Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2   Omlaag

Auteur Topic: Campinggaz party grill 400 of een Cadac Safari Chef 2 Lite  (gelezen 17319 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Alpen snuiver

  • Gast
Re: Campinggaz party grill 400 of een Cadac Safari Chef 2 Lite
« Reactie #15 Gepost op: juni 13, 2019, 10:33:06 pm »

Afgelopen zaterdag zijn we naar een camping winkel geweest in Zwaag met de gedachte een cadac aan te schaffen.
Ter plekke begon ik erg te twijfelen, we hebben een mooie wokpan gekocht en hebben het gelaten voor wat het is.
Zowel de campinggaz als de cadac hebben problemen, de 1 klemt en bakt aan en de ander wil nog wel eens gas lekken op latere leeftijd.
Allen bedankt voor de nodige informatie.
Gr Dimitri
Gelogd

sevenup

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 190
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone
Re: Campinggaz party grill 400 of een Cadac Safari Chef 2 Lite
« Reactie #16 Gepost op: juni 14, 2019, 07:40:35 am »

Afgelopen zaterdag zijn we naar een camping winkel geweest in Zwaag met de gedachte een cadac aan te schaffen.
Ter plekke begon ik erg te twijfelen, we hebben een mooie wokpan gekocht en hebben het gelaten voor wat het is.
Zowel de campinggaz als de cadac hebben problemen, de 1 klemt en bakt aan en de ander wil nog wel eens gas lekken op latere leeftijd.
Allen bedankt voor de nodige informatie.
Gr Dimitri

Wij gebruiken ook een wokpan en grillpan op een 2 pits kookplaat van cadac. Werkt perfect en het is toch wel fijn om 2 pitten te hebben.

https://www.dewitschijndel.nl/cadac-2-cook-classic-stove-kooktoestel/
Gelogd

g11ling

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 565
  • Merk Vouwwagen: Campooz Fat Freddy II met Ugly Betty
Re: Campinggaz party grill 400 of een Cadac Safari Chef 2 Lite
« Reactie #17 Gepost op: juni 14, 2019, 08:49:29 pm »

wij hebben ook camping gas nadeel wok bak gigantisch aan, geklaagd bij campinggas dom antwoord gehad erg jammer voor zo duur apparaat
maar toch blij er mee  zeker met bakplaat makkelijk schoon te maken gebruikt weinig gas wij vinden hem goed regelbaar
en lekker klein om mee te nemen
gr martin
Nou word ik wel nieuwsgierig naar dat domme antwoord  :#
Gelogd
Ik klap, jij klapt, wij klappen

vlamofiel

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 12
  • Merk Vouwwagen: Jamet Louisiana
Campinggaz party grill 400 of een Cadac Safari Chef 2 Lite
« Reactie #18 Gepost op: augustus 10, 2020, 01:38:41 pm »

Ik heb nu twee dagen een pas nieuwe Campingaz Party Grill 400 te leen van schoonpa. Ik vind de materiaalkwaliteit erg tegenvallen. De handvaten van de geëmailleerde deksel zitten los en je hoort het emaille al afbrokkelen. Lekker als dat, of een schroefje in je eten komt.
Gelogd

de Coxies

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 363
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone
Campinggaz party grill 400 of een Cadac Safari Chef 2 Lite
« Reactie #19 Gepost op: augustus 10, 2020, 04:10:57 pm »

We hadden vroeger de campinggas. Vond daar het nadeel van dat de grillplaat niet recht was en je worstjes ed er afrolde.  Gebruikte daarom altijd de dichte plaat.

Dit jaar een safari chef aangeschaft. Wij zijn er blij mee. Missen alleen een deksel op de wokpan. De bakplaat daarvoor gebruikt.  Gaat goed, alleen geen handvat. Die gaat manlief zelf maken met ijzerdraad of iets dergelijks. Een extra deksel past niet in de tas en willen we dan ook niet.

Maar voor ons heeft de cadac een grote voorsprong op campinggaz
Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.628
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re: Campinggaz party grill 400 of een Cadac Safari Chef 2 Lite
« Reactie #20 Gepost op: augustus 10, 2020, 05:41:07 pm »

We hadden vroeger de campinggas. Vond daar het nadeel van dat de grillplaat niet recht was en je worstjes ed er afrolde.  Gebruikte daarom altijd de dichte plaat.

Dit jaar een safari chef aangeschaft. Wij zijn er blij mee. Missen alleen een deksel op de wokpan. De bakplaat daarvoor gebruikt.  Gaat goed, alleen geen handvat. Die gaat manlief zelf maken met ijzerdraad of iets dergelijks. Een extra deksel past niet in de tas en willen we dan ook niet.

Maar voor ons heeft de cadac een grote voorsprong op campinggaz

Als je niet met ijzerdraad wilt pielen, bij de betere kookwinkel hebben ze vaak deksels voor paellapannen. Even nauwkeurig de maat nemen, ze zijn er in veel verschillende maten.
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

Camplet-WTB

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 133
  • Merk Vouwwagen: Camp-let
  • Camp-Let Passion
Re: Campinggaz party grill 400 of een Cadac Safari Chef 2 Lite
« Reactie #21 Gepost op: augustus 13, 2020, 12:48:47 am »

Wij hebben sinds kort de Safari Chef 2 in gebruik. Degene die je op een propaanfles aansluit. Ik geloof dat die de code LP heeft. Tevreden? Ja we zijn zeer tevreden over het gebruik van de Safari Chef, maar...
Er zijn wel een paar minpuntjes.
  • De pootjes zijn niet te stellen. Je moet dus zorgen dat je hem goed waterpas/vlak neerzet. Dit lijkt een open deur maar blijkt toch best onhandig. Zeker met een stugge en ietwat korte gasslang aan de onderzijde.
  • Zoals hierboven al eerder genoemd zijn de bakplaten niet makkelijk op te tillen, te verplaatsen door gebrek aan handvat. Dat maakt wisselen van platen tijdens het bakken lastig.
  • Meegeleverde propaan aansluiting gaat recht naar beneden en kan niet aangekoppeld blijven bij inklappen. Had graag een haakse quick release koppeling gezien als standaard. Wij gebruiken overigens een gasslang met schroef koppeling. Dat kan natuurlijk ook.

Zowel de gladde bakplaat als de grill plaat zijn super in gebruik en makkelijk schoon te maken. Gas vind ik goed te reguleren maar moest wel wennen aan hoe hard hij gaat. Lager instellen dan je zou verwachten dus.

Nog een tip: de Lite variant mist de gladde bakplaat. Die is super handig (vis, garnalen, pannenkoeken, gebakken ei, etc. Als je voor de cadac safari 2 gaat zou ik zelf de uitgebreidere versie nemen en niet de lite.
« Laatst bewerkt op: augustus 13, 2020, 12:52:10 am door Camplet-WTB »
Gelogd

vlamofiel

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 12
  • Merk Vouwwagen: Jamet Louisiana
Re: Campinggaz party grill 400 of een Cadac Safari Chef 2 Lite
« Reactie #22 Gepost op: augustus 13, 2020, 08:08:29 am »

  • Meegeleverde propaan aansluiting gaat recht naar beneden en kan niet aangekoppeld blijven bij inklappen. Had graag een haakse quick release koppeling gezien als standaard. Wij gebruiken overigens een gasslang met schroef koppeling.


Mooie uitgebreide reactie. Dank daarvoor. Heb je misschien een close-up foto van je koppeling? Dan weet ik wat te zoeken.
Gelogd

de Coxies

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 363
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone
Campinggaz party grill 400 of een Cadac Safari Chef 2 Lite
« Reactie #23 Gepost op: augustus 13, 2020, 08:29:53 am »

Wij hebben dat anders opgelost. Zie uitleg in onderstaande post.


Safari Chef 2 LP aansluiting
 https://r.tapatalk.com/shareLink/topic?share_fid=83140&share_tid=20226&url=https%3A%2F%2Fwww%2Evouwwagenclub%2Einfo%2Fforum%2Findex%2Ephp%3Ftopic%3D20226&share_type=t&link_source=app


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Gelogd

RDDR

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 530
  • Merk Vouwwagen: Voorheen HK Kyte XL (MY2019) - nu een caravan
Re: Campinggaz party grill 400 of een Cadac Safari Chef 2 Lite
« Reactie #24 Gepost op: augustus 13, 2020, 08:36:33 am »

Hier ook een tevreden gebruiker van de Safari Chef 2. Althans voor wat je er van kan verwachten. Plaat wordt warm genoeg (in tegenstelling tot de Carry chef 1) en bakken gaat prima. Je moet er geen BBQ achtige prestaties van vewachten want dat is het gewoon niet.

Wel gekozen voor de HP uitvoering. Wellicht iets duurder in gebruik, maar zo'n flesje gaat lang mee, is licht in gewicht en geen gedoe met een slang.
« Laatst bewerkt op: augustus 13, 2020, 03:59:43 pm door RDDR »
Gelogd

Camplet-WTB

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 133
  • Merk Vouwwagen: Camp-let
  • Camp-Let Passion
Re: Campinggaz party grill 400 of een Cadac Safari Chef 2 Lite
« Reactie #25 Gepost op: augustus 13, 2020, 12:22:28 pm »

Wij hebben dat anders opgelost. Zie uitleg in onderstaande post.


Safari Chef 2 LP aansluiting
 https://r.tapatalk.com/shareLink/topic?share_fid=83140&share_tid=20226&url=https%3A%2F%2Fwww%2Evouwwagenclub%2Einfo%2Fforum%2Findex%2Ephp%3Ftopic%3D20226&share_type=t&link_source=app


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Dit is idd een goede oplossing maar was leuk geweest als ze dar standaard iets beter over nadenken. Aan de andere kant: kamperen betekent omgaan met de omstandigheden en daar het beste van maken  :)
Misschien moeten wij als nieuwbakken kampeerders nog even wennen daaraan  :J

Hoe dan ook, prima bbq/grill voor een schappelijke prijs.
Gelogd

vlamofiel

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 12
  • Merk Vouwwagen: Jamet Louisiana
Re: Campinggaz party grill 400 of een Cadac Safari Chef 2 Lite
« Reactie #26 Gepost op: augustus 15, 2020, 10:20:34 am »

Inmiddels na de vele tips hier op ons forum de Cadac Safari Chef 2 gekocht. Mooi ding. Direct bij thuiskomst de snelkoppeling er op gezet en gaat es in 2 van de drie pootjes geboord zodat ie compact op te bergen is.

Zoals ik hierboven schreef heb ik eerst een paar keer de Campingaz Party Grill 400 geprobeerd. Wat me nu opvalt is dat de Party Grill duidelijke instructies geeft om water in de vet pan te doen (tot een streepje MAX). De Safari Chef heeft dat niet en wordt ook niet omschreven in de handleiding.
Zijn er Safari Chefkoks hier die toch een laagje water in de vetpan doen? Scheelt wel echt in het schoonmaken.
Gelogd

Camplet-WTB

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 133
  • Merk Vouwwagen: Camp-let
  • Camp-Let Passion
Re: Campinggaz party grill 400 of een Cadac Safari Chef 2 Lite
« Reactie #27 Gepost op: augustus 15, 2020, 11:24:24 am »

Wij gebruiken hem zonder water; ook niet aan gedacht eigenlijk. Desondanks makkelijk schoon te maken. Meteen na gebruik even een stukje keukenpapier erdoorheen en daarna nog even meenemen in de afwas.

 
Gelogd

Drikusniet

  • Techneut in hart en nieren
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.680
  • Merk Vouwwagen: Campwerk Family
  • Een happy kampeerder
Re: Campinggaz party grill 400 of een Cadac Safari Chef 2 Lite
« Reactie #28 Gepost op: augustus 16, 2020, 06:09:55 pm »

Ik heb in het begin in de cadac (vorig model) wel eens water gedaan, maar dat was aan het einde alsnog verdampt en het vet net zo aangekoekt /verbrandt als zonder water. Ik ben daar toen dus mee gestopt.
Gelogd
Pagina's: « 1 2   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal