Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: Nieuwe Campooz lekt  (gelezen 5823 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

andree

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 4
  • Merk Vouwwagen: Camp-let
Nieuwe Campooz lekt
« Gepost op: april 30, 2019, 06:23:34 pm »

Dag beste mensen,

Wij hebben een nieuwe Campooz en deze lekt. Tijdens onze vakantie, dramatisch als je telkens van slaapplek moet veranderen met natte matrassen, kleine kinderen die in een plas water liggen, gebeld met de vouwwagenzaak in Zeist. De dealer zegt dat het normaal. Naden die moeten uitzetten. We hebben erge pech gehad dat het bij ons wat langer duurt. Als we thuis komen moeten we hem nog maar een paar keer in de regen zetten en op laten drogen. Dus thuisgekomen een camping in de buut gezocht en weer neergezet. Nu lekkage op andere plaatsen maar ook op een tweetal oude plaatsen... Ik vertrouw het niet? Klopt dit verhaal van de dealer? Bij tencate tentdoek staat: Katoenen tentdoek kan in eerste instantie iets vocht doorlaten. Bij een eerste regenbui raakt het doek verzadigd waardoor het zich als het ware sluit en er geen water wordt doorgelaten. Een beetje vocht doorlaten à la, maar wij hebben echt plasjes op de bodem en op de slaapplaats gehad.

Gelogd

muis

  • Gast
Re: Nieuwe Campooz lekt
« Reactie #1 Gepost op: april 30, 2019, 06:52:14 pm »

Het verhaal op zich klopt idd, doek moet zich de eerste keer "zetten". Hierbij zetten de vezels zich uit en dichten daarmee alles af.
Echter als dit zo blijft moet je wel terug want het zou na 1 of 2x wel klaar moeten zijn
« Laatst bewerkt op: mei 01, 2019, 12:15:26 am door muis »
Gelogd

Venkelstraat

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 93
Re: Nieuwe Campooz lekt
« Reactie #2 Gepost op: april 30, 2019, 06:57:53 pm »

Wij hebben lekkage in onze Lazy jack 2018 gehad. Beide hoeken van de kinderslaapkabine lekte.
We hadden nog een paar kleine puntjes waarop de mannen van Campooz de gehele tent hebben vervangen (via de dealer).
Op FB is een, inmiddels grote groep van Campooz eigenaren te vinden. Kijk daar ook ff rond.
Gelogd

KampeerFan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.324
Re: Nieuwe Campooz lekt
« Reactie #3 Gepost op: april 30, 2019, 08:24:35 pm »

Dit klinkt niet als lekkage door tentdoek in te laten werken en is er meer aan de hand..


Gelogd

Jon

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.569
Re: Nieuwe Campooz lekt
« Reactie #4 Gepost op: april 30, 2019, 09:43:37 pm »

Sluit me volledig aan bij @muis
Gelogd
Combi Camp Country 2016, daarna de Waard Kuifmees, nu even niets.

GJT

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.353
  • Merk Vouwwagen: HK Aero
Re: Nieuwe Campooz lekt
« Reactie #5 Gepost op: april 30, 2019, 10:17:13 pm »

Grotere hoeveelheden water afschuiven op het doorslaan van het doek bij het eerste gebruik is volgens mij onzin. Als ze plassen water daarop afschuiven dan nemen ze je niet serieus.  Ik heb 2 nieuwe wagens gehad en beide hebben geen druppel doorgelaten. Bij de Kyte 0,0 en bij de Cabanon hooguit wat vocht bij de stiksels maar geen vallende druppels. Dit trekt in principe meteen dicht.

Zitten de ritsen goed dicht met de flappen er goed overheen? Tent goed afgespannen overal? Zo ja dan zou ik hem gewoon nagekeken willen hebben.

Gelogd

OhPeeCee

  • Ik ben te jong om me oud te voelen
  • Goldmember 2024
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.206
  • Merk Vouwwagen: HK Cocoon Aero
Re: Nieuwe Campooz lekt
« Reactie #6 Gepost op: april 30, 2019, 11:28:43 pm »

Met de Cocoon in de allereerste vakantie een stortbui. Geen lekkage, doek komt strakker, maar is normaal. Vorig jaar en het daarvoor, genoeg regen maar geen doorslag. Inderdaad zou dit wel eens een vervanging van de tent kunnen worden.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Gelogd

Jeronimo

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 228
  • Merk Vouwwagen: Campooz Lazy Jack Trekking
Re: Nieuwe Campooz lekt
« Reactie #7 Gepost op: mei 01, 2019, 07:45:12 am »

Dag beste mensen,

Wij hebben een nieuwe Campooz en deze lekt. Tijdens onze vakantie, dramatisch als je telkens van slaapplek moet veranderen met natte matrassen, kleine kinderen die in een plas water liggen, gebeld met de vouwwagenzaak in Zeist. De dealer zegt dat het normaal. Naden die moeten uitzetten. We hebben erge pech gehad dat het bij ons wat langer duurt. Als we thuis komen moeten we hem nog maar een paar keer in de regen zetten en op laten drogen. Dus thuisgekomen een camping in de buut gezocht en weer neergezet. Nu lekkage op andere plaatsen maar ook op een tweetal oude plaatsen... Ik vertrouw het niet? Klopt dit verhaal van de dealer? Bij tencate tentdoek staat: Katoenen tentdoek kan in eerste instantie iets vocht doorlaten. Bij een eerste regenbui raakt het doek verzadigd waardoor het zich als het ware sluit en er geen water wordt doorgelaten. Een beetje vocht doorlaten à la, maar wij hebben echt plasjes op de bodem en op de slaapplaats gehad.

Dat is niet zo mooi om te horen, wordt vast netjes opgelost dooor de dealer of de mannen van Campooz? Was het een 2018 of 2019 model?
Gelogd
Die-hard mooi-weer-kampeerder

Goolse Klapper

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 115
  • Merk Vouwwagen: Roadmaster Family S.
Re: Nieuwe Campooz lekt
« Reactie #8 Gepost op: mei 01, 2019, 10:56:59 am »

Wij hebben destijds onze Roadmaster nieuw gekocht. En de eerste keer dat die in de regen stond (3 dagen op rij) was een ramp! In de slaapcabine en voortent hingen de druppels aan het plafond. Toen we gingen klagen bij Ad stelde die ons gerust dat dat normaal is voor de eerste keer. En inderdaad daarna nooit meer last van gehad!
Gelogd

Ccindy

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.450
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up GL 2017
Re: Nieuwe Campooz lekt
« Reactie #9 Gepost op: mei 01, 2019, 12:13:42 pm »

Dat er wat druppels ontstaan her en der is voor tentdoek bij eerste gebruik wel normaal (hoeft niet, kan wel), maar hele plassen lijkt me toch niet kloppen.
Gelogd
Don't be afraid to fail, be afraid not to try

andree

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 4
  • Merk Vouwwagen: Camp-let
Re: Nieuwe Campooz lekt
« Reactie #10 Gepost op: mei 02, 2019, 08:03:09 am »

Hartelijk dank voor de reacties, we gaan volgende week met de vouwwagenzaak praten. Er is nog iets geks namelijk: de stokken van de voortent waren al gebruikt. (De rits van de hoes was meteen al kapot maar die wordt vervangen hoor). Ook zaten er vier plakbandjes vastgeplakt precies ter grootte van een a viertje op het plastic naast de voordeur van de voortent. En je kan als ervaren kampeerder gewoon zien dat ie al opgezet is geweest. De voortent blijft ook lekken. Maar volgens de vouwwagenzaak 300% zeker nieuw. Jammer voor zo’n dure aanschaf! Misschien was de basis wel nieuw maar de voortent niet, zoiets? Ik geloof heus niet dat die mannen staan te liegen. We wachten het gesprek even af!
Gelogd

KampeerFan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.324
Re: Nieuwe Campooz lekt
« Reactie #11 Gepost op: mei 02, 2019, 12:19:43 pm »

Soms ook een communicatiefout tussen verkoper en technische dienst.. er was bij ons eens een showmodelfietsdrager gemonteerd terwijl nieuw was afgesproken met de verkoper. De technische dienst was zich van geen kwaad bewust. Alles netjes opgelost..

Kan dus ook nog..
Gelogd

muis

  • Gast
Re: Nieuwe Campooz lekt
« Reactie #12 Gepost op: mei 02, 2019, 05:51:34 pm »

Wat ik weet van de Vouwwagenzaak is dat ze het altijd goed oplossen dus ik zou zeggen ga/ blijf in gesprek met elkaar :J
Gelogd

bouke

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1
  • Merk Vouwwagen: Campooz
Re: Nieuwe Campooz lekt
« Reactie #13 Gepost op: augustus 03, 2019, 04:52:15 pm »

Hallo,

Momenteel ervaren wij het zelfde probleem met de Lazy Jack. Hij is net nieuw (2019) en nu totaal 7 sta dagen gehad.
Hoewel de eerste bui wel hier en daar ´zweetplekjes´ gaf, was er gelijk al een plek waar het doorheen sijpelde in ons slaapgedeelte.
De 3de flinke bui werd er ineens in aanritsbare slaapgedeelte flinke plassen zichtbaar en bij enkele stokken kleine plasjes regenwater.
De luifel boven het slaapgedeelte vervoerde al het water van het dak en dit kwam op de onder buitenkant van het slaapgedeelte aan waardoor de naden flink aan het lekken waren. De naden zijn niet geseald. Hoe ik het luifeltje ook probeerde te zetten het bleef erover heen gieten.

Ook merk ik dat de losse stokken al aan het roesten gaan en dat menig naadje niet mooi is afgewerkt.
Er ook al slijtplekken zichtbaar zijn aan de buiten onderzijde van het grondzeil waar de staande binnenstokken op staan. vermoedelijk door het bewegen van de bak, maar vreemd dat het gebeurt met een onderzeiltje eronder op bosgrond.

Bij de opzet instructie toen we hem aanschafte scheurde er gelijk bij de verticale binnenstok een naad van het zakje met het trekkoort.
De Wit heeft dit netjes gerepareerd maar ik vertrok toen wel met de gedachte dat ik toch weer terug moest.

Nou dus weer voor fixen van de naad naar de Wit, maar we moeten wel onze vakantie er voor opbreken.
Al met al dus nog niet echt een succeservaring, wat jammer is dat wij dit hebben, want het lijkt me toch een prima klapkar.

Herkend iemand deze problemen?
Gelogd

g11ling

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 565
  • Merk Vouwwagen: Campooz Fat Freddy II met Ugly Betty
Re: Nieuwe Campooz lekt
« Reactie #14 Gepost op: augustus 03, 2019, 08:00:21 pm »

Wij hebben ook een Campooz en van de postings op de  FB-groep begrijp ik dar er soms "maandagochtend-wagens" in omloop zijn. Dit wordt eigenlijk altijd netjes door de dealer/campooz opgelost.  Zo hadden wij de pech dat de bijzettent Ugly Betty met een te ruim gesneden dak.zat waardoor er bij regen een waterzak ontstond. Tent is zonder gedoe vervangen.
Het is een jong merk, ze lossen bij mijn weten alle problemen steeds netjes op dus ik zou niet wachten met contact opnemen.

Doorslaan/lekken bij een nieuwe wagen moet na 2 flinke buien echt opgelost zijn, anders zit er ofwel.iets niet juist bij het opzetten, of bij de constructie.

Wat betreft de roestende zijpalen: beetje hammerite en ze zijn en blijven als nieuw. Ik snap datje verwacht dat dit soort  ongemakken niet bij een nieuwe wagen horen, maar het nerk heeft gewoon wat last van kinderziektes,  maar gelukkig lúisteren ze ook naar hun kla ten en nemen ze klachten en tips erg serieus.
Gelogd
Ik klap, jij klapt, wij klappen
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal