Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Louisiana 2004/5/6 nokstok te ver naar rechts  (gelezen 1131 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

JametArjan

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 10
  • Merk Vouwwagen: Jamet Canyon
    • Mijn foto's
Louisiana 2004/5/6 nokstok te ver naar rechts
« Gepost op: augustus 09, 2018, 11:12:42 am »

Hallo,
Bij mijn Louisiana uit 2004(?) heb ik het probleem dat de nok te ver naar rechts staat vanaf de voorkant gezien.
Hij gaat dus bijna over het dubbele stiksel heen. Het vervelende is dat de stok dan ook bijna niet door het gat aan de voorkant kan, en dat de luifel in de nok ook niet mooi recht loopt.

Ik heb op verschillende kampeerplekken geprobeerd om dit goed te zetten, maar hij blijft te ver gaan, alsof de schuine klik-stok die de nok omhoog duwt te lang is.  Is dit een bekend probleem? En wat is er eventueel aan te doen? (Het regent hier voor het eerst en ik heb zowaar internet :) )
Gelogd

Toby

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 5
  • Merk Vouwwagen: Jamet arizona
Re: Louisiana 2004/5/6 nokstok te ver naar rechts
« Reactie #1 Gepost op: augustus 16, 2018, 06:04:11 pm »

Hoi.

Wij zagen dit ook bij de onze. Ik zag ook dat de borstbouten verbogen zijn en vermoed dat dit bij ons de oorzaak is. Maar ben niet zeker...
Gelogd

JametArjan

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 10
  • Merk Vouwwagen: Jamet Canyon
    • Mijn foto's
Re: Louisiana 2004/5/6 nokstok te ver naar rechts
« Reactie #2 Gepost op: augustus 29, 2018, 02:05:23 pm »

Hoi.

Wij zagen dit ook bij de onze. Ik zag ook dat de borstbouten verbogen zijn en vermoed dat dit bij ons de oorzaak is. Maar ben niet zeker...
Welke borstbouten bedoel je dan? Bij onze vw zijn verder geen bouten of stangen verbogen, het lijkt er eerder op dat de stang te lang is. Ik ga alleen niet zomaar zagen om dat ding in te korten. Had gehoopt dat er een simpel trucje was om dit te fixen :)
Gelogd

BerryR

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 10
  • Merk Vouwwagen: Nog geen
Re: Louisiana 2004/5/6 nokstok te ver naar rechts
« Reactie #3 Gepost op: september 04, 2018, 10:29:47 am »

Ziet het er zo uit? Dit is bij onze arizona van 2002.

Heb dit ook op de jamet Facebook pagina gepost enkele tips van daar:

1: Witte band moet ook over de bovenste stang
2: zorg dat de wagen goed waterpas staat.
3: je kan alle stokken stellen( 3 puntjes) onder aan beginnen en zo beetje bij beetje stellen.

Hoop dat dit helpt:)6]

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

Gelogd

Toby

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 5
  • Merk Vouwwagen: Jamet arizona
Re: Louisiana 2004/5/6 nokstok te ver naar rechts
« Reactie #4 Gepost op: oktober 12, 2018, 09:00:58 am »

Welke borstbouten bedoel je dan? Bij onze vw zijn verder geen bouten of stangen verbogen, het lijkt er eerder op dat de stang te lang is. Ik ga alleen niet zomaar zagen om dat ding in te korten. Had gehoopt dat er een simpel trucje was om dit te fixen :)

De borstbouten zijn zeg maar de bouten waarmee de stangen die de slaaptent dragen aan de bak vast zitten, en waarom heen zij draaien bij in- en uitklappen. Bij mij zijn die verbogen. Ik ben nog in dubio of ik die eens ga (laten) vervangen.
Gelogd

Toby

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 5
  • Merk Vouwwagen: Jamet arizona
Re: Louisiana 2004/5/6 nokstok te ver naar rechts
« Reactie #5 Gepost op: oktober 12, 2018, 09:03:48 am »

Ziet het er zo uit? Dit is bij onze arizona van 2002.

Heb dit ook op de jamet Facebook pagina gepost enkele tips van daar:

1: Witte band moet ook over de bovenste stang
2: zorg dat de wagen goed waterpas staat.
3: je kan alle stokken stellen( 3 puntjes) onder aan beginnen en zo beetje bij beetje stellen.

Hoop dat dit helpt:)6]


Ja dit heb ik ook idd. Iig afgelopen vakantie. Wat bedoel je met je eerst opmerking?
Want als ik dit vertaal naar je foto, waar ik de bovenste witte band horizontaal zie staan onder de nok (die dus scheef onder het dak zit), dan zou die witte band dus eigenlijk over de nok stang heen moeten? Het lijkt mij dat die de nok dan jĂșist naar beneden trekt en dus het niet recht onder de tent nok staan verergert?
Gelogd

KampeerFan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.324
Re: Louisiana 2004/5/6 nokstok te ver naar rechts
« Reactie #6 Gepost op: oktober 14, 2018, 08:22:01 am »

Het goed afstellen van de wagenbak kan inderdaad best lastig zijn. Ik zou een ritje naar de Jametdealer doen en daar samen de boel bekijken. 
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal