Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 3 4 »   Omlaag

Auteur Topic: Cabanon nieuwtjes 2020  (gelezen 6958 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Klapmoose

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 411
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Malawi deluxe 2.0
Cabanon nieuwtjes 2020
« Gepost op: september 06, 2019, 12:15:49 pm »

Op de caravansalon in Düsseldorf staat ook Cabanon met een aantal vernieuwingen lees ik op Facebook. De nieuwtjes zijn:

1. Alle modellen krijgen pack&go
2. Er komt een Malawi royal met een groot bed 220*200 en froli systeem
3. De binnententen worden gewijzigd qua vorm en ophanging
4. De bodem van de wagenbakken krijgen een honggraatstructuur.

Pack&go op alle modellen is een mooie vooruitgang. Dat zie je nog weinig bij symmetrische vouwwagens. Het grote bed van de Malawi was het wachten op, maar als ik naar de afbeelding kijk gaat dit ten koste van het heerlijke dikke matras. Wellicht dat het Froli systeem dit oplost.

Die honinggraatstructuur op de bodem ziet er mooi uit.




Verstuurd vanaf mijn Nokia 7 plus met Tapatalk
Gelogd

bakkerty

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 55
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Mercury Deluxe 2018
Re: Cabanon nieuwtjes 2020
« Reactie #1 Gepost op: september 06, 2019, 12:44:13 pm »

Gaaf! Dat pack&go ziet er veelbelovend uit. Dat mis ik nu wel op de Mercury. We houden deze nu zo goed als gepakt om hem niet open hoven te maken.
Ik ben wel benieuwd hoe de veren zijn na 5 jaar kamperen. Als je dan nog het geheel omhoog kunnen houden. Aan de andere kan kunnen zo ook weer vervangen worden.

Wat betreft het bed en matras dikte... ik zie ook dat de lattenbodem vervangen is door een systeem met drukverdelers. Dit zal toch comfortabeler zijn. En anders neem je alsnog een topper  :K
Gelogd

Urgje

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 846
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Mercury 2011
Re: Cabanon nieuwtjes 2020
« Reactie #2 Gepost op: september 06, 2019, 01:12:24 pm »

Die pack en go is super!!! Dat zou ik ook heel graag willen. Ik vraag me wel af hoe het ophangen bij de cabines er dan uitziet. En ik zie een gemiste kans, de cabines hebben geen optie voor muggengaas aan de kant waar je instapt....
Gelogd

Jer81

  • Klap prof
  • ****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 932
  • Merk Vouwwagen: Trigano Itenea GL
Re: Cabanon nieuwtjes 2020
« Reactie #3 Gepost op: september 06, 2019, 01:17:50 pm »

Mooie ontwikkelingen. Zeker pack&go.
Is het dan nu ook zo dat je met het grote bed in de Malawi dat je zo kan liggen dat je niet over elkaar heen hoeft te kruipen als er 1 het bed uit wil en de ander niet?
Gelogd

sneeuwgors

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 51
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Chamonix
Re: Cabanon nieuwtjes 2020
« Reactie #4 Gepost op: september 06, 2019, 02:26:07 pm »

Is het dan nu ook zo dat je met het grote bed in de Malawi dat je zo kan liggen dat je niet over elkaar heen hoeft te kruipen als er 1 het bed uit wil en de ander niet?

Lijkt mij wel, met 2m bij 2,20m kan je er vast wel dwars op. En met dat froli ondersysteem zal het ook vast niet uitmaken. Heerlijk allebei 1,10m breed liggen.
Gelogd

Fam. Lucassen

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 50
  • Merk Vouwwagen: Cabanon malawi 2
Re: Cabanon nieuwtjes 2020
« Reactie #5 Gepost op: september 06, 2019, 02:56:37 pm »

Super ontwikkeling. Maar..... Dan betekend dat alle dubbele klappers nu enkele klappers worden?

Ik zit tenminste even niet hoe het er uit moet zien met een gangpad tussen de slaapcabines
Gelogd

Klapmoose

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 411
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Malawi deluxe 2.0
Re: Cabanon nieuwtjes 2020
« Reactie #6 Gepost op: september 06, 2019, 03:14:48 pm »

Super ontwikkeling. Maar..... Dan betekend dat alle dubbele klappers nu enkele klappers worden?

Ik zit tenminste even niet hoe het er uit moet zien met een gangpad tussen de slaapcabines


Ik ben ook heel benieuwd hoe het eruit gaat zien. De afbeelding lijkt van de Malawi Royal te zijn
Gelogd

sneeuwgors

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 51
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Chamonix
Re: Cabanon nieuwtjes 2020
« Reactie #7 Gepost op: september 06, 2019, 03:19:22 pm »


Ik ben ook heel benieuwd hoe het eruit gaat zien. De afbeelding lijkt van de Malawi Royal te zijn

Ja, dat lijkt de versie met twee bedden aan elkaar met een tussendoek. En op de bovenste foto zie je enkel een latten bodem, zonder froli.
Gelogd

muis

  • Gast
Re: Cabanon nieuwtjes 2020
« Reactie #8 Gepost op: september 06, 2019, 03:52:42 pm »

Super ontwikkeling. Maar..... Dan betekend dat alle dubbele klappers nu enkele klappers worden?

Ik zit tenminste even niet hoe het er uit moet zien met een gangpad tussen de slaapcabines

Op de eerste foto zie je bij het openstaande gedeelte aan de onderzijde de bovenkant van de "bankjes"  en aan de buizen etc te zien klap hij naar 2 kanten.

Gaaf hoor dat ze het voor elkaar hebben.  Dat zal een hele populaire ontwikkeling zijn :J
Gelogd

FriedelP

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.379
  • Merk Vouwwagen: Raclet Safari 2016
Re: Cabanon nieuwtjes 2020
« Reactie #9 Gepost op: september 06, 2019, 04:10:39 pm »

De dubbelklapper lijkt op de eerste foto te staan. Daar lijken de veren in het kastje te zitten en die hebben uiteraard ook wat bewegingsruimte nodig. Dus vermoed is dat je wel ruimte verliest in deze kastjes? Of zie ik dat verkeerd?


Lijkt me handig voor wie thuis niet zoveel ruimte heeft om te pakken, echter heb je dat wel lijkt het me handiger de twee bedden open te klappen. Dat is nu ook niet iets dat meer dan een minuut of 5 in beslag neemt. Die 10 minuten open en dicht klappen is het einde niet en win je terug omdat je makkelijker kan passen en aan alles in de kastjes aan kan, zeker tegenover de kant waar de veren zitten. Ik heb die ruimte en heb dus minder voordeel aan dat systeem dan mensen die niet deze ruimte hebben. Dan heb ik liever de ruimte dat de veren in beslag nemen. Maar dat is voor iedereen anders uiteraard. Kan me wel voorstellen dat vele anderen daar wel wild van zijn.


De grote van de bedden is dit inclusief de bankkussens of zonder de bankkussens. Persoonlijk vind ik het onaangenaam slapen als je deels op het bankkussen ligt en deels op het eigenlijke bed waardoor we dat bankkussen vooral gebruiken om een paar dingen te leggen dat wel handig is om s'nachs snel aan te kunnen. Mogelijk dat je daar wel minder last van hebt als je dwars ligt. In ieder geval vind ik dergelijke grote bedden wel best leuk!







Gelogd

Fam. Lucassen

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 50
  • Merk Vouwwagen: Cabanon malawi 2
Re: Cabanon nieuwtjes 2020
« Reactie #10 Gepost op: september 06, 2019, 04:26:28 pm »

Op de eerste foto zie je bij het openstaande gedeelte aan de onderzijde de bovenkant van de "bankjes"  en aan de buizen etc te zien klap hij naar 2 kanten.

Gaaf hoor dat ze het voor elkaar hebben.  Dat zal een hele populaire ontwikkeling zijn :J

Jup je hebt gelijk denk ik! Zag alleen bed had niet gezien dat er 2 lattenbodems te zien zijn.

Top dat ze dit zo uitgedokterd hebben.
Zijn heel gelukkig met onze nieuwe malawi dus voor ons geen overstap maar kan me heel goed voorstellen dat mensen die twijfelen nu misschien eerder voor een cabanon gaan.
Gelogd

Klapmoose

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 411
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Malawi deluxe 2.0
Re: Cabanon nieuwtjes 2020
« Reactie #11 Gepost op: september 06, 2019, 04:58:42 pm »

Goh inderdaad. Na 3 keer kijken zie ik het. De bovenste foto is inderdaad een dubbelklapper. De veer zit inderdaad in de bankjes. Daar gaat wat ruimte verloren. Tenzij de wagenbak breder geworden is voor bijvoorbeeld de Mercury. Dan win je de ruimte weer terug. Maar dat kan ik niet opmaken uit de foto. Mooie ontwikkeling iig.

Gelogd

sevenup

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 190
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone
Re: Cabanon nieuwtjes 2020
« Reactie #12 Gepost op: september 06, 2019, 06:12:04 pm »

Het bed van de Malawi Royal lijkt geïnspireerd op het XL bed van de Aart Kok Livingstone maar dan met Froli ipv lattenbodem.

Verder vind ik de veren van het pack en go systeem wel op een rare plek zitten. Midden in de bagageruimte?
Gelogd

Urgje

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 846
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Mercury 2011
Re: Cabanon nieuwtjes 2020
« Reactie #13 Gepost op: september 06, 2019, 09:17:34 pm »




Lijkt me handig voor wie thuis niet zoveel ruimte heeft om te pakken, echter heb je dat wel lijkt het me handiger de twee bedden open te klappen. Dat is nu ook niet iets dat meer dan een minuut of 5 in beslag neemt. Die 10 minuten open en dicht klappen is het einde niet en win je terug omdat je makkelijker kan passen en aan alles in de kastjes aan kan, zeker tegenover de kant waar de veren zitten. Ik heb die ruimte en heb dus minder voordeel aan dat systeem dan mensen die niet deze ruimte hebben. Dan heb ik liever de ruimte dat de veren in beslag nemen. Maar dat is voor iedereen anders uiteraard. Kan me wel voorstellen dat vele anderen daar wel wild van zijn.



Vergeet niet dat de keuken er ook nog af moet, en als het waait is het toch wel lastig met opzetten, dan waait het doek eraf, zodat je bij het opklappen dat ook weer allemaal moet doen. Is toch dik een kwartier werk alles bij elkaar wat je bespaard. Kun je makkelijker even iets pakken of wegzetten....
Ik zie zeker meerwaarde, maar ook een meerprijs waarschijnlijk ;-)
Gelogd

muis

  • Gast
Re: Cabanon nieuwtjes 2020
« Reactie #14 Gepost op: september 06, 2019, 09:41:53 pm »

Goh inderdaad. Na 3 keer kijken zie ik het. De bovenste foto is inderdaad een dubbelklapper. De veer zit inderdaad in de bankjes. Daar gaat wat ruimte verloren. Tenzij de wagenbak breder geworden is voor bijvoorbeeld de Mercury. Dan win je de ruimte weer terug. Maar dat kan ik niet opmaken uit de foto. Mooie ontwikkeling iig.

Of er echt ruimte verloren gaat is de vraag, als de veer boven in het bankje blijft zal dit wel meevallen denk ik.  Eerder had je 2 kleppen per bankje,  dat tussenstukje (tussen de 2 kleppen ) vond ik ook een beetje 'loze' ruimte en daar kun je nu goed bij :J
Gelogd
Pagina's: 1 2 3 4 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal