Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:

Auteur Topic: Vouwwagen met accesoires al overbeladen, dat kan toch niet?  (gelezen 53270 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Joseetje26

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 101
  • Merk Vouwwagen: Jamet arizona
Re: Vouwwagen met accesoires al overbeladen, dat kan toch niet?
« Reactie #60 Gepost op: juli 03, 2019, 01:44:10 pm »

 Heb het hele verhaal naar Jamet gemaild...ben benieuwd hoe ze erop reageren.
Heb gevraagd wat nu bij het ledig gewicht hoort en wat de gewichten zijn van reservewiel, neuswiel, disselbak en imperiaal...de rest wegen we zelf als de wagen terug is
Gelogd

Joseetje26

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 101
  • Merk Vouwwagen: Jamet arizona
Re: Vouwwagen met accesoires al overbeladen, dat kan toch niet?
« Reactie #61 Gepost op: juli 03, 2019, 07:25:16 pm »

Jamet wil weten welk chasis nummer, welk bouwjaar, welke dealer ( of we hem nieuw hebben gekocht..maar hij is  100 % origineel)en ze willen een foto van het weegbriefje......ze hebben wel supersnel teruggemaild trouwens...
Ik heb alleen geen weegbriefje....
Ik hou jullie op de hoogte
Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.171
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re: Vouwwagen met accesoires al overbeladen, dat kan toch niet?
« Reactie #62 Gepost op: juli 03, 2019, 08:13:13 pm »

Lijkt erop dat het serieus opgepakt word

Verstuurd vanaf mijn WAS-LX1A met Tapatalk

Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

Ccindy

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.450
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up GL 2017
Re: Vouwwagen met accesoires al overbeladen, dat kan toch niet?
« Reactie #63 Gepost op: juli 03, 2019, 08:34:56 pm »

Jamet wil weten welk chasis nummer, welk bouwjaar, welke dealer ( of we hem nieuw hebben gekocht..maar hij is  100 % origineel)en ze willen een foto van het weegbriefje......ze hebben wel supersnel teruggemaild trouwens...
Ik heb alleen geen weegbriefje....
Ik hou jullie op de hoogte

Dat is wel snel! Fijn dat ze het serieus oppakken.
Gelogd
Don't be afraid to fail, be afraid not to try

Theu

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.749
Re: Vouwwagen met accesoires al overbeladen, dat kan toch niet?
« Reactie #64 Gepost op: juli 03, 2019, 11:01:34 pm »

Positieve reactie.
Weegbriefje kan alsnog geregeld worden. Kwestie van naar de weegbrug rijden.


Kamperen met de CC Flexi T&T. Niet omdat het moet, maar omdat het kan....
Gelogd

Joseetje26

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 101
  • Merk Vouwwagen: Jamet arizona
Re: Vouwwagen met accesoires al overbeladen, dat kan toch niet?
« Reactie #65 Gepost op: juli 05, 2019, 07:48:48 pm »

Nou weer wat wijzer..bij de jamet arizona is het leeggewicht 420 kg, daar zit de voortent met stokken bij.
Dus neuswiel, dissel, reservewiel, luifel met stokken, imperiaal , grondzeilen ( want grondzeil is een optie), ondertentjes...gaat dus allemaal van je laadvermogen af..ik heb verschillende dealers benaderd...geen een lijkt zich te realiseren dat wanneer je alle opties neemt..je al heel heel zwaar bent.
De ene dealer ( ik heb een aantal verschillende gemaild) adviseert de voortent en stokjen in de auto te doen ( waar laat ik dan de mobicool?) En weer een ander vroeg me of ik geen dingen thuis kon laten, weer een ander had er zelf nog nooit zo naar gekeken, en deze vraag nog nooit gehad...en op mijn vraag over het extra gewicht bij nat inklappen bleef iedereen stil.
Over een ding zijn ze het unaniem eens...van een doorgezakte as had nog niemand gehoord.
Ik voel me toch wel geroepen de mensen te waarschuwen hiervoor.
Hou er rekening mee dat je bij de jamet arizona echt heel heel erg weinig laadvermogen overhoud.
Ik zie heel veel mensen met jamets met imperiaal en fietsen erop...soms zonder imperiaal maar met een enorme berg spullen nog onder de zeil....lijken mij toch gewoon verstandige mensen...ik vraag me af hoeveel zich realiseren dat de 230 kg die je mag laden absoluut niet alleen voor je kampeeruitrustig buiten de vouwwagen onderdelen zijn.
Wat me nog het meeste verbaasd is dat niemand me kan vertellen wat de imperiaal bijv weegt..of het reservewiel..of de dissel...ook als je bij de productspecificaties kijkt staat er nergens een gewicht bij. Het blijft dus een raadsel wat ik er nou bij kan laden
Verder is het me ook onduidelijk wat die as nu eigenlijk mag dragen.
De banden mochten samen 650 kg dragen..dus logisch dat je dan niet zwaarder dan dat mag zijn...maar tot welk gewicht die as dan geschikt is?
Ik begreep dat voor een alko as 750 toch wel gebruikelijk is..maar ze zijn er inderdaad ook tot max 650 kg
« Laatst bewerkt op: juli 05, 2019, 07:53:55 pm door Joseetje26 »
Gelogd

martijn82

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.560
  • Geniet van het kampeer leven .
Re: Vouwwagen met accesoires al overbeladen, dat kan toch niet?
« Reactie #66 Gepost op: juli 05, 2019, 08:54:03 pm »

Nou weer wat wijzer..bij de jamet arizona is het leeggewicht 420 kg, daar zit de voortent met stokken bij.
Dus neuswiel, dissel, reservewiel, luifel met stokken, imperiaal , grondzeilen ( want grondzeil is een optie), ondertentjes...gaat dus allemaal van je laadvermogen af..ik heb verschillende dealers benaderd...geen een lijkt zich te realiseren dat wanneer je alle opties neemt..je al heel heel zwaar bent.
De ene dealer ( ik heb een aantal verschillende gemaild) adviseert de voortent en stokjen in de auto te doen ( waar laat ik dan de mobicool?) En weer een ander vroeg me of ik geen dingen thuis kon laten, weer een ander had er zelf nog nooit zo naar gekeken, en deze vraag nog nooit gehad...en op mijn vraag over het extra gewicht bij nat inklappen bleef iedereen stil.
Over een ding zijn ze het unaniem eens...van een doorgezakte as had nog niemand gehoord.
Ik voel me toch wel geroepen de mensen te waarschuwen hiervoor.
Hou er rekening mee dat je bij de jamet arizona echt heel heel erg weinig laadvermogen overhoud.
Ik zie heel veel mensen met jamets met imperiaal en fietsen erop...soms zonder imperiaal maar met een enorme berg spullen nog onder de zeil....lijken mij toch gewoon verstandige mensen...ik vraag me af hoeveel zich realiseren dat de 230 kg die je mag laden absoluut niet alleen voor je kampeeruitrustig buiten de vouwwagen onderdelen zijn.
Wat me nog het meeste verbaasd is dat niemand me kan vertellen wat de imperiaal bijv weegt..of het reservewiel..of de dissel...ook als je bij de productspecificaties kijkt staat er nergens een gewicht bij. Het blijft dus een raadsel wat ik er nou bij kan laden
Verder is het me ook onduidelijk wat die as nu eigenlijk mag dragen.
De banden mochten samen 650 kg dragen..dus logisch dat je dan niet zwaarder dan dat mag zijn...maar tot welk gewicht die as dan geschikt is?
Ik begreep dat voor een alko as 750 toch wel gebruikelijk is..maar ze zijn er inderdaad ook tot max 650 kg
En dat is dus de rede geweest dat wij niet voor deze vouwwagen hebben gekozen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Gelogd

Marcel

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 516
  • Merk Vouwwagen: Cabanon
Re: Vouwwagen met accesoires al overbeladen, dat kan toch niet?
« Reactie #67 Gepost op: juli 05, 2019, 08:54:38 pm »

Is het neuswiel en dissel een optie? Die zullen toch bij het leeggewicht horen?

Op zich is het geen raar verhaal. Als je voor 290 kg opties neemt (vind ik nogal fors eerlijk gezegd), dan zit je vol. Ik kan me eerlijk gezegd niet helemaal voorstellen dat die opties zo zwaar zijn.
Los daarvan: bagage weegt niet zoveel. Kleding, wat stoeltjes, tafel en een koelkast, het weegt niet zomaar 100kg.
Gelogd

ArnoldusWH

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 306
  • Merk Vouwwagen: CampooZ Fat Freddy II, 2018
  • My klapper is my castle
Re: Vouwwagen met accesoires al overbeladen, dat kan toch niet?
« Reactie #68 Gepost op: juli 05, 2019, 09:06:23 pm »

Goed recherche-werk Joseetje !, alleen wel een teleurstellende / angstaanjagende uitkomst.

Dealers die geen verstand van zaken hebben ...

Op het forum werd vandaag geschreven dat de politie in deze vakantieperiode langs de grens weer controle suit gaan voeren op leeftijd van de banden en gewichten van car@#$%s en vouwwagens. Dat lijkt natuurlijk een mooie service, maar op de eerste dag van je vakantie, op de heenweg naar je eerste bestemming zit en dat pas te beseffen dat je niet verder kan.

De Jamet Arizona All Season staat bij Obelink op de website met een totaal gewicht van 650 kilo aangegeven ... , met nu een gratis disselbak. Inderdaad jammer dat je hem alleen niet kan gebruiken. Mij valt op dat alle Jamets een hoog eigen gewicht hebben, tot wel 750 kilo.

Succes met je speurtocht op zoek naar antwoorden en oplossingen ...
Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.628
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re: Vouwwagen met accesoires al overbeladen, dat kan toch niet?
« Reactie #69 Gepost op: juli 05, 2019, 09:42:46 pm »

Is het neuswiel en dissel een optie? Die zullen toch bij het leeggewicht horen?

Op zich is het geen raar verhaal. Als je voor 290 kg opties neemt (vind ik nogal fors eerlijk gezegd), dan zit je vol. Ik kan me eerlijk gezegd niet helemaal voorstellen dat die opties zo zwaar zijn.

Neuswiel en dissel(bak althans) zijn opties bij Jamet. In elk geval vroeger. Net als reservewiel en beugel daarvoor.

Qua zwaarte: grondzeil, luifel en zeil voor onder de luifel tikt lekker door. Net als stalen stokken om ramen uit te zetten en voor de luifel. Iets soortgelijks speelde enige tijd geleden in caravanland. Lichtgewicht caravans die met voortent en lege watertank en toilet (opties) een negatief laadvermogen hadden... bizar.
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

Joseetje26

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 101
  • Merk Vouwwagen: Jamet arizona
Re: Vouwwagen met accesoires al overbeladen, dat kan toch niet?
« Reactie #70 Gepost op: juli 05, 2019, 09:52:49 pm »

Hoi marcel, dissel wordt gezien als optie, reserve en neuswiel werden idd ook genoemd
Gewicht wat je los van leeggewicht mag laden is 230 kg.
Ik vind an sich niet dat ik overdreven opties heb...het inritsbare kuipgrondzeil voor de luifel bleek redelijk overbodig...je kon vanwege het module concept een hele grote voortent maken als je de voorwand dan naar voren plaatst.....wisten wij veel dat is dus echt niet nodig. Die voortent is echt al heel groot.
Stel dat van die 230 kg 100 kg baggage en kampeer invetaris is..wat volgens mij niet overdreven is dan hou je 130 kg over voor luifel en stokken, disselbak, reservewiel, inritsbaar kuipgrondzeil voortent, imperiaal....ik denk dat het allemaal net aan moet gaan als ik heeeel kritisch naar onze invetaris kijk..en het gaat best hard.
 Maar ik zat nog eens bij de specificaties van de andere jamets te kijken, er zijn maar twee wagens die tot 750 kg mogen, de rest allemaal tot 650 kg.
Dus het moet gewoon kunnen....iedereen doet het...ik zag dat qua percentage mensen hier op het forum ontzettend veel mensen een jamet hebben
Gelogd

sanderv

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.996
  • Merk Vouwwagen: Camplet Royal, special edition "Frankenstein"
Re: Vouwwagen met accesoires al overbeladen, dat kan toch niet?
« Reactie #71 Gepost op: juli 05, 2019, 10:11:31 pm »

Tja, wederom, het is typisch Frans. Bij de auto's hetzelfde. Veel middenklasse Renaults hebben tegenwoordig enorme trekgewichten, bv 1800 kg voor een Scenic. Maar als je naar de ttm gaat kijken, mag dat alleen met de tank half leeg en één inzittende, alleen in onderbroek. Het komt er met een jamet dus op neer dat je alles in de auto moet laden. En goed gebruik moet maken van een caravan weger (bevalt ons goed)
« Laatst bewerkt op: juli 05, 2019, 10:13:20 pm door sanderv »
Gelogd

Marcel

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 516
  • Merk Vouwwagen: Cabanon
Re: Vouwwagen met accesoires al overbeladen, dat kan toch niet?
« Reactie #72 Gepost op: juli 05, 2019, 10:38:52 pm »

Hoe kan de dissel een optie zijn?
Gelogd

Urgje

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 846
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Mercury 2011
Re: Vouwwagen met accesoires al overbeladen, dat kan toch niet?
« Reactie #73 Gepost op: juli 05, 2019, 11:24:26 pm »

Hoe kan de dissel een optie zijn?

 :H :H :H :H :H disselbak bedoelen ze.... :J
Gelogd

Joseetje26

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 101
  • Merk Vouwwagen: Jamet arizona
Re: Vouwwagen met accesoires al overbeladen, dat kan toch niet?
« Reactie #74 Gepost op: juli 06, 2019, 06:50:02 am »

Ik zit toevallig nog op internet te speuren naar gewichten van bijv disselbak.
Zie bij enkele aanbieders bij vraag en antwoord bij de revieuws inderdaad gewichten staan.
Kom ik toch echt een " vouwwagen centrum " tegen dat een arizona 2014 aanbied en daarbij vermeld leeggewicht 400 kg, laadvermogen 750 kg.
Dat is toevallig ook de enige dealer die niet op mijn mail heeft gereageerd...ik schrik daar echt van.  Dat is toch moedwillig de verkeerde info geven..
Gelogd
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal