Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Voornemens om een Trigano Chantilly te kopen  (gelezen 2598 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Koom3n

  • Gast
Voornemens om een Trigano Chantilly te kopen
« Gepost op: maart 07, 2018, 09:56:57 am »

Na maanden onderzoek (lees: veel gebruikers ervaringen lezen op deze forum), wisten wij (gezin met drie kinderen, 2x 7jr en 1x 1jr) waar onze toekomstige vw aan moest voldoen.

Al maanden zit ik regelmatig op marktplaats om te speuren naar de eene!
En jahoor nu hebben wij er één, ik was er meteen verliefd op, echter hoop ik dat de liefde wederzijds is...

Graag jullie mening, Trigano Chantilly GL van 2003 in nieuwstaat altijd binnen gestald met een grote disselbak met een bagage drager er op .achterop de vouwwagen is een luxe afneembare bermkeuken met drie gaspitten daar naast een spoelbak met een waterkraan.de banden zijn nog goed en het reserveband is nog nieuw met ophang beugel.  er zit onder de bank een geld kluisje . hier de Technische gegevens zware kwaliteit gewapend polyester afdekzeil met ALKO 650kg as met oplooprem en terugrij automaat met gegalvaniseerd onderstel met V dissel .en 4 zware uitdraaisteunen .met grote 3.15mtr .diepe voortent met hemel in de wagen en voortent en met een combi luifel te gebruiken aan de wagen of de voortent . en nog een onderbedtent .maten van de vouwwagen zijn afleverings-gewicht 365 kg totale hoogte van de wagen 113 .laadvermogen 265kg totale breedte wagen 140 .totaal toelaatbaargew 650kg totale lengte wagen 383 .bedmaat 153-205 en bedmaat 137-205  .en de vouwwagen heeft 13 inch wielen voor een goede wegligging daar mag je 130km mee rijden in frankrijk .

De prijs €1250,-, is het een goede deal? Zijn er specifieke zaken waar je op met letten?

Alvast bedankt.
Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.639
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re: Voornemens om een Trigano Chantilly te kopen
« Reactie #1 Gepost op: maart 07, 2018, 10:07:56 am »

Tja, of iets een goede deal is, is altijd afwachten.

Wat mij triggert is het polyester afdekzeil: normaal is dat Bisonyl.
Daarnaast is het 13 inch wielen en 130 mogen in Frankrijk een kul-verhaal: dat mag met iedere aanhanger. Ook op 2,3 inch wieltjes (of je dat wil is een andere zaak).

Laat alles uitklappen, liever nog: help daaraan mee. Gebruik je neus... een katoenen tent heeft een zeer specifieke geur. Check verder de tips elders op het forum. En vraag waarom de wagen weggaat.
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

muis

  • Gast
Re: Voornemens om een Trigano Chantilly te kopen
« Reactie #2 Gepost op: maart 07, 2018, 10:21:24 am »

Hier het topic met tips waar je op kunt letten bij aanschaf van een tweedehands https://www.vouwwagenclub.info/forum/index.php?topic=19661.0
Gelogd

Tago Herman

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 865
  • Merk Vouwwagen: vh Alpenkreuzer Select ,Tago Settler Crossing. nu een sleurhut
  • Tago Settler Crossing met Cross-over Luifel
Re: Voornemens om een Trigano Chantilly te kopen
« Reactie #3 Gepost op: maart 07, 2018, 10:24:55 am »

Naar mijn mening een algemeen verhaal, dat opgaat voor alle wagens, en dus niets bijzonders zegt over deze specifieke wagen. Dus gaan kijken, wagen (laten) opzetten, ogen en neus goed hun werk laten doen, vragen, vragen en nog eens vragen, en alle tips die over het aankopen van een wagen op dit forum worden gegeven volgen. Let ook extra op de banden, die zijn nog goed, maar hoe oud?  :?
Gelogd
Een jaar niet geklapt is een verloren jaar

KampeerFan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.324
Re: Voornemens om een Trigano Chantilly te kopen
« Reactie #4 Gepost op: maart 07, 2018, 02:18:48 pm »

Alles staat of valt met hoe de vorige eigenaar er mee om is gegaan. De prijs is denk ik reëel.
Gelogd

Koom3n

  • Gast
Re: Voornemens om een Trigano Chantilly te kopen
« Reactie #5 Gepost op: maart 07, 2018, 11:19:10 pm »

Bedankt voor jullie reacties! Ik heb de virus echt te pakken (het wordt onze eerste vw). Ben gelijk onze rotten schuurtje aan zijkant van ons huis gaan slopen, ik wil een eigen stalling bouwen voor de aanstaande vw. Het is krap, ik heb een maximale breedte van 148cm. Daarom specifieke vw's die niet breder zijn dan 140cm.

Aanstaande zaterdag hebben wij een afspraak voor bezichtiging. Spannend!!!!


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Gelogd

ronijho

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 220
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte S (2018)
  • Robert is de naam..
Re: Voornemens om een Trigano Chantilly te kopen
« Reactie #6 Gepost op: maart 08, 2018, 04:05:21 pm »

Onze eerste vouwwagen was een Trigano Chantilly. Wel een oudere versie dan jullie op het oog hebben, maar hier mijn ervaring:
- zeer grote wagen met binnentent. Geen ruimte tekort!
- ruime kampeerplaats is dan ook vereist..
- veel losse stokken waarmee je wel even bezig bent
- lange opzettijd. Zeker als je de binnentent/plafond e.d. ook opzet.
- ligt mooi stabiel achter de auto
- mooie tent, kwalitatief zeer goed doek (vonden wij).

Veel plezier en succes als je dit niet vervelend vindt.
Gelogd
Carpe Diem

Koom3n

  • Gast
Re: Voornemens om een Trigano Chantilly te kopen
« Reactie #7 Gepost op: maart 10, 2018, 07:51:25 pm »

:)322] we hebben de vw gekocht!!! Super blij. Was in het echt nog mooier dan op de foto’s. We realiseren dat we gezien de ontwikkelingen nu op marktplaats, veel vw die verkocht worden. Dat we een goeie koop hebben gedaan. Natuurlijk o.v.b. we zijn er nog niet mee weg geweest om te kijken of alles echt zo goed is al het eruit ziet.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gelogd

g11ling

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 565
  • Merk Vouwwagen: Campooz Fat Freddy II met Ugly Betty
Re: Voornemens om een Trigano Chantilly te kopen
« Reactie #8 Gepost op: maart 21, 2018, 09:51:25 pm »

Gefeliciteerd met je eerste vw! Wij hebben dezelfde wagen. Ik ben er heel tevreden mee. Wel raad ik je aan de tentstokken te markeren met bv isolatietape om het opzetten wat te vergemakkelijken. Een tweede tip: rits de voortent al aan de wagenbak en klap deze vervolgens terug op de wagenbak voor je de tentstokken plaatst. Het is nl een zware grote voortent en het is best zwaar om deze over het geraamte heen te trekken. Het tentstokken-systeem is trouwens niet handig, maar dat is slechts een klein minpuntje. Als ie eenmaal staat heb je een heerlijk ruime tent.
Gelogd
Ik klap, jij klapt, wij klappen

Longdude

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 137
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee GL
  • Freude am fahren
Re: Voornemens om een Trigano Chantilly te kopen
« Reactie #9 Gepost op: april 08, 2018, 04:27:36 pm »

G11ling zo staat dit ook in de handleiding. Ik zou eigenlijk niet weten hoe het anders zou moeten, het wordt een heel gevecht als je het frame eerst opzet  :)
Gelogd

muis

  • Gast
Re: Voornemens om een Trigano Chantilly te kopen
« Reactie #10 Gepost op: april 09, 2018, 10:01:54 pm »

Dat kan als je de voorste stokken voor de helft neerzet, tent erover trekken en dan het onderste deel van de voorste stokken op z'n plek. Ik had een Conway waarbij we dat zo deden tot ik de tip las om hem eerst aan te ritsen, daarna nooit meer anders gedaan
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal