Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Odyssee 'pomp' komt los  (gelezen 1493 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

metalpe

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 808
Odyssee 'pomp' komt los
« Gepost op: juni 10, 2019, 02:00:27 pm »

We haalden vandaag onze Odyssee uit de stalling. We wilden hem even helemaal schoonmaken,  opzetten om te zien hoe het ook alweer ging en of er geen muizen/vocht in zaten, voor we binnen enkele weken voor 6 weken erop uit gaan. We zagen dat de pomp die je helpt om het bed open te klappen, los is gekomen.

Nog iemand dit al gehad? Hoe kan je dit voorkomen?

 't Is precies niet heel stevig, als dat na een paar keer klappen (wagen is nu net een jaar oud, we kochten hem vorig jaar nieuw) al stuk gaat.

 Alleszins, donderdag gaat'ie naar Ridderbeks in Echt, hopelijk is'ie snel klaar, dan kunnen we al wat inladen. Ik ga er wel van uit dat dit garantie is.


Verstuurd vanaf mijn TA-1012 met Tapatalk

Gelogd

sanderv

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.019
  • Merk Vouwwagen: Camplet Royal, special edition "Frankenstein"
Re: Odyssee 'pomp' komt los
« Reactie #1 Gepost op: juni 10, 2019, 07:24:22 pm »

Dit lijkt me een constructie fout. De krachten die zo'n gasveer kunnen uitoefenen zijn best wel enorm.
Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.639
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re: Odyssee 'pomp' komt los
« Reactie #2 Gepost op: juni 10, 2019, 08:01:36 pm »

Constructiefout is een term die ik niet zou gebruiken... dat levert in en buiten de rechtzaal te veel discussie op.  Bij de meeste dealers laat je dit zien en die fixen het, onder garantie.

Ik zou wel doorvragen, wat er anders is dan in eerdere versies (bijvoorbeeld met onze Odysseé uit 2012 hebben we dit nooit gehad). Ook zou ik dit niet als verassing meebrengen, maar even tevoren aangeven. Dat geeft ook tijd om bijvoorbeeld onderdelen te bestellem.

Succes!
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

sanderv

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.019
  • Merk Vouwwagen: Camplet Royal, special edition "Frankenstein"
Re: Odyssee 'pomp' komt los
« Reactie #3 Gepost op: juni 10, 2019, 08:19:24 pm »

Constructiefout is een term die ik niet zou gebruiken... dat levert in en buiten de rechtzaal te veel discussie op.  Bij de meeste dealers laat je dit zien en die fixen het, onder garantie.


Maar hoe noem je het dan wel? De kogel is volledig uit het metaal getrokken. De kracht die op die nok werkt, wordt door niets anders bepaald dan de liftkracht van de gasveer. Zowel de nok, als de gasveer, als de constructie zijn bepaald door de fabrikant. En als dat inderdaad het probleem is, zal de dealer toch iets aan die constructie moeten gaan wijzigen, door een betere bevestiging van de nok of een lichtere gasveer.
Gelogd

metalpe

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 808
Re: Odyssee 'pomp' komt los
« Reactie #4 Gepost op: juni 10, 2019, 08:22:02 pm »

Ik ben ook heel benieuwd wat ze eraan gaan doen. Als'ie maar op tijd klaar is!

Verstuurd vanaf mijn TA-1012 met Tapatalk

Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.639
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re: Odyssee 'pomp' komt los
« Reactie #5 Gepost op: juni 10, 2019, 08:22:21 pm »

Ik zou gewoon melden dat het zo niet werkt. Het werkt nu eenmaal vaak beter om niet direct schuld ergens neer te leggen. Laat de dealer het beoordelen, dat komt vast goed.
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

Drikusniet

  • Techneut in hart en nieren
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.681
  • Merk Vouwwagen: Campwerk Family
  • Een happy kampeerder
Re: Odyssee 'pomp' komt los
« Reactie #6 Gepost op: juni 11, 2019, 12:50:38 pm »

Dit is eerder een productiefout. De blindklinkmoer is niet goed genoeg uitgezet. Kan je zelf eventueel  oplossen maar het is nog onder garantie.
Gelogd

xray

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 639
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee GL 2016
Re: Odyssee 'pomp' komt los
« Reactie #7 Gepost op: juni 11, 2019, 03:30:43 pm »

Lijkt me ook een garantie ding en dat die moer niet goed vastzit. Hier na een keer of 8 klappen niks te zien aan die moer, onze Odyssee is 2 jaar oud.  Zou even bellen met de dealer.

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

Gelogd

metalpe

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 808
Re: Odyssee 'pomp' komt los
« Reactie #8 Gepost op: juni 14, 2019, 08:49:25 pm »

Vandaag een mailtje gehad dat'ie klaar is. Woensdag kan ik hem afhalen, het zou alleszins garantie zijn, maar of ze het hersteld of verstevigd of vernieuwd of.. hebben weer ik woensdag pas.... Wordt vervolgd.

Verstuurd vanaf mijn TA-1012 met Tapatalk

Gelogd

metalpe

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 808
Re: Odyssee 'pomp' komt los
« Reactie #9 Gepost op: juni 19, 2019, 10:58:38 pm »

Vandaag opgehaald. Ze hebben een stevigere moer aan de binnenkant gezet bij Ridderbeks. Nu zou het steviger moeten zijn dan origineel. Onder garantie.

Mooi opgelost, goeie service.

Verstuurd vanaf mijn TA-1012 met Tapatalk

Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.639
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re: Odyssee 'pomp' komt los
« Reactie #10 Gepost op: juni 21, 2019, 07:04:39 pm »

Fijn! Nu weer lekker zorgeloos klappen.
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

Fenix

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 18
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 2000 GL
Re: Odyssee 'pomp' komt los
« Reactie #11 Gepost op: juni 01, 2020, 08:41:55 pm »

We haalden vandaag onze Odyssee uit de stalling. We wilden hem even helemaal schoonmaken,  opzetten om te zien hoe het ook alweer ging en of er geen muizen/vocht in zaten, voor we binnen enkele weken voor 6 weken erop uit gaan. We zagen dat de pomp die je helpt om het bed open te klappen, los is gekomen.

Nog iemand dit al gehad? Hoe kan je dit voorkomen?

 't Is precies niet heel stevig, als dat na een paar keer klappen (wagen is nu net een jaar oud, we kochten hem vorig jaar nieuw) al stuk gaat.

 Alleszins, donderdag gaat'ie naar Ridderbeks in Echt, hopelijk is'ie snel klaar, dan kunnen we al wat inladen. Ik ga er wel van uit dat dit garantie is.


Verstuurd vanaf mijn TA-1012 met Tapatalk
Sorry, is it possible to ask you to say length and NM(power) of this part strut. I want to do same on my old Odyssee.
Gelogd

metalpe

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 808
Re: Odyssee 'pomp' komt los
« Reactie #12 Gepost op: juni 01, 2020, 10:27:35 pm »

Sorry, is it possible to ask you to say length and NM(power) of this part strut. I want to do same on my old Odyssee.
I can't help you. Due to the Corona-quarantaine, my trigano is still in the storage...

Verstuurd vanaf mijn TA-1012 met Tapatalk

Gelogd

muis

  • Gast
Re: Odyssee 'pomp' komt los
« Reactie #13 Gepost op: juni 02, 2020, 09:48:54 pm »

Sorry, is it possible to ask you to say length and NM(power) of this part strut. I want to do same on my old Odyssee.
Maybe you can contact Ridderbeks for this answer https://www.ridderbeks.nl/nl/ridderbeks-caravans-en-vouwwagens/
They sell and fix Trigano
Gelogd

Fenix

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 18
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 2000 GL
Re: Odyssee 'pomp' komt los
« Reactie #14 Gepost op: juni 07, 2020, 09:41:07 pm »

Maybe you can contact Ridderbeks for this answer https://www.ridderbeks.nl/nl/ridderbeks-caravans-en-vouwwagens/
They sell and fix Trigano
Thank you.But  Even oficiall Trigano did not telling me that information. (
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal