Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Hulpvering op de auto?  (gelezen 2379 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Belgskes

  • Gast
Hulpvering op de auto?
« Gepost op: september 18, 2008, 02:04:53 pm »

Zoals een goede huisvader had ik onze vw netjes geladen (610kg en 50kg kogeldruk), dakkoffer op het golfke, een weinig bagage in de koffer dus verliep alles naar wens... Dacht ik...  :I
Toen ik de vw aan de auto wou hangen bleek dat de auto vééééél lager hing dan de vouwwagen. Zo laag zelfs dat bij het volledig indraaien van het neuswiel er nog een kleine cm tussen de kogel en dissel was. Mijn Golfke hing dus weel te laag.
Ik heb dan een reorganisatie gedaan van de bagage in de dakkoffer om zo het gewicht van de achterste wielen te krijgen.
Blijkt dus dat de achtervering van een Golfke iets te zacht is eigenlijk. Bij de minste bagage (of zelfs personen) in de auto gaat hij door zijn vering.  ???
Dit zou naar het schijnt bij de meeste (kleinere) personenauto's zo zijn.

Nu hoorde in op de camping van iemand die extra hulpveren onder zijn SEAT laten zetten had en dat dat een zeer goed resultaat gaf.
Heeft er hier iemand ervaring mee?
Zo ja, welke veren zet je er dan best onder en misschien enig idee van de kostprijs?
Gelogd

chocoboy

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 29
Re: Hulpvering op de auto?
« Reactie #1 Gepost op: september 18, 2008, 03:14:01 pm »

Hallo,

Ik heb een paar jaar geleden een Volkwagen Vento gehad, dit is op basis van een Golf.
Aangezien ik hier altijd 11 koffers gereedshap in had staan, stond hij altijd stijf naar achteren.
Ik heb er toen hulpveren onder laten, helemaal super.
Al moet ik er wel bij vermelden, dat als de auto leeg was, hij wel stug was
Gelogd

marcel.s

  • Gast
Re: Hulpvering op de auto?
« Reactie #2 Gepost op: september 18, 2008, 09:08:00 pm »

hulpveren is nooit verkeerd, een stuggere wegligging ook niet, al dacht ik dat hulpveren alleen helpen bij het dragen van lasten, en daarnaast geen invloed mogen hebben op het rijgedrag,het is gewoon extra hulp, je vergroot niet de cappasiteit ermee, het is alleen puur voor het niet op de kont hangen ,met het negatieve rijgedrag wat het doorhangen met zich mee brengt  ;)

dus laat je goed informeren, en koop alleen goeie en niet goeiekope hulpveren :)
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal