Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 »   Omlaag

Auteur Topic: De bouw van een nieuw model de "ToeráVan"  (gelezen 26728 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Gait

  • Gast
Re: De bouw van een nieuw model de "ToeráVan"
« Reactie #15 Gepost op: december 03, 2017, 12:10:05 am »

Wat een mooi project! Veel succes en leuk dat je ons laat meegenieten!
De verwarmingsfolie is op 24V of 230V? Met 400W kom je een heel eind in deze beperkte ruimte.
Gelogd

rmkeizer

  • Gast
Re: De bouw van een nieuw model de "ToeráVan"
« Reactie #16 Gepost op: december 03, 2017, 07:14:06 am »

Het verwarmt op 220 Volt en zal zeker de kleine ruimte goed kunnen verwarmen .
@ Selandus: ik heb geen ervaring met IR maar wil het hiermee eens uitproberen.
Gelogd

groothuis27

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 172
  • Merk Vouwwagen: alpenkreuzer
Re: De bouw van een nieuw model de "ToeráVan"
« Reactie #17 Gepost op: december 03, 2017, 07:35:01 pm »

Inductie plaat ,electrische vloerverwarming , komt nog een koelkast / box denk ik bij dat gaat op de camping echt een probleem worden , alleen in Oostenrijk enz.waar ze op wintersport zijn ingesteld heb je meestal 16 A .heb hier in Nederland ook vaak nog 8 A of 10 A .als er al meer is moet je vaak extra bij boeken maakt het kamperen alleen maar duurder en ze doen vaak al moeilijk over een electrische kabel in de voortent .in Oostenrijk bijv.op veel campings moet je al opgeven en extra betalen als je op de caravan een airco hebt zitten . Het doek van alpenkreuzer was om kwaliteits redenen niet voor niks zo dik ( en dus zwaar ) . Als je een goede kwaliteit katoen doek wilt gebruiken dan weegt dit gewoon . Opzich een leuk project maar denk niet geschikt voor massa productie .Volgens mij weegt je keuken ook nog wel wat ( zeker als alles erin zit zoals inductieplaat en kookgerei enz. ) word hij niet tezwaar aan 1 kant ?

Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk

Gelogd

rmkeizer

  • Gast
Re: De bouw van een nieuw model de "ToeráVan"
« Reactie #18 Gepost op: december 04, 2017, 09:08:35 am »

@Groothuis27, Afgelopen zomer hadden wij bij ons in de Grande vouwwagen: de inductie kookplaat, koffiezetter, waterkoker, koelkast, koelbox, elektrische kachel en opladers voor laptops en telefoon.
Op alle campings minimaal 6 Amp stroom en gaat prima. Wel moet je opletten dat niet alles gelijk aanstaat.
Wij hebben de koelkast van Blokker welke op 70W draait en das zal ook de koelbox hebben. Deze 2 staan altijd aan. De grotere gebruikers staan nooit tegelijk aan. Overdag de koffiezetter en waterkoker. Voor het eten de Inductie welke nooit op vol vermogen gaat. En 's avonds de verwarming. Dus gaat dat prima vanaf 6 Amp.

Wat betreft het gewicht en de verdeling hoop ik dat tijdens de rit de keuken invetaris gelijk is aan de voortent met stokken welke aan de andere kant komen te liggen op het zitbankje.

Voor het tentdoek maak ik gebruik van het All season TenCate doek rond 200gr/m2 dit is dus ruim de helft van het toen gebruikte katoen en voor de stokken een Alu frame.

als zitmeubels en tafel wil ik een eigenbouw bankstel maken zoals de set van Inflair, alleen dan simpeler van opbouw.



Gelogd

groothuis27

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 172
  • Merk Vouwwagen: alpenkreuzer
Re: De bouw van een nieuw model de "ToeráVan"
« Reactie #19 Gepost op: december 04, 2017, 10:11:03 am »

Wat trekt die inductie plaat .uitgaande van thuis situatie trekken die ( als je er echt wat mee wil doen ) behoorlijk stroom .je hebt dan al gauw een dubbele 220v groep nodig .aluminium frame voor de vouwwagen lijkt me niet een aanrader  als ik nu al zie met een stalen ijzeren frame Hoe krom de stokken en of scharnier delen zijn .......

Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk

Gelogd

rmkeizer

  • Gast
Re: De bouw van een nieuw model de "ToeráVan"
« Reactie #20 Gepost op: december 04, 2017, 10:24:43 am »

Wat trekt die inductie plaat .uitgaande van thuis situatie trekken die ( als je er echt wat mee wil doen ) behoorlijk stroom .je hebt dan al gauw een dubbele 220v groep nodig .aluminium frame voor de vouwwagen lijkt me niet een aanrader  als ik nu al zie met een stalen ijzeren frame Hoe krom de stokken en of scharnier delen zijn .......

Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk

Thuis maak je dan ook gebruik van 4 pitten. Op de camping heb ik een plaat met 2 pitten. Maximaal gebruikt deze 3500W maar zoals gezegd staan deze nooit voluit aan. Eerste pit gaat aan op halve stand voor de aardappels wanneer deze koken gaat deze op 2 en gaan de boontjes er bij in. @e pit aan op 5 voor het vlees.
Bij gebakken aardappelen eerst de aardappelen en dan het vlees gecombineerd met sla. Bij pasta eerst het vlees met saus en dan de pasta. Zoals gezegd hebben we dit al vorig seizoen getest en bevalt goed. Geen uitwaaiende pitten of brand gevaar. Geen gasfles meezeulen. Ik vind het ideaal. Voor nood heb ik een rugzak gasbrander met gasbusje. Deze ook voor het eventueele grillen buiten.



Even ter info: wij bouwen al 5 jaar de Weekender en nu de Grande vouwwagen met aluminium frame's en hebben hierbij goede ervaringen. Uiteraard zijn deze tenten lichter en kleiner dan de meeste vouwwagens.  :O

www.tenttrailer.info
Gelogd

groothuis27

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 172
  • Merk Vouwwagen: alpenkreuzer
Re: De bouw van een nieuw model de "ToeráVan"
« Reactie #21 Gepost op: december 04, 2017, 12:25:48 pm »

Probleem met het  frame is dat niet iedereen er even secuur mee omgaat bij het invouwen, zeker als het weer niet echt mee zit en het allemaal snel moet gebeuren .pas bij het weer opzetten komt men er dan achter dat er toch iets tussen zat ( of wat ik ook wel zie verkeerde invouw volgorde en ja dat kan en past min of meer .)

Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk

Gelogd

groothuis27

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 172
  • Merk Vouwwagen: alpenkreuzer
Re: De bouw van een nieuw model de "ToeráVan"
« Reactie #22 Gepost op: december 04, 2017, 12:32:53 pm »

Bij 10 A heb je ongeveer 2300 W bij 6 A heb je dus 1150 W . Dus met je koelbox aan en nog een lampje ofzo heb je bij 6A 1000 W (over ) voor de inductie plaat .dat gaat niet echt snel en als je hem ook maar iets tehoog zet ligt alles eruit aan stroom . En je moet een echt goede dikke stroom kabel mee nemen .lijkt mij alles behalve ideal ook niet gewenst op een camping .maar het principe van geen gezeul met gas en open vuur kan ik me wel in vinden .

Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk

Gelogd

olaf

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.747
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up GL
Re: De bouw van een nieuw model de "ToeráVan"
« Reactie #23 Gepost op: december 04, 2017, 06:51:30 pm »

Bij 10 A heb je ongeveer 2300 W bij 6 A heb je dus 1150 W . Dus met je koelbox aan en nog een lampje ofzo heb je bij 6A 1000 W (over ) voor de inductie plaat .dat gaat niet echt snel en als je hem ook maar iets tehoog zet ligt alles eruit aan stroom . En je moet een echt goede dikke stroom kabel mee nemen .lijkt mij alles behalve ideal ook niet gewenst op een camping .maar het principe van geen gezeul met gas en open vuur kan ik me wel in vinden .

Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk

Bij 6 A heb je 1380 W is meestal wel genoeg (voor ons dan)

Leuk project René

Misschien kom ik binnen kort wel even buurten en kijken hoe het verloopt.

Veel suc6
Gelogd
The need for the many outweigh the needs of the few

rmkeizer

  • Gast
Re: De bouw van een nieuw model de "ToeráVan"
« Reactie #24 Gepost op: december 05, 2017, 09:37:30 am »

@ Olaf, Altijd welkom. Wel even checken of ik aanwezig ben want moet nogal eens op pad en we hebben geen vaste openingstijden. Meestal past het in de ochtend.
Gelogd

mar-ine

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 313
  • Merk Vouwwagen: AartKok- LS/RL/GD
Re: De bouw van een nieuw model de "ToeráVan"
« Reactie #25 Gepost op: december 05, 2017, 10:16:55 pm »

Begint dit een gesponsord item te worden?....


mar-ine
Gelogd

Theu

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.749
Re: De bouw van een nieuw model de "ToeráVan"
« Reactie #26 Gepost op: december 05, 2017, 11:52:05 pm »

Volgens mij niet. Deze man produceert weliswaar vouwwagens. Maar vermeld duidelijk dat dit iets eenmaligs is.
Of heb ik iets gemist?


Proud owner of a Combi Camp Flexi T&T
Gelogd

rmkeizer

  • Gast
Re: De bouw van een nieuw model de "ToeráVan"
« Reactie #27 Gepost op: december 06, 2017, 07:11:28 am »

@ Mar-ine, absolute niet en zoals Theu al zegt is dit een prive project zonder enkele commercie .
Gelogd

Ccindy

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.450
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up GL 2017
Re: De bouw van een nieuw model de "ToeráVan"
« Reactie #28 Gepost op: december 06, 2017, 07:54:02 am »

Ik vind het in ieder geval heel interessant om te volgen.
Gelogd
Don't be afraid to fail, be afraid not to try

Iris

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 106
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2018
Re: De bouw van een nieuw model de "ToeráVan"
« Reactie #29 Gepost op: december 06, 2017, 07:43:37 pm »

Ik vind het in ieder geval heel interessant om te volgen.

Ik ook.
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal