Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 »   Omlaag

Auteur Topic: Campooz gaat vreemd  (gelezen 3469 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Hemertje

  • Goldmember 2024
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.794
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte-S 2018
Re: Campooz gaat vreemd
« Reactie #15 Gepost op: augustus 28, 2019, 10:36:58 am »

Ik vind dit nog niet zo'n gekke opmerking. Niet precies dat je alleen Holtkamper zou kopen vanwege het merk, maar de producten van Holtkamper lijken mij erg te appeleren aan een wat puurdere kampeerervaring.
Dat maakt het m.i. prachtige wagens, die echt onderscheidend zijn en waarvan ik me goed kan voorstellen dat het voor sommige mensen (rijke, vieze, neoliberale kapitalisten die de samenleving kapotmaken(!)) gewoon de beste wagen is voor hun eisen.

……………

Hopelijk hoef ik en andere Holtkamper eigenaren hier op het forum ons niet aangesproken te voelen nav je uitlatingen en beweringen van hierboven?
Gelogd

spikehome

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.971
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero (2021)
  • Holtkamper Aero (2021)
Re: Campooz gaat vreemd
« Reactie #16 Gepost op: augustus 28, 2019, 10:44:34 am »

Hopelijk hoef ik en andere Holtkamper eigenaren hier op het forum ons niet aangesproken te voelen nav je uitlatingen en beweringen van hierboven?
Ik zie alleen maar jaloezie bij veel mensen :O
Gelogd
kampeer ervaringen:
(als eerste met je ouders natuurlijk met een vouwwagen o.a. travelsleeper daarna caravan)
Hotel o.a. vlieg en bus reizen
5 jaar bungalow tent
1 jaar trigano ocean
9 jaar trigano odyssee (2003)
7 jaar Holtkamper Kyte XL (2012)
Nieuw Holtkamper Aero 2021

muis

  • Gast
Re: Campooz gaat vreemd
« Reactie #17 Gepost op: augustus 28, 2019, 10:50:36 am »

 :off :off :off :off :off

Deze discussie wordt hier niet verder gevoerd :N
Gelogd

Jer81

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 932
  • Merk Vouwwagen: Trigano Itenea GL
Re: Campooz gaat vreemd
« Reactie #18 Gepost op: augustus 28, 2019, 11:51:21 am »

Ik zie alleen maar jaloezie bij veel mensen :O
Ik zie eigenlijk een aantal actieve users die Holtkamper nogal aan het pushen zijn. Op een gegeven moment gaan mensen daar wel op reageren.
Het is hier of topic maar schijnbaar is er wel behoefte om het ergens te bespreken.
Gelogd

muis

  • Gast
Re: Campooz gaat vreemd
« Reactie #19 Gepost op: augustus 28, 2019, 12:24:47 pm »

Dan gaat dat maar in een ander topic en kan iedereen goed nadenken hoe je iets verwoord want de toon waarop het nu gaat wordt hier niet geaccepteerd.

Nu weer terug naar het onderwerp
Gelogd

Urgje

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 846
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Mercury 2011
Re: Campooz gaat vreemd
« Reactie #20 Gepost op: augustus 28, 2019, 12:43:41 pm »

Ik wil alleen even zeggen dat ik mijn opmerking eigenlijk heel positief bedoeld had.
Ik snap juist heel goed waarom mensen voor juist dat merk gaan, en dat naar mijn idee mensen die houden van het design, de innovaties en kwaliteit van een Holtkamper gaan voor een moderne vouwwagen ipv een caravan. dat leek me nogal duidelijk met mijn opmerking over een Nano kopen.

Hoewel ik mezelf nogal aangevallen voel door de heftige reacties ga ik er maar vanuit dat dat komt omdat andere mensen zich ongewild aangevallen voelen over mijn opmerking.
Iedereen die denkt dat ik Holtkamper of mensen met Holtkampers heb beledigd, excuus hiervoor, dat was niet de bedoeling, heb zelf 20 jaar in een HK gekampeerd..... ::)
« Laatst bewerkt op: augustus 28, 2019, 12:54:46 pm door Urgje »
Gelogd

KeithWM

  • Klap fanaat
  • *
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 140
  • Merk Vouwwagen: Combi-Camp
Re: Campooz gaat vreemd
« Reactie #21 Gepost op: augustus 28, 2019, 01:34:27 pm »

Hopelijk hoef ik en andere Holtkamper eigenaren hier op het forum ons niet aangesproken te voelen nav je uitlatingen en beweringen van hierboven?
Ik meende het niet hoor, vandaar het uitroepteken tussen haakjes, "(!)".

https://en.wikipedia.org/wiki/Irony_punctuation#Other_typography
Gelogd

FriedelP

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.378
  • Merk Vouwwagen: Raclet Safari 2016
Re: Campooz gaat vreemd
« Reactie #22 Gepost op: augustus 28, 2019, 02:22:25 pm »

Om eerlijk te zijn had ik ook niets negatief gelezen en begreep ook niet de reacties op de post. Eigenlijk had ik juist de post begrepen zoals daarachter in de reactie erop werd beweerd dat het zou moeten zijn.


Je hebt zeker voor elke type wagen een ander doelpubliek en ook zal de ene persoon zeker zijn overwegingen op een andere wijze maken dan de andere. En meestal is iedereen enthousiast over zijn eigen keuze, juist vooral het zijn keuze is en voldoet aan de criteria die voor hem belangrijk is.


Het enige wat ik trouwens tegen die stelling zinvol kon inbrengen is dat bedrijven vaak juist met opzet ook een ander doelpubliek trachten aan te spreken en vaak juist daarom op dergelijke wijze wordt vreemd gegaan. Je enkel focussen op één doelgroep heeft meestal veel grotere risico's op het voortbestaan van een bedrijf, want als er iets mis gaat met die doelgroep ben je minder gewapend om dat op te vangen. Dat is naar mijn gevoel de voornaamste reden dat dergelijke bedrijven dat vreemd gaan doen. En het is dan zeker verstandig een paar van die dingen te proberen, te evalueren en eventueel terug te laten vallen en iets anders te proberen.


Het bedrijf waar ik bij werk doet dat ook met consulting. Gestart als een puur IT consulting, doen we nu ook Finance consulting en Engeniering. Voornaamste reden omdat we zo makkelijker crisissen kunnen verwerken. De drie doelgroepen voelen de crisis op een ander moment en werken daardoor een beetje als communicerende vaten. We kunnen zo beter een crisis aan zonder mensen te moeten ontslaan dan toen er enkel IT consulting werd gedaan. Te gelijker tijd blijven we bij onze core business en het unieke model dat we daarin hebben: Consulting.


Dergelijke uitstapjes van Holtcamper en Campooz en andere moeten volgens mij dan ook als een vergelijkbare move gezien worden. Holtkamper is dat niet bij gelukt, echter ik denk dat voor een deel de overname eveneens in die richting moet gezien worden. De overnemen spreekt een bepaalde doelgroep uit kampeerlamd op die manier aan terwijl het bij zijn core business blijft en versterkt zo, en Holtkamper heeft eveneens wat backup van de rest van het kampeerland voor als het tijdelijk in zijn doelgroep wat minder zou gaan. En in dit geval lijkt het me eveneens een overnemer die eerder op een dergelijk moment gaat trachten die poot dat het wat minder doet te versterken zodat die sterker uit die periode kan komen dan meteen van de hand te doen





Gelogd

Jeronimo

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 228
  • Merk Vouwwagen: Campooz Lazy Jack Trekking
Re: Campooz gaat vreemd
« Reactie #23 Gepost op: augustus 28, 2019, 07:44:22 pm »

Poging om weer terug naar het onderwerp te gaan:
Ik vind de luifel erg mooi, maar zie hem liever op mijn eigen Lazy Jack dan op een caravan. Van Campooz snap ik het wel, ik verwacht dat de marge (%) op een lufel beter is dan die op een vouwwagen. Het ontwerp was er al, je kan vast veel meer luifels dan vouwwagens verkopen en inkoop stof wordt met meer m2 ook bast interessanter.

Wat een risico is is dat je de identiteit van je product aantast. Campooz heeft in een paar jaar tjjd een groep klanten opgebouwd, die gevallen zijn voor de combinatie van uitstaling, gebruiksgemak en prijs-kwaliteit. Voor ons staat het merk voor avontuurlijk kamperen, meer back to basic dan luxe. Daarom zou ik het jammer vinden als er een caravan met de zelfde luifel naast ons zou staan.

Maar een bedrijf moet natuurlijk onder aan de streep gewoon geld verdienen, dus als deze luifel bijdraagt aan een gezond bedrijfsresultaat dan is dat prima. Ik vind het al lang mooi dat een Nederlands bedrijf in korte tijd zo succesvol kan zijn.
Gelogd
Die-hard mooi-weer-kampeerder

Lars

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 353
  • Merk Vouwwagen: Combi-Camp Flexi Comfort XL LL
Re: Campooz gaat vreemd
« Reactie #24 Gepost op: augustus 28, 2019, 07:55:03 pm »

Je hoort ook nooit iemand die het bijzonder vindt dat Trigano naast vouwwagens ook tenten, campers en caravans bouwt...

Ik hoop voor Campooz dat het een succes wordt  :J
Gelogd

KampeerFan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.324
Re: Campooz gaat vreemd
« Reactie #25 Gepost op: augustus 28, 2019, 08:54:30 pm »

Gave luifel zeg! Lijkt me wel wat voor de caravan  :J
Gelogd

RDDR

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 530
  • Merk Vouwwagen: Voorheen HK Kyte XL (MY2019) - nu een caravan
Re: Campooz gaat vreemd
« Reactie #26 Gepost op: augustus 29, 2019, 11:54:42 am »

Bizarre discussie hierboven  :( :( :(

Verder: erg mooie luifel. De zijwanden zijn knullig, maar bij een caravan heb ik alleen een luifel nodig, zonder zijwanden en zou ik dit serieus overwegen. Wel een beetje afhankelijk van de prijs, gezien je anders ook de erg handige, snelle (maar lelijke) thule omnistore luifel kan laten monteren.
Gelogd

KampeerFan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.324
Re: Campooz gaat vreemd
« Reactie #27 Gepost op: augustus 29, 2019, 05:59:56 pm »

@RDDR

De grootste concurrentie komt op dit moment van de boogluifels van Reda en Unico. Deze zijn ook erg populair en net even anders, stormvast ook.
Gelogd

RDDR

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 530
  • Merk Vouwwagen: Voorheen HK Kyte XL (MY2019) - nu een caravan
Re: Campooz gaat vreemd
« Reactie #28 Gepost op: augustus 29, 2019, 08:40:12 pm »

Unico hebben we ook overwogen, maar te veel gedoe om op te zetten.
Gelogd

carvers

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 222
  • Merk Vouwwagen: Rettenmaier Strada Gordigear Taiga 2018
Re: Campooz gaat vreemd
« Reactie #29 Gepost op: augustus 29, 2019, 08:59:46 pm »



Verder: erg mooie luifel. De zijwanden zijn knullig, maar bij een caravan heb ik alleen een luifel nodig, zonder zijwanden en zou ik dit serieus overwegen. Wel een beetje afhankelijk van de prijs.

Die staan erbij toch.
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal