Zoals een goede huisvader had ik onze vw netjes geladen (610kg en 50kg kogeldruk), dakkoffer op het golfke, een weinig bagage in de koffer dus verliep alles naar wens... Dacht ik...
Toen ik de vw aan de auto wou hangen bleek dat de auto vééééél lager hing dan de vouwwagen. Zo laag zelfs dat bij het volledig indraaien van het neuswiel er nog een kleine cm tussen de kogel en dissel was. Mijn Golfke hing dus weel te laag.
Ik heb dan een reorganisatie gedaan van de bagage in de dakkoffer om zo het gewicht van de achterste wielen te krijgen.
Blijkt dus dat de achtervering van een Golfke iets te zacht is eigenlijk. Bij de minste bagage (of zelfs personen) in de auto gaat hij door zijn vering. ???
Dit zou naar het schijnt bij de meeste (kleinere) personenauto's zo zijn.
Nu hoorde in op de camping van iemand die extra hulpveren onder zijn SEAT laten zetten had en dat dat een zeer goed resultaat gaf.
Heeft er hier iemand ervaring mee?
Zo ja, welke veren zet je er dan best onder en misschien enig idee van de kostprijs?