneert door de regels die via democratische weg tot stand zijn gekomen. Als je het niet eens zou zijn met de kosten of de regel, mijdt dan de Zwitserse snelwegen.

Overigens: 40 euro besparen op een vakantie lijkt mij de moeite niet waard. Ga dan wat dichter bij huis op valantie...

Ik kan me vagelijk iets herinneren dat oproepen tot strafbare feiten alhier niet is toegestaan. Door de formulering van de vraag lijkt er wel een grens genaderd te worden, maar strikt genomen nog niet overschreden.
Ik wist niet zeker of het illegaal was, ik hoorde alleen het verhaal van de buren van het overkopen en ik zie er genoeg aangeboden worden op marktplaats. Vandaar mijn vraagstelling.
Gelogd
Buite Lewe, Buiten Leven
Oost West, klapt best

xray

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 638
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee GL 2016
Re: Vignet overkopen / overnemen
« Reactie #7 Gepost op: september 05, 2017, 03:12:26 pm »

weet niet of het illegaal is om er een via marktplaat te kopen/verkopen. Immers als je hem niet gebruikt hebt mag je de sticker best verkopen toch? Hergebruik is niet toegestaan, verkoop wel.
Je moet de sticker plakken op de voorruit als je Zwitserland inrijdt ook heb je bon nodig..... Doe je dit niet komt er een boete bij het bedrag van de sticker, dan ben je ongeveer 200 euro kwijt ipv 40. Ik zou voor 4 tientjes niet moeilijk gaan doen.
Gelogd

sanderv

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.996
  • Merk Vouwwagen: Camplet Royal, special edition "Frankenstein"
Re: Vignet overkopen / overnemen
« Reactie #8 Gepost op: september 05, 2017, 03:15:50 pm »

Ik vraag me af of het illegaal is. Een vignet is niet op naam of kenteken, die zijn bij mijn weten gewoon vrij verhandelbaar. Wat niet mag is rijden met een ondeugdelijk bevestigd vignet. Het vignet met een plakbandje tegen het raam plakken mag dus niet, dan is die immers wel te verhandelen. Het verhandelen zelf is bij mijn weten niet verboden. Iemand heeft een vignet besteld, maar annuleert zijn reis. Wat te doen met het vignet? En dat 40 euro de kosten niet zijn, vind ik echt geen argument. Als het legaal een euro goedkoper kan, doe ik het ook... Zou niet weten waarom ik meer zou betalen dan nodig is?
Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.628
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re: Vignet overkopen / overnemen
« Reactie #9 Gepost op: september 05, 2017, 03:23:28 pm »

Dat bedoel ik met grens naderen. Natuurlijk is het niet de bedoeling van de wetgever om iemand die niet kan reizen op kosten te jagen. Ik vermoed zomaar dat het handelen an sich niet strafbaar is. Ik vind wel, maar dat is een mening, dat mensen beter moeten nadenken of ze wel naar Zwitserland willen. Het aanbod van vignetten is aardig omvangrijk...

Het sop is mij de kool noet waard, ik denk en hoop toch nog altijd dat mijn medekampeerders eerlijke mensen zijn met respect voor regels en andermans eigendom.
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

ejpwg

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 464
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte XL Windforce
Re: Vignet overkopen / overnemen
« Reactie #10 Gepost op: september 05, 2017, 03:25:38 pm »

Wat niet mag is rijden met een ondeugdelijk bevestigd vignet. Het vignet met een plakbandje tegen het raam plakken mag dus niet

En dat is vaak het probleem, om een vignet te kunnen gebruiken word het dus op een stuk folie geplakt welke dan tegen het raam word bevestigd
of een truck met vaseline (weet niet hoe) en dat word dan na de vakantie doorverkocht.....
Maar dan kun je hem dus na overname ook niet meer op de bedoelde "deugdelijke" manier bevestigen en gebruik je hem dus illegaal

In het geval dat iemand zijn vakantie heeft moeten annuleren of om andere redenen een "ongebruikt" vignet verkoopt dan is deze dus nog wel
"deugdelijk" te bevestigen en gebruik je hem dus wel legaal

In het laatste geval zou ik er ook geen probleem mee hebben om hem over te nemen en dus goedkoper uit te zijn, loop dan ook geen risico op een boete bij controlle
en de schijnen nogal fors te zijn

Hangt er dus denk ik wel vanaf hoe je hem overneemt

Gelogd

ejpwg

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 464
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte XL Windforce
Re: Vignet overkopen / overnemen
« Reactie #11 Gepost op: september 05, 2017, 03:30:10 pm »

En om de kosten van 2x een vignet voor Zwitserland te moeten kopen (1x voor de auto en 1x voor de vouwwagen) zijn wij dit jaar via Oostenrijk naar Italie gereden
daar hadden we meer 1 vignet nodig voor de auto, kost € 8,90 voor 10 dagen
Eentje voor de heenreis en eentje voor de terugreis komt dan op € 17,80 en niets illegaals
Gelogd

winnieandbuzz

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 241
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country Xclusive 2021
Re: Vignet overkopen / overnemen
« Reactie #12 Gepost op: september 05, 2017, 06:17:57 pm »

Ik vraag me af of het illegaal is. Een vignet is niet op naam of kenteken, die zijn bij mijn weten gewoon vrij verhandelbaar. Wat niet mag is rijden met een ondeugdelijk bevestigd vignet. Het vignet met een plakbandje tegen het raam plakken mag dus niet, dan is die immers wel te verhandelen. Het verhandelen zelf is bij mijn weten niet verboden. Iemand heeft een vignet besteld, maar annuleert zijn reis. Wat te doen met het vignet? En dat 40 euro de kosten niet zijn, vind ik echt geen argument. Als het legaal een euro goedkoper kan, doe ik het ook... Zou niet weten waarom ik meer zou betalen dan nodig is?

Het verkopen van een vignet is niet illegaal. Illegaal is het 'tijdelijk bevestigen van het vignet om het dan na de vakantie door te verkopen'. Persoonlijk begrijp ik niet waarom mensen zoveel moeite doen om een paar tientjes te besparen op een vakantie van x000 euro. Wij zijn vanuit Frankrijk een dagje naar Geneve geweest, 7 km snelweg heen en terug. Braaf 40 euro betaald en geen enkel moment wakker van gelegen: het is vakantie :)
Gelogd

Juttertje

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 379
  • Merk Vouwwagen: Camplet Savanne
Re: Vignet overkopen / overnemen
« Reactie #13 Gepost op: september 06, 2017, 08:41:00 am »

En voor Zwitserland begrijp ik de vignets wel! Wegen worden veel gebruikt voor doorreis en als je al die tunnels ziet en daarbij het weer genomen. Prachtige wegen. Ik heb genoten van de doorreis door Zwitserland :) .

Let wel op dat je er een bon van de aankoop bij hebt. Die moet je ook kunnen laten zien. Ik zou inderdaad alleen overkopen als vignet niet gebruikt is, zelf zou ik het niet doen.
Gelogd

Spiegelbeeld

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 722
  • HK Cocoon, klappen doe je pas onder Lyon
Re: Vignet overkopen / overnemen
« Reactie #14 Gepost op: september 06, 2017, 08:51:55 am »

Wat een keurige mensen hier allemaal. of durven diegene die zo'n ding gewoon op MP kopen niet te reageren?

Snap de theorie achter de bezwaren wel, maar zeker zo'n land als Zwitserland dat bijna uit elkaar barst van het foute geld dat door criminelen, dictators en ander gespuis daar gestald wordt, dat land dat zonder enig bezwaar en fatsoen als bankier voor alles dat fout is in de wereld fungeert, hetzelfde land dat gastarbeiders harteloos wegjaagt, dat land zou eens een greintje fatsoen en gastvrijheid kunnen tonen door die wegen gratis ter beschikking te stellen.

Ik zal zonder enig bezwaar zo'n ding op MP kopen.
« Laatst bewerkt op: september 06, 2017, 09:01:55 am door Spiegelbeeld »
Gelogd
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal