Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 »   Omlaag

Auteur Topic: opbergbuis voor tentstokken  (gelezen 43107 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

muis

  • Gast
Re: opbergbuis voor tentstokken
« Reactie #15 Gepost op: augustus 27, 2008, 12:54:44 am »

Wij hebben zitten puzzelen voor de volgende keer maar omdat bij ons de meeste buizen aan elkaar "gelijnd" zijn (met veren) winnen we heel weinig ruimte met zo'n buis. Bij de Scout die we hiervoor hadden was het zeker een mogelijkheid geweest. We leggen nu onze slaapzakken en het dekbed helemaal bovenop en we hebben nu bedacht dat de buizen hiertussen kunnen, een vervolg op het idee om ze onder de matrassen te leggen. We zijn zeker aan het denken gezet door dit onderwerp :J :W.
Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.639
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re: opbergbuis voor tentstokken
« Reactie #16 Gepost op: augustus 27, 2008, 09:57:30 am »

Waar ikzelf over heb zitten denken: al die suffe veren loshalen en gaatjes boren en klikkers in de buizen maken. Dan kunnen al die koppelingsstukken in een kistje oid en buizen kunnen aanzienlijk compacter opgeborgen worden.

Ik zit nu even met wat verhuisperikelen, maar wellicht na de verhuizing eens wat gaan hobby-en.
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

jorn

  • Gast
Re:opbergbuis voor tentstokken
« Reactie #17 Gepost op: mei 24, 2009, 06:44:07 pm »

wel nog een tip voor iedereen die zijn tentstokken opbergt in pvc-buizen:
haal in de stalling de kappen eraf, zodat de buizen goed ventileren, anders kun je last krijgen van roestvorming.
Gelogd

Didi

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 279
  • Merk Vouwwagen: HK Cocoon XL met MKK
Re: opbergbuis voor tentstokken
« Reactie #18 Gepost op: mei 25, 2009, 03:01:13 pm »

Wij hebben een HK Flyer en dus ook wat extra stokken in de wagen. Ik vind zo'n pijp eigenijk ook wel een goed plan.  Ik ga binnenkort toch eens kijken of ik niet een minder brede pijp aan de linkerkant onder de wagen zou kunnen bevestigen. Ben ik die pijpen binnen kwijt en dan kan ik er wel gewoon bij....

Waarom zou je dat doen? De belangrijkste stokken zijn die van de voortent en die zitten al vast aan het wagenframe. De stokken die nodig zijn voor de bedouinluifel of het uitzetten van raamluifels doe ik pas later. Ik heb zelf mijn stokken in het bankje aan de deurzijde; Daar heb ik zowiezo alle spullen die ik in het begin van het opzetten (of het laatste bij het afbreken) nodig heb. Denk aan aerotex voor op de deksel (slaapcabine kinderen), haringzak, zak met spanelastieken, electriciteitdraden en -dozen. En de voorwand van de luifel heb ik daar ook liggen.
Nu moet ik wel zeggen dat ik door een zeilmaker een "tas" voor mijn stokken met de rits bovenop heb laten maken, zodat ik van de bovenkant de stokken uit de tas kan pakken. Misschien dat daardoor ik in dit geval het gemak en toegevoegde waarde niet direct zie.

Wat mij meer zorgen baart is de Hightec keuken. Ik had hiervoor een Combi Camp en die was echt een stuk praktischer. Dat is me na het kamperen van afgelopen wekend weer eens duidelijk geworden. Ik heb al redelijk wat aanpassingen gedaan, maar ik blijf aflegruimte en opbergruimte tekort komen.

Mmmmm, eens even kijken.

« Laatst bewerkt op: mei 25, 2009, 03:24:48 pm door Didi »
Gelogd
Netheid is voor de dommen, alleen genieën beheersen de chaos

panevino

  • Adminiklaptor
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.316
  • Merk Vouwwagen: HK Flyer Bedouin
Re:opbergbuis voor tentstokken
« Reactie #19 Gepost op: mei 25, 2009, 03:14:58 pm »

Je hebt gelijk. Ik moet dat ook niet met die opbergpijp doen...

Jij hebt waarschijnlijk vaste bank-kastjes. Daar passen die pijpen prima in. Ik heb ze daar ook liggen, maar de bank is niet dicht :-( Ik ga nu zelf die banken met hout en magneet-sluitingen docht maken. Dan heb ik feitelijk hetzelfde als jij hebt. Een prima plek voor die paar extra stokken :)
Gelogd
// Marcellino Pane e Vino \\

Didi

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 279
  • Merk Vouwwagen: HK Cocoon XL met MKK
Re:opbergbuis voor tentstokken
« Reactie #20 Gepost op: mei 25, 2009, 03:26:37 pm »

En zo'n zak laten maken. Kost ongeveer ? 90, maar dan heb je er een op maat. En hij is o zo makkelijk.

Eens kijken of ik er nog een fotootje van kan opduiken.....
Gelogd
Netheid is voor de dommen, alleen genieën beheersen de chaos

sk

  • Gast
Re:opbergbuis voor tentstokken
« Reactie #21 Gepost op: juli 12, 2009, 10:15:28 pm »

Ik ben nieuw maar nu al helemaal blij :zw ik ga manlief aan het werk zetten :O
Gelogd

muis

  • Gast
Re:opbergbuis voor tentstokken
« Reactie #22 Gepost op: juli 12, 2009, 10:26:38 pm »

Welkom en succes voor je man :#
Gelogd

GJT

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.354
  • Merk Vouwwagen: HK Aero
Re:opbergbuis voor tentstokken
« Reactie #23 Gepost op: juli 13, 2009, 07:54:39 am »

Ik leg de stokken in een op maat gemaakte zak, overdwars, op de bermkeuken.. heb je er ook geen last van. Wel even extra vast zetten met een bandje..

Ik heb in de lengte van de vouwwagen wel een buis van 190 cm x 10 cm dia. Hier gaan echter de hengels in. De buis past precies onder de as door en zit daarom nooit in de weg..
Gelogd

sk

  • Gast
Re:opbergbuis voor tentstokken
« Reactie #24 Gepost op: juli 26, 2009, 07:34:12 pm »

Ik ben nieuw maar nu al helemaal blij :zw ik ga manlief aan het werk zetten :O

Het paste niet ;( maar nu liggen ze op de bermkeuken, werkt ook goed.
Gelogd

marcel.s

  • Gast
Re:opbergbuis voor tentstokken
« Reactie #25 Gepost op: juli 27, 2009, 10:45:25 am »

persoonlijk zou ik kiezen voor een andere manier, een pijp voor dit doel blijft een beetje trikkie, aangezien pvc echt stuk kan, het kan knappen.
dus een box op de vw , lijkt mij toch handiger ,wel 1 met klik systeem he :O
Gelogd

screech

  • Gast
Re:opbergbuis voor tentstokken
« Reactie #26 Gepost op: juli 27, 2009, 09:10:49 pm »

@ sk
jij hebt ook een trigano oceane toch?
Bij mij passen de stokken in de breedte in  de wagen. Precies dat gedeelte helemaal achteraan waar de banken niet doorlopen.
Hoe leg je ze vast op de keuken? sjorbanden? Dat is overigens wel weer een behoorlijk gewicht helemaal achteraan op de vouwwagen. Om dan nog wat kogeldruk te houden zou je haast fietsen mee gaan nemen als ballast op de dissel.
Gelogd

sk

  • Gast
Re:opbergbuis voor tentstokken
« Reactie #27 Gepost op: juli 27, 2009, 09:21:35 pm »

ze liggen op een stuk oud tenttapijt tegen het schuiven, en idd een sjorbandje erom.
Wij hebben een megagrote disselbak met daarin het tenttapijt, complete skottel, gasfles en nog wat dingetjes dus met dat gewicht zit het wel goed ;)
Gelogd

screech

  • Gast
Re:opbergbuis voor tentstokken
« Reactie #28 Gepost op: juli 27, 2009, 09:24:40 pm »

Onze dissel ligt ook bomvol. maar ik mag 70kg kogeldruk hebben, dus ik wil ook wel wat druk hebben. Dan ligt ie er lekker achter.
Dus niet te veel spul helemaal achterin.
Gelogd

sk

  • Gast
Re:opbergbuis voor tentstokken
« Reactie #29 Gepost op: juli 27, 2009, 09:27:26 pm »

nee maar volgens mij maakt het niet heel veel uit of ze nu op de keuken of op het randje achterin liggen het scheelt misschien 10cm.....
we zullen het merken volgende week......
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal