Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2   Omlaag

Auteur Topic: kolen barbecue  (gelezen 3708 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

hfolkers

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 102
  • Merk Vouwwagen: Jamet
Re: kolen barbecue
« Reactie #15 Gepost op: mei 16, 2018, 11:19:46 am »

Duitsland is bijna Nederland toch  8)

Amazon.de
Gelogd

PenH

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 848
  • Merk Vouwwagen: CC-Flexi Comfort
Re: kolen barbecue
« Reactie #16 Gepost op: mei 16, 2018, 01:40:09 pm »

De Weber Go Anywhere is ook een prima bbq. Degelijk en compact maar door de deksel wel wat hoger. In het ‘koffertje’ kun je nog iets meenemen, de kolen bijvoorbeeld. Tijdens het transport klap je de pootjes omhoog en blijft de deksel stevig op zijn plek zitten. De temperatuur is te regelen met de schuifjes aan de zijkant en in de deksel.
Zelf vind ik een deksel altijd erg fijn. Dan kun je naast grillen ook garen.

Gelogd

Selandus

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 199
  • Merk Vouwwagen: Smitveld Ruebist
Re: kolen barbecue
« Reactie #17 Gepost op: mei 16, 2018, 11:14:34 pm »

De notebook ook gezien, maar dan moet je de kolen op een rooster leggen. dat hebben we wel eens geprobeerd en die vielen er allemaal doorheen. maar briketten gaat wellicht beter. Staat deze wel stabiel?

Ik gebruik altikd briketten idd. Geen enkel probleem mee. Kolen ook wel geprobeerd. Kan wel, maar dan moet je wel zeker weten dat je grote stukken houtskool hebt, en niet van dat kleine spul.  Kromtrekken heb ik nog geen last van na 3 jaar. Zou achteraf wel een RVS versie nemen, de zwarte verf is bij de onze niet helemaal hittebestendig gebleken  (nadat we er een klein kampvuurtje in gestookt hadden :O). Maar daar smaakt je maaltijd niet minder om.
Gelogd

iels999

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 7
  • Merk Vouwwagen: roadmaster
Re: kolen barbecue
« Reactie #18 Gepost op: mei 20, 2018, 08:39:08 am »

Het is toch een euroknaller van de a....on geworden. Liep er gisteren tegenaan en voor 5 euro kun je niet sukkelen. Als ie dan na 2 weken kapot is is het geen ramp...
Bedankt voor alle raad en tips! Gaat echt nog wat mee gedaan worden
Gelogd

sanderv

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.019
  • Merk Vouwwagen: Camplet Royal, special edition "Frankenstein"
Re: kolen barbecue
« Reactie #19 Gepost op: mei 20, 2018, 03:24:24 pm »

Gewoon een hibachi zonder de pootjes. Die zetten we op drie tentharingen. De roosterdragers zitten vast met vleugelmoeren. Ding kan zo uit elkaar en is dan plat. We hebben er ook een luchttunnel met 12v ingebouwd, dus de turbo erop en hij is in notime klaar voor gebruik.
Gelogd

meeder

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.010
  • Aart Kok Zambezi River Lodge 2009
Re: kolen barbecue
« Reactie #20 Gepost op: mei 20, 2018, 11:55:44 pm »

Ook een leuk ding


Die hebben wij. Erg fijn ding en super eenvoudig schoon te maken. Gietijzeren roosters zijn erg prettig in het gebruik en ze branden vanzelf schoon bij het "starten" van de BBQ.
Gelogd

Bageu

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 22
Re: kolen barbecue
« Reactie #21 Gepost op: mei 21, 2018, 11:52:21 am »

Wij hebben zo’n notebook klap BBQ gehad van de ANWB.
Ding brandde steeds kort en hevig (dus verbrand vlees) en is inmiddels helemaal krom getrokken.
Ik denk dat de constructie te open was waardoor de kolen te hard branden. Op klapweekend een variant van de Lidl gezien die het beter deed.

Op onze eerste week met de Kavango in de mei vakantie die van de Lidl gekocht. Werkte erg goed en super makkelijk in en uit elkaar halen. Ligt nu standaard in de vouwwagen voor de volgende vakantie. Ook online bij Lidl te koop. €14,99
https://www.lidl-shop.nl/FLORABEST-Opvouwbare-barbecue/p100236021

Gelogd

meeder

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.010
  • Aart Kok Zambezi River Lodge 2009
Re: kolen barbecue
« Reactie #22 Gepost op: mei 22, 2018, 05:54:26 pm »

De Son of Hibachi doet het overigens erg goed. De losse bakplaat is ook erg handig.

Bacon op de bakplaat, hamburger op de grill.


Resultaat was niet slecht al zeg ik het zelf ;)


Een lekkere steak gaat ook prima.


Het enige waar je wel op moet letten is dat je vrij lastig goed indirect kan grillen zoals bijvoorbeeld met een Cobb. Grotere stukken vlees worden wat lastiger. Je kan overigens wel gerechten in aluminiumfolie verpakken en dan aan een kant de kolen weglaten. Je kan hem dan dichtklappen  en als een oven gebruiken.

De snuff out pouch is ook erg handig, je kan hem er nog heet in opbergen en dan verstik je het vuur snel. De tas maakt het opbergen ook makkelijk.
Gelogd

iels999

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 7
  • Merk Vouwwagen: roadmaster
Re: kolen barbecue
« Reactie #23 Gepost op: mei 29, 2018, 11:25:49 am »

ziet er idd geweldig uit (ook dat broodje overigens...jammie). vind ze wel wat prijzig voor relatief klein grill oppervlak. en kan ze niet echt te koop vinden in NL
Gelogd

GuVer

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 137
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Kariba Game Drive (2009)
Re: kolen barbecue
« Reactie #24 Gepost op: mei 29, 2018, 05:56:53 pm »

Wij hebben een pop-up grill
Super blij mee. Werkt geweldig, licht,klein en duurzaam.

Wij hebben de grootte diameter gekocht, ideaal voor 4 personen.
https://youtu.be/Oh_7diIQZZk

Gelogd

balboa

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 30
  • Merk Vouwwagen: geen
Re: kolen barbecue
« Reactie #25 Gepost op: mei 30, 2018, 01:45:31 am »

ziet er idd geweldig uit (ook dat broodje overigens...jammie). vind ze wel wat prijzig voor relatief klein grill oppervlak. en kan ze niet echt te koop vinden in NL
Heb hem onlangs hier gekocht. Snelle levering.

https://www.erlebnisladen.de/baumarkt-garten/son-of-hibachi-110-100-holzkohlegrill-modell-2012/a-325/?gclid=Cj0KCQjw9LPYBRDSARIsAHL7J5nzxO93UNpI1rqPC5eygo1_SO8zuYGOrN2FRG0Q1TtZDKiMK15RETcaAv-4EALw_wcB&UseLayout=erlebnisladen_mobile&ReferrerID=20

Nu nog een beetje uitvogelen hoe alles werkt. Ben een grote weber gewend met deksel. Dit is net even anders.

Wel een vernuftig systeem.
Gelogd

William83

  • Gast
Re: kolen barbecue
« Reactie #26 Gepost op: juni 13, 2018, 08:31:21 am »

Ik als fantatieke bbq'er zweer bij de Weber Go Anywhere. Toegegeven, het is al met al nog wel een flink ding, maar je kan er erg veel in meenemen. Ik heb mijn bovenrooster doorgezaagd waardoor je deze in twee delen in de bbq kan leggen. Het onderrooster kan je door het iets uittrekken van de pootjes plat op de bodem leggen. Daarmee creëer je een enorme bak ruimte, die ik vul met een starter, zakje kolen (in de starter), handschoenen, een tang, kwastje, kruiden, aluminiumfolie, rookhout (denk bij gebruik aan je buren), borstel en een kernthermometer.

Het grote voordeel vind ik dat je een afgesloten bbq hebt waardoor je deze perfect indirect kan gebruiken (de schuif boven de kolen dicht en de andere schuif open) en dat is wel een voorwaarde voor mij. Grote stukken vlees kan je zo langzaam op temperatuur brengen of laten ontdooien en bij direct gebruik kan je goed twee zones maken voor als het boven de kolen te hard gaat, nooit meer aangebrand vlees. Je hebt er ook nauwelijks omkijken naar, je steekt hem aan, stapelt je kolen tactisch en je kan gewoon naar het zwembad. Wel netjes afschermen voor spelende kinderen natuurlijk. Afijn, dit is niet wat je vroeg maar deze bbq is wel mijn tip voor de fanatiekelingen.
« Laatst bewerkt op: juni 13, 2018, 09:00:05 am door William83 »
Gelogd

katjakley

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 119
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte S
Re: kolen barbecue
« Reactie #27 Gepost op: juni 13, 2018, 02:46:55 pm »

Ik als fantatieke bbq'er zweer bij de Weber Go Anywhere. Toegegeven, het is al met al nog wel een flink ding, maar je kan er erg veel in meenemen. Ik heb mijn bovenrooster doorgezaagd waardoor je deze in twee delen in de bbq kan leggen. Het onderrooster kan je door het iets uittrekken van de pootjes plat op de bodem leggen. Daarmee creëer je een enorme bak ruimte, die ik vul met een starter, zakje kolen (in de starter), handschoenen, een tang, kwastje, kruiden, aluminiumfolie, rookhout (denk bij gebruik aan je buren), borstel en een kernthermometer.

Het grote voordeel vind ik dat je een afgesloten bbq hebt waardoor je deze perfect indirect kan gebruiken (de schuif boven de kolen dicht en de andere schuif open) en dat is wel een voorwaarde voor mij. Grote stukken vlees kan je zo langzaam op temperatuur brengen of laten ontdooien en bij direct gebruik kan je goed twee zones maken voor als het boven de kolen te hard gaat, nooit meer aangebrand vlees. Je hebt er ook nauwelijks omkijken naar, je steekt hem aan, stapelt je kolen tactisch en je kan gewoon naar het zwembad. Wel netjes afschermen voor spelende kinderen natuurlijk. Afijn, dit is niet wat je vroeg maar deze bbq is wel mijn tip voor de fanatiekelingen.

Wij zweren er ook bij :-)
Kolen en aanmaakblokjes bewaren we in de barbecue en alles past in een AH tas en blijft zo compact in de vouwwagen liggen.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Gelogd
Pagina's: « 1 2   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal