Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: Raclet Safari - losgekomen bankjes  (gelezen 2156 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

ACoulier

  • Gast
Raclet Safari - losgekomen bankjes
« Gepost op: mei 17, 2019, 10:30:39 am »

Wij hebben een tweedehandse Raclet Safari van 2009. Toen we deze kochten van de vorige eigenaar, lagen er enkele bankjes los. Dit hebben we zelf hersteld door de bankjes aan de tegenoverliggende kant opnieuw vast te maken. De schroefjes waarmee de planken aan het scharnier bevestigd zijn, zijn echter vrij klein en vorige zomer zijn er dus weer bankjes los gekomen en aangezien 1 van de kinderen wat onvoorzichtig was en een losliggend bankje naar binnen liet kippen, is er intussen ook 1 plank doormidden gebarsten. Volgend jaar plannen we 5 maand aan een stuk te kamperen met de vouwwagen, dus zouden we dit nu graag duurzaam oplossen.
Heeft iemand ooit al hetzelfde probleem meegemaakt? Of heeft iemand tips hoe we dit het beste kunnen oplossen?
Gelogd

muis

  • Gast
Re: Raclet Safari - losgekomen bankjes
« Reactie #1 Gepost op: mei 17, 2019, 10:39:19 am »

Forumlid Theu heeft het op de volgende manier opgelost:

https://www.vouwwagenclub.info/forum/index.php?topic=11818.msg146990#msg146990
Gelogd

ACoulier

  • Gast
Re: Raclet Safari - losgekomen bankjes
« Reactie #2 Gepost op: mei 17, 2019, 10:44:41 am »

Dank je wel voor de tip! Dit lijkt me een top-oplossing!
Gelogd

muis

  • Gast
Re: Raclet Safari - losgekomen bankjes
« Reactie #3 Gepost op: mei 17, 2019, 11:12:22 am »

In het Raclet gedeelte,  bij projecten,  staat nog een topic van Theu met allerlei handige aanpassingen  :J

5 maanden kamperen, gaaf zeg.  Ga je rondreizen?
Gelogd

ACoulier

  • Gast
Re: Raclet Safari - losgekomen bankjes
« Reactie #4 Gepost op: mei 17, 2019, 01:26:11 pm »


5 maanden kamperen, gaaf zeg.  Ga je rondreizen?

Ja, inderdaad! Waarschijnlijk Italië, Griekenland, Macedonië en dan ofwel richting Kroatië / Slovenië, ofwel richting Bulgarije / Roemenië. We hebben nog een jaartje tijd om de plannen te finetunen.   :)
Gelogd

ccponsje

  • Goldmember 2024
  • Klapperraar
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 35
  • Merk Vouwwagen: jamet texas
    • vouwwagen forum
Re: Raclet Safari - losgekomen bankjes
« Reactie #5 Gepost op: mei 17, 2019, 01:50:28 pm »

Tof. Wij zijn net terug uit Kroatië,  Montenegro en Bosnië Herzegovina.  Vooral Kroatië en Bosnië lijken mij fantastisch om met de vouwwagen te ontdekken.  Nu waren we met vliegtuig en huurauto.  De natuur in Bosnië is overweldigend en prijsniveau is erg laag. Wildkamperen is daar toegestaan.

Verstuurd vanaf mijn SM-N910F met Tapatalk

Gelogd

ACoulier

  • Gast
Re: Raclet Safari - losgekomen bankjes
« Reactie #6 Gepost op: mei 17, 2019, 02:18:51 pm »

Tof. Wij zijn net terug uit Kroatië,  Montenegro en Bosnië Herzegovina.  Vooral Kroatië en Bosnië lijken mij fantastisch om met de vouwwagen te ontdekken.  Nu waren we met vliegtuig en huurauto.  De natuur in Bosnië is overweldigend en prijsniveau is erg laag. Wildkamperen is daar toegestaan.

Verstuurd vanaf mijn SM-N910F met Tapatalk

Super! Als je tips zou hebben voor leuke campings of must-do bezoekjes, dan zijn die altijd welkom! Wel liefst kindvriendelijk, want we hebben 3 kinderen (dan 9,7 en 5) mee.
Gelogd

muis

  • Gast
Re: Raclet Safari - losgekomen bankjes
« Reactie #7 Gepost op: mei 17, 2019, 04:53:54 pm »

Gaaf hoor, alvast een goede reis.  We zouden het leuk vinden om te lezen hoe het gaat onderweg :J
Gelogd

Drikusniet

  • Techneut in hart en nieren
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.681
  • Merk Vouwwagen: Campwerk Family
  • Een happy kampeerder
Re: Raclet Safari - losgekomen bankjes
« Reactie #8 Gepost op: mei 17, 2019, 06:50:51 pm »

Als je ze alleen wilt verstevigen, kun je ook een deel van een deuvel in het deksel aanbrengen. Hierin heeft de schroef dan weer prima houvast.
Gelogd

Theu

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.755
Re: Raclet Safari - losgekomen bankjes
« Reactie #9 Gepost op: mei 17, 2019, 07:24:42 pm »

Op zich een goede manier van repareren maar in dit geval zou ik dat niet aanraden. Het plaatmateriaal van de bankjes is 10 of 12 mm dik gefineerd spaanplaat. Niet heel veel vlees om iets lekker in vast te zetten.


Kamperen met de CC Flexi T&T. Niet omdat het moet, maar omdat het kan....
Gelogd

xray

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 638
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee GL 2016
Re: Raclet Safari - losgekomen bankjes
« Reactie #10 Gepost op: mei 22, 2019, 01:30:17 pm »

mooi vooruitzicht heeft een andere forumlid volgens mij ook gedaan of op de planning staan. Vraag me dan wel af hoe je dit geregeld kirjgt met de school en leerplicht etc.
Hier is het al lastig om een dag extra, voor of na een vakantie, te krijgen (alleen bij bruiloften, jubilea etc.) laat staan een maand of 3.......
Gelogd

ACoulier

  • Gast
Re: Raclet Safari - losgekomen bankjes
« Reactie #11 Gepost op: mei 22, 2019, 04:33:47 pm »

mooi vooruitzicht heeft een andere forumlid volgens mij ook gedaan of op de planning staan. Vraag me dan wel af hoe je dit geregeld kirjgt met de school en leerplicht etc.
Hier is het al lastig om een dag extra, voor of na een vakantie, te krijgen (alleen bij bruiloften, jubilea etc.) laat staan een maand of 3.......

Ik weet niet of je van België of Nederland bent? In België is het zo dat er leerplicht is, geen schoolplicht. In ons geval houdt dat in dat we 3 maand thuisonderwijs gaan doen. De school van de kindjes doet daar niet moeilijk over; we krijgen de handboeken mee en gaan er zelf voor zorgen dat de kindjes voldoende basis hebben om over te kunnen naar het volgende jaar. In het eerste en derde leerjaar zien ze blijkbaar ook niet heel veel nieuwe leerstof meer na de paasvakantie, de kindjes doen het goed op school en ik sta zelf in het onderwijs en ben het dus sowieso gewoon om les te geven. Dat helpt allemaal... We hebben hier vrij grondig over nagedacht, en als de kindjes het moeilijk zouden hebben op school, dan denk ik niet dat we dit gedaan zouden hebben. Maar nu denk ik dat ze meer gaan opsteken tijdens de reis, dan enkel op de schoolbanken.
Gelogd

ccponsje

  • Goldmember 2024
  • Klapperraar
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 35
  • Merk Vouwwagen: jamet texas
    • vouwwagen forum
Re: Raclet Safari - losgekomen bankjes
« Reactie #12 Gepost op: mei 22, 2019, 11:44:53 pm »

Super! Als je tips zou hebben voor leuke campings of must-do bezoekjes, dan zijn die altijd welkom! Wel liefst kindvriendelijk, want we hebben 3 kinderen (dan 9,7 en 5) mee.
Sorry. Geen concrete campings. In Bosnië zou ik Mostar bezoeken waar in de Balkan oorlog de brug is verwoest. Ga in iedergeval niet met je kinderen naar het oorlogsmuseum daar. Dat is te heftig.  Succes met de voorbereiding van jullie reis

Verstuurd vanaf mijn SM-N910F met Tapatalk

Gelogd

xray

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 638
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee GL 2016
Re: Raclet Safari - losgekomen bankjes
« Reactie #13 Gepost op: mei 23, 2019, 10:11:02 am »

Ik weet niet of je van België of Nederland bent? In België is het zo dat er leerplicht is, geen schoolplicht. In ons geval houdt dat in dat we 3 maand thuisonderwijs gaan doen. De school van de kindjes doet daar niet moeilijk over; we krijgen de handboeken mee en gaan er zelf voor zorgen dat de kindjes voldoende basis hebben om over te kunnen naar het volgende jaar. In het eerste en derde leerjaar zien ze blijkbaar ook niet heel veel nieuwe leerstof meer na de paasvakantie, de kindjes doen het goed op school en ik sta zelf in het onderwijs en ben het dus sowieso gewoon om les te geven. Dat helpt allemaal... We hebben hier vrij grondig over nagedacht, en als de kindjes het moeilijk zouden hebben op school, dan denk ik niet dat we dit gedaan zouden hebben. Maar nu denk ik dat ze meer gaan opsteken tijdens de reis, dan enkel op de schoolbanken.
In NL zou dat denk ik ook kunnen leerplicht heet het hier maar thuis onderwijs zou niks voor mij zijn  :# Scheelt dat je zelf onderwijzer bent (geweest) Wel een mooie oplossing en fijn dat de school dat toestaat! Denk dat de kinderen ook veel leren van zo'n reis alhoewel ik het nooit zou doen op die leeftijd maar dat is erg persoonlijk.
De Safari is wel lekker ruim en toch redelijk snel te klappen dus veel plezier met de reis!
Gelogd

allesaanelkaar

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 18
  • Merk Vouwwagen: Raclet Villanova
Re: Raclet Safari - losgekomen bankjes
« Reactie #14 Gepost op: mei 24, 2019, 11:58:38 am »

Ik zou, voor je gaat schroeven er ook wat Tec7 of equivalent tussen smeren, hout wat opruwen zodat lijm beter pakt. Dan komt er minder kracht op enkel de schroevjet te zitten.
Valt me nu ineens binnen: Misschien ook een oplossing op bij ikea wat deurdempers te gaan halen? dan valt de deksel op de demper en zakt dan langzaam naar beneden... hebben zij in verschillende kasten zitten en kan je wss zo gaan rvagen bij de after sales. Heb daar al vaken klein materiaal gratis meegekregen.
Gelogd
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal