Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 »   Omlaag

Auteur Topic: Als een vaatdoek!!  (gelezen 15727 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Krizz

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.005
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Tuareg Gamedrive
Re: Als een vaatdoek!!
« Reactie #45 Gepost op: september 15, 2019, 04:33:44 pm »


Met dubbele scheerlijnen (onder een hoek) kan je meer spanning naar buiten brengen en trek je dit recht.
Gelogd
The KubbKing is dead... long live the New King

Jeronimo

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 228
  • Merk Vouwwagen: Campooz Lazy Jack Trekking
Re: Als een vaatdoek!!
« Reactie #46 Gepost op: september 15, 2019, 05:12:50 pm »

Wij hebben een Campooz Lazy Jack. Die staat zelfs bij de dealer niet strak. Hoef ik me daar op vakantie ook niet druk over te maken 8)
Gelogd
Die-hard mooi-weer-kampeerder

hoek_tre

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 630
Re: Als een vaatdoek!!
« Reactie #47 Gepost op: september 15, 2019, 07:30:01 pm »

Wij hebben een Campooz Lazy Jack. Die staat zelfs bij de dealer niet strak. Hoef ik me daar op vakantie ook niet druk over te maken 8)

+1
:H Zolang ons vaatdoekje :+ netjes blijft staan zonder schade bij storm, ga ik me niet druk maken over een paar plooien. De tijd die ik kwijt zou zijn aan het strakzetten, besteed ik liever aan man en kinderen  :O
Gelogd

RDDR

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 530
  • Merk Vouwwagen: Voorheen HK Kyte XL (MY2019) - nu een caravan
Re: Als een vaatdoek!!
« Reactie #48 Gepost op: september 15, 2019, 07:48:39 pm »

Helemaal eens! Ik moet er echt niet aan denken om die touwenconstructie hierboven te gaan knutselen om een paar vouwen uit mijn doek te krijgen. Iedereen zo zijn voorkeur, vrijheid blijheid.

Overigens vond ik de Campooz bij een aantal dealers wel heel rommelig staan. Als je een zeer strakke wagen wil, vooral dat merk over slaan. Zoals gezegd zitten wij er minder mee en was de Campooz ook voor ons een wagen die we in onze top 3 hadden staan.
Gelogd

DrLivingstone

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 473
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country Exclusive
    • MTBTrails
Re: Als een vaatdoek!!
« Reactie #49 Gepost op: september 16, 2019, 12:52:57 pm »

Het valt op, dat hoe duurder de vw hoe minder strak hij lijkt te staan. Onze AK staat strak waar mogelijk op oneffen ondergrond. Maar door sommige ontwerpfouten in o.a. de river lodge zal 100% strak nooit lukken. Vind het ook nog wel een klus waar ik bij 30+ graden al snel iets goed vind staan
Gelogd

Iris

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 106
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2018
Re: Als een vaatdoek!!
« Reactie #50 Gepost op: september 16, 2019, 02:56:27 pm »

Het valt op, dat hoe duurder de vw hoe minder strak hij lijkt te staan. Onze AK staat strak waar mogelijk op oneffen ondergrond. Maar door sommige ontwerpfouten in o.a. de river lodge zal 100% strak nooit lukken. Vind het ook nog wel een klus waar ik bij 30+ graden al snel iets goed vind staan

Dat lijkt in ons geval alvast te kloppen.
Onze vorige vouwwagen was een Raclet bouwwagen (bouwjaar 2000, model ben ik vergeten) en die kon, zonder veel moeite, inderdaad heel strak opgezet worden.
Ik ben er echter nog niet in geslaagd om de voortent van onze huidige vouwwagen, CCC 2018, echt strak op te zetten.
Gelogd

RDDR

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 530
  • Merk Vouwwagen: Voorheen HK Kyte XL (MY2019) - nu een caravan
Re: Als een vaatdoek!!
« Reactie #51 Gepost op: september 16, 2019, 05:25:31 pm »

Het valt op, dat hoe duurder de vw hoe minder strak hij lijkt te staan. Onze AK staat strak waar mogelijk op oneffen ondergrond. Maar door sommige ontwerpfouten in o.a. de river lodge zal 100% strak nooit lukken. Vind het ook nog wel een klus waar ik bij 30+ graden al snel iets goed vind staan

Zou het kunnen dat de duurdere wagens zich makkelijker lenen voor rondtrekken? Wij hebben de Kyte gekozen omdat deze zeer snel en met weinig inspanning op te bouwen is en af te breken. Geldt ook voor een CCC / CCV, alle andere HK's, de Aart Kok Zambezi en 3Dog. Allemaal wagens uit het duurdere segment.
Wij verplaatsen vaak (1 tot 4 nachten op 1 plek) en ik kan je vertellen dat je strak staan totaal niet relevant is als je er twee dagen bent. Verloren tijd, waarin je leuke dingen had kunnen doen.
Gelogd

DrLivingstone

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 473
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country Exclusive
    • MTBTrails
Re: Als een vaatdoek!!
« Reactie #52 Gepost op: september 16, 2019, 06:19:53 pm »

De River Lodge van AK is een prima vw om mee rond te trekken, dat hebben wij op Corsica er mee gedaan.
Maarrrr.. . dan wel zonder grondzeil en alleen de luifel, dus zonder windhoeken. En ja, dan staat hij redelijk strak (naar gelang de ondergrond).

Als bijlage zoals onze AK er dit jaar bij stond. Zonder vario luifel (te weinig ruimte en niet nodig hier).
Wat opvalt bij de AK is de luifel, van vooraf gezien links, altijd in een kuil hangt. Hoe je het ook probeert. En als je 1,90m+  bent is dat zeer onhandig.
Gelogd

carvers

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 222
  • Merk Vouwwagen: Rettenmaier Strada Gordigear Taiga 2018
Re: Als een vaatdoek!!
« Reactie #53 Gepost op: september 16, 2019, 09:18:52 pm »

De River Lodge van AK is een prima vw om mee rond te trekken, dat hebben wij op Corsica er mee gedaan.
Maarrrr.. . dan wel zonder grondzeil en alleen de luifel, dus zonder windhoeken. En ja, dan staat hij redelijk strak (naar gelang de ondergrond).

Als bijlage zoals onze AK er dit jaar bij stond. Zonder vario luifel (te weinig ruimte en niet nodig hier).
Wat opvalt bij de AK is de luifel, van vooraf gezien links, altijd in een kuil hangt. Hoe je het ook probeert. En als je 1,90m+  bent is dat zeer onhandig.

En als je die middenstok hoger zet? Of kan die niet hoger?
Gelogd

Rijksen

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 559
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive
Re: Als een vaatdoek!!
« Reactie #54 Gepost op: november 18, 2019, 02:24:22 pm »

Met dubbele scheerlijnen (onder een hoek) kan je meer spanning naar buiten brengen en trek je dit recht.

Hij staat inderdaad mooi strak maar s'nacht naar het toilet gaat een mooie uitdaging worden  :>
Gelogd

Krizz

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.005
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Tuareg Gamedrive
Re: Als een vaatdoek!!
« Reactie #55 Gepost op: november 22, 2019, 09:13:55 pm »

Dat valt juist mee omdat door het afspannen er twee doorgangen ontstaan.
Nog nooit problemen gehad.. ondanks drank... ;-)
Gelogd
The KubbKing is dead... long live the New King

sevenup

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 190
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone
Re: Als een vaatdoek!!
« Reactie #56 Gepost op: november 23, 2019, 08:51:08 am »

Ik gebruik nu iets langere scheerlijnen voor de standaard luifel. Hierdoor staan de haringen ver genoeg naar voren om een extra scheerlijn voor de varioluifel af te spannen. Opzij dus.
Gelogd

PatriciaFW

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 6
  • Merk Vouwwagen: Nu een Jamet, vanaf juli Aart Kok!
Re: Als een vaatdoek!!
« Reactie #57 Gepost op: maart 16, 2021, 10:47:19 pm »

Met de regelmaat van de klok staan er op marktplaats River Lodges te koop. Of dat nu een Zambezi, een Livingstone of een RL tent en trailer is, maakt niet uit.  Wat me opvalt en tevens ook een beetje ergert is dat sommige er werkelijk niet bij staan. Als een vaatdoek dus.
Als de mijne er zo bij zou staan op de camping, zou ik er niet in gaan liggen. Ik hoop toch dat de meeste bezitters in de gaten hebben dat de lijnen van een De Waard waar te nemen zijn bij een River Lodge. En wat staat er mooier en strakker dan een De Waard!
Alleen de basis opzetten gaat iedereen nog wel goed af, maar het spel met de 3 stokken onder de luifel en de windhoeken, wordt voor de meesten al lastiger. En dan praat ik nog maar niet over de voorwanden, want dan schijnt de puzzel wel er lastig te worden. Met name nu er veel over noodweer gesproken wordt, ben ik van mening dat de voorwand belangrijk is bij veel wind. Als je geen voorwand hebt, dan de luifel weg bij veel wind.
Als ik mijn Zambezi RL verkoop, krijgt de nieuwe eigenaar net zo lang instructie totdat hij/zij hem perfect op kan zetten. Zo'n River Lodge is dat waard!
Wij zijn klaar voor instructie, wil je hem al verkopen? ;)
Gelogd

Johan

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 175
  • Merk Vouwwagen: Zambezi River Lodge Soft Top 2020 met boogluifel
  • De ultieme vrijheid aan je trekhaak
Re: Als een vaatdoek!!
« Reactie #58 Gepost op: april 05, 2021, 03:09:45 pm »

Wij zijn klaar voor instructie, wil je hem al verkopen? ;)
Ik heb hem al verkocht en de nieuwe eigenaar zet hem keurig op. Ik ben trots op hem.
Gelogd
Johan ZRL 2020

Spiegelbeeld

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 722
  • HK Cocoon, klappen doe je pas onder Lyon
Re: Als een vaatdoek!!
« Reactie #59 Gepost op: april 06, 2021, 11:31:35 am »

Dit soort topics geeft precies aan waarom ik nooit bijeenkomsten van hobbyclubs zal bijwonen. Of het nu om klapkarren, honden, brommers of klantklossen gaat, al die hobbyisten zijn net iets teveel bezig met hun ding en weten het zo goed. Afhankelijk van diverse omstandigheden staat onze klapkar een soort van strak tot zeer slap.....
Overigens veel plezier aan diegenen die dit wel leuk vinden!
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal