Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 »   Omlaag

Auteur Topic: Wel of geen keuken in de VW  (gelezen 13983 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ccindy

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.450
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up GL 2017
Re: Wel of geen keuken in de VW
« Reactie #30 Gepost op: november 14, 2017, 05:00:25 pm »

Ja, een beetje wel. Hij heeft natuurlijk geen gaspitten, de Coleman-brander staat er los bovenop.
Wij vinden dit fijn omdat we de keukenkist ook makkelijk mee kunnen nemen in de auto als we een blokhut huren of als we gaan tentkamperen.

Dat is het ook gewoon: iedereen kampeert weer op een andere manier en dan moet je de dingen zoveel mogelijk aanpassen aan je eigen wensen en mogelijkheden. Met jullie vouwwagen lijkt me dit een hele handige oplossing!

Zelf hebben we overigens wel gekozen voor een vaste keuken onder de luifel, omdat dat weer ideaal voor ons was, bij de vouwwagen die we hebben gekocht. Wij gebruiken de kraan ook heel vaak om even de handen te wassen of iets af te spoelen, terwijl anderen de kraan juist weer helemaal niet gebruiken.
Gelogd
Don't be afraid to fail, be afraid not to try

astridG

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 247
  • Merk Vouwwagen: trigano alpha 2011, ex-odyssee, ex-spacer
Re: Wel of geen keuken in de VW
« Reactie #31 Gepost op: november 14, 2017, 05:03:35 pm »

Wij hebben van alles gehad, van losse gaspitjes, bouwkeukentje, verplaatsbare/verrijdbare keuken en nu een vaste keuken.
We zijn er erg blij mee, alles heeft een plek, geen gesjouw met o.a. de zware koelbox, gas en wateraansluitingen zitten al standaard in de disselbak.
Een vaste keuken heeft het voordeel dat deze niet opgebouwd, ingeruimd, aangesloten hoeft te worden. Maar grootste voordeel (met kleine kinderen) is dat een vaste keuken niet om kan vallen/per ongeluk omgeduwd of omgetrokken kan worden. Ik had hem graag eerder gehad met drie nogal onstuimige jongens.
Een kraantje vinden wij ook handig, zeker met kinderen, even handen wassen, iets afspoelen. De meeste afwassen doen we in het sanitairgebouw.
Gelogd

FriedelP

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.376
  • Merk Vouwwagen: Raclet Safari 2016
Re: Wel of geen keuken in de VW
« Reactie #32 Gepost op: november 14, 2017, 05:10:34 pm »

Denk dat wij de tussenin oplossing hebben  :I


De bermkeuken hebben we ook niet genomen. Is groot en daardoor onhandig te verplaatsen als we buiten willen koken, en vindt ze meestal ook onhandig. Dat afwasbakje water en die toestanden neemt gewoon veel te veel praktische opbergruimte weg. Bovendien maakt het de wagen een stuk langer waar ik ook niet meteen een voorstander van ben en kosten die dingen eigenlijk schandalig duur als optie.


Wij hebben een wat ik zou noemen een keukenblok. Hadden een oude die we ook voor we een vouwwagen hadden reeds gebruikte echter is voor wie handig is ook niet zo moeilijk te maken. Mijn vader heeft er in ieder geval vroeger één gemaakt die ik nog handiger vond dan deze die wij nu hebben. Met je driepitsvuurtje moet het zeker mogelijk zijn een bak te maken waar die op past, een windscherm te voorzien en de mogelijkheid om er poten onder te zetten.


Bij ons steekt dus ook al het keukengerei op een vaste plek in de keukenblok. De poten kunnen we er uit schijven en opbergen en het past achteraan in de campingcar of vouwwagen. Als het deurtje van het slaapgedeelte open gaat kan je het er makkelijk uithalen op de poten zetten. Daarna is het maar opheffen en verzetten waar je het wenst te gebruiken en je hebt alles bij de hand.


Kortom, ik zou niet voor de dure optie keukens gaan, maar in jouw geval dus eerder het vuurtje recupereren en er eens je de wagen gekozen hebt een ding maken dat voldoet aan je praktische opslag noden en daar het vuurtje op monteren en het ding dus in zijn geheel mee nemen.


Wij gebruiken dezelfde blok trouwens ook op diverse activiteiten van de school van de kinderen als daar op een kerst of rommelmarkt moet eten kunnen opgewarmd worden. Je steekt het ding dan even makkelijk in de koffer van je auto als dat je het in de vouwwagen stokkeerd en je hebt dus zo meer flexibiliteit.
Je hebt iets dat voldoet aan jouw noden en voor een veel goedkopere prijs en kunt meteen ook gebruik maken van de circulaire economie....
Gelogd

poldertoerist

  • Klap gek
  • *****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.328
Re: Wel of geen keuken in de VW
« Reactie #33 Gepost op: november 14, 2017, 05:50:11 pm »

Klinkt goed! Heb je foto's van al dit moois? Een plaatje zegt zoveel meer dan (veel) woorden.

Helaas geen echt goede afbeelding.

vertrekpunt was idd de tristarkeuken die Jimmymichels ook post als hypercamp ambasadeur. https://www.real.de/product/312269392/

in de wasbak heb ik een 12v kraantje gemaakt (simple klusje!)en een afvoer. dat kan echt iedere DHZelfer.

ik heb bakken zoals de curver rattan (of iets soortgelijks van action) in eentje borden, in eentje glazen etc. een bestekbak die er precies bovenop past en een mandje met pannen. passen zo in het keukentje en er onder. Ideaal. zo hup uit de bak in de keuken.

hier zie je er eentje (weer ander merk) ingevouwen. maar niet helmaal eerlijk want wasbakje zit dan nog los en dat laten ze niet zien.

http://www.brunner.it/nl/kasten-en-kooktafels/1245-drive-in.html


Gelogd
Adventure Awaits

zambezi offroad

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 8
Re: Wel of geen keuken in de VW
« Reactie #34 Gepost op: november 14, 2017, 08:02:04 pm »

Bij ons blijft de keuken erop, maar zou er ook makkelijk af gehaald kunnen worden. Alles wat je in een keuken gebruikt zit er in een blijft er in. Zou hem niet willen missen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Gelogd

sanderv

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.009
  • Merk Vouwwagen: Camplet Royal, special edition "Frankenstein"
Re: Wel of geen keuken in de VW
« Reactie #35 Gepost op: november 14, 2017, 08:50:16 pm »

Ah, jij hebt hetzelfde oventje... Ideaal ding, onbegrijpelijk dat Coleman die nooit officieel is gaan importeren.
Gelogd

Polyidus

  • Gast
Re: Wel of geen keuken in de VW
« Reactie #36 Gepost op: november 14, 2017, 08:53:09 pm »

Waauw, dat oventje!! Bestaan die nog?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Gelogd

zambezi offroad

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 8
Wel of geen keuken in de VW
« Reactie #37 Gepost op: november 14, 2017, 09:23:20 pm »

Jep dat is een top oventje, is nog  te bestellen bij qvist http://www.qvist.nl/camp-oven.html



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Gelogd

sanderv

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.009
  • Merk Vouwwagen: Camplet Royal, special edition "Frankenstein"
Re: Wel of geen keuken in de VW
« Reactie #38 Gepost op: november 14, 2017, 09:42:13 pm »

Waauw, dat oventje!! Bestaan die nog?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Ja, via parallelle import, of als je mazzel hebt soms via Marktplaats. Wij hebben er ook één, veel gebruikt afgelopen zomer.
Gelogd

myfrizzle

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 24
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Imperia
    • mijn site
Re: Wel of geen keuken in de VW
« Reactie #39 Gepost op: november 14, 2017, 10:58:50 pm »

geweldig dat oventje! hahaha
Maar denk dat ik dan toch gewoon de BBQ die toch al mee gaat, gebruik als oven..
oke, voor muffins zal t niet werken maar wel voor een hele kip of het opwarmen van een pizza oid :)

Wel super die foto's het helpt echt om een idee te vormen voor ons zelf. We zijn er nog niet over uit maar jullie noemen dingen waar ik nog nooit aan had gedacht.
En foto's zijn altijd leuk om te zien!  WW
Gelogd

zambezi offroad

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 8
Re: Wel of geen keuken in de VW
« Reactie #40 Gepost op: november 14, 2017, 11:02:34 pm »

 BBQ gaat bij ons ook natuurlijk mee :)106]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Gelogd

Hemertje

  • Goldmember 2024
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.792
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte-S 2018
Re: Wel of geen keuken in de VW
« Reactie #41 Gepost op: november 14, 2017, 11:37:19 pm »

of je maakt een keuken naar eigen ideeën en tips met die van anderen hier op het forum

http://www.vouwwagenclub.info/forum/index.php?topic=20605.0
Gelogd

Erwin ter Riet

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 22
  • Merk Vouwwagen: Camplet en Holtkamper
  • klapperdeklap
    • huurjevouwwagen
Re: Wel of geen keuken in de VW
« Reactie #42 Gepost op: november 15, 2017, 08:50:34 am »

Op onze Astro hebben we op Marktplaats de oude expeditiekeuken van Holtkamper gekocht. Geen gedoe met die wieltjes om hem te terrijden want dat werkt toch niet zo best... maar vast op de dissel. Tarp erboven en je staat bij een buitje ook droog.  Alleen het kooktoestel is nog origineel.  De aflegplank ernaast komt van de Ikea, staat in de olie. Gaatje erin om hem makkelijk eruit te kunnen halen. Naar wens kan het fornuis en de aflegplank worden omgewisseld... Daarna nog een afleg plankje in de klep gemaakt. 

Onderin is ruimte voor 2 (campin)gasflessen en heb ik een uitneembaar kratje gemaakt waar borden, bestek en kookspul in past.

Goede extra ideeën zijn altijd welkom !

« Laatst bewerkt op: november 15, 2017, 08:53:09 am door Erwin ter Riet »
Gelogd
Erwin

verhuurt vouwwagens...

JanJD

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 339
  • Merk Vouwwagen: 3DOG Traildog
Re: Wel of geen keuken in de VW
« Reactie #43 Gepost op: november 15, 2017, 11:55:30 am »


Door zelf te bouwen kan je als je een beetje handig bent en veel energie en tijd erin wilt stoppen de keuken volledig naar je zin maken. Ik heb dit voorjaar in de eerste maanden na oplevering van onze vouwwagen een eigen keuken, wagenbakinrichting en elektrische installatie gemaakt.
De basis is een railsysteem waarop alle onderdelen staan. Hiermee is zonder zwaar til of schuifwerk alles thuis voor de deur, onderweg tijdens het reizen en ook op de camping goed bereikbaar.
De keuken beschikt over een grote koelbox, grote 3 pits gaskookplaat en een ladeblok waarin alle servies, pannen en bestek overzichtelijk en goed toegankelijk opgeborgen zijn. Werk en aflegruimte is gecreëerd door 2 uit het keukenblok uitschuifbare planken en op het het uit de wagenbak uitschuifbare ladenblok.
De luifelstokken, level wiggen en spullen die voor het opzetten nodig kunnen zijn, zijn direct toegankelijk opgeborgen in de midden console met stokkentunnel en opbergkisten.
Andere spullen zoals onder andere eten en drinken zitten in goed afsluitbare opbergboxen achter het ladeblok die door het railssysteem ook goed bereikbaar zijn.
Een plug & play 12V en 230V elektrische installatie geïntegreerd. Vele 12V en 230V wandcontactdozen zijn op strategische plaatsen aanwezig. De koelbox, vonkontsteking en de verlichting aansluiting van de keuken die op de rails staat is via een robust industrieel kabelgeleidingssysteem permanent aangesloten.
Er zijn voor vochtbestendinge en voor zover haalbaar lichtgewicht materialen gekozen zoals aluminium frame delen en berken betonplex.
En omdat topicstarter aangeeft dat foto's helpen om een idee te vormen en leuk zijn om te zien aangehecht een aantal foto's van onze eigenbouw oplossing.


 
Gelogd
Alles moet zo eenvoudig mogelijk gemaakt worden, maar niet eenvoudiger dan dat. (Albert Einstein)

OhPeeCee

  • Ik ben te jong om me oud te voelen
  • Goldmember 2024
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.206
  • Merk Vouwwagen: HK Cocoon Aero
Re: Wel of geen keuken in de VW
« Reactie #44 Gepost op: november 15, 2017, 01:16:56 pm »

Door zelf te bouwen kan je als je een beetje handig bent en veel energie en tijd erin wilt stoppen de keuken volledig naar je zin maken. Ik heb dit voorjaar in de eerste maanden na oplevering van onze vouwwagen een eigen keuken, wagenbakinrichting en elektrische installatie gemaakt.
De basis is een railsysteem waarop alle onderdelen staan. Hiermee is zonder zwaar til of schuifwerk alles thuis voor de deur, onderweg tijdens het reizen en ook op de camping goed bereikbaar.
De keuken beschikt over een grote koelbox, grote 3 pits gaskookplaat en een ladeblok waarin alle servies, pannen en bestek overzichtelijk en goed toegankelijk opgeborgen zijn. Werk en aflegruimte is gecreëerd door 2 uit het keukenblok uitschuifbare planken en op het het uit de wagenbak uitschuifbare ladenblok.
De luifelstokken, level wiggen en spullen die voor het opzetten nodig kunnen zijn, zijn direct toegankelijk opgeborgen in de midden console met stokkentunnel en opbergkisten.
Andere spullen zoals onder andere eten en drinken zitten in goed afsluitbare opbergboxen achter het ladeblok die door het railssysteem ook goed bereikbaar zijn.
Een plug & play 12V en 230V elektrische installatie geïntegreerd. Vele 12V en 230V wandcontactdozen zijn op strategische plaatsen aanwezig. De koelbox, vonkontsteking en de verlichting aansluiting van de keuken die op de rails staat is via een robust industrieel kabelgeleidingssysteem permanent aangesloten.
Er zijn voor vochtbestendinge en voor zover haalbaar lichtgewicht materialen gekozen zoals aluminium frame delen en berken betonplex.
En omdat topicstarter aangeeft dat foto's helpen om een idee te vormen en leuk zijn om te zien aangehecht een aantal foto's van onze eigenbouw oplossing.
Prachtig, maar ik twee rechterduimen, dus ik heb de keuken maar meegekocht op Cocoon, wel een MTT frame.


Mobiele reactie via Tapatalk
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal