Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: auto en vouwwagen op de autotrein  (gelezen 6176 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

annesuus

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 53
  • Merk Vouwwagen: Camplet
auto en vouwwagen op de autotrein
« Gepost op: december 05, 2017, 12:33:44 pm »

Beste allen,

We zaten er aan te denken om een deel van de reis in de zomer met de trein te ondernemen. Ik ontdekte online dat er zogenaamde auto treinen zijn. Bijvoorbeeld vanaf Parijs. De auto gaat dan op de trein, aanhanger kan ook mee, dus ik neem aan een vouwwagen ook. En zelf reis je met de TGV de auto achterna en zit je dus zo in Zuid Frankrijk. Ik ben vooral benieuwd of er onder de leden hier op het forum al mensen zijn die dit gedaan hebben? Was het een aanrader? Zou je het weer doen?

Dank voor het delen van ervaringen en tips.

Groeten,
Annesuus
Gelogd

KampeerFan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.324
Re: auto en vouwwagen op de autotrein
« Reactie #1 Gepost op: december 05, 2017, 03:07:55 pm »

Ik had er nog nooit van gehoord en heb even wat informatie opgezocht.

Persoonlijk begrijp ik niet zo goed wat het grote voordeel is.

Ten eerste de prijzen die ze reken p.p. liegen er niet om. Dat kun je ook besteden aan je vakantie.

Ten tweede je bent al onderweg als je in Parijs aankomt, nog een keer deze afstand en je bent er ook al. Het komt wat omslachtig over op deze manier. Als deze trein vanuit Nederland zou vertrekken is het alweer een ander verhaal.
Gelogd

KenJo

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.346
Re: auto en vouwwagen op de autotrein
« Reactie #2 Gepost op: december 05, 2017, 07:37:55 pm »

Een collega van mij is een jaar of 3 terug met de auto-trein naar Zuid-Frankrijk gegaan maar dat was niet met een afzonderlijke reis met de TGV. Dus ze hebben het systeem kennelijk aangepast en hoe dat bevalt weet ik dus niet
Gelogd
klapband, klapdeur, klaplopen, klapmuts, klaproos, klapschaats, klapwiek, klapzoen, klapstuk, klapstoel, achterklap, handjeklap

we klappen wat af!

Mustang

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 259
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2018, ex Cocoon Aero 2013, ex Flyer 2004
  • wees jezelf, er zijn al anderen genoeg
Re: auto en vouwwagen op de autotrein
« Reactie #3 Gepost op: december 06, 2017, 12:36:51 am »

Wij hebben dit een paar jaar geleden ook uitgezocht.  Maar dan richting spanje.  Weet niet meer precies hoe het zat met op en afstappen, maar bedoeling was wel auto  en aanhanger op de trein en wij in dezelfde trein. Wij vinden het zo ver rijden die kant op dus zochten we een alternatief. Maar het was zo gruwelijk duur, meteen dit idee laten vallen.
Helaas dus niet echt ervaring mee.
Gelogd

Jootje1710

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.350
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone Game Drive 2018
  • Je bent gek op klappen of niet!!
Re: auto en vouwwagen op de autotrein
« Reactie #4 Gepost op: december 06, 2017, 07:08:31 am »

Wij waren in het verleden weleens met de autoslaaptrein naar Zuid Frankrijk en het Gardameer geweest maar dat was nog in de periode dat we geen vouwwagen hadden. De afgelopen 2 jaar hebben we wederom de autoslaaptrein naar Italie genomen en dit is goed bevallen. Het is niet goedkoop, maar als je zowel de heenreis als de terugreis met 2 overnachtingen doet (we rijden in een oldtimer en niet meer dan 400 a 500 kilometer op een dag) dan vallen de meerkosten wel mee, je mist de overnachtingen, de brandstofkosten (in ons geval LPG), de tolkosten etc. Het is een zeer relaxte manier van reizen: op vrijdagmiddag naar Dusseldorf, de auto met vouwwagen op de trein, wijzelf in een coupé (5 personen), slapen onderweg, de volgende morgen in Verona uitstappen en nog een paar uur verder rijden naar Toscane.

Gelogd
Antoon & Jolande van Harselaar met de kids (Steven, Emmy en Fleur), Aart Kok Livingstone Game Drive 2018 :-)

Spiegelbeeld

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 724
  • HK Cocoon, klappen doe je pas onder Lyon
Re: auto en vouwwagen op de autotrein
« Reactie #5 Gepost op: december 07, 2017, 03:33:13 pm »

Ooit was dit mogelijk vanuit Den Bosch. Was leuk, duur en makkelijk.

Tegenwoordig met meer en veel betere wegen, auto's en hulpmiddelen als navigatie, airco, cruise control e.d. is de meerwaarde een stuk minder en is de autoslaaptrein uit Nederland verdwenen en zal de rest van Europa zoetjesaan volgen.

Uit nostalgie leuk om een keer te doen hoor, grappig gezicht om je auto/klapkar op de trein te rijden en te zien staan.
Gelogd

linda75

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 799
  • Merk Vouwwagen: aart kok livingstone
Re: auto en vouwwagen op de autotrein
« Reactie #6 Gepost op: december 07, 2017, 06:44:14 pm »

lijkt mij best interessant.. waar kan je dit vinden? ik kan altijd enorm opzien tegen de vele km's rijden.. en dat weerhoudt mij bijv om naar een Toscane of Spanje te gaan  met de vouwwagen.. maar met een slaaptrein is het misschien nog eens mogelijk.... al weet ik niet hoe duur.. duur.. is... als vliegen en appartement of caravan dan goedkoper zijn zou mij dat aan het twijfelen maken
Gelogd

michielwoerden

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 92
  • Merk Vouwwagen: Combi camp venezia
Re: auto en vouwwagen op de autotrein
« Reactie #7 Gepost op: december 07, 2017, 08:21:57 pm »

Wij zijn afgelopen zomer vanuit Wenen naar Dusseldorf met de autoslaaptrein geweest. Inderdaad niet goedkoop maar wel heel erg leuk en erg relaxed.

Gelogd

linda75

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 799
  • Merk Vouwwagen: aart kok livingstone
Re: auto en vouwwagen op de autotrein
« Reactie #8 Gepost op: december 08, 2017, 06:28:36 am »

ik heb even gekeken maar ben voor een gezin ruim 2000 euro kwijt klopt dat?? dat is wel heul veul geld zeg :?
Gelogd

Jootje1710

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.350
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone Game Drive 2018
  • Je bent gek op klappen of niet!!
Re: auto en vouwwagen op de autotrein
« Reactie #9 Gepost op: december 08, 2017, 07:47:45 am »

lijkt mij best interessant.. waar kan je dit vinden? ik kan altijd enorm opzien tegen de vele km's rijden.. en dat weerhoudt mij bijv om naar een Toscane of Spanje te gaan  met de vouwwagen.. maar met een slaaptrein is het misschien nog eens mogelijk.... al weet ik niet hoe duur.. duur.. is... als vliegen en appartement of caravan dan goedkoper zijn zou mij dat aan het twijfelen maken

Kijk op de website van treinreiswinkel of dbautozug
Gelogd
Antoon & Jolande van Harselaar met de kids (Steven, Emmy en Fleur), Aart Kok Livingstone Game Drive 2018 :-)

KampeerFan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.324
Re: auto en vouwwagen op de autotrein
« Reactie #10 Gepost op: december 08, 2017, 11:46:13 pm »

Daar kamperen wij 6 weken hoogseizoen voor...
Gelogd

annesuus

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 53
  • Merk Vouwwagen: Camplet
Re: auto en vouwwagen op de autotrein
« Reactie #11 Gepost op: december 26, 2017, 01:53:25 pm »

Dank allemaal voor jullie reacties! Wij zien inderdaad met 2 jonge kids wel eens op tegen lange stukken rijden en dit leek wellicht een oplossing hiervoor. In de trein hebben ze toch meer bewegingsruimte en als je wellicht ook slaapt dan gaat de tijd helemaal snel. Echter vind ik ook online terug dat het behoorlijk prijzig is helaas, en inderdaad geen mogelijkheden (meer) om in NL al op te stappen. Tot nu toe nog geen tips gevonden om de prijs te kunnen drukken, behalve dat ik ergens las dat vroeg boeken toch kan schelen. Ik denk dat deze optie gezien de prijs toch aan ons voorbij zal gaan. Hoe leuk een treinreisje ons wel lijkt zo!
Gelogd

michielwoerden

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 92
  • Merk Vouwwagen: Combi camp venezia
Re: auto en vouwwagen op de autotrein
« Reactie #12 Gepost op: december 26, 2017, 11:05:41 pm »

ik heb even gekeken maar ben voor een gezin ruim 2000 euro kwijt klopt dat?? dat is wel heul veul geld zeg :?

Het reisje van Wenen naar Dusseldorf heeft ons volgens mij ongeveer  €500 gekost. Heel veel geld maar wel een bijzonder ervaring.
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal