Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Trigano Odyssee vs Jamet Jametic vs Jamet Louisiana  (gelezen 3777 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Inge

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 65
  • Nog 'n paar maandjes - trotse eigenaar Jamet Easy
Trigano Odyssee vs Jamet Jametic vs Jamet Louisiana
« Gepost op: februari 08, 2018, 09:56:18 am »

Mag ik gebruik maken van de deskundigheid van een hele hoop mensen (dat hoop ik toch) hier op het forum :-)

Wij zijn vouwwagen-kampeerders en kamperen al jaren naar volle tevredenheid met een Jamet Lousiana uit 2004. Een grote uitgebreide vouwwagen met losse voortent, losse ruime luifel e.d. De eerste paar keer in Nederland natuurlijk ideaal vanwege de grote binnenruimte en omdat de kinderen nog jonger waren.
Laatste jaren kamperen we altijd in Frankrijk en dan het liefst toch wel in een gebied waar de zonkans groot is :-) Kids slapen in een apart tentje, dus.... 4 slaapplaatsen (2x2 persoons en 2x ondertent) is ook niet meer nodig.
Alles bevalt aan de vouwwagen; we zijn er na al die jaren nog steeds superblij mee en ruilen/leveren onze vouwwagen ook niet zomaar in - daarvoor bevalt hij echt nog wel heel goed, maar er zijn natuurlijk wat maren......... het opruimen (opzetten is natuurlijk ook een karwei, maar.... ) - het kost je echt uren eer alles is opgeruimd. Ook overnachten is eigenlijk niet te doen. In dat opzicht zouden we erg graag overstappen naar een snelopzetter (1-2-3) en dan komen er eigenlijk 2 modellen wel het meest naar boven -->
Een Trigano Odyssee of een Jamet Jametic.
Beide wagens hebben qua bagageruimte/laadruimte meer mogelijkheden. Waar onze huidige vouwwagen een middenstuk heeft tussen 2 bankjes waar we kratjes/stoelen e.d. kwijt kunnen, hebben de meeste snelklappers onder het 2-persoonsbed bijna de gehele ruimte als laadruimte. De allernieuwste ook met pack&go, maar dat is niet noodzakelijk.

We weten dat we in zullen leveren op ruimte in de voortent, maar op andere gebieden (laadruimte) win je dus weer iets. Luifel vind ik wel een dingetje... Je ziet steeds meer een soort van "adventure" luifels of alleen een "doek" boven je hoofd. Het liefste zou ik wel een ruime/degelijke luifel aan mijn vouwwagen zien.

Wie kan ons plussen en minnen vertellen van allebei de snelopzetters (Trigano/Jametic) of zeggen jullie --> er is weinig verschil; ze komen uit dezelfde fabriek en...... Of zeggen jullie; er zit toch wel kwaliteitsverschil in waarbij die of die bovenaan staat.
En misschien zijn er ook wel plussen om gewoon onze huidige vouwwagen te houden :-)

Sorry - heel verhaal, maar willen natuurlijk een heel weloverwogen beslissing maken. En ook het financiele plaatje goed bekijken natuurlijk.....
Gelogd

psvnr1

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 13
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee GL
Re: Trigano Odyssee vs Jamet Jametic vs Jamet Louisiana
« Reactie #1 Gepost op: februari 08, 2018, 10:55:17 am »

Inge,

Wij hadden ook een wagen die flink wat tijd koste om op te bouwen (jamet Montana). Zijn inmiddels overgestapt naar een Trigano Odyssee. Wat me als verschil te binnen schiet, is volgens mij dat de jametic een deur heeft en de Odyssee twee dezelfde openingen aan de voorzijde. Dat kan soms handig zijn, om aan de andere kant de ingang te hebben. Fijne is de enorme opbergruimte onder het bed, we hebben eigenlijk geen extra kasten meer nodig. Wij hebben een gewoon luifel met 1 zijwand.

Wat ons afgelpen zomer wat tegenviel tijdens een overnachting op de terugweg, was de dauw op de wagen, waardoor ik hem thuis nog even heb moeten laten drogen.  De kleinere ruimte van de voortent, vinden wij (gezin met 2 volw. 3 kinderen) geen probleem, zelfs in de wat koudere periode als we met zijn allen binnen zitten, lekker kacheltje aan.
Hoop dat je er wat aan hebt.
grt. Richard

Gelogd

Inge

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 65
  • Nog 'n paar maandjes - trotse eigenaar Jamet Easy
Re: Trigano Odyssee vs Jamet Jametic vs Jamet Louisiana
« Reactie #2 Gepost op: februari 08, 2018, 11:22:26 am »

Beste Richard,

Bedankt voor je reactie. Hebben jullie de Odyssee 2e hands gekocht of de overstap gemaakt naar een nieuwe vouwwagen?

In voortent kun je, zoals jullie met 5en (en wij met 4en) prima je ding doen als er een tafel en stoelen in staan? (bij ons gaat er nog een hond mee, maar.....)

Luifel e.d. biedt ook voldoende plaats om er met hele gezin onder te zitten?? Dat is zo fijn aan de luifel aan onze Jamet - biedt meer dan voldoende ruimte.

We hebben evt. oog laten vallen op een Trigano Odyssee Sport uit 2016..... maar allemaal nog in de oriënterende fase hoor!!

Inge,

Wij hadden ook een wagen die flink wat tijd koste om op te bouwen (jamet Montana). Zijn inmiddels overgestapt naar een Trigano Odyssee. Wat me als verschil te binnen schiet, is volgens mij dat de jametic een deur heeft en de Odyssee twee dezelfde openingen aan de voorzijde. Dat kan soms handig zijn, om aan de andere kant de ingang te hebben. Fijne is de enorme opbergruimte onder het bed, we hebben eigenlijk geen extra kasten meer nodig. Wij hebben een gewoon luifel met 1 zijwand.

Wat ons afgelpen zomer wat tegenviel tijdens een overnachting op de terugweg, was de dauw op de wagen, waardoor ik hem thuis nog even heb moeten laten drogen.  De kleinere ruimte van de voortent, vinden wij (gezin met 2 volw. 3 kinderen) geen probleem, zelfs in de wat koudere periode als we met zijn allen binnen zitten, lekker kacheltje aan.
Hoop dat je er wat aan hebt.
grt. Richard
Gelogd

Suze

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 7
  • Merk Vouwwagen: Jamet Jametic all season
Re: Trigano Odyssee vs Jamet Jametic vs Jamet Louisiana
« Reactie #3 Gepost op: februari 08, 2018, 02:11:57 pm »

Wij hebben een jameric all season 2016, daar zit een luifel aan met twee zijwanden die los geritst kunnen worden. Echt fijn zo'n groot luifel. Ik moet wel zeggen dat snelklapper wat misleidend kan zijn. Wij zijn nog wel 1,5 uur bezig met opzetten.

Groeten,
Suze
Gelogd

RenH

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 95
  • Merk Vouwwagen: nog zoekende
Re: Trigano Odyssee vs Jamet Jametic vs Jamet Louisiana
« Reactie #4 Gepost op: februari 08, 2018, 03:32:16 pm »

Er zijn meer merken met het 123 systeem. Wij hebben zelf een Gerjak Tago Settler met varioluifel gehad. Vond het een superfijne vouwwagen. Voordeel t.o.v. De trigano/jamet is dat er aan de wagenzijde geen haringen geslagen hoeven te worden. Dat scheelt dus weer opzettijd. Als je wat nieuwer wilt is misschien de CC Flexi comfort iets om naar te kijken. Dat is zegmaar de opvolger van de settler. Deze is ook met ruime boogluifel te krijgen.
Daarnaast hebben de camplets ook het 123 systeem. Zelf ben ik hier niet zo'n fan van gezien de kleine opbergruimte en het feit dat je in een soort "kuip" ligt te slapen.

Succes met de zoektocht!


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Gelogd

Gait

  • Gast
Re: Trigano Odyssee vs Jamet Jametic vs Jamet Louisiana
« Reactie #5 Gepost op: februari 08, 2018, 05:07:08 pm »

Misschien is de Trigano Alpha een goed alternatief. Vast deksel, zeer snelle opzetter, ruim voldoende laadruimte. Kinderen kunnen bij overnachting op het deksel slapen.
Gelogd

robin79

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 35
  • Merk Vouwwagen: ex-jamet arizona 2002
Re: Trigano Odyssee vs Jamet Jametic vs Jamet Louisiana
« Reactie #6 Gepost op: februari 08, 2018, 10:17:20 pm »

Hallo deze ga ik zeker volgen,wij zijn nu in bezit van een arizona is lekker ruim maar. Om te overnachten/weekendje
weg.
Lijkt mij een. Snelleklapper ook een goede opvolger.
Gr Robin
Gelogd

psvnr1

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 13
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee GL
Re: Trigano Odyssee vs Jamet Jametic vs Jamet Louisiana
« Reactie #7 Gepost op: februari 09, 2018, 11:53:13 am »

Inge,

2de hands gekocht (model 2009) in 2016 ergens in Belgie aangeschaft, omdat op marktplaats flink wat kapers op de kust waren voor een model met inritskuip en lattenbodem.

Zelf wieltjes onder de nogal zware keuken gezet en 2 gasveren onder de lattenbodem. Tip, de uitbouwtent, kun je gebruiken als "hondenhok". Ik ga overigens wel mee met de tip over de haringen aan de wagenbak, zou ideaal zijn als je die niet hoeft te timmeren.

Snel opzetten bij Odyssee, alles er op en er aan 1.5 hr hoor.
grt. Richard
(Overnachten kan bnnen 15 min.)
Gelogd

metalpe

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 808
Re: Trigano Odyssee vs Jamet Jametic vs Jamet Louisiana
« Reactie #8 Gepost op: februari 09, 2018, 01:11:55 pm »

Wij zaten met hetzelfde.
Hadden een cabanon mercury. Eigenlijk net wat groot voor onze plek + het overnachten onderweg (1 nacht) is met de cabanon niet mogelijk omdat het opzetten zo lang duurt. Dat zou met deze sneller gaan.

We hebben er nog geen ervaring mee (hebben hem nog niet), maar zijn zeer benieuwd hoe we de kleinere tent gaan benutten. We leven echt buiten en gebruikten de binnentent niet bij de cabanon, maar langs de randen stond wel een kastje, 2 koelkasten ... Hopelijk krijgen we dat (en de tafel/stoelen/bodyboards) er allemaal nog in.. afwachten.

Wij hebben ook getwijfeld tussen allerlei snelklappers. Jamet panorama, combi camp flexi etc, of eventueel (geen snelklapper) de mango.

Wij hebben onze bij Ridderbeks gekocht. Goede service en prijzen daar. Een nieuwe (model 2017, dat scheelt wel wat terwijl 17 identiek is aan 18) met boogluifel etc.

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI VNS-L31 met Tapatalk

Gelogd

mbakker

  • Gast
Re: Trigano Odyssee vs Jamet Jametic vs Jamet Louisiana
« Reactie #9 Gepost op: februari 09, 2018, 02:38:07 pm »

Hoi Inge,

Wij zijn jaren terug begonnen met een Jamet Louisiana, daarna overgestapt naar de Arizona (2004) zijn we nu uiteindelijk toch ook bij een "snel"klapper terecht gekomen. Morgen mogen we onze Jamet Jametic ophalen (2011).

Inderdaad met de bouwwagen altijd fijn op vakantie geweest maar nu toch benieuwd naar hoe snel de Jametic is. Onze 2 kids willen liever in een los tentje slapen met elkaar dus de grote wagen en 2e bed niet meer nodig. Vandaar de overstap naar een kleiner model.

Dus helaas geen tips voor je wat handiger is want dat moeten we zelf ook nog ontdekken  :H maar wel ook de overstap gemaakt.

Groetjes Mirjam (al langer lid maar eigenlijk nog nooit gereageerd... wel al vaak tips opgedaan trouwens hier).
Gelogd

sapopa

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 6
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee GL Sport
Re: Trigano Odyssee vs Jamet Jametic vs Jamet Louisiana
« Reactie #10 Gepost op: april 05, 2018, 05:37:38 pm »

Hallo Inge,

Wij hebben vorige week een Trigano Odyssee Sport gekocht, als vervanger van onze Jamet Texas de Luxe. Deze heeft overigens wel een deur in plaats van twee gelijke delen in de voorzijde. We gaan er in mei voor het eerst mee weg, dan kan ik je onze ervaringen delen. Ik zag ook als advies de Alpha voorbij komen, maar ik dacht dat die geen keuken heeft.

Succes met je afweging!
Gelogd

astridG

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 247
  • Merk Vouwwagen: trigano alpha 2011, ex-odyssee, ex-spacer
Re: Trigano Odyssee vs Jamet Jametic vs Jamet Louisiana
« Reactie #11 Gepost op: april 05, 2018, 06:30:30 pm »

@Sapopa, de Trigano Alpha is wel degelijk mét keuken te krijgen. En wat daar zo fijn aan is, de keuken blijft gewoon zitten, geen gezeul meer met een losse zware keuken.
@Inge, als ze snel wilt kunnen opzetten, kijk dan inderdaad eens naar de wagens waarbij je rondom de wagenbak geen doek tot aan de grond hebt, zoals de settler en de CC flexi. Wij vonden vooral het schoonmaken van de slikranden bij het opbreken een vervelend klusje, vooral omdat wij bijna altijd op de laatste nacht nog een regenbui op de tent kregen. Of kijk naar de 2persoons varianten zoals combicamp country/venezia, trigano Alpha, Jamet jameta.Die zet je echt supersnel op voor een overnachting  en zijn makkelijk uit te breiden voor een langer verblijf, ze hebben wel minder ruimte in de bak, behalve de allernieuwste Combicamp Country, maar die is niet goedkoop.
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal