Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Velgen veranderen/vervangen  (gelezen 4328 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Harrewar

  • Gast
Velgen veranderen/vervangen
« Gepost op: augustus 04, 2008, 08:31:37 pm »

Hallo allemaal,
Ik ben in het gelukkige bezit van een Jamet Montana en ga volgend jaar voor het eerst neer Frankrijk.

Ik heb alleen even naar de banden staan staren en vond ze nogal klein, wie heeft er ervaring met  het varvangen van de standaard Jamet velgen door 13"wielen en waar moet ik op letten?

Waar is jullie algemene ervaring met "kleine"velgen, lange stukken op snelheid (lees 120 km/u), en warme banden. Ik maak mij namelijk een beetje zorgen dat de bandjes te warm worden en klappen..
Trouwens op de band zelf staat dat ze geschikt zijn tot 140 km/u maar ik heb al geen lfets idee hoe oud de banden zijn.

In elk geval alvast bedankt voor jullie reacties,
Harry
Gelogd

fish

  • Gast
Re: Velgen veranderen/vervangen
« Reactie #1 Gepost op: augustus 04, 2008, 08:42:23 pm »

Wij hebben ooit een 2de hands vw gekocht en voordat we ermee weggingen hebben we hem eerst een onderhoudsbeurt laten geven. De banden hebben we gelijk laten vernieuwen. Hij staat het hele jaar in een warme of zelfs hete ruimte, en de banden staan op ??n plek wat niet goed voor ze is. Als je banden goed zijn kan je er heus wel mee naar zuid frankrijk. Als dat slecht zou zijn zouden ze dat echt niet in de handel brengen. Maar om de 2 a 3 jaar ff na laten kijken kan geen kwaad.

Wij hebben nu een jamet, en die heeft ook niet echt grote banden. En daar ga ik ook 120 km p/u mee.
« Laatst bewerkt op: augustus 04, 2008, 08:44:19 pm door nel »
Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.275
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re: Velgen veranderen/vervangen
« Reactie #2 Gepost op: augustus 04, 2008, 10:22:15 pm »

Als je er hard mee wilt rijden en je weet niet hoe oud de bandjes zijn gewoon vervangen.
Dan zou ik het wel aan durven.
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

Harrewar

  • Gast
Re: Velgen veranderen/vervangen
« Reactie #3 Gepost op: augustus 07, 2008, 10:19:49 pm »

Alex en Nel dank voor jullie reactie.

Ik was al van plan om de bandjes te vervangen en ga het nu gewoon doen. En gelijk maar een beurtje laten geven ook.
Het wagentje moet natuurlijk in tip-top conditie zijn volgend jaar ;)

Harry
Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.275
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re: Velgen veranderen/vervangen
« Reactie #4 Gepost op: augustus 08, 2008, 07:40:40 pm »

Mooi weer een top jamet op de klapweekend. ;)
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

marcel.s

  • Gast
Re: Velgen veranderen/vervangen
« Reactie #5 Gepost op: augustus 09, 2008, 07:58:47 pm »

mocht je alsnog een 13" er onder willen , ga dan voor een smalle bandenmaat, en niet te hoog.
en hou de project topics in de gaten. :#
Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.639
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re: Velgen veranderen/vervangen
« Reactie #6 Gepost op: augustus 18, 2008, 02:22:45 pm »

Wij hebben vanuit Frankrijk vrijwel constant 120 gereden op de terugweg. Banden werden nauwelijks warm. Wij hebben de 10" wieltjes die standaard on de Jamet zitten met daarbij Vredestein High Speed Trailer banden die elk 375 KG aankunnen. De vouwwagen woog iets minder dan 650 kg.

Grotere wielen verbeteren wellicht het weggedrag, maar echt nodig lijkt het niet te zijn.
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

marcel.s

  • Gast
Re: Velgen veranderen/vervangen
« Reactie #7 Gepost op: augustus 18, 2008, 05:35:17 pm »

voor mij is er ook nog eens een reden van gemak, ik kan dan gewoon lekker gewone 13" goedkoope eurotires eronder leggen,
hier in hoorn hebben we geen caravan/vouwwagendealer meer, dus helemaal naar heerhugowaard, waar ze vervolgens goudgeld voor een bandje vragen ::)

gewoon bij de platselijke garage een paar standaard bandjes om standaard stalen velgen, en het leuke is, je kan er wieldoppen op doen  :#
Gelogd

mr4hughz

  • Gast
Re: Velgen veranderen/vervangen
« Reactie #8 Gepost op: augustus 18, 2008, 05:55:14 pm »

10"+ stikstof vulling werkt ook goed .. maar 120 rijden was het niet, 110 wel :) en ik was op vakantie dus .. zoveel haast had ik ook weer niet

maar 13" lijkt me wel een zegen
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal