Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: Ondervloer  (gelezen 1996 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Mennojamet

  • Gast
Ondervloer
« Gepost op: augustus 15, 2019, 09:00:44 am »

Beste allen,

Ik weet dat dit al vaker behandeld is maar ik zie door de bomen het bos niet meer.
Kunnen jullie ons vertellen wat er voor vloer gelegd moet worden onder een voortent?

Ik dacht zelf aan eerst een Worteldoek, daaroverheen een PVC zeil en daarboven een tapijt?

Hoop dat jullie ons hierover duidelijkheid kunnen verschaffen.

Groet.
Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.270
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re: Ondervloer
« Reactie #1 Gepost op: augustus 15, 2019, 09:08:33 am »

Niks dat moet en iedereen heeft eigen voorkeuren.

Wij hadden eerst plastic met daar bovenop gaatjes tapijt.
Voordeel altijd droge voetjes
Nadeel bij veel regen en als je een tijdje staat gaat het stinken.

Toen worteldoek.
Voordeel water blijft niet staan dus minder kans op stinken.
Nadeel bij veel regen slippers aan want er kan wat water doorheen komen.
En ook meer klam door de verdamping.

Nu worteldoek want we hebben een kuipzeil.
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

sammyvannorel

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 418
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Monaco
Re: Ondervloer
« Reactie #2 Gepost op: augustus 15, 2019, 09:17:08 am »

Wij deden altijd een dicht dun folietje onder onze kuipzeil (bysonyl). Nadeel was dat de onderkant klammig werd en dat je dat dus moest drogen bij afbraak van de vouwwagen. Bij DW te S waren die in mijn maat op, maar ze hadden wel met gaatjes. Die heb ik deze zomer gebruikt en beviel mij goed, ik hoefde de onderkant van het bysonyl niet meer droog te maken, want dat was hij al. In het vervolg ga ik dat dus altijd gebruiken.

Ik vraag me altijd wel af wat het voordeel van worteldoek is: je bent het alsnog aan het schoonmaken (want je gooit het niet weg) ten opzichte van dat hele dunne plastic (maar als iemand me kan overtuigen met meer dan 'duurzaamheid' dan laat ik dat graag gebeuren)
« Laatst bewerkt op: augustus 15, 2019, 09:19:16 am door sammyvannorel »
Gelogd
Kamperen: een fortuin uitgeven om als oermens te leven

muis

  • Gast
Re: Ondervloer
« Reactie #3 Gepost op: augustus 15, 2019, 09:23:07 am »

Ik heb alleen 2 uitwasbare deurmatjes liggen,  verder niks
Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.270
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re: Ondervloer
« Reactie #4 Gepost op: augustus 15, 2019, 09:32:02 am »

Wij deden altijd een dicht dun folietje onder onze kuipzeil (bysonyl). Nadeel was dat de onderkant klammig werd en dat je dat dus moest drogen bij afbraak van de vouwwagen. Bij DW te S waren die in mijn maat op, maar ze hadden wel met gaatjes. Die heb ik deze zomer gebruikt en beviel mij goed, ik hoefde de onderkant van het bysonyl niet meer droog te maken, want dat was hij al. In het vervolg ga ik dat dus altijd gebruiken.

Ik vraag me altijd wel af wat het voordeel van worteldoek is: je bent het alsnog aan het schoonmaken (want je gooit het niet weg) ten opzichte van dat hele dunne plastic (maar als iemand me kan overtuigen met meer dan 'duurzaamheid' dan laat ik dat graag gebeuren)
Hier dus een worteldoek gebruiker.
Het hergebruiken is bij mij zeker een voordeel.
Maar tot nu toe valt het schoon maken reuze mee en ik kan het weten want vraag hier op het forum maar eens naar Alex zijn modder voetjes van een klapweekend. ;)
Maar denk ook dat het is hoeveel / hoe weinig vind je aanvaardbaar?
Wij leggen hem in etappes over de wagen even een vaatdoek erover en schoon/droog.


[edit]
Lees het nog eens door en denk trouwens niet dat de topic starter een kuipzeil heeft.
[edit/]
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

metalpe

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 808
Re: Ondervloer
« Reactie #5 Gepost op: augustus 15, 2019, 09:42:03 am »

Wij leggen altijd enkel worteldoek.
Als het een uurtje regent of zo is dat prima. Worteldoek hou je makkelijker schoon en het water gaat er doorheen.

We staan nooit lang op 1 camping, max een week. Bij opbouwen kijken we altijd naar het weer.
Enkel in de lente als we dichtbij gaan (B of NL in de lente = klam in de ochtend) of als er veel regen voorspeld is (een hele dag, of een zwaar onweer) leggen we het inritsbare grondzeil op het worteldoek. Afgelopen vakantie van de 6 campings, maar bij 1 camping grondzeil geritst. Anders enkel worteldoek.

Geen tenttapijt, plastic of andere dingen. Als je vaak verhuist is dat allemaal meer werk. In onze optiek is enkel worteldoek het handigst/snelste/properste, maar bij langdurige regen is iets waterdicht eroverheen, een grondzeil dat je kan inritsen of zo, echt wel aan te raden, tenzij je alles hoog wil zetten binnen.

Hier zijn veel meningen over. Sommigen leggen er nog een tapijt over etc. Beetje afhankelijk van hoe belangrijk je 'gezellig/mooi' vindt, waar je gaat, wat het weer is...

 Zelf ondervinden is de boodschap.

Edit: Worteldoek hoef je gewoon maar rap af te borstelen. Droogt rap. Is niet veel schoonmaken aan en na een of 2 jaar vernieuwen we het. Heb vorig jaar met een quesha tentje eens een nacht een zeil gebruikt en dan blijft het water er gewoon op staan. Dat is helemaal niks.

Verstuurd vanaf mijn TA-1012 met Tapatalk
« Laatst bewerkt op: augustus 15, 2019, 09:44:30 am door metalpe »
Gelogd

Marcel

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 516
  • Merk Vouwwagen: Cabanon
Re: Ondervloer
« Reactie #6 Gepost op: augustus 15, 2019, 10:38:18 am »

Ik zou laminaat meenemen.
Gelogd

ejpwg

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 464
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte XL Windforce
Re: Ondervloer
« Reactie #7 Gepost op: augustus 15, 2019, 10:55:01 am »

Ik zou laminaat meenemen.

Dat is een TOP vloer... de vraag ging over de ondervloer  :H
Gelogd

FriedelP

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.378
  • Merk Vouwwagen: Raclet Safari 2016
Re: Ondervloer
« Reactie #8 Gepost op: augustus 15, 2019, 11:05:16 am »

Wij kamperen meestal in de bergen en blijven wat langer staan. Zeker als er veel te doen is.

Wij leggen meesstal er iets onder vooral om het inritsbaar grondzeil te beschermen tegen stenen. Dat kan je in de bergen al een keer hebben. Tot op heden deden we dat met tenttapijt dat ik denk dat wat dicht geweven is. Het water blijft daar ook op staan en als er redelijk wat water is tussen het grondzeil en de tenttapijt is dat minder aangenaam, maar komt er ook makkelijker water binnen langs waar de stokken in het grondzeil zitten. Als we die tenttapijten niet leggen en her regent heel hard en lang hebben we dat probleem dus niet.

Daarom ga ik volgend jaar iets anders zoeken dat beter het water door laat en toch goed het grondzeil beschermd tegen scherpe stenen en zo.

Kortom, zoals al eerder aangehaald, is het iets persoonlijk en hangt het af van wat de bedoeling is, zoals bij ons in de eerste plaats grondzeil beschermen tegen stenen en liefst niet te veel water te laten staan. Op basis daarvan moet je dan je keuzes maken en wat proberen wat het best bij jou past.
Gelogd

stieven.struyf

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 82
  • Merk Vouwwagen: none yet
    • /
Re: Ondervloer
« Reactie #9 Gepost op: augustus 15, 2019, 11:07:17 am »

Wij hebben deze vakantie voor het eerst zogenaamde ecodoek gebruikt. Dit is  lucht en waterdoorlatend. Kuipzeil blijft proper en er blijft geen water staan.

Sent from my Nexus 5X using Tapatalk

Gelogd

muis

  • Gast
Re: Ondervloer
« Reactie #10 Gepost op: augustus 15, 2019, 01:37:56 pm »

Ik zou laminaat meenemen.
wil je dit soort reacties achterwegen laten  :N
Gelogd

Mennojamet

  • Gast
Re: Ondervloer
« Reactie #11 Gepost op: augustus 15, 2019, 02:50:24 pm »


[edit]
Lees het nog eens door en denk trouwens niet dat de topic starter een kuipzeil heeft.
[edit/]


Nee wij hebben helaas geen kuipzeil.
We hebben net een vouwwagen (gebruikte) aangeschaft en daar is geen mogelijkheid voor een kuipzeil. Wel zat er alleen een PVC zeil bij van 3x4m
Om alleen dat zeil neer te leggen is geen optie (tenminste als ik de ander topics goed gelezen heb ivm regels van de camping).
Gelogd

sammyvannorel

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 418
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Monaco
Re: Ondervloer
« Reactie #12 Gepost op: augustus 15, 2019, 03:11:57 pm »

Ik heb al best wat kampeer ervaring, en ik ben een notoire grasvernieler  :H Na drie weken is er geen sprietje meer te vinden onder mijn tent  :> maar nog nooit op mijn kop gehad van de eigenaar van de camping.

Zonder gekheid, dat hoort er een beetje bij en de grassoorten zijn vaak erg sterk op campings (als er al gras te vinden is). En als je zoals ik een kuipzeil hebt dicht je het toch helemaal af.

Wel zou je kunnen kijken voor een losse kuip met opblaasbare 'banden' als je perse een kuip wilt.
Gelogd
Kamperen: een fortuin uitgeven om als oermens te leven

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.270
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re: Ondervloer
« Reactie #13 Gepost op: augustus 15, 2019, 03:14:07 pm »

Die regel is raar.
Als ik kom met mijn wagen haal ik niet mijn kuipzeil eruit.
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

de Coxies

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 363
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone
Re: Ondervloer
« Reactie #14 Gepost op: augustus 15, 2019, 03:45:23 pm »

Die regel is raar.
Als ik kom met mijn wagen haal ik niet mijn kuipzeil eruit.

Wij ook niet, maar wel andere gezien die dat wel deden.
Ook nooit problemen mee gehad. Nog nooit op aangesproken.
Gelogd
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal