Die 2,4 bar is de referentiedruk van een standaard load autoband met hoogte/breedte verhouding van 80% , dus bijvoorbeeld 185R13, maar bij zeer kleine bandjes, die je mogelijk hebt, staat die druk op de wang, en niet zoals bij gewone autobanden de maximum toegelaten koude druk, van 3 tot 3,5 bar.
Bij C-banden staat het er altijd zo op achter AT.
Sinds enkele jaren is dit ook de max toegelaten koude druk.
Vroeger mocht wel hogere druk dan achter AT.
Volgens de wetten van de natuur kan de band hogere druk dan AT wel aanen als ie warm wordt door rijden, stijgt de druk ook ( pakweg 10 a 11%) en incidenteel zelfs 40% dus je 2,4 wordt dan 3,4 bar.
Als de aanhanger stilstaat wordt de inhoud max 30 gr C dus druk loopt niet zo hoog op.
Dus je kunt gerust hogere druk vullen, denk aan 3 bar, de band en velg en ventiel kunnen daar tegen.
Als je bandjes toevallig van Continental groep zijn , dan zet die er vaak ,en de AT druk, en de maximum koude druk, die dan vaak 10 psi hoger is dus 45 psi.
En dan vind de bandenfabrikant het ook goed, dus voldoe je aan de regeltjes met je hogere druk.
Dit los van of het nodig is om blijvend plat stuk te voorkomen.
Naar mijn conclusie zal dit alleen blijvend zijn, als de band ooit oververhit is geweest door tw lage druk voor gewicht en snelheid.
Kans daarop schat ik laag bij een vouwwagen , die denk ik niet overbeladen wordt, en relatief ruim bemeten banden heeft
Ik zou het voor je kunnen doorrekenen als je band en vouwwagen gegevens geeft.