Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 »   Omlaag

Auteur Topic: Opzetten van de vouwwagen  (gelezen 5235 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

muis

  • Gast
Re: Opzetten van de vouwwagen
« Reactie #15 Gepost op: juli 25, 2018, 05:07:57 pm »

Wij legde het zeil alleen onder het tenttaptijt van de voortent,  nooit onder de wagen zelf.
Gelogd

xray

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 639
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee GL 2016
Re: Opzetten van de vouwwagen
« Reactie #16 Gepost op: juli 25, 2018, 07:37:57 pm »

Wij legde het zeil alleen onder het tenttaptijt van de voortent,  nooit onder de wagen zelf.
Doen wij ook worteldoek is net zo breed en diep als de voortent plus zijtent dus die leggen we net onder de wagenbak als we die waterpas gezet hebben.

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

Gelogd

SpeedyG

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 86
  • Merk Vouwwagen: Jamet Arizona (2001)
Re: Opzetten van de vouwwagen
« Reactie #17 Gepost op: juli 25, 2018, 07:50:08 pm »

Ik heb eenmaligte gebruiken folie onder  de wagen en de voortent liggen.
Eventuele plankjes onder wielen of pootjes blijven liggen door de druk van bovenaf.
Gelogd

William83

  • Gast
Re: Opzetten van de vouwwagen
« Reactie #18 Gepost op: juli 26, 2018, 10:38:30 am »

Wij legde het zeil alleen onder het tenttaptijt van de voortent,  nooit onder de wagen zelf.

Hoe maak je dan een kuip van je zeil aan de wagenkant, rol je dat op tegen de vouwwagen aan?

De kinderen gaan in een ondertentje, met alleen worteldoek gaat dat niet droog blijven bij een bui?
Gelogd

xray

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 639
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee GL 2016
Re: Opzetten van de vouwwagen
« Reactie #19 Gepost op: juli 26, 2018, 12:01:15 pm »

Hoe maak je dan een kuip van je zeil aan de wagenkant, rol je dat op tegen de vouwwagen aan?

De kinderen gaan in een ondertentje, met alleen worteldoek gaat dat niet droog blijven bij een bui?
Denk dat muis een inritsbaar kuipzeil heeft hebben wij ook dus dan heb je dat niet nodig. Onze ondertent is opslag dus als het zou regenen zal die wat vochtiger zijn maar  zit een grondzeil in de ondertent dus zal wel loslopen. Dat was voor ons een reden om de zijtent in de Odyssee erbij te nemen als slaapplek en de ondertent als opslag te gebruiken

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

Gelogd

AnnekeCornee

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 542
  • Merk Vouwwagen: Raclet Safari 2008
Re: Opzetten van de vouwwagen
« Reactie #20 Gepost op: augustus 02, 2018, 03:47:19 pm »

Ik zie dat er door TS niet meer gereageerd wordt dus ik 'misbruik' dit topic even voor meer vragen over het opzetten.

Als jullie aankomen, dan neem ik aan dat je eerst worteldoek en zeil (of wat iedereen ook gebruikt) neerlegt, en dan de wagen erop rijdt?


Nope. Eerst wagen neerzetten, waterpas zetten en uitklappen. Dan aparte stukken worteldoek onder de ondertentjes (i.v.m. makkelijker schoonmaken van zeil van tentjes). Dan wagentent verder opzetten. Dan worteldoek op plek waar voortent komt. Dan grondzeil van voortent op worteldoek. 
Gelogd

NCLeeuw

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 22
  • Merk Vouwwagen: Jamet Arizona
Re: Opzetten van de vouwwagen
« Reactie #21 Gepost op: augustus 30, 2018, 01:51:06 pm »

Waarom worteldoek gebruiken? Is duur en neemt een hoop ruimte in.
Wij leggen altijd eenmalig folie neer en daarop de ondertentjes en het grondzeil. Het folie laten we aan de randen ca 30 cm uitsteken. Dat knopen we aan de wagen en de hoekstokken zodat de rand iets omhoog staat.

Gaat prima toch?
Gelogd

xray

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 639
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee GL 2016
Re: Opzetten van de vouwwagen
« Reactie #22 Gepost op: augustus 30, 2018, 02:05:46 pm »

Waarom worteldoek gebruiken? Is duur en neemt een hoop ruimte in.
Wij leggen altijd eenmalig folie neer en daarop de ondertentjes en het grondzeil. Het folie laten we aan de randen ca 30 cm uitsteken. Dat knopen we aan de wagen en de hoekstokken zodat de rand iets omhoog staat.

Gaat prima toch?
gaat inderdaad prima hebben wij ook gedaan alleen bij regen/vochtige grond en langer staan gaat dit wel meer stinken. Ook is het wat moeilijker meerdere keren te gebruiken en dus milieu onvriendelijker.
Anti wortel doek borstel ik thuis af en desnoods spuit ik het schoon thuis. En zoveel meer ruimte neemt het niet in, we vouwen dat op en leggen het (samen met het tent tappijt) op de tafel/stoelen om het dekzeil te beschermen.
Gelogd

Hemertje

  • Goldmember 2024
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.795
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte-S 2018
Re: Opzetten van de vouwwagen
« Reactie #23 Gepost op: augustus 30, 2018, 08:49:39 pm »

Waarom worteldoek gebruiken? Is duur ......

ongeveer 50 cent/m2
Gelogd

AnnekeCornee

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 542
  • Merk Vouwwagen: Raclet Safari 2008
Re: Opzetten van de vouwwagen
« Reactie #24 Gepost op: augustus 30, 2018, 09:39:19 pm »

Waarom worteldoek gebruiken? Is duur en neemt een hoop ruimte in.
Wij leggen altijd eenmalig folie neer en daarop de ondertentjes en het grondzeil. Het folie laten we aan de randen ca 30 cm uitsteken. Dat knopen we aan de wagen en de hoekstokken zodat de rand iets omhoog staat.

Gaat prima toch?
Is duurder, maar kun je schoonmaken en hergebruiken. Reken eens uit wat jaarlijks nieuw eenmalig plastic kost vs worteldoek 10 jaar hergebruiken? En eenmalig plastic mag ook op steeds meer campings niet meer, omdat het gras daardoor afsterft.
Gelogd

metalpe

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 808
Re: Opzetten van de vouwwagen
« Reactie #25 Gepost op: augustus 31, 2018, 12:20:44 pm »

Worteldoek duur??

Plastic blijft nat en maakt de onderkant van de tent nat. Het water blijft er nog meer onder staan dan als je er niks onder legt. Echt niet aan te raden, dan leg je er beter niks onder.  In de decathlon had ik voor een iglotentje een zeiltje gekocht van 2x2 voor €12, en erna, na 1x gebruik, direct weggedaan en verwenst. Dient nu als afdekzeil van de aanhanger. Op vakantie mag het niet meer mee. Nooit meer plastic.

Worteldoek kost ook €12, maar dan voor een stuk van 5x8m. Dat is toch niet duur? Alleszins veel goedkoper dan grondzeil, en het laat het water door en houdt de onderkant van de tent droog ipv nat, zoals plastic.
 We hebben meer dan 5 weken het onze gebruikt, haringen erdoorheen en zo, 5 keer afgebroken en opgebouwd en ik denk dat we hem volgend jaar nog gaan gebruiken.

€12 per jaar (of langer) voor een worteldoek kan je bezwaarlijk duur noemen.

Verstuurd vanaf mijn Nokia 8 met Tapatalk

Gelogd

NCLeeuw

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 22
  • Merk Vouwwagen: Jamet Arizona
Re: Opzetten van de vouwwagen
« Reactie #26 Gepost op: augustus 31, 2018, 12:45:38 pm »

Alleszins veel goedkoper dan grondzeil, en het laat het water door en houdt de onderkant van de tent droog ipv nat, zoals plastic.

En hoe hou je dan water tegen dan onder je tent door stroom bij een flinke bui? Wij hebben geen kuipzeil. Je kunt de rand van het worteldoek wel opzetten, maar het is niet waterdicht?
Gelogd

Hemertje

  • Goldmember 2024
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.795
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte-S 2018
Re: Opzetten van de vouwwagen
« Reactie #27 Gepost op: augustus 31, 2018, 12:58:52 pm »

Gelogd

NCLeeuw

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 22
  • Merk Vouwwagen: Jamet Arizona
Re: Opzetten van de vouwwagen
« Reactie #28 Gepost op: augustus 31, 2018, 02:18:38 pm »

Ja die ken ik wel, maar die is wél flink aan de prijs!
En hij is er trouwens niet in de maat van onze voortent: 5x5 m of 4x5 m, En dan zit je ook nog met de uitbouw waar de keuken staat.

Ik blijft lekker met mijn wegwerpfolies werken totdat ik geld genoeg heb voor een vouwwagen met kuipzeil  O0

Bedankt voor de ideetjes...
« Laatst bewerkt op: augustus 31, 2018, 02:24:27 pm door NCLeeuw »
Gelogd

metalpe

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 808
Re: Opzetten van de vouwwagen
« Reactie #29 Gepost op: augustus 31, 2018, 11:46:16 pm »

Ok. Ik had erover heen gelezen dat je geen inritsbaar kuipzeil had.

Wij gebruiken ons worteldoek als vloer, als we ergens niet al te lang/bij droog weer staan. Als we ergens 2 weken of zo staan, of er is een kans op regen, gebruiken we bovenop het grondzeil een ingeritst kuipzeil. Ik dacht dat jij plastic ónder je kuipzeil legde, maar je gebruikt het plastic eigenlijk als grondzeil. Dan mag je m'n vorige reactie als niet relevant beschouwen. Je moet natuurlijk altijd iets hebben dat de regen buitenhoudt, bij slechte voorspellingen!

Verstuurd vanaf mijn Nokia 8 met Tapatalk

Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal